A női szakasz ismét útra kelt

2010.06.21. 14:12 | lokoszt | 11 komment

Címkék: budapest utazás beszámoló olaszország róma wizz nápoly városok fapados wizzair városlátogatás lokoszt

Pötyi vezetésével ismét útnak indult a női csapat. Legutóbb tízen jártak be négy országot, most nyolcan vágtak neki Olaszországnak.

2010.június 14-17. között megint útra keltünk, most nyolc nő. A csapatban voltak kicserélődések, így az életkorok kicsit változtak. Volt velünk két 17, három 38, egy 61 és kettő 80 éves. A csapatunkban a két legidősebb hölgy nem ült még repülőn. Az útvonalunk: Budapest-Róma- repülővel, innen vonattal Nápoly, majd repülővel Budapest. A repülőjegyek összesen 8000 Ft-ba kerültek, a vonatjegy 10,50 euróba.
Utazásunk története dióhéjban:
Hétfőn este a BUD-FCO járattal indultunk. A gép késett 2,5 órát, ezért a becsekkolásnál kaptunk 8 eurós vouchert. Ebből megvacsoráztunk a teraszon. Nagyon klassz volt, mert éppen gyönyörű idő volt. A gépünk végül 22.45.-kor elindult, fél 1-kor landoltunk Rómában. Hiába foglaltam szállást, csöveztünk a reptéren hajnalig.

A Cotral busszal hajnali fél négykor mentünk be a városba. A Termininél leszálltunk és elindultunk a Colosseumhoz. Kivilágítva csodálatos. Hajnalban teljesen üres volt, így még hangulatosabb volt. Ezután gyalog végigjártuk, amit még lehetett ( Trevi-kút, Spanyol lépcső, Piazza Venazia, Forum Romanum). Itt már mindenki elfáradt, ezért kimentünk a szállásunkra a Camping Fabulousba.

A hely klassz, a Terminitől 45 perc metróval és busszal kell menni. Hála az olaszok lazaságának 11.30-kor már elfoglalhattuk a szállást, amit elvileg csak 16.00-tól lehetett volna. A bungaló egyszerű és komfortos: 3 ágy, zuhanyzó, WC, hűtő. Rövid szieszta után irány a Vatikán! Igazából a két idősebb utastársunk ezért vállalta ezt a túrát.
Az eső elkezdett cseperegni, de nem tudott megállítani minket abban, hogy elmenjünk a Szent Péter térre. Itt is kevesen voltak, így még jobban lehetett gyönyörködni a helyben. Mondanom sem kell nagy volt a csodálkozás, hogy végre élőben itt lehettek ezen a helyen.
Innen a kempingbe mentünk vissza. Most a saját bőrünkön tapasztaltuk az olaszok pontosságát. Az  EUR Fermi metró megállóig  könnyedén eljutottunk. Itt át kellett szállnunk a 709-es buszra. Menetrend nincs kiírva, csupán annyi, hogy 06.25 - 00.00. között közlekedik. Kiértünk 22.15-re, majd 20 perc várakozás után megkérdeztem valakit, hogy mikor jön a busz. A válasz a szokásos : uno momento! Rendben, gondoltuk, itt az legalább 20 percet jelent. Félóra múlva a válasz ismét ugyanaz. Ekkorra már többen lettünk a buszmegállóban, akik a kempingbe jöttek. A busz végül 23.45-kor jött, halál lazán. Nem is kapnak itt szerintem sűrűn agyvérzést a rómaiak.
Reggel a  korai ébresztő után indultunk Nápolyba. A vonat 10.49-kor indult, a jegy 10.50. euro volt és fél kettőre értünk Nápolyba.

A pályaudvarról kilépve az embert igazi nápolyi hangulat fogadja. Szemét mindenhol, rengeteg robogó, folyton dudáló autók, hangosan beszélő emberek. Az úttesten való áthaladás minden alkalommal felér egy újjászületéssel. Nem számít semmi, csak indulj el, meg fognak állni…vagy nem! Ha átértünk, mindenki büszke volt magára. „Megcsináltam!” Ez volt a győzelem kulcsszava.
Hihetetlen, ezt át kell élni! A két idősebb utastársunk is csak úgy szaladt! A végére már egész jól belejöttünk.
A Vezúvot ragyogóan lehetett látni a Garibaldi térről.  Itt mindenki mosolyog, kedves és vidám. Aki idejön, az rájön, hogy érdemes élni.

Úgy döntöttünk, hogy kimegyünk a reptérre, mert az a biztos, hogy elérjük a reggeli repülőt. Sokáig nem jött a C58 busz. Ekkor egyikünk kiállt az útra és leintett egy szolgálaton kívüli buszt. Összes olasz nyelvtudását összeszedve megkérdezte a sofőrt: „Bona sera senior. Aeroporto?” ( Bocsánat a helyesírásért az olaszosoktól, de én sem tudok olaszul.) Bigletto?  Megmutattuk a jegyet, erre azt mondta jöhet. A buszon rajtunk kívül még hárman ültek. Mindenkit házhoz szállított, aztán elvitte minket is. Ugyan a reptérre nem tudott bevinni, de az elágazástól csupán 200 métert kellett gyalogolnunk. Nevét este imába foglaltuk.
A reptér éjszaka is nyitva van, karfa nélküli székek biztosítják a kényelmet és  nincs hajnali ébresztés. Aki már volt Pisában vagy Bergamoban tudja miről beszélek.
A Nápoly-Budapest úton a kapitányunk az áldott jó Bóna József volt. Olyan kommentárokat adott az úton, hogy élvezet volt hallgatni. Nagyon bízunk abban, hogy ezt a jó szokását megtartja.
Az utunk és a földet érésünk sima volt, időben érkeztünk.
Összegzésként elmondhatjuk, hogy érdemes elmenni erre a kanyarra.  És nem csak 20 éveseké a világ!
Életre szóló élményt kaptunk. Köszönjük Wizzair!

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

zahnstein 2010.06.21. 15:05:22

Lemaradt a fotó a csapatról.

Pitta2 2010.06.21. 15:39:57

Kézcsókom a két 80 éves néninek. Nem semmi amit végigcsináltak. Reptéri alvás, kemény római városnézés. Gratulálok nekik.

lesaux 2010.06.21. 16:12:59

Vazze!
A nyolcvanéves nénik (remélem, nem baj, hogy nénizem őket) hogy bírták a reptéri csövezést? Meg a többórás várakozást.
Aranyos történet, de nem hozta meg a kedvem az olaszokhoz.

Sylba 2010.06.21. 16:30:32

Jobb ha utazgatnak, mintha sírnak maguk miatt sztem.

A reptéren csövelést még én harminc felé sem vállalnám be. Igy gratula hozzá. :)))

Pötyi71 2010.06.21. 18:50:51

@Pitta2:
Köszönjük a gratulációkat. Egyébként jól bírták a csövezést. Semmi hiszti, a várakozási idő alatt jókat beszélgettünk. És nem hiszitek el, teljesen feltöltődtek. Jövőre is mennünk kell, mert kértek egy újabb túrát.

mestska · http://cities.blog.hu 2010.06.21. 19:41:09

huh, nem semmi lehetett tényleg, hogy a nyolcvan éves nénik csöveztek még így reggel. Gratula nekik ezúton is :)

Egyébként, ha már egy napra megy az ember Rómába, vagy akárhova máshova, akkor érdemes talán bentebbi szállást foglalni, (Temrini környékén sok olcsó hotel van) különösen, hogy én Toszkánától délre nem bízom az olasz autóbuszközlekedésben a tapasztalatok alapján :)

A nápolyi autóskultúra kreszkövetése szintén saját tapasztalatom szerint még jobb, mint a még délebbre fekvő helyeken. Legalábbis olyannal, mint Szicilián, miszerint teljesen mindegy, hogy a zöldön, vagy a piroson mész a át a zebrán, így is, úgy is ledudálnak.... (de megállnak, minden esetben, az ottani autós élet ugyanis csak így tud működni, egymásra figyeléssel)

mestska · http://cities.blog.hu 2010.06.21. 19:42:43

@mestska:

még tipp legközelebbre: érdemes lehet a gurulós böröndöket bepakolni a termini csomagmegörzőjébe, megspórolva így a böröndök cibálását.

Pötyi71 2010.06.21. 20:12:44

@mestska: Hajnalban még nem volt nyitva, 10-kor meg már mentünk ki a szállásra. Nápolyban próbáltunk keresni csomagmegőrzőt, aztán feladtuk. Kevés volt az idő. Tavaly Trapaniban voltunk, egy másik csapattal, ott szerintem nem volt ennyire vad az átkelés.

tg_mak 2010.06.22. 02:53:30

@mestska: "Toszkánától délre nem bízom az olasz autóbuszközlekedésben" - ez a mondat megértintett. :) Legközelebb már tapasztalatból nem fogok buszra várni sziesztakor, különösen Trapaniban! :-D

@Pötyi71: Trapaniban én is kulturáltnak találtam a közlekedési morált az elképzelthez képest. Mondjuk ezt a beszámolódban is leírtad, mint pozitív élményt (a letekert ablakú kocsikat nagyon megjegyeztem, s tényleg!).

tavasz21 2010.06.26. 17:48:06

"Aki idejön, az rájön, hogy érdemes élni."
Ez nagyon találó mondat. Ebben a rövidke kis mondatban minden benne van.
Ügyesek vagytok.
Valaki írta, hogy 30 évesen se vállalná a reptéri csövezést. Sajnos sokan ezt kényszerből teszik. Ha nem indul el a repülő akkor annyi. Madridban mi se tudtuk mikor indul el este 8 helyett és reggel 4-kor indult. Padon aludt az aki egyáltalán aludni tudott.