Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Matus kalandozásai 4. - Kalambaka, Katerini, Paralia, Thessaloniki, Athén

2009.11.24. 11:00 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: utazás beszámoló athén fapados skyeurope lokoszt

Matus megtisztelt bennünket néhány útleírással. Hibák előfordulhatnak a szövegben, de kérlek, ne arra fókuszáljatok. A szerző várja a véleményeket.

 

 

A görögországi utazásomat a megboldogult  SkyEurope olcsó jegyeinek köszönhetem, kemény 3500 Ft-ot kértek a retúrért. Nosza. Apró szépséghiba a 23.40-es indulás, melynek eredménye egy laza reptéri szunyókálás.
Egy nap esős láblógatás után irány a vasút, majd Kalambaka (Meteora).


Három óra volt az út Athénből Paleoizéjig, 10 órára értem Kalambakába. Aztán jött a hideg zuhany (a majdnem folyamatos esőn kívül), hogy zárva minden. A turistainformáció, az összes bolt, végül is csak hétfő van és még busz sincs a Meteorákhoz. Így aztán kénytelen voltam fogni a sátorfámat és nekiindulni a hegynek. Hát nem volt valami leányálom, de legalább a kilátás kárpótolt. Sajnos csak két kolostorba sikerült bejutni, mert a többi olyan messze volt, hogy ember legyen a talpán, aki felmászik oda. Délután fél három lehetett, mikor úgy gondoltam elindulok visszafele. Ismét eleredt az eső, kényszerűségből egy órát álltam egy félig kidőlt fa menedékében. Nagy nehezen leértem a városba és onnan még pár km-es út várt rám a nyughelyemig. Ami jól is lenne, ha fele ennyibe kerülne… (diákszállás 20 euróért)
Másnap fél tíz felé indultam a pályaudvarra megnézni mikor jön a vonat, mert álmomban, azt találtam ki, hogy elmegyek Paráliába és onnan, majd vissza Athénba. Na ez annyiban módosult, hogy Paráliáról hamarabb eljöttem, felmentem Szalonikibe, hogy legyen normális ülőhelyem a vonaton.


Este fél tízre értem Thessalonikibe, a vonatom fél éjfélkor indult volna Athénba. Jött is vonat szállnak le róla az emberek. Mikor szállnék fel odajön hozzám egy biztonsági őr féle és angolul közli hogy a vonat nem megy tovább. Kicsit lefagytam.
- De a fél tizenkettes megy, ugye?
- Nem, az sem.
- Hajnal egykor…?
- Nem.
- De…. miért nem mennek?!
Kicsit gondolkozik látszik rajta keresi az angol megfelelőjét, majd ezt mondja:
- Stop the train driver. (Sztrájkolnak a mozdonyvezetők)
- Mikor indul akkor az első vonat?
- Valamikor kora délután.
Kellett nekem variálni. Nem volt mit tenni, irány a buszpályaudvar, ahol 29 kidobott euróért a kezembe nyomnak egy athéni jegyet.
Ezért cserében hat órát zötykölődhettem, a szórakoztatásról hang nélküli, görög feliratos filmek gondoskodtak.
Érkezés után egy órácska alvás, majd indulás busszal a civilizációba, ahol jött a szokásos városnézés.
Miután végeztem az Akropolisz múzeummal, elindultam a görög nyaralásom utolsó célpontja felé a háborús múzeumba. Hát nem volt akkora szám, mint amire számítottam,  de azért megér egy misét, pláne, hogy ingyenes a belépés, ugyanúgy, mint az összes többi múzeumba, ha diák vagy és az országot tagja az EU-nak.


Kettő óra volt mire kiértem a reptérre, így már csak egy órát kellett várni a csekkolásra. Már a repülőn ül mindenki, mikor valamiért csak nem indulunk. Az volt a szitu, hogy egy hölgy fel akarta hozni az édes kis aranyos entyem-pentyem kutyuskáját. Papírja is volt, de a mi szeretett magyar kapitányunk  nem igazán akarta felengedni. Ment huzavona, a telefonálgatás, míg végül 40 perc késéssel el tudtunk indulni. Szerencsére Bécsben minden klappolt, így problémamentesen hazajutottam.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr1001540910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása