Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Nagyvárosi transzfer

2010.09.17. 09:00 | lokoszt | 12 komment

Címkék: london luton városok fapados lokoszt


A nyugodt utazáshoz elengedhetetlen, hogy időben megszervezzük a repülőtér és a város közötti transzfert.  Amellett, hogy mindig a legolcsóbb lehetőséget keressük, érdemes odafigyelni egy másik fontos tényezőre, az időre. Nem vagyunk egyformák, van aki hazardíroz és van aki inkább a terminálban ül „plusz” 40-60 percet minimálisra csökkentve ezzel a lemaradás kockázatát.


Minden repülőtérre más és más a transzfer ideje és módja. Van ahol sűrűbben járnak a tömegközlekedési eszközök, de van ahol korlátozottak a lehetőségek. A gondos tervezés ellenére is kerülhetünk váratlan helyzetekbe, főleg egy nagyobb városban és az onnan kiágazó autópályákon, ahol egy lezárás, egy baleset, vagy bármilyen előre nem látott esemény okozhat zavart a rendszerben. Egy példa vasárnapról, a helyszín London. A 14:25-ös géphez a Finchley Road-ról 10:46-kor induló easybus-t néztem ki magamnak és nem is tudtam ellenállni az 5 fontos árnak, így még nyáron lefoglaltam a transzfert is. A hazaút napjára amúgy sem terveztem már semmit és úgy voltam vele, inkább legyek kint 1 órával hamarabb, mint 3 perccel később :)
Szombaton épp elkezdtem volna számolgatni, hogy mikor kell elindulnom a szállásról, hogy időben odaérjek a transzferhez, amikor kiderült, hogy nem kell matekoznom, ugyanis 8 után mindenképp el kell indulnom a szállásadómmal, tehát bőven időben éreztem magam. A 46-os busz egyik Camden Town-i megállójában már gyanút foghattam volna, mert a kiírt 11 perces követési idő nem igazán látszott igaznak, kb. 35 perc után jött a jármű. Felszálltam a buszra és bezötykölődtem a városba. Mivel nem vagyok ismerős Londonban, próbáltam felkészülni az útvonalból, ezért egy idő után gyanússá vált, hogy még/már sehol a Finchley Rd.

Folytattam a városnézést, mert az időmbe belefért, majd a végállomáson megtudtam a sofőrtől, hogy „valami” terelés van, ezért nem láttam a célállomást. Megnyugtatott, hogy visszafelé sem fogom, de majd szól és útbaigazít. Úgy is történt, elnavigált a célomhoz, ahol aztán nem várt helyzet fogadott. A rendőrség egy szakaszon lezárta az utat, kiürítették a területet és így természetesen a városból „kifelé” tartó forgalom is szünetelt. Egy csinos rendőrnő aztán felvilágosított, hogy várhatóan egész nap le lesz zárva az utca és fogalma sincs, ilyenkor mit merre terelnek. Mondjuk nekem nem is mondott volna sokat, ha elirányít valami huszadrangú utcába :) Gyorsan felmértem a lehetőségeimet és arra az elhatározásra jutottam, hogy valahogyan eljutok a Victoriára, ott tuti könnyen megtalálom a felszállóhelyet. Szerencsére volt még nálam annyi készpénz, hogy taxival is tudtam volna menni, de azért előtte elmélyedtem a buszok menetrendjében. Épp kiszúrtam, hogy a 82-es elvisz az új célomig, amikor már fékezett is mellettem ez a járat, s fel is pattantam hirtelen. Fogalmam sem volt, hogy milyen messze vagyok a Victoria állomástól, de mivel épp 10 óra volt nem izgultam. (holott már majdnem 2 órája úton voltam és még sehol sem tartottam :)
A kanyargós buszozás jó 45 percig tartott, 11 előtt léptem fel a transzferre, a sofőr nem kérdezett a jegyem láttán, csak annyit mondott rendben, indulunk is. A lezárt út itt is bekavart, különböző szűk utcákon kerültünk, és többet álltunk, mint gurultunk, de fél 1-kor már a terminálban voltam.
Szerintem ez volt az eddigi leghosszabb transzferem, járhattam volna rosszabbul is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr622299108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.09.17. 12:05:09

Sydneyből Madrid fele, London Heathrow - London Stansed.. két órával kellett volna az easybussal kiérni az utolsó checkolási időpont előtt. Baleset az autópályán. Végeredmény T -10 perc lett.

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2010.09.17. 13:00:22

A szemelyes rekordom, amire egyebkent roppant buszke vagyok: a Malpensa-ra a gepem indulasa elott 17 perccel tettem be a labam. Elertem. :] De Kolnben is dongetett mar a taxisom 240 felett az autobahnon a cel erdekeben.

A tulveg legviccesebb helye szerintem Srinagar. Eleve minden indulasi idot 40 perccel korabbra adnak meg, mint a valos, annyi biztonsagi biszes-baszason kell atverekedni magat az embernek. Mar az uton is dugo szokott lenni, mert a jokepesseguek egy idoben kuldik az osszes jaratukat, de az lofasz a terminalon valo molyolashoz kepest. A repteri bekotout elott autobol ki, femdetektor+motozas, csomagokat rontgenezik, kocsikat atnezik (de nem am tessek-lassek modon, mindent megneznek, cirka 10 perc/kocsi!), a terminal bejaratanal motozasos femdetektalas, csomagrontgen, csekkin utan szokasos biztonsagi kapu, a varobol ki kell gyalogolni a betonra es a biztonsagiaknak megmutatni, melyik a te csomagod, azt ezek utan ujra atkuldik a vizsgalaton, majd a gep fele feluton meg egy motozas, vegul a lepcso elott szemelyazonossag vizsgalata boarding pass + okmany + lista segitsegevel. Uff.

Math94 2010.09.17. 17:06:18

Üdv.!
Londonban, melyik vonalon közlekednek azok a régi emeletes buszuk?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.09.17. 17:29:54

@Math94:
a 15-ös vonalon tuti ezek járnak, de elképzelhető, hogy van még belőlük mutatóban másik vonalon is. A Trafalgar környékén megtalálod.

tg_mak 2010.09.17. 21:27:41

@Math94: A 9-es és 15-ös "belvárosi szakaszán", nap közben. 3 éve legalább is így volt, s most hétvégén is hasonlót tapasztaltam.

Math94 2010.09.18. 08:38:12

Köszi a segítséget!

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.09.19. 14:40:34

Nálam a rekord Katowice-be volt Oslo felé. Az utolsó ember voltam, aki becsekolt 5 perccel az ucsó időpont előtt. A városból a taxis 120-sal ment kifele az útalan utakon, mivel több mint két órát késett a vonatom.

andrewt 2010.09.20. 11:13:15

Londonba utaznék még idén késő ősz, kora tél környékén barátnővel kettesben. Segítséget kérnék repjegy-szállás ügyben, hol érdemes manapság körülnézni. Nyilván az olcsóság a fő szempont. Előre is köszi, persze majd utólag is:)

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2010.09.22. 22:01:34

@andrewt: röviden
repjegy: www.wizzair.com ill. www.easyjet.com néha, ha szombat éjszakát is töltesz kint www.malev.hu -n is lehet jó árat kifogni
szállás: www.booking.com ez az én kedvencem

zséroskenyér 2010.09.25. 19:26:56

magával a londoni transzferrel (easybussal mennék lutonról/ra) kapcsolatban mik a tapasztalatok, tartható a kb. 1 óra 20 perces menetidő?

tg_mak 2010.09.27. 17:03:45

Autópályás koccanás minden jármű menetidejét növeli, és nem számíthatod előre. A londoni dugókat azonban ismerik a londoniak, és ha megnézed, minden járatnak különböző a menetideje. Plusz +10% ráhagyással szerintem pontos (az említett szélsőséges eseteket nem számítva), mert bele van számítva valahogy a dugó a menetrendbe.

zséroskenyér 2010.09.27. 17:41:00

koccanás nem érdekel, pont azért mert kiszámíthatatlan. a +10% az érdekes számomra. köszi!
süti beállítások módosítása