Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Összehasonlít a Malév

2011.02.16. 09:20 | lokoszt | 71 komment

Címkék: malév wizzair easyjet

Érdekes táblázatot közölt a nemzeti légitársaság a honlapján. A saját szolgáltatási árait hasonlítja össze két, Magyarországon jelen lévő fapados hasonló szolgáltatásainak áraival. Objektív?

 

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr822664710

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az online repülőjegy foglalás új korszaka a MALÉV-nál 2011.07.10. 18:07:11

Mindenki szeretne olcsó repülőjegyeket foglalni… viszont gyakran nehézkes és frusztráló folyamat lehet az akciós járatok megtalálása. Ennek orvoslására régen várt funkcióval bővítette weboldalát a magyar légitársaság. Könnyen kezelhető utazásterv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jet set 2011.02.16. 09:31:17

Csak azt nem teszik hozzá, hogy az extra költségek megúszhatóak.

phaszfej 2011.02.16. 10:58:06

Csak a prolik utaznak fapadossal. Nekem megér öt rugó pluszt, hogy legyen helyjegyem, ne kellljen 6 órával korábban kimenni és ne kelljen a csomagokkal buzulni és ne a világ vége reptéren rakjon ki. De még ötvenezret is.

fidesz = házmesterek pártja 2011.02.16. 11:00:52

Azért az a majd' kétezer forintos ügyfélszolgálati telefon, az nagyon durva...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2011.02.16. 11:05:01

@Atomot az indexre!:
Ja, viszont van sima vonalas is, de azt csak a prolik tudják.

zolika78 2011.02.16. 11:05:17

1. van, aki csak kézi poggyásszal utazik, nem ad fel csomagot, így nem fizet ezért extra díjat
2. a kaját összehasonlítani nagy pofátlanság a Malév részéről. Azt elfelejtik közölni, hogy ők étel címszó alatt adnak egy Balaton szelet-szerűséget vagy egy zacskó mogyorót (kb 10 szemmel) + 2dl üdítőt. Jobb lenne, ha nem adnának semmit, aki pedig mindenképpen zabálni akar, fizessen érte, és lenne rendes választék.
3. A WizzAir és az EasyJet is SOKKAL korszerűbb és kényelmesebb, gyorsabb, csendesebb repülőgépeket használ, mint a Malév. Az általuk használt Bombardier Q400-asok kimerítik a vicc kategóriát.

KolompárRómeó 2011.02.16. 11:07:15

És ne feledjük, hogy a fapados cégek nyereségesek (ha nem, akkor tönkremennek), a Malévot pedig évi 40milliárddal minden adózó magyar megtámogatja.

brucellosis · http://londonzoo.blog.hu 2011.02.16. 11:24:20

Nekem csak jó tapasztalataim voltak a Malévval, Wizzel is. De a kettő között azért van különbség, igen, mit kapsz a fedélzeten, mikor indul a gép, hogyan jutsz ki Lutonra pl vagy Gatwickre, lemondás, késés, átírás, több poggyász, stb.

Ha most foglalok mondjuk egy London-Budapest-Londont március 2-3ra, akkor egy FELADOTT POGYÓVAL:
Wizz: 144.98 font (49242 HUF)
Malév: 74800 HUF

reggeli (délelőtti) járatra, esti (délutáni) visszaútra.

Kinek, mi a fontos. Wizznél már nincs súlykorlát, és ha meg tudom oldani, hogy korán kiérjek Lutonra, vállalom a rizikót, hogy lerobban egy gépük, és csúszik az egész nap (reggeli BUD-LTN az elsők között indul, ritkán késik LTN-BUDon) akkor nyilván az olcsóbbal repülök.

Ha meg valaki üzleti útra megy, és fontos, hogy akkor érkezzen meg, amikor ő akar, akkor az repül Malévvel, BA-vel, Lufival és sorolhatnám, megveszi a drágább jegyet, amiben ezer más szolgáltatás van.

Ez olyan, mintha a mobilszolgáltatók tarifáit hasonlítanánk össze. Alig találni két olyan opciót, amik ugyanolyan feltételekkel indulnának, nincs olyan, ami mindenkinek ugyanolyan vonzó lenne. Szerintem.

Kávé és cigaretta 2011.02.16. 11:24:57

easyjet-nél a poggyászdíj csak akkor ennyi, ha a reptéren jut eszedbe, hogy fel akarod adni, ha már a foglaláskor megrendeled a szolgáltatást ennek csak az 50%-a
ez nem korrekt összehasonlítás

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.02.16. 11:28:07

@zolika78: He-he, a Malévról sok rossza tel lehet mondani, és egy részük még igaz is, de az utolsó megjegyzésed eléggé vicces lett:
"A prágai repülőtér által szervezett felmérésből kiderült, hogy a Malév gépei a legcsendesebbek a turbólégcsavaros kategóriában megelőzve neves német és osztrák légitársaságokat, melyek a második és harmadik helyezést kapták. "
Ezek azok a bizonyos Q400-asok.
Forrás: www.malev.hu/ceginformaciok/sajtoszoba/cikk?Content=/Root/MalevContents/Hu/ceginformaciok/Sajtoszoba/Sajto-kozlemenyek/2010/12/a_malev_gepei_a_legcsendesebbek

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 11:30:12

Hát nem tudom, a WizzAir ról inkább csak rosszat tudok mondani.

1. Egyrészt baromi drága, ha azt is belevesszük, hogy p.l. Hollandiában Eindhovenben száll le. Onnan a pályaudvar 2O perc ( és 2.3 EUR ), az amszterdami teljesárú vonatjegy úgy 2O EUR, és két és fél órába kerül, amig eljutsz oda. Retúr mindez kb tizenötezer forinttal drágitja meg az utat, és ebbe még nem vettem bele a bőröndökért ( retúr ) fizetendő asszem 2O EURt.

2. Másrészt kurva szar. Az verte ki a biztosítékot, amikor az eindhoveni reptéren köd volt ( Amszterdamban viszont NEM ), és valahova a halál faszára, Északrajna Wesztfáliába akartak leszállni. Az úton összejött 5 óra késés, amiért ugye, az EUs szabályok értelmében az utast kompenzálni kell.
Megvan a levelezésem velük : ők úgy vélik, hogy rájuk az EUs szabályok nem vonatkoznak.
Ja igen : nem biztosítottak sem szendvicset sem italt, sem telefonálási lehetőséget, holott ezt is kellett volna.

Plusz még nyomtatgassak ( kötelező jelleggel ) repülőjegyet otthon, meg a többi lókoszt marhaság.

Az meg a pofátlanság teteje, hogy amikor töröltek egy járatot és hívnom kellett őket ( az ő hibájukból ), akkor csak az emelt dijas telefonon lehetett ezt megtennem. Ja : alig lehetett tőlük visszaimádkozni a törölt járatra szóló jegy árát, valami plusz díjat akartak érte felszámítani.

Mindezt megérteném, ha OLCSÓBB volna. De hát nem az.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2011.02.16. 11:30:53

@Kávé és cigaretta:
A Wizznél sem az olcsóbb lehetőségeket vették figyelembe, hogy nagyobbat szóljon... A fedélzeti kiszolgálást is kár volt belekeverni, aki fapadossal utazik két órát, annak nem létszükséglet a szendvics vagy a kávé. Ráadásul ugye a Malév sem ad kaját a rövidebb járatain. Továbbá hiányzik a WizzAir fizetési feltételei közül az ingyenességet biztosító hitelkártya.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2011.02.16. 11:32:11

@Csokis:
A rossz nyelvek szerint azért csendes, mert többnyire mozdulatlanul áll és várja a szerelőket :)

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 11:32:26

Ja igen : azok a malév gépek, amelyekkel én repülök, Boeingek, szóval nem tudom, honnan veszed a Bombardiert.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 11:37:51

És az a vicc az egészben, hogyha mindezeket a plusz költségeket hozzáadjuk az eindhoveni reptéri adóhoz, akkor sokkal magasabb összeget kapunk, mint a schipholi reptéri adó ( nem is beszélve az időveszteségről, ami nettó egy nap ).
Szóval a wizzair közgazdaságilag sem indokolt.

( Nem is beszélve a lehetetlen indulási időpontjairól : érdekes, hogy azt képzelik, hogy Eindhovenből reggel 8 kor lehet gépet indítani. Mégis hogy jusson ki oda az ember a túróba ? )

fourgee 2011.02.16. 11:41:56

Na igen, a Malév is pl. Gatwick-ra megy, nem Heathrow-ra, meg amilyen támogatásokat bezsebel... Lehet hogy a WizzAir vezetését kellene átcsábítani a Malévhoz, hogy tegyék rendbe a céget :) Mármint hogy ne fapadost csináljanak belőle, hanem a jelenlegi jegyárak és állami támogatások mellett lehetne színvonalasabb is.

Catella 2011.02.16. 11:43:18

1,Wizznél feladott csomag HARMADÁBA kerül neten megvéve. Normális ember nem reptéren intézi.
2,wizznél online check-in INGYENES
3,wizz kártyával szintén INGYENES a foglalás

Szóval, kicsit több objektivitást várnék el az adóforintomból is eltartott Malévtól.

DePassant 2011.02.16. 11:47:14

Ezzel a táblázattal csak az a baj, hogy a BA már egy ideje megcsinálta ugyanezt... Nincs új a nap alatt...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.02.16. 11:47:17

@fourgee: Ezek tényleg szállnak rendelkezésedre, ahogy a reklám mondta 25 éve: Odáig legalábbis már eljutottak, hogy a Malév új műszaki vezérigazgató-helyettese korábban a WizzAir műszaki igazgatója volt. :-)

_-_-_ 2011.02.16. 11:56:14

Scaramella mielőtt rinyálsz, jegyvásárkor el kellett volna olvasnod a Wizz szerződési feltételeket. az a te bajod , hogy nem Eidnhovenbe utaztál hanem Amsterdamba. Jóhogy nem már tegyen le a ház előtt mi.

Catella 2011.02.16. 12:00:19

@Scaramella va alla guerra:
Szerinted, Eindhovenből reggel 8 kor csak Wizz indul? Más hogy képzeli? :)

thinker_ 2011.02.16. 12:05:08

@zolika78: kényelmesebb?? ne nevettesd ki magad.

Hanzy · http://bblogja.blog.hu 2011.02.16. 12:06:05

Wizz hitelkártyával ingyenes a foglalás...: "ingyen hitelkártya" olyan oximoron , mint az "őszinte politikus"...
Egyábként meg azért, mert igénybe kivánok venni egy szolgáltatást és ki szeretném fizetni, kicsit durva egy hitelkártya szerződést megkötni, vagy plusz díjat fizetni... Tessék olyan árat megszabni, amiben ez benne van...
Maga az összehasonlítás sztem teljesen korrekt, csak mindenkinek lehet más-más a fontos... (és esetleg utazásonként is változhat, hogy épp a gyors kijutás egy tárgyalásra, egy db laptoppal és este vissza ("leszarom a pogyászdíjat") vagy hosszú hétvége sok csomaggal és családdal a cél).
Egyébiránt sztem van, amire a Wizz (fapad) a praktikusabb, van, amire a Malév...

ubetterwatchout 2011.02.16. 12:07:05

@_-_-_: jot montal urits egyet...

amszterdamkent reklamozzak a jegyet, igy megesik h amszterdamba is akar utazni a paraszt

Csokis · http://csokis.blog.hu 2011.02.16. 12:07:10

@Scaramella va alla guerra: Nagyjából ezen bukott meg a Sky Europe. Abban bízott, hogy nem mindenki egybites, és ezeket a számokat össze tudja (és fogja) adni, ezért drágább repterekre járt. (Rómában FCO, Londonban LGW) De nem, kiderült, hogy az utasok nagy része tényleg Egységsugarú Józsi, aki csak pucér a jegyárat nézi, így a Sky szépen bedőlt. Kár érte, nekem az volt az eddigi legszimpatikusabb fapados társulat.

báró Csekonics 2011.02.16. 12:10:02

Wizznél (meg a többi fapadosnál) a legnagyobb vicc a székfoglaló játék a gépbe lépéskor.
Hál'istennek egyszer volt csak szerencsém hozzájuk, de akkor is inkább a vészkijárathoz kértem a helyem.
Ja, külön vicc, hogy az egy dolog, hogy csak kézipoggyász van benne a jegyárban, de nem csak súly és méret számít, hanem hogy fizikailag is _egy darab_ legyen a cucc.
(Pl laptoptáska+DSLR fényképezőgép táskája az hiába van belül méret és súly tekintetében a limiten, össze kell 'rögzíteni' a kettőt.)
Röhej...

Fideszman 2011.02.16. 12:25:44

Csak a prolik járnak malévvel. Én magángéppel repülők, nekem megér 1 millát, hogy ne fingjon senki az orrom alá.

Szellszi 2011.02.16. 12:31:17

Nekem a Malévval csak jó tapasztalataim voltak eddig. Persze mindig valami okos helyen rendeltem meg a jegyet (statravel, kilroy).
Viszont valamit nem értek és ezt elmagyarázhatná valaki nekem.
Helsinki-Budapest one-way 215e Ft/fő.
Helsinki-Budapest return kb 50e Ft/fő összesen!
Ezt melyik hülye találja ki?
Legális az, hogy csak az egyik részét veszem igénybe a jegynek? Úgy értem, hogy pl nem megyek vissza Helsinkibe.

Catella 2011.02.16. 12:38:30

@Hanzy: "Wizz hitelkártyával ingyenes a foglalás"
Debit kártyával is, ha Erstenél van számlád. Mellesleg minden kártyás költés után pontot lehet gyűjteni, amiből a rutinosak évente többször is ingyen reppennek wizzel:)

Joel Teitelbaum 2011.02.16. 12:44:58

@Csokis: A SkyEurope nem ezen bukott meg.
Sőt, a SkyEurope sosem repült LGW-re. Eredetileg STN-re jártak, majd LTN-ra.
Rómában valóban FCO a fő reptér, de pl. a Wizzair is oda közlekedik, legalábbis BUD-ról.

@ubetterwatchout: Hol reklámozzák Amsterdamként?
Én Eindhovennek olvasom...

T mint T 2011.02.16. 12:47:25

Én használom mind a kettôt: Wizz-t és Malévot.
Vannak körülmények, mikor az egyik jobb (pl a járat indulási ideje miatt), máskor meg a másik jobb (pl. ár).

Ha reggel idôben kell érkeznem és nem tesz jót a time-managementnek, hogy 60 km-rôl kell beszöttyögnöm a városba, akkor Malévval megyek.

Ha megengedhetem magamnak, hogy ne rohanjak és ne vigyek feladott bôröndöt, akkor az esetek nagy többségében a Wizz jobb választás.

Azért, mint rendszeres használó, mindkét társasághoz van kritikám is:
- a Wizz-nél tényleg felháborító a kártyahasználati díj és a telefon költsége. Külföldrôl pl nem lehet a vonalast hívni, csak a méregdrága emelt díjast, amin szép zenét és automata szöveget hallgathat az ember percekig, mire embert kapcsolnak. És valóban pofátlan kezelési ktg-t számolnak fel a hitelkártya használatáért. Megérne egy PSZÁF vizsgálatot, de azoktól is mit várok...
- a Malév viszont télleg visszaél az állami támogatásokkal. És amit fedélzeti ételfelszolgálás gyanánt produkálnak, az tényleg siralmas. Kapsz egy szottyadt szendvicset meg egy fél pohár wassert, oszt jó napot. Valóban, inkább ne is adnák, hanem aki kér, az vegye meg! De legyen olcsóbb a jegy.

Gerardus A. Lodewijk 2011.02.16. 13:00:00

Szerintem az összehasonlító táblázat ötletként egyáltalán nem butaság, viszont a megvalósítás ebben a formában igencsak túlzónak tűnik. A feltüntetett plusz költségek egy része elkerülhetetlen, más részük viszont elég könnyen elkerülhető.

Ettől függetlenül az abszurdum csúcsának tartom, hogy külön díjat kell fizetnem azért, hogy kifizethetem a szolgáltatást. Nem is igazán értem, miért tűrik ezt el a kártyatársaságok, akik egyébként az összes többi kártyaelfogadóvel kötött szerződésükbe kivétel nélkül vastag betűvel beleírják, hogy a kártyás fizetésért tilos plusz díjat felszámolni. Vajon miért pont a légitársaságokkal elnézőek?

Gerardus A. Lodewijk 2011.02.16. 13:10:56

@Scaramella va alla guerra:
Egyetértek. Már Frankfurt helyett Hahn vagy Brüsszel helyett Charleroi is határeset, de Párizs helyett Beauvais vagy Amszterdam helyett Eindhoven egyértelműen elfogadhatatlan. Ugyanakkor pl. Rómában FCO helyett CIA vagy Berlinben TXL helyett SXF teljesen korrekt.

_-_-_ 2011.02.16. 13:16:36

ubetterwatchout 2011.02.16. 12:07:05

wizzair.com/?language=HU

Hol van itt neked Amsterdam ?

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 13:20:56

@_-_-_:

Ne haragudj, én nem Weezere ( NRW ) vettem a jegyet, hanem Eindhovenbe.

Valamint Amszterdamban akkor nem volt köd.
Ha már bukta, úgy a természetes, hogy a cég bukja el a dolgot, nem az utas. Egyértelmű, hogy azért, hogy ne kelljen akkor prompt a magasabb schipholi illetékeket kifizetni, inkább az utasokat szopatták volna. Mocskos geci banda.

Ja igen : az mindennek a teteje volt,m hogy menet közben jelentették be az utirányváltozást. Hát gratulálok. Na persze, a köd gutaütés-szerűen szokott leszállni, és csak Einhovenben.

Valamint tudtommal a szerződési feltételek nem jogforrás, az Európai Bíróság határozata viszont az.

_-_-_ 2011.02.16. 13:25:36

Scaramella va alla guerra 2011.02.16. 13:20:56
Ne haragudj de továbbra se értek veled egyet.
Fizesd ki az 5x annyi jegyet a másik társaságnak aki mindenben kiszolgál, vagy utazz a fapadossal és vállald a rizikót.

DePassant 2011.02.16. 14:09:08

@Scaramella va alla guerra:
Figyi! Mielőtt ez a tragédia teljesen felemészt:
Eindhoven-Weeze távolság közúton: 91 km
Eindhoven-Schiphol: 129 km
ÉBRESZTŐŐŐŐ!
Vajon miért ott szálltak le? Elárulom: mert onnan gyorsabban átbuszoztatnak EIN-be.
Vagy talán közvéleménykutatást kellett volna tartani a fedélzeten, hogy "kinek lenne jobb AMS?" ne röhögtess.
Gondolom átbuszoztattak EIN-be, így jött ki az 5 órás késés. Ezt valahogy elfelejtetted leírni (tudod a busz néha pöttyet lassab mint a repcsi). Időjárási késés miatt pedig sem a Malév sem a Lufi de még a Quatar sem fizetne...

Catella 2011.02.16. 15:04:16

@báró Csekonics: Pl az Alitalia is csak 1 db kézit enged fel, és van még sok ilyen példa.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 15:22:02

@DePassant:

Nézd, ez nem vitatéma.
Tekintettel arra, hogy aki EINbe repül, az nem Németorsaágba, hanem Hollandába megy, és tekintettel arra, hogy mindenki tudja, hogy a szarrágás miatt nem AMSbe szállnak le, és tekintettel arra, hogy amikor ez megtörtént, addigra 3 órás késést szedett össze a gép, az AMS uticél logikusabb lett volna.

De mondom, nem gond, mert pont a szarrágásuk miatt szoktam át a Malévra.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 16:11:11

@Catella:

Bocsánat, wizzkártyát csak az igényelhet, akinek van Magyarországon bejelentett jövedelme. Aki nem Magyarországon dolgozik, az nem.

Mindez nem baj, sőt jó.
2OO9 novemberében ( az akkori kerozinárak mellett ! ) olyan elszállt árképzést alkalmaztak ( egy holland retúrjegy 5O KHUF ), hogy már csak azért is megnéztem a malévot. Ahol éppen akkor ( egész évre ) 26 KHUF ért adták a jegyet. Azóta is Malévvel járok :D A legdrágább malév jegy 43 KHUF volt, szemben az ugyanarra az időpontra kifizetendő kb 2OK s

szóval a szemétkedésükkel meg a kapzsiságukkal most véletlenül tényleg maguk alatt vágták a fát. :D

Ottlaki Kababám 2011.02.16. 16:20:33

@Scaramella va alla guerra: "Tekintettel arra, hogy aki EINbe repül, az nem Németorsaágba, hanem Hollandába megy"
Kivéve, aki Belgiumba vagy Németországba. Pont ez a jó "Schengenben", hogy nem az országok számítanak, hanem a közelség. De ha te éppen Hasselt-be mentél volna, hogy kárognál amiatt, hogy AMS-ban szálltatok le!

csekkin 2011.02.16. 16:41:45

Mi az, főoldalon volta cikk, hogy ennyi a kommment? :)
Az ilyen nagyon primitív, még szemfényvesztésnek sem nevezhető fikázás helyett inkább az árakat vigyék le a Melévnál, különösen a one way jegyek ne 180k-nál kezdődő árára is lehetne figyelin. De ez az egész negatív kapmány nem biztos hogy jól sül el, adott esetben az ember hajlamos lesz nem a Malévet választani több alternatíva esetén. Gondolom valami új fiatal nagyokos osztja az észt.

csekkin 2011.02.16. 16:45:42

@phaszfej: Én éppen ilyen proli vagyok.

csekkin 2011.02.16. 16:57:37

@Scaramella va alla guerra:

"Egyrészt baromi drága, ha azt is belevesszük, hogy p.l. Hollandiában Eindhovenben száll le. Onnan a pályaudvar 2O perc ( és 2.3 EUR )"

Ez így torz megfogalmazás. Így helyesebb: a korlátlan utazásra szolgáló napijegy 3 €.

"az amszterdami teljesárú vonatjegy úgy 2O EUR, és két és fél órába kerül, amig eljutsz oda. "

Egyszerű tárgyi tévedés. 17.20 EUR az enkele reis. Másrészt pedig az út 1 ÓRA 20 PERC, amit az ns.nl oldalon bárki ellenőrizhet.

"Másrészt kurva szar. Az verte ki a biztosítékot, amikor az eindhoveni reptéren köd volt ( Amszterdamban viszont NEM ), és valahova a halál faszára, Északrajna Wesztfáliába akartak leszállni. Az úton összejött 5 óra késés, amiért ugye, az EUs szabályok értelmében az utast kompenzálni kell."

Először is ez nem wizz-függő. Másrészt: nem tudom, mennyi az igazság a beböffentésedben, ha van benne valami, akkor is ilyen ostoba, üresen vagdalkozó módon kritizálnál, ha (egy esetleges) köd miatti leszállás közben baleset, katasztrófa történik?

"nem biztosítottak sem szendvicset sem italt, sem telefonálási lehetőséget, holott ezt is kellett volna."

Erre csak azt leht mondani: szomorú ilyen fokú tudatlanságot elárulni :/

"Plusz még nyomtatgassak ( kötelező jelleggel ) repülőjegyet otthon, meg a többi lókoszt marhaság."

Megint csak sületlenség. ha otthon nem nyomtatsz semmit, akkor is tudsz természetesen utazni.

"Az meg a pofátlanság teteje, hogy amikor töröltek egy járatot és hívnom kellett őket ( az ő hibájukból ), akkor csak az emelt dijas telefonon lehetett ezt megtennem."

Van alapdíjas szám is.

"Mindezt megérteném, ha OLCSÓBB volna. De hát nem az."

Érdekes. Én 8990 HUF-ért retúrbanmegjártam EIN-t. csináld ezt utánam Malévvel, ha tudod :)))))

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2011.02.16. 17:01:04

Mivolt itt? Index főoldal?

Összehasonlítok én is :).
Hogy fair legyen a dolog olyan desztinációt néztem ahol ugyanarra a reptérre megy a Wizz és a Malév is.

Budapest Madrid Budapest
2011. május 6-8 (péntek-vasárnap)

Malév: 80100HUF/fő Pénteken 13.35-kor Madridban vagy és vasárnap 14.30-kor indul vissza a gép

Wizz: 40100HUF/fő + 10euró checkin+ 30euró a csomagért. Illetve oda-vissza iszol eszel egy szendvicset és egy teát az összesen kb. 56000HUF.
(Fizetés banki átutalással.)
A wizz este 8 óra körül ér és 9 körül jön vissza.

-----
Most lehet, hogy félre siklottunk, mert a táblázat csak a szolgáltatások díját hasonlítja össze :)))
Az sem teljesen valós, mert a mostani Malév "kaja" az ételnek nem nevezhető.
Emlékszem még mikor full Irish breakfast volt a menü Dublinból haza felé. hmm..
Most már csak sajtos "kroaszán" van..

csekkin 2011.02.16. 17:02:35

@Scaramella va alla guerra: Ha nem ennyire beszűkülten gondolkoznál, akkor azt is elfogadnád talán, hogy aki EIN-be repül, az nem szükségszerűen AMS-ba megy :) vagyis Amsterdam nem egyenlő Hollandiával.
Kezdésnek pölö oott van ugye egész Észak Brabant, amit aztán nagyon érdemes felfedezni.

csekkin 2011.02.16. 17:04:19

@Írországi Utazók: És a Malév menetrendje ultragáz Írországba (Magyarországról értem): este DUB-ba, korán reggel vissza BUD-ra.

csekkin 2011.02.16. 17:10:21

@ubetterwatchout: SEHOL nem reklámozzák AMS-ként!

csekkin 2011.02.16. 17:11:56

@Írországi Utazók: Nagyon durva! Most hallok róla először...

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2011.02.16. 17:13:47

@csekkin: 3.30-kor kell kelnünk hogy elérjük Malévet reggel. Ha onnan jössz ide akkor valóban nem túl szerencsés, mert este érsz reggel korán mész. Hosszú hétvégére nem a legszerencsésebb, de ha írként Budapestre mész akkor tökéletes.
Gondolom azért indították így annakidején, hogy az íreknek jó legyen és menjenek Pestre :)

7 éve még kínált a Malév erre a viszonylatra fél millió forintért 2 retúr jegyet..

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2011.02.16. 17:14:58

@csekkin: Biztosan voltak fontosabb hírek otthon akkor..

csekkin 2011.02.16. 17:15:34

@csekkin: Pardon, nem 8990, hanem 7990 HUF volt :))

tg_mak 2011.02.16. 17:47:38

Nagyon jót mulattam az "újfiúk" nagyrészt alaptalan, de tisztességesen fröcsögő vádjain. Igazi felüdülés volt egy hosszú nap után. :-)

@Scaramella va alla guerra: "Bocsánat, wizzkártyát csak az igényelhet, akinek van Magyarországon bejelentett jövedelme."
Megbocsátok. Épp a minap rendeltem betéti kártyát nulla jövedelmű diákszámlámhoz. Ennyi.

DePassant 2011.02.16. 18:35:57

@tg_mak: Ne reklámozd, a végén még rászokik a wizzre. Az ilyen okos menjen csak malévval, élvezze ki amíg az adónkból finanszírozzák :)

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 18:45:14

@csekkin:

Na ja.
Ha az eindhoveni egyetemen, az ASMLnél vagy a Philipsnél dolgozik, akkor nem.
Egyébként az amszterdami uticél az általános, szerintem.

Észak Brabant már megvolt, bocs.

( A vasút valóban 1.3 óra. De amíg oda kijutsz, az kapásból 2O usque 4O perc, a vonatra átlagosan 8 percet kell várni, és azon a vonalon különösen sűrűn fordulnak elő késések. Nem is beszélve arról, ha p.l. Haarlembe, vagy heemstedebe, vagy a Zaanstreekre mész, akkor az bőven a 2.5 óra fölött van. Ja igen : és az ellenségemnek sem kívánom, hogy a 4O1 s buszon szarakodjon a bőröndökkel a nemlétező bőröndtartókban. )

De itt nem is erről megy a vita, hanem arról, hogy
a. központi fekvésű reptérre, napi háromszor a Malév olcsóbban repül, mint a wizzair
b. és a wizzair a drágább árhoz szar szolgáltatást és arrogáns hozzáállást társít.

off
egyebekben :

"Először is ez nem wizz-függő. Másrészt: nem tudom, mennyi az igazság a beböffentésedben, ha van benne valami, akkor is ilyen ostoba, üresen vagdalkozó módon kritizálnál, ha (egy esetleges) köd miatti leszállás közben baleset, katasztrófa történik? "

Gratulálok a stílushoz, remélem nem a wizz air marketingese vagy. Bár s stílus alapján akár az is lehetnél.
A baleset, az külön szám. Mint mondottam, AMSben akkor nem volt köd, és ha az amber HOLLANDIÁBA vesz jegyet, akkor nem NÉMETORSZÁGBA akar leszállni.

"Erre csak azt leht mondani: szomorú ilyen fokú tudatlanságot elárulni :/"

tessék elolvasni a vonatkozó Európai Bírósági ítéletet, különös tekintettel arra, hogy mi jár 2 órán túli késés esetén.
Az meg egy külön vicc, hogy a wizz air hatóságnak képzeli magát, és azt mondja, hogy "nekik ettől eltérő véleményük van". Sajnos az összeg nem éri el azt az összeget, hogy rájuk uszitsam az ügyvédemet. ( csak azért, hogy a köcsögök megtanulják, hogy ők nem hatóság. )Nem gond, nem utazok velük.

"Van alapdíjas szám is."

Megkérdezhetem, hogy mi ez a szám ? A honlapjukon ugyanis nem találtam.

"Megint csak sületlenség. ha otthon nem nyomtatsz semmit, akkor is tudsz természetesen utazni."

Valóban, csak FIZETNI kell érte. És ez az amit én UTÁLOK.

"Érdekes. Én 8990 HUF-ért retúrbanmegjártam EIN-t. csináld ezt utánam Malévvel, ha tudod :)))))"

9KHUF + 2*17.20 + 2*2.5 (busz) + 2*10 (koffer) = 9HUF + 50 EUR = 20 KHUF

Ja igen : a Maléven ingyenes a legroom, a wizzairen meg kétszer 5 EUR.

AMS be pedig akciósan 26 KHUF a Malév jegy, e most volt 22.5 KHUFért is. Legalábbis ÉN annyiért vettem.
Ha azért a pár obulusért végig akarsz a pusztában döcögni órák hosszat, hát akkor csak rajta.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 18:47:58

@tg_mak:
Hát nem tudom. Nekem magyarországi munkaviszonyhoz kötötték. Ennyi.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 18:57:34

P.s.
Egyébként mindenki azzal utazik, amivel akar.
ha valakinek megér hatezer forintot, hogy lehetetlen időben, lassan, és megbízhatatlanul ( és minősithetetlen stílusban ) szolgálják ki, akkor válassza csak a wizzairt.

Ha valaki pér hónappal előre tudja, hogy mikor akar utazni, szeret több indulási idő között válogatni és nem szeret fél országon keresztülbumlizni, akkor annak értelmes alternatíva a Malév.

Magam is meglepődtem, hogy milyen jó árakkal dolgoznak, ha az embeer időben megveszi a jegyet. És a Schiphol infrastruktúrája nem hasonlítható össze egy perifériás reptérével. Tulajdonképpen köszönettel tartozom nekik, hiszen ha nem így áraznak ( és nem ilyen a hozzáállásuk ), akkor soha nem tévedtem volna a malév honlapjára.

( Az, hogy vis maior esetér olyan szarrágók, hogy nem hajlandók a Schiphol extra költségét megfizetni, az magáért beszél. Az is, ha nem tudják lekommunikálni az utasokkal, hogy pont nem a költségvonzat miatt akartak a halál faszán leszállni, egy másik országban.

Az meg kritikán aluli, hogy az NRWs leszállás után nem fizették volna ki a Düsseldorf Amsterdam ICE vonatjegyemet, hanem buszoznom kellett volna velük, lassabban. Hát gratulálok. )

A wizzair elszánt híveitől és marketingeseitől ezúton kérek elnézést, ha a lelkivilágukba belegyalogolva leírtam pár rájuk nézve kellemetlen tényt illetve tapasztalatot.

Azt külön gratula illeti, aki azon vitatkozik, hogy a vonatjegy nem is 2O EUR hanem 17.X EUR. Ő nyerte a mai Aranyvisszér díjat.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 19:02:06

@Scaramella va alla guerra:

Az ezüstérmet meg az nyerte, aki azon problémázik, hogy Weeze Eindhoven táv 9X km, míg az Amszterdam Eindhoven táv 12X km.

Zseniális.

DePassant 2011.02.16. 21:51:26

@Scaramella va alla guerra:
Köszi az ezüstérmet :)

"nem fizették volna ki a Düsseldorf Amsterdam ICE vonatjegyemet"

Na ezért megérte ma felkelni :D most már fellocsoltak itt a röhögőgörcsömből, de egyszerűen erre nem tudok mit mondani :)

Egyébként szívből kívánok egy Maléves divertet, és amikor majd ott is kiröhögnek és jól elhajtanak a francba (persze kedvesen) a vonatjegyes meg kártérítéses ötleteddel, akkor talán majd leesik kinek a készülékében is van a hiba.

Annyit még írj már meg nekünk légyszíves, hogy mi lett a sztori vége? Mert feltételes módban írod, hogy "buszoznom kellett volna", remélem áttaxiztál AMS-ba :)

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.02.16. 22:21:01

@DePassant:

Hát nézd, ha neked természetes, hogy szar szolgáltatást kapjál, és késés esetén ne kapjál kompenzációt, az a te bajod. Nekem nem az.

A sztori vége az, hogy végül mégis hollandiában szállt le a gép. Az, ahogy ezt az egészet lemenedzselték ( és a wizzair hibájából 5 órás késést szedtünk össze ), az mindent elmond a wizairról.

Mondom, mindez nem lett volna gond, ha SOKKAL olcsóbbak lettek volna, mint a malév. Dehátugye, nem ez volt a helyzet. ( p.l. 6 eFt vs. 48 eFt )

Az ICE jegy kifizetéséhez azért ragaszkodtam volna, mert ezzel elejét veszem, hogy csak azért mert szarrágók és saját hibából késnek, engem érjen kár a jövőben. Akkor legközelebb majd számolgatnak, hogy érdemes e ilyen esetben szarakodni egy másik országban lévő reptérrel, meg hogy a késésnek következményei vannak.

ha ez nincs, akkor a szarakodások, szívatások a wizzair részéről tovább folytatódnak, anyagi következmény nélkül. Ez senkinek nem érdeke.

( A másik ugye, a megrongálódott poggyászok kifizetése. A lepra fapadosok erre nem hajlandóak. A nemzeti légitársaságok viszont, akik pár ezer HUFfal drágábban adják csak a jegyet, hajlandóak.

Nem ide tartozik, de külföldön p.l. a vasút is fizet kártárítést, a jegy 5O vagy 1OO%t, késés esetén.

További jó röhögést kívánok. )

tg_mak 2011.02.16. 22:46:44

@Scaramella va alla guerra: Megkérdezhetem, hogy hányszor utaztál wizzairrel? Kommentjeid alapján nekem úgy tűnik ez volt az első (és utolsó) utad, s ezért szidod annyira, mert "nem reprezentatív" a tapasztalatod. Az, hogy AMSba akartál menni, nem érdekli a w6-ot, a szerződésben csupán az szerepelt, hogy eljuttatnak Téged EIN-be.

Nekem sem természetes az, hogy szar szolgáltatást kapjak, de 5-15 euróért nem morgok érte, mert SOKKAL olcsóbb, mint a Malév és társai. Ha meg drágább, nem veszem meg, és erre Téged sem kötelezett senki.

Ez a blog azért jött létre hogy reklámozza a fapados utazásokat; sokan repkedtünk 0,01-3-5 eurókért. Aki kérdez, annak segítünk, de aki "meg akarja mondani a frankót, hogy mekkora szar a wizz", annak szívesen megadjuk a fogyasztóvédelem és a wizzair email címeit. ;-)

DePassant 2011.02.16. 23:03:38

@Scaramella va alla guerra:
Bonyolódik a sztori :) tehát eddig az volt a gond, hogy NRN-en szálltatok le most meg azt mondod, hogy mégis Hollandiában szálltatok le, csak 5órás késéssel...
Egyébként ha időjárási tényezők miatt késtek, azt nem tudom miért kell a wizzair hibájának elkönyvelni, de mindegy is, a vita parttalan, amit akartam még mondani, hogy kb a wizz az egyetlen fapados, amelyik fizet kártérítést/megjavíttatja a sérült poggyászokat. Ezt tapasztalatból mondom.

Jah és még annyit, hogy egy márciusi hétvégi kiruccanásom EIN-be a wizzel 0 Ft-ba került (5000Ft-os utalvány a mobilszolgáltatómtól, 2980Ft a wizz kártyával összegyűjtött pontokból). Hülye lennék 3 napra feladni poggyászt, és mivel nem Amszterdamba megyek, így a vonatot sem kell hozzászámolni. Most akkor a Malév ajánlata hol versenyképes ezzel?
És igen, ha netán NRN-en szállunk le, én sem leszek lenyűgözve, de előbb vagy utóbb kerítenek egy buszt, amivel átvisznek minket EIN-be, addig meg legalább megnézem újra a sztálinorgonákat :)

P.s.: Én nem kaptam még szar szolgáltatást, igaz az elvárásaim sem voltak nagyok...

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2011.02.17. 13:58:34

Jöhetek én itt a saját ár hasonlításommal :))

Ezen az Eindhoven ügyön jól el lehet rágódni :)

tothmesz · http://tothmesz.blog.hu 2011.02.17. 23:07:41

Ezt az egész vitát már csak azért nem értem, mert engem nem igazán mozgat, hogy ki mivel szeret utazni. Értelmezés kérdése: Van aki azt hangoztatja, hogy "a fapadosok mindenért külön pénzt kérnek", mások meg azt mondják "csak azért fizetek, amit igénybe akarok venni". Minkét álláspont hívei utazzanak saját kedvencükkel és titokban kuncogjanak a másik csoporton, hogy azok mekkora balfékek... De teljesen felesleges így egymásnak esni ezen az alma-körte vitán!

Col.Maybourne 2011.02.18. 12:55:37

Erdekes, de parttalan vita: Van aki elsodleges repterekre szeret normalis idopontokban utazni mert mondjuk munkajahoz kell (pl. en), van aki meg kedvtelesbol utazik. Mas szolgaltatasok, mas celcsoport. Mondjuk a Malev fele osszehasonlitas nem teljesen korrekt, de valahol jogos, foleg a fizetesi ugyekben:
A fapadosok az hangoztatjak, hogy naluk csak azert kell fizetni, amit tenylegesen igenybe veszel, de ez csak reszben fedi a valosagot, mert fizetni a jegyert kell es ezert meg kezelesi koltseget kerni nonszensz. Kb olya, hogy 1 kg kenyer 400Ft + 1500Ft fizeteskezelesi koltseg. Holott csak a kenyeret akarom megenni (igenybe venni). En ha veszek egy uveg vizet 30 centert a boltban es bankkartyaval akarom kifizetni megtehetem es nem lesz 'kezelesi koltseg'.

Az elsobbsegi beszallas meg a Malevnal ismeretlen fogalom, tehat nem osszehasonlithato. Elsobbsegi beszallas van pl. Lufthansa csoport (C osztaly es Star Gold szamara) eseteben, de a Malevnal ilyenrol meg nem hallottam. Mondjuk minek, ha befoglalt helyed van amugy is...

mathuska tudatosvalaszto2018.blog.hu 2011.02.20. 22:36:50

Ebből a vitából az a konklúzió vonható le, hogy pl. Amszterdam vonatkozásában igenis versenyképes a Malév a Wizzairrel. És persze lehet ferdíteni ebbe, vagy abba az irányba a tényeket, abszolút győztest a konkrét példa alapján nem lehet hirdetni, mert akkor általánosítás és szubjektivitás hibájába esnénk.

Én pl másfél éve kevesebb mint 20ezer forintból foglaltam BUD-AMS retúrt hosszú hétvégére, ami a járulékos költségeket (foglalási díj, tranzit-költség és az ebből eredő időveszteség, előnytelen menetrend, stb) beleszámolva anyagilag is kedvezőbbnek számított. De ebből nem vonnék le következtetések

ha most néznék repjegyet Amszterdamba, mindkét cég ajánlatát megnézném és személyes preferencia nélkül mérlegelnék

ha mindent költséget összeadva, a malév csak néhány ezerrel lenne drágább, nyílván a kényelmesebb utat választanám a körülményesebb helyett

5-10k huf különbségnél már elgondolkodnék, 10k huf különbség fölött egyértelműen a wizzairt választanám

hbe 2011.03.01. 13:33:43

Üdv mindenkinek!
Lehetne egy off-topic kérdésem a gyakorlott UK repülőkhöz?
Tudja valaki, hogy LHR Terminal 5-ön átszálláskor, ha a connecting flights felé megy az ember, akkor ugyan újra át kell menni security-n (de se beszállókártyát, se útlevelet nem kérnek), akkor mi a búbánatért nem lehet kimenni újra a departure váróba vagy ki a reptérről annak ellenére, hogy visszafelé átmennénk újra a security-n?
Nekünk azt mondták, hogy biztonsági okokból, de senki nem tartotta számon, hogy hol vagyunk, továbbá amikor visszafelé átszálláskor nem a connecting flights felé mentünk, hanem simán UK felé, és ugyanúgy be tudtunk jönni utána security check után a másik géphet, szóval nem sok értelmét láttuk. A BA pultnál azt mondták, hogy csak akkor mehetünk ki, ha valaki kísér minket, de mivel átszálláskor egyszer sem kérték a beszállókártyát, nem értettem hogy mire fel tartanak minket kvázi fogva 6 órán keresztül EU útlevéllel.

hbe 2011.03.23. 08:48:13

Megválaszolom a saját kérdésem, hátha valakinek hasznos, megjött a válasz a BA-tól. Ha Heathrow átszálláskor a connecting flights felé mész, akkor ha nincs már három óra az indulásig, akkor nem engednek ki a departure-ból UK border control-hoz. Más kérdés, hogy minket 4 órával előtte se engedtek ki, de elvben itt a reptéri személyzet hibázott. Viszont ha UK felé mész, és belépsz a UK-be, akkor azt csinálsz, amit akarsz.
Ennek sok értelme nincs, mert csak azt tudják, hogy mikor van Ready-to-fly státusod az előző gépről, fogalmuk sincs, hogy utána hol vagy a reptéren. Frankfurtban felnőtt emberként kezelnek, és simán kiengednek, ha ki akarsz menni, de hát ezek angolok.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2011.03.30. 01:43:19

@bonAPPetit:
... szorozva kettővel plusz a 4 zóna az állomásról a reptérre, ez is szorozva kettővel.
Az pont negyven euro, vagyis amennyit a viszér megspórol az illetékkel.
de neked kétszáz perc plusz kétszer huszonöt perc a kibaszott 4o1es buszon, ami duplán számít.
süti beállítások módosítása