Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Egy havas hétvége Genfben

2010.12.14. 12:11 | lokoszt | 12 komment

Címkék: beszámoló easyjet genf városlátogatás olcsó repülőjegy lokoszt

Zoli még szeptemberben, a 20%-os és a 10 € kombikedvezményes Easyjet akcióban vett egy retúrjegyet Genfbe, VE kártyával fizetve 15,18 €-ért. Az november végi időpont abszolút ideális, péntek délután el, vasárnap délután haza.


A Nyugatiból mentem ki vonattal és sikerült a szegedi IC-re felszállnom, ami úgy tele volt, hogy alig lehetett benne megmozdulni, sajnáltam is azokat a diákokat akik szegedig állni kényszerültek, de én szerencsére 20 perc után kiszálltam.
Kiérkeztem a reptérre, ahol ért az első sokk, a kb. 1 km hosszú sor. Irtózatosan sokan voltak, de hát mit volt mit tenni, beálltam a sor végére. 10 perc várakozás után, hallom, hogy a kordont kezelő nő elkezd kurjongatni, hogy aki a madridi gépre vár, az mehet az elsőbbségi sorba. Akkor egy kicsit megnyugodtam, hogy talán az én járatommal is ez lesz. Közben egy öregasszony nagyon trükkösen bepofátlanodott mögém, és kb. 2 percenként az óriás kofferjét belenyomta a fenekembe. Mikor már ötödszörre csinálta, tájékoztattam, hogy higgye el, hogy egy másodperccel sem fog előbb odaérni, hogyha lökdösődik. Na, aztán megemberelte magát, és végül sikerült egy 20 cm-es távot tartania tőlem, mint az átlagnak.
Szóval végül is szóltak, hogy jöhetnek a genfi gép utasai is az elsőbbségi kordonhoz, és még időben sikerült bejutnom a kapumhoz. A gépen 80 %-os volt a telítettség, francia személyzet repült, volt még egy kis fogyasztás is.
Ahogy megérkeztem a reptérre, kerestem az ingyen automatát, ahol fel lehet venni a 80 percig érvényes ingyenjegyet a genfi tömegközlekedésre. Meg is találtam, rögtön a kijárat mellett van elhelyezve. Már mentem is volna ki örömmel a kijáraton, mikor megállít egy vámos és kérte, hogy fáradjak vele. Végignézte a táskámat, elkérte az útlevelem és elég morcos hangulatban mindent végig ellenőrzött. Már előre rötyögtem, hogy mit fog szólni a csomó szendvicsemhez, amit még otthon csomagoltam, mert hallottam a kinti árakról. Undorodva rájuk nézett és odadobta elém az útlevelemet és egy rövid „go” kijelentéssel a tudtomra adta, hogy szabad bejárásom van Helvétföldre.


Ez után a nem túl kedves antré után megkerestem, hol lehet felszállni a vonatra és bemenni a városba. Közben összetalálkoztam magyarokkal, akik nem tudták, hogy fel lehetett venni ingyen jegyet, és mivel már indult volna a vonat, kérdezték a kalauzt, hogy hol lehet jegyet venni. A kaller ezt egy karlegyintéssel elintézte, és mondta, hogy menjenek nyugodtan, úgyhogy az első osztályon bementünk a városban. Hát a MÁV-os nyomorgás után ez valami csoda szerelvény volt…
Ezután megérkezetem a szállásomra, a City Hostel-be, ez volt életem legkultúráltabb ifjúsági szállása, 3-4 ágyas szobák, mindenhol patyolat tisztaság és jól szervezettség. Az ára reggeli nélkül 32 CHF volt, amely tartalmazott egy bérletet a helyi tömegközlekedésre, annyi időre, amíg a szálláson tartózkodtam. Kaptunk egy szuper brosúrát is, ami minden fontos infót tartalmazott városról, letölthető innen.
Még este kimentem körbenézni a városba, megnéztem a „Fények és fák” kiállítást, amely gyakorlatilag a téli díszkivilágítást jelentette. Volt itt minden, fénygyümölcsök a Rousseau szigeten, packmanos lampionok és egy fára felcsavart fénysor, amelyet biciklivel lehetett világításra bírni, és amilyen színű bicajt hajtottál, olyan színűen világított.
 
Másnap elkezdett esni a hó. Az volt a terv, hogy elmegyek helyi busszal (ingyen…) a saléve-i lanovkához, ami már Franciaországban van, de a 8-as busz, - ami elvisz odáig - az istennek sem akart jönni. Genfben minden megállóban van egy infotábla, ahol kiírja, hogy mennyi idő múlva jön a járat, de itt már 1 óra után is 10 percet mutatott, úgyhogy a végén elindultam inkább felfedezni a várost. Utólag nem bántam ezt a döntést, mert ha még oda is értem volna, akkor sem láttam volna semmit a hóeséstől, és ha ott elragadok valahol a hegyekben, lehet, hogy még most is ott alszok egy barlangban egy jetivel… 
Így e helyett városnézés lett, a fontosabb dolgokat kényelmesen 4-5 óra alatt meg lehet nézni. Sajna a nagy vízsugár, a jet d’eau nem ment, mert most épp karbantartási időszak van. A napóra is már behavazódott, mikor odaértem, de még így is impozáns látványt nyújtott.
Elmentem még a Reformáció emlékművéhez, ahol megnéztem Bocskay szobrát is.

Aztán végigsétáltam az óvárosban, ahol megnéztem a Szent Péter székesegyházat, benne Kálvin székével. Ide ingyenes a belépés, csak a toronyba való felmenetelért kell fizetni 4 CHF-t, ahonnan nagyon szép a kilátás. Innen 2 utcával található a Maison Tavel, amely egy középkori ház, ahol történelmi kiállítás van, és szintén ingyenes a belépés.
Ezek után tobzódva a grátisz látnivalókban, még megnéztem a Művészeti és Történelmi Múzeumot, amelyben a város nagyságához képest nagyon sok képcsoda tekinthető meg, főleg az impresszionisták közül (Renoir, Cézanne, van Gogh stb.).
Ezek után egy kicsit elmerültem a karácsonyi bevásárlós hangulatba, és végigsétáltam Genf bevásárlóutcáján, a Rue de Confederation-n. Van itt egy óriási Apple Store, itt lehet ingyenesen internetezni, így elolvastam az otthoni híreket. A helyi CBA-nak, a Coopnak is van itt egy áruháza, ahol nagyon jó áron lehet csokikat venni, mindenkinek ajánlom, mert felébe kerülnek itt, mint a reptéren.
Segítve a Vöröskeresztet, megittam az utcán felállított sátrukban egy forralt bort 1 CHF-ért (ez igazából az ő adományuk volt nekem).
Másnap, mivel kb. fél egy körül el kellett indulnom a reptérre, még beterveztem egy rövid múzeumlátogatást a szintén ingyenesen megtekinthető Ariana Múzeumba.
Ez a múzeum az ENSZ épületeihez van közel, egy nagyon szép kastélyban, és Svájc hivatalos porcelán és üveggyűjteménye található itt. Maga az épület is gyönyörű, de a gyűjtemény is impozáns. Egyébként nagyon tudom ajánlani az elutazás előtti utolsó programként, mert nagy tárolók vannak, ahol ott lehet hagyni a bőröndöket, és közvetlenül jár a reptérre az 5-ös busz.
Nekem még maradt egy kis időm és ettem a Mekiben egy Big-Mac menüt 13,7 CHF-ért, és elcsodálkoztam, hogy a vécére a blokkon lévő kód bepötyögésével lehet bemenni.
Szóval kimentem reptérre, ahol szép kényelmesen elmentem a D szektorra, ahonnan indult a gépem és beültem a Baboo légitársaság hencsergőjébe, ahol tök jó piros bőr sezlonyokon lehetett várni a gép érkezését, és helyi lapokat olvasgatni.
A gépen 90 %-os volt a telítettség, sima út, francia személyzet, a kapitány többször is beszélt az utasokhoz.
Összefoglalva egy nagyon jó kis hétvége volt és az egészet költőpénzzel együtt kihoztam 27 ezer forintból, ami nagyon baráti szerintem.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr312515116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

flimo13 2010.12.14. 13:35:36

Genf nagyon szép, bár én sajnos csak a tóparti rész közelében járkáltam egyet. Amúgy a legtöbb gyorsétteremben már itthon is csak kóddal lehet wc-re menni.

vatti 2010.12.14. 13:44:19

Szeptemberben esett a hó?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.12.14. 13:46:31

@vatti:
Szeptemberben csak a jegyet vette :)

sportswear 2010.12.14. 15:08:09

Jaja, a félreértések elkerülése végett az utazás időpontja nov. 26-28 :-)

sportswear 2010.12.14. 15:11:17

@flimo13: Hát ebből látszik, hogy nem nagyon járok gyorsétterembe itthon sem :-)

tg_mak 2010.12.14. 23:37:26

"az utazás időpontja nov. 26-28 :-) "
NEM HISZEM EL!! Veled egy gépen utaztam!!!! :DDD
Mindjárt kész a beszámolóm, jön hamarosan a blogra.

sportswear 2010.12.15. 00:06:15

Szerintem láttalak, még oda is akartam hozzád menni, de túl nagy volt a tömeg. Visszafele kék pulóver + fényképezőgép a nyakban... :-)

tg_mak 2010.12.15. 00:58:51

talált, süllyedt :D
Nagyon jó beszámoló, most már tudom miket hagytam ki, legközelebb végigjárom a múzeumokat is.

Fotók esetleg valahol?

kerdesek05 2010.12.15. 02:20:57

engem érdekelne több kép amit készítettél.
nem teszed fel valahova?:)

sportswear 2010.12.15. 08:45:02

@tg_mak: hát nem sok képet csináltam, gyakorlatilag a hó folyamatosan a képembe hullt, de ami van, az itt megtalálható: indafoto.hu/euroman/genf_2010_november_2628

mól 2010.12.15. 11:47:37

Eddig az OTP-nél volt VISA ELECTRON kártyám, ezt használtam az EASY foglalásokhoz. Sajnos ez most megszűnik az OTP-nél, és lesz belőle Mastercard Online. Tudja valaki ajánlani az ERSTE VE-ját?

Vállalkozz · http://szallashelyek-utazas.info 2011.01.12. 23:13:54

Nagyon jókat írtatok. Köszönöm.
Kifizettem a +4000 Ft-ot a kártyás fizetésre, ami majdnem annyi mint a jegy ára volt, de nem ragadtam le ennél.
Még a reptérre vissza is érvényes lesz a Transport Card?
www.geneve-tourisme.ch/?rubrique=0000000417&lang=_eng
London, Párizs, Amszterdam-nál is olcsóbban kijöhetek így. Júliusra foglaltam most akciós jegyet, és szeretném jól bejárni a környéket is :).
süti beállítások módosítása