Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

A téli repülés kellemetlenségei

2010.01.03. 15:16 | lokoszt | 8 komment

Címkék: wizzair airberlin

A fapados utasok sem szeretik, ha valami miatt törlik a járatukat. A legrosszabb, ha az időjárás szól közbe, mert akkor akár napokra is a reptéren ragadhatunk.  (dokizsuzsa egyszer írt is egy hasonló sztorit)

 

Egy fokkal barátiabb a divertálás, amikor egy kitérő repülőtérre szállunk le, ha a célreptér már nem fogad a rossz idő miatt. (erre is van egy poszt Zsuzsától )

A nagy kérdés: inkább szívjunk 2 napot a repülőtéren, landoljunk pár száz km-el arrébb, vagy álljunk a földbe és 5 év múlva a hozzátartozóink a NatGeo-n megnézhetik rekonstruálva az utolsó perceinket.

 

Az emlékezetes Lufthansa leszállás. Hajszál híján...

Azért aktuális a kérdés, mert ma és néhány napja is történt szerencsés kimenetelű incidens egy fapados légitársasággal. Mindkét eseménynek köze van a rossz időjáráshoz, tél lévén előfordul egy-két extrém havas helyzet. Ilyenkor a pilóta dönti el az ismert adatok ismeretében, (látás, fékhatás, pálya állapota, kerozin tartalék stb.) hogy leszáll, avagy kitérő repülőtérre viszi az utasokat, ahonnan valahogyan, valamikor visszabuszoztatják őket a célállomásra. Szerdán Ukrajnában a WizzAir ottani leányvállalatának UR-WUB lajstromjelű, alig 1 éves gépe kísérelt meg leszállni a lehetetlennek tűnő körülmények között. A sűrű hóesésben már valószínűleg rég le kellett volna zárni a repülőteret, de a pilóták megkísérelték a landolást, feltehetően nem akartak a divertálással „nyűglődni” jobb a békesség alapon mindenképpen Kijevben akartak landolni. A vége túlfutás, 180 fokos forduló a hóban, sérült hajtóművek. Vélhetően nem fogják megdicsérni a két Airbus huszárt. Amellett, hogy a hajtóművek javítása nem olcsó mulatság, a gép kiesik egy időre a forgalomból, nagy eséllyel bérelni kell helyette egy másikat, vagy borítani a menetrendet.

Nem elhanyagolható tény, hogy számtalan súlyos baleset oka volt már a túlfutás, ezeket a gépeket nem füvön krosszozásra találták ki. Szerencsére senki nem sérült meg, de az utasok bizonyára elgondolkodnak, hogy legközelebb felüljenek-e egy olyan gépre, ahol az életüket kockáztatják. Érdekes, hogy egy nappal korábban az Aerosvit B735-öse is megjárta a csúszós futópályával. Ettől még a repülés biztonságos, de emberi és technikai hibák mindig lesznek…
Ma Dortmundban az Air Berlin Las Palmasba induló járata csúszott ki. Itt picit más a kiindulási helyzet. A pilóták felszállás előtt hibát észleltek és megpróbálták megszakítani a műveletet, de már túl nagy volt a sebesség és túl rövid a beton. Utóbbi ráadásul kellemetlenül havas, csúszós…

 Innen a kép: http://www.tagesschau.de

A repülő orrfutója a pályavég utáni puha talajba süllyedt, de vélhetően nem sérült meg komolyabban. A németek máris vitatkoznak a pálya állapotán, a légitársaság szerint alkalmatlan volt, egyébként meg tudott volna állni a gép. Szerencsére itt sem történt személyi sérülés, de ebben a túlbiztosított világban is pillanatok alatt bekövetkezhet a baj. Nem csak a földön...

Alig kerülte el az ütközést két utasszállító repülőgép tízezer méteres magasságban a szerb főváros fölött - közölte szerdán a szerb polgári légi közlekedési hatóság.

Az eset hétfőn történt. A szerb légiirányítás azt az utasítást adta a francia járatnak, hogy süllyedjen 10 650 méteres magasságra. Az Air France-gép azonban ennél csaknem száz méterrel alacsonyabbra ereszkedett, miközben alig több mint 200 méterrel alatta, 10350 méteren ott repült az izraeli gép. A szerb légügyi hatóság közlése szerint csak annak köszönhetően sikerült megelőzni az ütközést, hogy az egyik légiirányító időben közbeavatkozott. A tájékoztatás szerint a vizsgálat megállapította, hogy a francia gép személyzete hibázott.


A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr471641935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.01.04. 07:23:16

"z Air France-gép azonban ennél csaknem száz méterrel alacsonyabbra ereszkedett, miközben alig több mint 200 méterrel alatta, 10350 méteren ott repült az izraeli gép."

Azert az a 200m eleg sok fuggolelgesen, nem fel pillanat annyit ereszkedni (meg zuhanva is 8mp), plane annak fenyeben, hogy az ATC 300 meterre lotte be oket egymastol. Nem mintha kenyelmes lenne, SFO-ban pl sikerult egyutt landolni egy 757-essel, es baromi kozelinek tetszett am az a 750 lab. :]

Bulvarhirhajhaszas.

zahnstein 2010.01.06. 13:28:12

A Wizzaires esetben hozzátartozik az igazsághoz, hogy KBP még mindig jobb lehetőség volt a leszállásra időjárás szempontjából, mint a legtöbb divertálásra szóba jöhető reptér (IEV, HRK, KWG, LWO) Talán ERD, ODS, SIP kivételek.

zahnstein 2010.01.06. 13:31:22

@KennyOMG:
Attól, hogy egy esetet jelentéktelennek gondolsz, még nem lesz az.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.01.07. 05:02:48

@zahnstein: Nem azt mondom, hogy jelentektelen, hanem azt, hogy kokemeny bulvarripacskodas a cikk.

Rezdi 2010.01.12. 10:16:39

Mi a tapasztaltotok, hogy milyen gyakran törölnek egy járatot a Wizzairnél vagy Ryanairnél?

Februárban Glasgowba utazok átszállásal. Wizz(Bud-Bergamo, Brüsszel-Bud) a másik két járat Ryanaires. Az átszállások között van 8 illetve 4 óra.

Azért kérdezem mert én eddig egyszer utaztam fapadossal akkor is át kellett szervezni az utazást mert törölték a járatot.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.01.12. 10:21:47

Ha törlik, akkor mindegy hány óra van közte :) Az időjárás és a repterek alkalmazkodó képessége teljesen kiszámíthatatlan, de ilyenkor mindenki jó eséllyel töröl. Kereskedelmi törlés szerintem nem valószínű, talán azt már bejelentették volna.

Rezdi 2010.01.12. 10:34:07

@lokoszt:
Igen igazad van, akkor már mindegy. :)

Bocs ha értelenkedek, de a Kereskedelmi törlés az mikor van? Amikor túl kevesen vettek jegyet és inkább összevonnak 1-2 járatot?

Szóval azt mondod, hogy nagy valószínüséggel csak az időjárás szólhat közbe?

senator412 2010.01.12. 19:15:21

@Rezdi: Így van, a kereskedelmi törlés kb. az, amit leírtál. 1 hónappal indulás előtt már nem szoktak ilyet. De az időjárás közbeszólhat, ld. pl. a londoni helyzet az utóbbi napokban. A Ryanair hajlamos ilyenkor rögtön törölni, a wizz inkább jó nagy késéssel, de elindul.
süti beállítások módosítása