Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (121) bristol (6) brüsszel (3) bts (9) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (188) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (143) london (8) lowcost (149) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (60) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (95) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (117) városlátogatás (52) városok (55) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (70) wizzair (137) Címkefelhő

Balti-tália 1/3.

2010.09.07. 15:00 | tg_mak | Szólj hozzá!

Címkék: utazás berlin beszámoló kun ryanair városok pozsony fapados lowcost városlátogatás bergamo olcsó repülőjegy repülőterek schönefeld divert

Ma már történelem, hogy az Eyjafjallajökull vulkán 2010 áprilisában kitört Izlandon. A Ryan ennek hatására bedobott egy nagy akciót. Ebből raktam össze a vizsgaidőszak végére egy 3*€8 (FR) + €10 (W6) kört magamnak, amit Balti-tália körút névvel illettem. 8 nap alatt 7000 kilométert tettem meg, és 11 városban jártam. Sajnos egyedül mentem, mert a jegyek foglalásakor mindenki aludt. A háttérről és a személyes élményekről a wood.blog.hu-n írok, a lókoszt-blog kedves olvasóinak most csak a repüléssel kapcsolatos infókat és a hasznos szervezési tapasztalataimat gyűjtöm össze, 3 részre bontva.
A kör: vonat-BTS-BGY-SXF-KUN-TMP-RIX-NYO-CRL-BGY-vonat-TSF-BUD.
Indulás: BP-Keleti, 2010. június 25. péntek 12:38
Érkezés: BP-Ferihegy, 2010. július 3. szombat 8:40

Jöjjenek hát a részletek.


Budapest-Pozsony

Tervem: Vonattal Rajkáig, győri átszállással. Gyalog át a határon, s Dunacsúnyból a 91-es ill. 61-es busszal a reptérre. Végül Győrben sétáltam egyet a városban, Rajkán meg stoppoltam, és hamar fel is vettek. (Pozsonyi lehetőségekről jó leírás van a városok blogban.)

BTS-BGY FR4643 19:25-20:45 (avagy BTS-VBS FR4643-D 1:00-4:40) (EI-DAO LF~100%)

Átmentem a szekun, majd egy konnektor mellé telepedtem (kőpadló volt, de tiszta volt, így pulóveremre ültem), és az ingyen wifinek hála kinyomoztam, hogy mi vár rám: olasz + francia sztrájk miatt sokat késik a gépem. Utasokkal átbeszéltük a szóba jövő lehetőségeket (törlés, és a velejárók, EU261-es szabály, kajakupon, stb.). Tőlem balra egy ex-ryan alkalmazott és a barátnője, jobbra meg az American Airlines egy pilótája ült a kisfiával, utóbbiak többet kockáztattak a késéssel, mert BGY után MXP-ról terveztek reggel hazarepülni az Államokba. (Az én következő gépem 6:25-kor indult, de szintén BGY-ről.) Mivel BTS-en folyamatosan csak odébb tolták az indulást, BGY honlapjáról próbáltuk kisilabizálni, hogy mikorra esélyes a gép. (A Sched 17:40 Estim 22:50 még sokkal bíztatóbbnak tűnt, mint a rettegett cancelled, ami az íreknél megszokott dolog. A WizzAir bergamoi gépe pl. 13:25 helyett 8:40-kor indult Gdanskból. Azzal lekéstem volna a BGY-SXF-et, de várható volt, hogy a W6 nem törli.)

 

 

A gépünk 19:25-kor indult volna, 22 óra körül kaptunk egy tartalmas bagettet ásványvízzel, és sok izgalom után. Éjfélkor kialakult a sor a kapunál, s 0:40 körül léptem a fedélzetre.
A repülésről: nehezen hallható cpt, Viviana, ?, 2 fiú, rallyzó taxizás (nagyon gyorsan vette a kanyarokat), eseménytelen repülés, nulla fogyasztás, szinte mindenki aludt. A személyzet köszöntött minket az FR4643-as Pozsony-Bergamo járatán, majd leszállás után Bresciában köszöntött! Ugyanis levegőben jött a hideg zuhany, miszerint BGY be van zárva éjszaka (MIAF...?), így nem tudunk ott leszállni. VBS-en 1 busz elvitt 50 embert, majd sokan elmentek kocsival, s 2 óra elteltével visszaért értünk (a 2. busz csak az miénk 2. köre után érkezett meg, immár hiába).
BGY-n már pirkadt, felmértem 1 héttel későbbi hotelemet, majd mentem a szekuba. A terminálon zajlott a felújítás, a szeku utáni rész már szép.

 

 

BGY-SXF FR4731 6:25-8:00 (EI-DWO, LF 100% „fully booked”)

Pontos beszállítás, nincs buszosztatás, induláskor még 20 ember hiányzott. Néhányak látványosan nagy kézipogyóját betették alulra. Cpt. Stefan Strongwell (borzasztóan hadar), Dona Nick; kísérők: Kasi, Sonja, Tímea, Lukasz. Tiszta idő, becsapódás (valahogy éreztem előre, hogy túl gyorsan közeledünk), fanfár.

 

 

Berlin

Az ABC zónás napijegy €6,50 (a C a reptér miatt kell), és éjféltől másnap 03:00-ig érvényes, mindenre. Előre felkészültem a látnivalókból (külön nem térek ki rájuk), belépőjegy nélkül jártam be a várost. A tömegközlekedés nagyon pozitív benyomást tett rám: jól vannak jelezve az átszállások, és a menetrend is passzolt a nagyobb csomópontokon. A napijeggyel fel lehet szállni az IC/ICE-ket leszámítva mindenre (a zónán belül persze, de pl. a reptérre gyorsabb a RegionalExpress vonat, mint az S-bahn).

 

 

A látnivalók közül mindenképp ajánlom a parlament (Reichstag) tetejéről látható panorámát, az ingyenes belépő és a kapott audioguide (Berlin látnivalói) miatt megérte az 1 órás sorbaállás.

 

 

A dóm előtti parkban árnyékban nyugágyak vannak, nem utolsó kilátással.
A reptéren aludtam a sleepingonairports.net ajánlása alapján; bejött, valóban nyugodt éjszakám volt egy eldugott folyosó végén az emeleten.

SXF-KUN FR2646 8:00-10:45 (EI-DCW)

Cpt. Peter Mojsgart(?), Cotreas(?), kísérők: Andrea, lány, 2 fiú.
Sokáig nem volt kiírva a kapu, majd boarding kiírásra rohanni kezdtem (45 perccel indulás előtt). Letépték a kártya alját, majd vártunk egy teremben, végül kiömlöttünk a 2 lépcső felé. Kapitány mondta hogy minden korábban lesz, minden szép és jó lesz. 7:40-kor motor be, 48-kor gurulás hátra, 7:58 felszállás. Viszonylag durva földet érés volt.

Kaunas

Nagyon szimpatikus a városi közlekedési társaság honlapja: www.kvt.lt (a motorja ugyan az, mint Rigában). A 29-es busz visz be a központba, nagyjából óránként jár, de a menetrend igazodik a téli-nyári repülési menetrendhez. 1 vonaljegy 2 litas (150Ft), a sofőrnél kapható. (A főútra kisétálva több vidéki busz is van, ami bevisz, mint megtudtam.) Sok megállóban digitális kijelző tájékoztat a következő járat érkezéséről.

 

 

A város nagyon tetszett. A Nemunas és a Neris folyók torkolatánál fekszik. A torkolat tőszomszédságában ártéri park, vár, és óváros található, gyönyörű régi épületekkel. Kissé kijjebb van a 100 éves városmag, illetve fölötte domb. Nagyjából ez az, ami a turistát érdekelheti, viszont itt egész napot is el tudtam volna tölteni puszta nézelődéssel. Biciklit béreltem a rövid idő miatt, (2 óra 15 litas).

 

 

Van egy sikló, ami az óvárostól délre visz fel egy dombra (épp nem üzemelt), amúgy gyalog sem vészes, de a kilátás szép. Az árak Magyarországra emlékeztettek, de inkább még alacsonyabbnak mondanám. Hasznos: a főutcán (Lasvies aleja) ingyen wifi van a város jóvoltából.

 

 

FolYtatás a 2. részben
Fényképeim megtekinthetők a picasán (itt és itt), élményeim elolvashatók netnaplómban.

A bejegyzés trackback címe:

http://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr532272295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.