Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Majdnem WizzAir-rel (majdnem) Osloba

2009.06.20. 20:15 | lokoszt | 77 komment

Címkék: utazás beszámoló fapados wizzair lowcost lokoszt

Ovarzolee már régóta vágyott Norvégiába. Tavaly nyáron már kezében volt a foglalás, ám a nagyradíros cég miatt nem ment minden ilyen egyszerűen. Okulásul a történet. Fotók pedig a névre kattintva.


 Cpt. Váradi 2014-2016-ra 50 új gépet rendelt a héten

 Az utazás időpontjának kitűzése után gyakorlatilag minden nap a különböző repülőjegy oldalakat nézegettem. A döntésünk úgy szolt, hogy április végén foglalunk. Mivel Mosonmagyaróváron élünk, ezért olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy két főváros is közelebb van hozzánk, mint a sajátunk. Így Bécs és Pozsony értelemszerűen elsőbbséget élvezett. Azonban hamar ki is esett a két város, Bécsből ugyan van közvetlen járat, ami vagy kora reggel vagy nagyon későn megy de dupla áron illetve Pozsonyból csak átszállással lehet eljutni a norvég fővárosba.
Ferihegyről viszont a norvég fapados emberi áron és időben jön és megy. Na ekkor jelent meg a WizzAir hirdetése, hogy növeli célállomásait, köztük ott volt Oslo is. Nosza, nézzük meg az árakat, valóban olcsóbb csak 36 000 Ft szemben az 50 000-es norvéggal. Igaz a Wizz ügyesen minden apróságért kér pénzt és nem a Gardermoenre megy, hanem Oslótól délre száll le, de a pénz az pénz.

Április végén a foglalás meg is történik. A visszaigazolás is megjön. A jegy végül 44 000-re jön ki fejenként. Következik az autó foglalása 1 héttel később. Itt is több céget és autót nézünk meg. Döntés után foglalnám az autót, de a rendszer kéri a járat számát. Mivel a jegyek nem voltak kéznél, ezért felléptem a WizzAir lapjára és rákeresek a járatunkra. Megdöbbenve veszem észre, hogy a járatokat törölték. Gyorsan megnézem a kapcsolatok oldalt. Látom, hogy a szolgáltató csak emeltdíjas összegért érhető el, (törléses móka esetén csacsognak ám a normál tarifájú 061 4709491-en is - lokoszt)  de ez 4 db 44 000 forintos jegynél nem zavar. Hamar felveszik a telefont, kérik a kódot és már mondják is, hogy a járat szeptembertől indul majd. Első kérdésemre, hogy mikor óhajtottak volna értesíteni, a pasi nyugodtan közli, hogy sorrendben haladunk június 1-től, mi augusztus 9-én mentünk volna, így később csak. Erre kicsit paprikás lettem és közöltem az úrral, hogy ez nekünk drága mulatság lett volna, amire csak egy sajnáljuk volt a válasz.

A probléma lényege a következő: szinte csak a WizzAir repül erre az Oslótól délre fekvő repülőtérre. Ha lefoglaljuk az autót (ami a kifizetését is jelenti) akkor nagy bajban lettünk volna, mert minden más gép az Oslótól északra lévő Gardermoenre megy, így mi 150 km-rel arrébb álltunk volna csomagokkal a kezünkben autó nélkül. Persze lehet, hogy az autó felvételén tudtunk volna módosítani, de ez is pénzbe kerül és ha nem veszem észre időben a dolgot, akkor a Norwegian ára is drágább lett volna.
Kérdeztem milyen lehetőségek vannak. Az ürge felsorolta őket: a későbbi foglalást, máshova átfoglalni és ehhez adnak 20% bónuszt, vagy akár vissza is adják a pénzt. Én a harmadikat választottam. Még megkérdeztem, hogy mikor jönni vissza a pénz. Ő közölte, hogy a lemondással automatikusan indul a tranzakció ami maximum 30 napot jelenthet. Na ezen kicsit eldurrant az agyam, de nem volt mit tenni a kártyatársaságok  miatt. Szerencsére a pénz a második munkanapon a kártyán volt. A WizzAir kalandunk itt ért végett.

Átfoglaltunk a norvég fapadosra. Az ár drágább lett 60 000 forint fejenként úgy, hogy egy nappal korábban mentünk, mert a szombati ár az drágább lett volna, mint az így megvett oda-vissza út egyben. Ezek után az autót is lefoglaltuk én meg naponta néztem, hogy a Norwegian repül vagy nem repül.

Pár szó a norvég fapadosról:
A második csomagért 3000 forintot kértek. A gépen csak turista osztály van. A helyek szűkek. A norvég árakhoz képest olcsóbb minden a fedélzeten, de hangsúlyozom, hogy a norvég árakhoz. A pontosság nem az erényük. oda felé 30 perc visszafelé jó másfél óra késés volt. Igaz nem stimmelt a létszám a fedélzeten, ezért a gépen ellenőriztek mindenkit újra, de a gép eleve késve érkezett a kapuhoz.

 Hans Olav Nyborg fotója 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr131197514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marosy 2009.06.20. 22:15:14

valamit valamiért.
olcsó húsnak híg a leve.

.Frajti 2009.06.20. 22:19:07

Sajnálom, hogy a norvég útról, repülésről, etc. nem szól a poszt végén több szó. Az is fontos szerintem. :)

2009.06.20. 22:26:43

mennyé' Airbus-al baz+

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.06.20. 22:27:28

Tegnap mentünk (volna) Oslóba Wizzairrel, minket kiértesítettek, éppen 1-2 nappal az autó foglalása előtt, a szállásra fizetett előleg viszont simán elveszett. Természetesen semmilyen szinten nem érezték magukat felelősnek semmiért, pénz vissza a repjegyért, hát ez van. Repültem már pár alkalommal velük, ilyen kellemetlenség még nem volt soha. Én is a vállam vonogatom.

Tapmancs 2009.06.20. 22:34:52

Nekem 3 foglalásom volt erre a Sandefjord-Bp viszonylatra, meg is szívtam. Maradtam a klm-nél.

mik1024 2009.06.20. 22:43:51

Hat a fapados az sokszor szivas, foleg mert olyan messzi reptereken szallnak le,h ha a transzfer arat hozzadod a jegyhez, maris majdnem ott vagy mintha nemzeti legitarsasaggal utaznal, es ott azert jobban figyelnek az utasokra.
Londonban elek tobb eve, egyszer utaztam olcso jarattal, soha tobbe.
pl. mult heten foglaltam a julisi jegyem Bp-re, a British-el 166 Font a retur, Easy, meg Wizzair semmivel sem olcsobb, sot dragabb..

Mielott barki utazik ne csak az olcso tarsasagokat nezze, mert nem mindig az olcso az olcsobb.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.06.20. 22:47:07

@mik1024: Igaz amit mondasz, de nekünk pont olyan dél-norvégiai útitervünk volt, amihez a Sandefjord még jobb is lett volna, tehát nem jelentett volna semmiféle pluszköltséget. Egyébként a repjegy ára is piszokul nyomott volt, minden kellemetlenséggel együtt jó ajánlatnak tűnt, de nagyon rosszba ment volna át, ha minden mást is kifizetek, aztán bukjuk. Ezért vonogatom a vállam, mert okosat mondani nem tudok. Tökéletes bebiztosítás nincs.

brainticket 2009.06.20. 23:00:11

Sokszor utaztam már a norvég fapadossal, Norvégián belül is, és maximálisan meg voltam vele elégedve.
A wizzair-el ellentétben tényleg Osloba-n szállnak le, és nem több száz kilométerrel odébb.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.20. 23:10:41

A fapados veszélyes üzem ilyen szempontból. Sosem biztos, hogy a 3 hónappal előbb lefoglalt út realizálódik is... Ha igen, akkor lehet királykodni mindenhol, hogy b+ forinthúszért körberepültem fél Európát, ha meg nem, akkor sajnos benne van a bukott út, egy esetleg (nem lokoszt jellemző:) kifizetett éjszakával, bérelt autóval. (mondjuk ez sem tipikus lokoszt megoldás) Mindenesetre bosszantó, de szerintem aki többnyire fapadosokkal repülget, már rég túl van ezeken a traumákon és lélekben talán felkészül ilyen eshetőségekre is.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.20. 23:28:43

lokoszt kolléga -mily meglepő:):):)- leírta a lényeget. ha az ember vállalja, úgy kell szervezni, hogy bukás esetén minimális veszteséggel tudjunk kiszállni. Ellenben ha bejön, nagy a boldogság ;)
Alap azért hogy nagy családi nyaralást-pihenést óvatosabban kell szerveni fapadossal.
Én nem vagyok egy autókölcsönzős fajta, ezért kérdezem, nincs lehetőség teszem azt a leszállás után bérelni? vagy akkor már többe kerül?

szil5 · http://psycho.blog.hu/ 2009.06.20. 23:54:32

Tavaly Norvégiában kirándultunk. Utibszámoló és egyéb vegyes Norvégiáról:

psycho.blog.hu/tags/norv%C3%A9gia

A Wizzairrel nekem is nagyon rossz tapasztalataim vannak, de sajnos ez a legolcsóbb.Mi 5-en repülünk, ha repülünk, tehát nagyon nem mindegy az ár.
MOst fogok először Norwegian-al repülni BP-ről Stochkholmba. Kivánsian várom.

DownQ · http://letoltes.freebase.hu 2009.06.20. 23:58:21

Ezért kell normális légitársasággal repülni!

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.20. 23:59:15

@szil5:
majd írd meg :) de jöhet az említett rossz tapasztalat is.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.20. 23:59:49

@DownQ:
Kifejtenéd? Melyik a normális? Mennyibe kerül? stb...

min 2009.06.21. 00:13:44

Tehát a leírás szerint 6000Ft volt a külöbség a norvég géphez képest...Nehogy már azon a 6000-en múljon amikor szinte minden héten van valami galád hír a Wizzair-ről.

capor_ 2009.06.21. 00:35:52

Oslonak három reptere van, Rygge, Gardemoen, Torp. Ezek közül Torp a legnagyobb szívás, ide visz a kitűnő Wizzair is ha jól emlékszem. Persze autóbérlésnél nem számít annyira.
Norwegian-nel eddig 6x utaztam, ebből 5x késett. Egyszer majdnem nagyon megszívtuk miatta, ugyanis Párizsból repültünk vissza Osloba és 22:00 helyett 23:10re érkeztünk meg. Szerencsére a transzfer busz egy szó nélkül megvárt ennek ellenére :) (egyébként 23:00kor ment volna el)
Ennek ellenére jó társaság, nem szívóznak a csomaggal soha sem.

Ha spórolni akartok még, akkor lehet göteborgba olcsón jegyet venni, majd onnan 199 koronáért elvisz a vonat Osloba. Volt, hogy ez olcsóbbra jött ki.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.21. 00:40:08

Mi az hogy midnen más gép???

Vegyük pl. a ryanairt- oslo-sandefjordba ment. Vagy az easyjet is.
IGen, Oslo-Torp (Sandefjord) Oslótól 150 km-re van. Ahogyna Pl. Frankfurt- Hahn sem Frankfurtban van, hanem 120 kmre tőle.
Szóval én ezen nem lennék felháborodva.

Aki kicsit is járatos a repülésben tudja, hogy fapados gépeknél szokás 100-120 kmre lévő repteret is nagyváros néven megadni, persze kötőjellel. Utána lehet nézni.

Gardermoen is vagy 40 -50 km-re van Oslótól , igaz oda megy az ezüstnyíl, amivel pillanatok alatt a fővásorba lehet érni. Ennyit arról, hogy tényleg Oslóban szállnak le.... Nem. Nem ott.


Sandefjord anno nekem is jobb volt, telemark megye közelebb volt.

Jahm és nem a légitársaságot minősíti, ha Pl. Egy Budapest-Szolnok reptér esetén (tudom, nicns ilyen, de ha lenne) az utas azt hiszi a reptér Budapesten van.
Utána kell nézni.

Repültem már wizzairral, Skyeuropeal, Ryanairrel, és norwegiannal a fapadosok közül, anno 5 éve a sky volt a legjobb, de a többivel sme volt gond.
Ja és tudtam, hogy ha wizzel megyek Fankfurt-Hahnba, akkor bizony még 120 kmert kell buszoznom....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.21. 00:46:15

@capor_: Semmi gond nem volt nekünk Torppal.
Igaz 5 éve még mikor kiemntünk, nem volt novegian kifele, csak haza, ezért BP-London(Stansted) - Oslo-Torp volt kifele menet.
Skyeuropeal és Ryanairrel.
Telemark "régióba" is volt közvetlen busz a reptér elől.
Hazafele norvegian Gardermoenből.
Kis reptér, de jópofa, nekem tetszett.

gastro vazze 2009.06.21. 00:53:51

ezért repülök mindig menetrendszerinti normál légitársasággal...most már csak picit drágább, de tuti.. ha törlik, akkor vagy elvisznek máshogy, vagy fizetik a szállodát, vagy kártalanitanak, stb... az a 10-20ezer pénz különbség megéri..

capor_ 2009.06.21. 00:59:36

Akkor javítom magam, Torp számomra volt egy nagy szívás. Ugyanis ahol laktam onnan nagyon macerás volt oda kijutni. Szóval inkább fizettem pluszt, hogy menjek a Gardemoenről :)
Gardemoen pedig szerintem meseszép reptér! Csak sajnos valóban kicsi, főleg főszenzonban (pl. karácsony) óriási fejetlenség van.

Frankfurt Hahnt pedig ne keverjük ide. Az inkább csak egy átszálló reptér :D

más:
Az AirBerlin fapadosnak számít? Mert ha igen akkor az a legjobb fapados. :)

gastro vazze 2009.06.21. 01:14:09

@gastro vazze: és mellé nincsenek ilyen hülye késések, meg pia is van, amennyit akarsz:)

gastro vazze 2009.06.21. 01:14:45

@capor_: annak és ahelvetica is...

siroi 2009.06.21. 02:38:39

most veszem a hazajegyet, london-bp-london juli 11.-18.

wizzair: 143 font + 18 font (15kg csomag)
malev: 88 font (23kg csomag)

tokjo olcso a fapados :)

Rob67 2009.06.21. 03:05:41

@siroi:
Na ezért nem szabad Magyarisztánba utazni :)
A fapadosok csak alkalmazkodnak a magyar valósághoz és beállnak a sorba szivatni. Azt érzékelték, arafelá ez így dívik.
Máshol nem.
Bratislava-Manchester = 96 EUR/3 fő, 2 csomag, single
Leeds-Dublin-Leeds = £2 adókkal illetékekkel együtt.
Ja és ez utóbbi nem egynapos akció, majd mindennap ennyi.
Mindkettőből betáraztam már.

Szűcslaci 2009.06.21. 03:24:37

A fapados azért az, ami, hogy érezd a különbséget.
Én mindig utazási irodánál veszek repjegyet - ők felhajtják a legolcsóbbat. Air France és fapados kizárva. ( régebben c-vágányos volt az Alitalia is)

gpetersz 2009.06.21. 05:28:50

Lúzer-e aki 6000 Ft/ főért bevállal ilyet? Ennyire sz*rrágó nem lehet senki... :P Aztán jön itt sírva... (36/50, aztán a 36 ból 44 lett, végül az 50 -ből 60... hacsak nem összevissza beszél a posztíró).

Fapadost: kerülni, ha egy mód van rá. Mi a Neckermannal nyaraltunk már 2x és a Travel Air Service (asszem) fapadosai miatt MINDEN alkalommal késtünk, 1x 8 órát. Így mostmár a Neckermannt is hanyagoljuk, és a fapadosakat is... :P

sys 2009.06.21. 05:40:38

azt mondjuk jegyezzük meg, hogy a norwegiannél, ha két csomagér fizetsz, akkor 40 kilót vihetsz, ami nagyon nem mindegy.

én nagyon sokat utaztam velük, és egyáltalán nem rosszabbak a sasnál (ami norvégiában kb. az egyetlen alternatíva). sokszor késnek, ez tény, viszont itt sztem figyelembe kell venni, hogy az országban átlagban fél évig tél van (incl. hóvihar, jegesedés, stb.), sőt, északon 8 hónapig, szal ezér érkezik már csomószor késve a gépük.

a fedélzeti kajapia ára sztem átlagos fapados. meg amúgy is ki az, aki repülőn ebédel?

Halber Mensch 2009.06.21. 06:18:01

Az Isten szerelmere, ne repuljetek fapadosokkal, ha nem muszaj! Inkabb plusz 10-15 rongy,vagy mittudomen mennyi, mint nezni a falat valami lerobbant repteren, vagy hiaba varni, hogy ertesitsenek a jarattorlesrol. Keves rosszabb repulos elmenyem van, mint a kibaszott easyjetre varni reggeltol estig, meg kimenni a repterre az ejszaka kozepen, csak azert, hogy kozoljek, hogy toroltek a jaratot hetekkel elobb.
Behanyok a rohadek fapados szaroktol. A repules ugyis luxus, akkor mar inkabb menjen az ember tutira valami rendes tarsasaggal, akik legalabb elnezest kernek, ha valami elbaszodik! Meg hat 2 meter korul nem nagy elvezet fapadosozni, ugyebar. Persze aki szeret az elotte levo uleshez preselodott terddel ulni nehany orat roman ciganyok kozott, annak sok oromot kivanok. Vegyen melle egy 120 euros dobozos kolat, ugy talan meg elvezetesebb az utazas, ha-ha-ha!


Persze azert en is elcsabulok neha, de mindig megbanom. Egyszeruen megalazo fapadoson utazni.

Tapmancs 2009.06.21. 06:57:52

Egyébként hülyeség az hogy a normál társaság olcsóbb vagy alig drágább a fapadosnál. Nyilván lehet erre is példákat találni egyszer-egyszer. Tapasztalataim szerint a wizzair pl általában legfeljebb a fele a normál áraknak, illetékekkel együtt. Ismerek olyat aki a Bp-Sandefjord-Bp viszonylatot minennel együtt 12000Ft-ból megúszta idén. Természetesen repült.:) Ezzel szemben ugyaninnen a klm 90ezer alatt nem nagyon megy (ams-i átszállással). A Gardermoen és Rygge repterek pedig nem jók mindenkinek, nem mindenki lakik Osloban.

majkani 2009.06.21. 07:00:52

Valaki a családomból havonta repül Londonba a Ryanairrel. Mindig pontos és olcsó. Ha tudod, hogy mikor akarsz menni és előre megveszed kb 1 hónappal a jegyet, akkor ötezer forintnál olcsóbban tudsz repülni. (Ehhez naponta többször nézni kell az árakat) Persze nem a lepusztult Budapestről, hanem Pozsonyból megy a gép.

ősi homár fapados · http://zsigavagyok.tumblr.com/ 2009.06.21. 07:36:53

nem lehetne az indeksszel megbeszélni, hogy ne tegyék főoldalra?

VCs · http://moodlemoot.hu 2009.06.21. 07:46:49

A múlt nyáron mi is megjártuk a Budapest-Sandefjord utat a Wizzairrel. 20 perc késést leszámítva minden simán ment, és tény, hogy kettőnknek kb. 70 ezer forint volt az út, míg bármilyen más légitársasággal jócskán 100 Ft ezer fölött lett volna az ár.
Szóval én teljesen elégedett voltam velük, és ha tehetném ismét útra kelnék a Wizzairrel Oslóba :)

ősi homár fapados · http://zsigavagyok.tumblr.com/ 2009.06.21. 07:56:14

@gastro vazze: és aki sokszor volt már és/vagy nem kiváncsi az (európai) nagyvárosokra, de azér utazna?
Derry, Santiago de Compostela, hogy a legeldugottabb helyeket mondjam az utóbbi évekből (nem létezik az a szar fapados, hogy én inkább mégegyszer levezessem a Dublin-Derryt!), de mondjuk a Fez, Marrakeshre se szívesen szántam volna 3-4 napot utazásra, csakhogy ne fapadossal menjek:)
@Halber Mensch: hülyeséget beszélni, na az a luxus

doki.zsuzsa 2009.06.21. 08:01:52

@lokoszt:
ha valaki biztosra akar menni,nem fapadossal utazik
viszont egy öttagú családnál a fapados és a "normális" légitársaság árai között hatalmas összegszerű különbségek vannak
nagyon lobogtatja az EU Tanács (?) a légifuvarozásról szóló rendeletét,de szerintem igy sem a legjobb
én nemrég "csak" 90Ł-ot vesztettem fejenként egy wizz tollvonás miatt, de nagynehezen sikerült megoldani az ügyet és a repülést
persze fáj a veszteség,de még mindig jó,ha az ember el tud utazni akkor amikorra kivette a szabadságát,lefoglalta a szállását,a kocsit,a reptéri transzfer....

aki sokat utazik fapadossal átélt már nemegyszer törléseket,
sajnos bele kell törödni- és ez a legnehezebb

doki.zsuzsa 2009.06.21. 08:11:46

@Halber Mensch:
nagyon sok hülyeséget hordtál össze
szeretném ha normális, civiizált szókinccsel válaszolnál illetve irnál erre a blogra
itt inteligens emberek osztják meg a véleményüket,élményeiket egymással,nem szokás az ilyen alpári stilus
mindenkit megillet a szabad véleményezés joga, de csak kultúráltan- ne érezz kényszert a válaszadáshoz,ha nem tudsz normálisan hozzászólni

legközelebb kimoderállak,,,, csak hogy lásd :szóltam előre

a tavaly évvégi és idei útjaimról itt vannak a képeim:
www.picasaweb.google.com/dokizsuzsa
a tengerentúli utazások kivételével mindegyik fapados volt, ritkán voltak késések, a stewik általában normálisak voltak...
nem értem mi a bajod a fapadosokkal (kivétel persze a járattörlések és az irdatlan késések), érték/ár arányban nagyon is megfelelnek

utaztam már nem egy "sztárral" fapadoson,nemrég Ross Brawn-t láttam HHN-on,
olvastam valahol hogy a spanyol királyi család tagjai is FR-rel utaznak
egyszóval: ha nekik megfelel...

kamasuka 2009.06.21. 08:12:56

@gpetersz:
Menj a Laokoón csoporttal! :D

doki.zsuzsa 2009.06.21. 08:19:03

@gastro vazze:
ha törlik a járatot és nem 14 nappal az utazás előtt szólnak, akkor akár fapados, akár nemfapados légitársaságról van szó
3 verzió van:
1. lemondod az utat és visszakapod a teljes összeget
2. átfoglalnak ugyanazon az útvonalon közlekedő legközelebbi járatra
3. lemondon az utat és 120%-os vouchert kapsz (wizzair)

és jár a pénzbeli kártérités is,

el lehet olvasni a 2005 február 17-től érvényben lévő idevonatkozó jogszabályt (Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete a visszautasított beszállás és légijáratok törlése vagy hosszú késése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról, és a 295/91/EGK rendelet hatályon kívül helyezéséről)

doki.zsuzsa 2009.06.21. 08:24:19

@Tapmancs: én meg ismerek olyat, aki (igaz átszállással)
BUD-HHN-MAD-HHN-BUD-ot megúszott 4 ft-ból

ja és hogy kellemetlen 3-4 órát eltölteni az átszállással?
és?
bárki mutathat akár fapados, akár nem fapados légitársaságot ahol ennyibe kerül egy repülőjegy Madridba és vissza Budapestről

Luxa · http://blog.luxa.hu 2009.06.21. 08:38:43

Saját tapasztalatok ugyan Stockholm és nem Oslo terén Malév és Norwegian témában:
- Malév sokszor olcsóbb, főleg, ha az ember egy hónapon belül jön rá, hogy mikor utazik.
- Norwegian hajlamos sokat késni, tehát mondjuk Stockholm-Bp-Bármimás transzferre nem a legjobb ötlet.
- Cserébe időben foglalás esetén Norwegian olcsóbb. (Sokszor a SAS-nál is, pedig arra svéd diákkal még kedvezmény is van.) És persze Malév nem visz belföldre. :)
- Legtöbb fapadossal ellentétben Norwegian Arlandára érkezik (Malév is persze), ahonnan szegény diákoknak a belváros tömegközlekedéssel, kevésbé szegény diákoknak gyorsvasúttal elérhető. Skanskára néha a kijutás drágább, mint mondjuk a rigai repjegy...
- Norwegian online foglalási rendszere nagyon barátságos, de elég egyszer belefutni rendszerhibába és az ember hetekig reklamál a pénze után, ez utóbbit senkinek nem kívánom.

Luxa · http://blog.luxa.hu 2009.06.21. 08:42:27

@Luxa:
Skanska persze még mindig Skavsta..

Preis · http://www.glasso.hu 2009.06.21. 09:04:22

Sajnos a fapadosnak tényleg van gy ilyen "hátránya" ezt tudomást kel venni...Valamit valamiért

halihalo 2009.06.21. 09:06:35

Eddig pl. Londonba csak az EasyJettel repültem (főképp Luton), de mindig fél órán belül volt, többször még előbb is érkezett. Mindig korrekt volt a jegy és poggyászkezelés (egy kivétellel, amikor Lutonon be akarták tetetni a laptopot a feleakkora hátizsákba :) ) És ami fő, mindig legalább 30 százalékkal olcsóbb volt, mint bármi más.

norbi2k 2009.06.21. 09:34:29

ne izgulj, ha wizzair-el mentél volna se maradtál volna le a késésekről :) Még nem utazam olyan wizzair járattal ami időben elindult volna, félórás de inkább orás késések minidig benne vannak, aztán persze jön a magyaázkodás hogy vártak valamire, szerviz stb, a lényeg, hogy nem az ő hibájuk :)

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2009.06.21. 09:41:04

A mi esetünkben a repjegy Torpra egy főre 20,000 forint volt, egy feladott poggyásszal oda-vissza. Ezzel az árral nem igazán versenghetett senki. Egyébként azért nem szidom őket, mert többször jutottunk el olyan városba ilyen járattal, ahova egyébként szinte biztos nem megyünk, pedig sok élményt adtak (Malmö, Róma, Brüsszel). És minden "nagy" esetén (legyen repülőtársaság vagy utazási iroda vagy bármi) is előfordulhat olyan kellemetlenség, aminek anyagi vonzata (is) van. Most kicsit rosszabbul jártunk, hát ilyen az élet.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 09:44:49

@halihalo:
A lutoni poggyászkezelés (just one bag) természetesen nem a fapadosok ötlete, hanem az angolok szigorának egy csökevénye...

Más:
Nem akarom védeni a WizzAirt, de épp a héten olvashattuk egy másik oldalon, hogy tartalék gépet küldtek értük Pestre, mert technikai problémája volt az egyik helyi vasnak. Igaz, hogy késtek vagy 6 órát, a tájékoztatás a szokásos nagy nulla volt, de végül csak elvitték őket B pontba a retúr meg került tán 6 ezerbe...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.21. 09:54:42

Uticél Hahn esetén nekem Mainz volt, és nem bántam meg. Még buszjeggyel együtt is 10E Ft alatt voltam.

@Halber Mensch : Miért is ne repüljünk fapadossal?
Nekem spec sosem volt még vele gond, Skyeurope 10 perc késéssel indult, de időben ért Londonba, Norvegian is pontos volt, max 10 percet késett.

Lord_Cica (törölt) 2009.06.21. 09:59:49

Olcsó húsnak híg a leve. Egyébként vannak ócsó oszt jó társaságok is: a Lufthansán az economy class teljesen rendben van, még kaját és piát is adnak, és eddig sosem volt semmi késés, meg a gépre vihető plusz csomagokkal is toleránsak (bár utóbbi engem inkább zavar, mert egyesek visszaélnek vele).

freddynemkrueger 2009.06.21. 10:05:14

Én eddig mindig Sky-al repültem, azok nagyon jók, korrektek. Pár éve volt foglalásunk Velencébe, törölték a járatot, rögtön értesítettek és ingyen átfoglalhattunk bármelyik járatukra, így jutottunk el fejenként 13 000 forintért Barcelonába.
Nagy kár, hogy már nincs Bp.ről.

zahnstein 2009.06.21. 10:38:22

Hú, mennyi szakértő lett itt. Easyjet TRF-be? 120eurós kóla? A Travel Service fapados?
Az a benyomásom, a kommentelők egy része lehet, hogy még nem is látott repülőt élőben, csak itt osztja az észt.

zeee 2009.06.21. 10:45:09

@doki.zsuzsa:

(...) esetleg akkor törlik a járatot, amikor már a reptéren vagy. Sem a reptéren, sem a társaságnál semmi információ.
Esetleg, ha a 120% voucheres járatomat törlik, akkor lehet gyűjteni a további bónuszokat. A Wizz-nél 2-300% virtuális bónusz mostanában simán összejöhet.
Félreértések végett, a "fapados" járatok nem azért olcsóbbak, mert megbízhatatlanok, hanem mert kevesebb többletszolgáltatást adnak, mint a menetrend szerint közlekedő társaságok.
A járattörlések, de a másfél-két órás késések sem férnek bele.
Persze a legfontosabb, hogy biztonságosan közlekedjen és lehetőleg egy darabban tegye le az utasokat.

zeee 2009.06.21. 10:53:55

@norbi2k:

Svájcban visszafizetik a jegy árát, ha késik a vonat.

zeee 2009.06.21. 10:59:48

@zahnstein:

A TVL (TravelService) charter gépeket működtet, lényegében "fapados" szisztéma szerint, csak ők legalább semmilyen menetrendet nem közölnek. Jegyértékesítés? Neckermannál, akik kapásból rápakolnak 50%-70% árrést.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 11:04:07

@zeee:
páran itt azért tisztában vannak az alapokkal (is)
:)

rkb9y5 2009.06.21. 12:00:59

Lehet hogy Halber Mensch nem eppen irodalmi stilusban kozolte a mondanivalojat, de a lenyeggel egyetertek. Aki meg szo szerint veszi a 120 euros kolas hasonlatat...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2009.06.21. 14:37:47

@zahnstein: 5 éve még (emlékeim szerint) volt. Azóta nem tudom.

doki.zsuzsa 2009.06.21. 16:54:13

@zeee:
nekem nem kell magyráznod
márcsak a szakmám miatt sem, na meg,hogy többet ültem fapados repülőgépen életemben,mint ahányszor a 4-es vagy 6-os villamossal kimentem a Nyugatitól a Moszkva térre a 22-es buszhoz ,hazafelé tartván Budakeszire
(példa csak a nagyságrendek miatt)

csekkin 2009.06.21. 18:42:14

@zeee: "csak ők legalább semmilyen menetrendet nem közölnek" -- ellent kell mondanom. Nekem pölö több konkrét TVL-es menetrendi adatom van az idei nyárra, pedig nem szakmabeli vagyok.

"lényegében "fapados" szisztéma szerint," -- ezt jó lenne, ha kifejtenéd. Szerintem SEMMI fapados procedúra nincs a rendszerükben.

csekkin 2009.06.21. 18:46:19

@norbi2k: "de inkább orás késések minidig benne vannak,"

-- Rendkívül súlyos torzítás! Érdemes esetleg két hétig a bud.hu oldalán az élő adatokat nézegetned, akkor reálisabb képet kapsz a wizz felszállásairól/"késéseiről"!

sys 2009.06.24. 02:30:43

sztem egyre inkább kezd eltűnni a fapados-hagyományos különbség. a legolcsóbb hagyományos jegyek (amik árban egyáltalán versenyezhetnek a fapadosokkal) sokszor kevésbé vagy drágábban módosíthatóak, mint a fapadosok, csomó hagyományos járaton szintén fizetős a kajapia, férőhely szempontjából sincs észrevehető különbség, stb.

Col.Maybourne 2009.07.08. 08:32:12

@doki.zsuzsa: Latszik rutinos vagy. Nekem eddig 550 repuloutam vol csak, abbol 1 fapados. Soha, de soha tobbet. Olahciganyok hada, 3 oras keses, az utazokozonseg viselkedese botranyos, a szemelyzet taplo, a repterek kritikan aluliak.
Nagyon szeretnem ha az itt posztolok mondjuk csak egyszer utaznanak egy longhault C/F osztalyon. Aztan utaznak-e tobbet fapadossal...

zahnstein 2009.07.13. 16:02:54

@Col.Maybourne:
Hmm, az orr magasan hordása egy kicsit böki a csőrömet.
Igaz, és csak feleannyi repülőutat tudhatok magam mögött, viszont repültem longhaul C osztályon, többek között a sokak által (joggal) nagyra tartott EK-val is. És mindezek mellett képes vagyok leereszkedni a FR, U2, W6, NE stb szintjére, és nem esik le az aranygyűrű az ujjamról. Az, hogy valakinek van pénze megfizetni a bizniszklasszt, nem jelenti azt, hogy kellő kulturáltságot, ápoltságot is vásárolt magának az utazást megelőzően.
A jövőben is, ha számomra megfelelő az ár/érték arány, sokat fogok repkedni fapadossal, rövid és középtávú járatokkal.

zahnstein 2009.07.13. 16:04:55

@zeee: Mitől is volna fapados a szisztéma?
Elárulom, a csárterezésnek semmi köze nincs egyik fapados cég "szisztémájához" sem.

zahnstein 2009.07.13. 16:07:42

@tildy:): Rosszul emlékszel, sosem volt.

Col.Maybourne 2009.07.15. 12:15:48

@zahnstein: Hmmm. Kulturaltsag... Szerinted miert van EDI-ban kiirva a buszokra amik az izidzsethez viszik az utasokat, hogy: 'Please leave the bus in an orderly manner'? Ez miert nincs kiirva a jetwayen? Mert mas az utazokozonseg kulturaja. Errol csak ennyit.

zahnstein 2009.07.15. 14:53:17

@Col.Maybourne:
Ha az utazóközönség kulturáltságáról beszélünk, akkor miért lopja el a C osztályos utas a fedélzetről az evőeszközöket? Mert láttam ilyet többször. A kulturáltsághoz tartozik a jólápoltság, viszont azt nem szeretem, amikor a C osztályon utazó utas (nem írom le, hogy indiai, mert rasszistának fognak tartani) büdösen, koszosan érkezik pl. egy QR járat fedélzetére, pedig a DOH premium terminálon szuper zuhanyzási lehetőség (is) van.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.07.16. 07:53:51

Azt hiszem én első kézből tapasztalom amit zahnstein is írt, nem járatfüggő a kultúráltság, és ezt napi szinten látom

Col.Maybourne 2009.07.16. 07:54:22

@zahnstein: Pedig azert koszos es budos, mert indiai. Rasszizmus, vagy nem, de teny. En sokszor latom a Jet Airways "utasait", na veluk nem utaznek soha. Nincs az a penz. Az evi egyszeri Gangeszban valo megmartozas valahogy keves furdesnek... :)
A C osztalyos utas meg ha elviszi az evoeszkozt, akkor mi van? Belefer a minimum 2000€-ba amit fizetett. Mas kerdes, hogy nem kellene ellopni, mert ha megkeri a sztyuvikat kap originalt minden problema nelkul (en is kaptam). Az economys utas meg a biztonsagi ismerteto kartyat lopja meg a mellenyt (mert mast nem tud), napi szinten tobbet is. A baj ezzel csak az, hogy amig ezek nincsenek potolva all a gep a foldon.
En a lounge-okbol hozom ki a kajat meg a piat. Vegul is mindegy, mikor eszem-iszom meg, eves szinten a tobbtizerzer ajroba amit ott hagyok belefer. A legitarsasagok a torzsutasokon keresnek es nem is rosszul. Fapadosrol nem hoztam el semmit, orultem hogy tuleltem az olahciganyokat. Budosek voltak, dehat vegulis valamilyen szinten ok is indiaiak... :)))

Col.Maybourne 2009.07.16. 07:59:18

@sYg: En meg napi szinten az ellenkezojet tapasztalom. Mondjuk Europa "fejlettebb" feleben repulok inkabb es egyeb "elso vilagbeli" desztinaciokra. Sokszor egymas mellol indul ugyanoda mondjuk az izidzset es egy "established" airline gepe. Nem lehet zongorazni a kulombseget, mert akkora zongora nincs. Izieknel megrohamozzak a gepet az "utasok", a hagyomanyosnal kulturalt rendben szallnak be.
A nagy pozitivuma a fapadosoknak, hogy lejebb vitettek a hagyomanyosak arait. Kivanom, hogy sokaig megmaradjanak, mert ha bebizonyosodik, hogy hosszu tavon eletkeptelen az uzleti modelljuk akkor lesz nagy aremelkedes az biztos...

zahnstein 2009.07.16. 13:52:24

@Col.Maybourne:
Nekem is van több légitársaságtól evőeszközöm, takaróm, de mindet kértem, akármilyen osztályon utaztam. Nem emlékszem olyanra, hogy kértem valamit, és ne adták volna oda. (Nem kértem sose irreálisat.)
Szóval nem értem, mi értelme van becsempészni a zakó zsebébe az előzőleg már használt kiskanalat, akkor sem, ha akár F osztályon utazik az illető.
A bizniszvárókból nem szoktam kihozni semmit, amíg ott vagyok, addig sem fogyasztok sokat, sőt a repülőn sem tudom végigenni a C/J osztályos kaját.
Valószínű, hogy nem fogjuk meggyőzni egymást, de nem is kell. Én továbbra is szívesen utazom fapadossal, bár nem tagadom, hogy egyes légitársaságok longhaul járatain utazni merőben más érzés, még akár Y osztályon is.

Col.Maybourne 2009.07.16. 16:11:54

@zahnstein: Nem kell meggyozni egymast, alapvetoen elfogadom az allaspontodat. En maradok a hagyomanyosoknal, mert hiszem, hogy nem dragabbak a fapadosoknal, sot, eppen ellenkezoleg. (Csak egy tegnapi pelda: lekestem a gepemet nekem felrohato okbol PRG-ben. Szo nelkul csereltek at a kovetkezore ingyen, pedig Y osztaly volt. Asszem fapadoseknal ez uj jegy vasarlasa lett volna...)
Valoszinuleg mivel mar nem vagyok fiatal nekem igenis kell a C longhaulon es nem mindegy, hogy hol szall le a repulo; a primary repteren vagy tole 100km-re. A buszozgatasbol mar kinottem. Meg 1x: orulok, hogy vannak fapadosok, azota lehet pl LH-val 99€-ert utazni Europan belul oda-vissza.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.07.17. 21:31:40

@Col.Maybourne: Ez itt a ma esti program:
2M134 Chisinau
MA310 Amman
MA230 Athens
BA4472 Skopje
MA260 Thessaloniki
MA856 Bucharest
MA252 Damascus
MA838 Varna
MA204 Istanbul
MA240 Beirut
MA868 Cluj
MA834 Sofia
MA224 Larnaca
MA214 Tel Aviv
MA432 Tirana
Na most én rájuk gondoltam, sajna 90%-uk katasztrofális... és nem fapados. Ide most majdnem írtam valamit, de képesek ebben a nagy toleranciában még meghurcolni azt is aki elolvassa :)
De igazad van, nem egymást kell győzködnünk. Tapasztalatokat, véleményeket meg cserélhetünk!

doki.zsuzsa 2009.07.21. 20:26:23

@zahnstein: van aranygyűrű az ujjadon??? :)))

doki.zsuzsa 2009.07.21. 20:30:33

@Col.Maybourne: az indiai nép annyira büdös mint a magyar vagy akármelyik...

én köztük éltem, nem messze a "büdös és fertőző" Gangesztől... és soha senkivel még csak összetűzésem sem volt

a másik meg: speciel én az Etihad-dal szeretek repülni, a világ egyik legjobb cége..
egy fehérbőrű stewija nincs... és ápoltak, nem taplók,, sőt,,,
millió egy fapados utam volt,,de SOHA nem találkoztam tapló cabin crew-val, és még a hétfő esti BUD-DUB-on utazó cigánycsaládok is elviselhetőek

rasszista vagy!

Col.Maybourne 2009.07.22. 06:25:50

@sYg: Huhh, hat ezek nem eppen elso vilagbeli desztinaciok... SJJ-be szoktam Malevval menni, de ott normalisak az emberek.
Egyebkent most vasaroltam be a karacsonyi idoszakra MA BRU-BUD-BRU nehany jegyet 100.1€ all-in. Ugyanerre (CRL...) a viszonylatra azonos napokra a W6 144€+luggage+payment handling.
Malev 60 napra elore nagyon jo arakat kinal mostanaban, erdemes foglalni...

Col.Maybourne 2009.07.22. 06:33:42

@doki.zsuzsa: En meg az SAS-t preferalom (vagy barmi mas Star-Alliance-t (meg neha a "nemzeti" legitarsasagot). Igen, feher boruek a sztyuvik, meg van fast track, meg tobbszaz lounge vilagszerte.
Egyszer gyere BRU-be amikor a Jet Airways gepei megerkeznek Indiabol aztan alkoss velemenyt... Meg ha fizetnenek sem ulnek fel egyikre sem, pedig a 777-est nagyon szeretem.
Ellentetben velem, te nem vagy rasszista, valoszinuleg a budai hegyekben erre nincs szukseg. Ozdon, Putnokon, Belgiumban, stb lehet, hogy te is az lennel, vagy ha neha muszajbol el kellene menned ugy igazi fekete Afrikaba (nem a turisztikai celpontokra, hanem ahova feher ember csak automata fegyverek vedelmeben teszi be a labat...)
Igen, rasszista vagyok, ééééééés? Akkor mi van? Tessek toleralni azt, hogy en nem vagyok tolerans. :))))

zahnstein 2009.07.22. 11:42:26

@doki.zsuzsa: nem, nincs :-) csak a példa kedvéért írtam
süti beállítások módosítása