A liverpooli John Lennon Airport egy kimondottan fapados repülőtér, minden porcikájában a fapados igényekhez igazodva. 2008 őszig (leszámítva az utazási irodák és a Liverpool FC chartereit) kizárólag Ryanair, Easyjet és Wizzair gépek használták a reptér betonját. Az EuroManx csődje után a Liverpool- Man-Sziget közötti járatot átvette a British European, így megjelent az első "nem-fapados" légitársaság is a repülőtéren és 2009 márciustól a KLM is repül ide F70-nel AMS-ból. Ettől függetlenül ez egy ízig-vérig lokoszt repülőtér, 99%-ban FR és EZY járatokkal.
A reptér megközelítése
Több buszjárat is közlekedik, a központ elérhető a 80, 82A, 86A buszokkal ill. több járat közlekedik az agglomerációba is. Az Airlink 500 expressz busz a belvárosba közlekedik a Lime Street és a Coach Station érintésével, 30 percenként. Vonattal a belvárosi Lime Street állomásról a HUNTS CROSS állomásig kell utazni, majd onnan 883, 89 vagy 81A buszokkal kb. 3 perc a repülőtér. A vonat még az átszállást beleszámítva is jóval gyorsabb mint a busz. Aki Manchesterbe szeretne utazni, az megteheti a Manchester központ és Liverpool Airport között közlekedő Airlink 700 busszal. Ez a busz egy óra alatt ér Manchester központjába, a viteldíj egy útra 6 Font, oda-vissza 10 Font, jegy a sofőrnél váltható. Szintén Manchesterbe közlekedik a "Ryanair-Terravision" busz, ugyancsak egy órás menetidővel. Erre a buszra a jegyet már a gépen kínálják, de a repülőtér érkezési oldalán is van egy Terravision jegyértékesítő pult.
A check in pultok a bejárattól balra helyezkednek el, innen lépcsőn/liften/mozgólépcsőn fel kell menni egy szintet, majd ismét le - de itt két út is választható.
2 Font bedobásával vehetünk egy "fast lane" kártyát, amivel a securityre váró sort kikerülhetjük egy külön lépcsőn lejutva. A sec. itt is tipikusan angol mentalitással dolgozik, minden egyes alkalmazott egyénileg értelmezi a szabályokat és azt a saját szimpátiája (és az utas kezében lévő útlevél alapján) alapján alkalmazza.
A tranzit elég nagy, minden fontos létesítmény megtalálható. A security-től érkezvén balra az Easy, jobbra a Ryanair "szárny" található. A kisbabával utazókat nem engedik előre PB nélkül, csomag méretét még nem láttam, hogy ellenőrizték volna a kapunál. Utashidak nincsenek, lépcsőn le és gyalog a géphez, tehát a PB-t vásárlók itt valóban elsőként szállhatnak fel a fedélzetre.
Érkezéskor is gyaloglás van, egy hosszú fedett folyosón kell megközelíteni az útlevélkezelést, a csomagok "érkezési ideje" változatos. Volt olyan, hogy a hosszúra nyúlt beléptetési procedúra után még 20 percet kellett várni, de olyan is, hogy az elsők között léptem be és már ott köröztek a csomagok a szalagon. Az előcsarnokba lépés előtt szúrópróba szerűen átvilágítják a csomagokat.
Ezen a repülőtéren aludni csak a security után lehet. Az előtérben egyáltalán nincsenek padok, sem szőnyeg a padlón. A sec után viszont bőven van csendesebb zug ahol karfa nélküli ülések is akadnak, de a kapuknál szőnyeg van, tehát a földön alvás sem lesz túl kényelmetlen.