Matus kalandozásai 2. - Pozsony, Stockholm, Riga

2009.11.22. 11:00 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: budapest stockholm fapados lowcost riga bts lokoszt

Matus megtisztelt bennünket néhány útleírással. Hibák előfordulhatnak a szövegben, de kérlek, ne arra fókuszáljatok. Ha bárkinek bármilyen kérdése, kérése van az olvasottakkal kapcsolatban, mindenképpen kommentelje be, ez a szerző kérése.

Minden egy kósza gondolat volt, hogy ha már 650 forintért tudok jegyet venni négy repülőre Pozsony – Stockholm – Riga útvonalra, miért ne vigyek el másikat is jó pénzért. Így történt, hogy 5-en indultunk neki ennek a 4 napos útnak.
Január 8-án vonattal indultunk Pozsonyba, a csapat egyik része vidékről.
Érkezés után egy gyors városnézést iktattunk be, aztán rohantunk, hogy le ne késsük a repülőt.
Fél 5-kor indult a repcsi, az online checkin jóvoltából nem kellett sorba állni.
18.30-kor szálltunk le Stockholmban, ahol 40 percünk volt a Rigába tartó gép indulásáig.
Rigában „taxi” várt minket, amit a hostelből küldtek elénk.
Egészen addig azt gondoltam, hogy a hostel által ajánlott fuvar 15 lvl áron nagyon baráti, amíg ki nem derül, hogy a busz 2-ért vitt volna el :) Persze, az nem háztól-házig. Mivel este 23 óra volt, mire elfoglaltuk a szállást, így csak egy gyors sétára futotta a környéken, hogy azért mégis csak nézzünk már valamit. Tök jó volt, mert aznap leesett legalább 15 cm hó vagy lehet még több is volt. Üröm az örömben, hogy ez másnap reggelre majdnem mind elolvadt. Jó is volt abba a trutyiban járkálni.
Reggel viszonylag korán 9-kor már fent voltunk, hogy nyakunkba vesszük a várost. Sikerült is elindulni 10 körül, de a többiek akaratához híven, először kerestünk valami, szupermarket szerűséget, ahol fel tudtak tankolni kajával és piával.
Rigának nincsenek, olyan hű de nagy, vagy híres épületei. Az óváros viszont nagyon szép, igazi ókori feeling.

Az egész napos „melegítés” után, este ellátogattunk egy helyi buliba. Másnap reggel fél hétkor az arcok megértek volna egy misét. Nem nagyon emlékezett senki az előző estére, de nem bánkódtunk, elindultunk, hogy fél 10-kor elrepüljünk Stockholmba.
Azaz egy reptérre, ami 100 km-re, vagyis 80 percre volt autópályán a várostól. Csak az oda-vissza transzferért 6300 Ft-ot fizettünk…
Bent a városban volt három és fél óra szabadprogram és már jöhettünk is vissza. Először a városháza felé vettük az irányt, vagyis a legnagyobb épület felé, amit láttunk, mert nem volt se térképünk se semmink. Teljesen a vakvilágba mentünk, de ennek is megvan a maga hangulata. Szerencsénkre a városházán lehetet térképhez jutni ingyen. Ennek fényében léptünket szaporázva elindultunk a Királyi Palota felé. Félúton, ahogy olvasgatom a térképet, derül ki, hogy a Royal Palace sajna nincs nyitva. Stockholm szép város, van is mit nézni, de a magyar fizetéshez képest kissé drága az ottlét.

A reptéren egy kis várakozás és némi rózsaszín méz vásárlása után indultunk BTS felé.
Egy hostelbeli éjszaka után reggel nyakunkba vettük a várost, sajnos itt rosszabb volt az idő, mint északon :)
Délben indult a vonatunk haza, a kalauz ugyanaz volt, akivel jöttünk, elmeséltük neki, hogy merre jártunk, annyiban maradtunk, hogy nagyon jó kis út van mögöttünk.