Téli nyaralás az Örök városban - 3. rész

2010.03.13. 07:32 | lokoszt | 1 komment

Címkék: utazás beszámoló olaszország róma wizz városok fapados wizzair lowcost városlátogatás lokoszt

Tgabor433 Rómában járt és megtisztelt bennünket egy tartalmas beszámolóval és rengeteg fotóval. Íme a folytatás, a végén praktikus tudnivalókkal, értékeléssel.

Szerda reggel mentünk a pápai audienciára. Néha hallottam erről a vatikáni rádióban, de nem tudtam hogy megy ez. A Vatikán honlapján írtak alapján faxon jelentkeztünk. Levélben jött válasz, hogy a belépőket a kihallgatást megelőző este vehetjük át. Szerda reggel immár belépőinkkel léptünk a 12 ezer fős modern csarnokba (8 órától lehetett bemenni). 10:30-kor megérkezett a pápa, hatalmas tapsvihar és ujjongás kíséretében. Volt egy bibliai olvasmány olasz, francia, angol, német, spanyol, portugál és lengyel nyelven. Ezután egy hosszú olasz prédikáció következett Szent Bonaventúráról (mindig egy aktuális témáról értekezik a pápa, pl. szegénység, nők helyzete, stb.). Ezután az említett nyelveket ismét sorra véve 1-1 püspök felolvasta, hogy adott nyelvterület mely országaiból, városaiból érkeztek zarándokok. Ezeket a bejelentéseket a csarnok különböző pontjain felugró vidám csoportok viszonozták, sokan transzparenst lógattak, tapsoltak, a japán professzorok nagyon szépen énekeltek. A megszólított népek nyelvén a pápa szólt is az emberekhez, s a lengyel után legnagyobb meglepetésünkre MAGYARUL is beszélt a pápa. Lengettük is büszkén a magyar zászlót. Utánunk még horvátul és más nyelveken is szólt. Nagyon tetszett, ahogyan mi a szlovákokat, és ők is minket megtapsoltak, és mind a Kárpát-medence népei egymást!

A Vatikán vendége volt a Rajkó zenekar és a magyar cigány fociválogatott is. Utóbbi társaság a svájci gárdát 22:4-re verte. (Nem tudom ezután nem állnak-e pályára a vatikáni őrség magyar névrokonával? :-P) A Rajkó zenekart a pápa fél éven belül másodszor hívta meg, s így nekünk külön kedves volt ismerős dallamokat hallani az audiencia előtt és után.

Délután barangoltunk még a városban, majd este búcsút vettünk az Örök várostól, s utaztunk ki a Ostiába csomagjainkért, s onnan már közelebb volt Fiumicino repülőtere. Csekkoláskor mindhárom kézipoggyászt belemérette az arc a keretbe. Az egyik nyomorgatás hatására se ment át, de másik 2 mérete kicsi volt, így nem kellett átpakolnunk. A terminálban egy rendőr kérte az útlevelünket, átadtuk a személyit. Egy helyi szerint ez megszokott ellenőrzés, mások viszont csodálkoztak. Szúrópróba szerűen ellenőriztek. A kis rendőr próbált magyarázkodni, hogy miért van ez, aztán amikor megtudta, hogy magyarok vagyunk, jókedvre derült, s mondta hogy nagyon tetszett neki Budapest.

A beszállítás jó fél óra késéssel indult. Ez már nem VIA hanem rendes wizz madár volt. Egy külföldön óperkedő lány mellett ültem, s kicsit elbeszélgettünk a fapadosokról. Nem hitte el, hogy a ryannél lehet VE nélkül is „ingyen” foglalni, merthogy a barátja nagyon benne van, és még ő se jött rá. Elmosolyodtam, s reklámoztam neki a blogot, meg hogy nézzen fel a fapadosinfo.hu-ra. Fogyasztás emlékeim szerint nem volt nagy, viszont kaptunk egy tisztességes turbulenciát. Német kapitányunk vezetékneve Fux volt, s 140-en voltunk a 180-ból.

Kis késéssel, éjfél körül landoltunk, s az alig fagypont fölötti hőmérséklet nagyon megijesztett. A BKV meglepetése az volt, hogy 0:26-kor indult az utolsó 200E befelé, és ez túlvitt a metróvégállomáson, így leszállás után 6 perccel már az éjszakai (914, 950) buszon ülhettünk.

Praktikus tudnivalók, szubjektív megfigyeléseim:
Kedden van 8:00-kor magyar szentmise a Szent Péter bazilika magyar kápolnájában. Ekkor lehet oda bemenni.
A templomokba a belépés ingyenes, a szieszta idejére és éjszakára bezárják őket.
Rengeteg közkút van, ivóvízzel.
Nyáron a szökőkutak vize is hűsítő lehet. Télen nincsenek elzárva.
A Szent Péter téren (a posta mellett) van ingyenes nyilvános illemhely.
A Termini pályaudvarnál több önkiszolgáló étterem is van, ahol 10 euróért kétfogásos menüt kapunk.
Szicíliába kevés időm volt, így elegendőnek bizonyult a TOP10 Szicília útikönyv, ahol nagyon sok praktikus infót olvashattam. Pl. azt, hogy Szicíliában nagy hagyománya van az utcán fogyasztható, elvihető gyorskajának, ilyen az arancini, meg a pizzetta, stb.
I love roma feliratú pólót szívesen fotóztam volna egy kopasz úriemberen. :)
Rómában a buszmegálló táblák nagyon magasan vannak (rajta minden viszonylat összes megállója, első és utolsó busz indulása, menetrend hiányzik). Ha csak 1 buszáll meg ott, akkor is ormótlan nagy tábla jelzi ezt.
A zebrán nagyon az autók elé kell menni, hogy elkezdjenek fékezni.
A gyalogos lámpán is van sárga jelzés. Az autósoknál a zöld és a sárga együtt világít.
A tömegközlekedésen nem szabad fényképezni, egyszer rám is szólt a vezető. Onnantól paparazzi lettem.
Az EUR központ modern házai (üvegfalak, mészkőburkolatok) között érdekes fotótémák akadnak, különösen napnyugtakor. Nem beszélve a magyar szemnek egzotikus növényekről.

Értékelés
Nagyon tetszett Róma, még sosem voltam, de már tudom, hogy vissza fogok menni. És Szicíliába is, mert ez a néhány óra botrányosan kevés volt. Köszönöm az olcsó légitársaság fórum lakóinak továbbá lokoszt és dokizsuzsa blogjának naplóbejegyzéseit, segítségét, azt hiszem nélkülük több dolgon kellett volna egyedül töprengenem.