Lanzarote: ide vissza kell mennem!

2011.06.25. 12:21 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: utazás beszámoló spanyolország ryanair wizz manchester fapados wizzair ace lokoszt

Zsoltissimus Lanzarote-n volt többedmagával egy hosszú hétvégére május 27-30. között. Útvonal: Bp-Eindhoven-Arrecife, ugyanez vissza is.

Odafele HA-LPB-vel mentünk, egy leharcolt, de kényelmes székekkel szerelt wizz madár volt. Fényes Attila volt a kapitány, fősztyuvi Eszter, a többiek nevére nem emlékszem, de bemutatta őket. Töltöttség nagyon jó, 90% körüli lehetett. 8 óra előtt kicsivel már le is szálltunk Eindhovenben, az volt a terv, hogy bemegyünk a városba, de pocsék esős idő volt, így inkább a terminálban ütöttük el az időt, főleg evéssel, kártyázással. Dél előtt becsekkolás, idő előtti beszállítás, pontos indulás.

A gépből lehetett látni a tankolás folyamatát, 12807 litert kaptunk a tanker számlálója szerint. Kapitány és a sztyuvik nevét nem lehetett érteni, de nem is nagyon érdekelt már ekkor, a töltöttség igen alacsony, jó ha 90 ember volt a 189 fős gépen. Bőven jutott ablakos hely, és aludhatott is elnyúlva, aki akart. 4:05-ös repülés után landoltunk Arrecife repülőterén, felvettük az előre foglalt 2 autót, és már mentünk is a szállásunkra, amit mindenkiknek bátran ajánlok: Costa Volcan Hotel & Spa.

Önálló kis 4 személyes házikó apartmanokat béreltünk, igen alacsony árakért, és remek felszereltségért! A strand kb. 80 m-re volt tőlünk, kemény 1.5 perces sétával elérhető. Amint lepakoltunk, rögtön átöltöztünk és irány a tenger! Én 21 fokos vízre számítottam, de szerencsére volt vagy 23 fokos! :)

Amikor már lefelé ment a nap, visszamentünk a szállásra átöltözni, és kerestünk egy éttermet. Na ebből nincs hiány, Puerto del Carmen kis túlzással éttermekből, szállodákból és üzletekből áll. Mondanom sem kell, hogy a 3 nap alatt mindig tengeri herkentyűs ételeket rendelt a többség. Egy étkezés 15 Euróból jön ki fejenként egy főétellel és itallal együtt. Nagyon kedves gesztus, hogy az étkezések végén mindig adnak ajándékba egy feles mézes rumot, ami nagyon finom!! Reggelikre valót a helyi Sparban vettünk, frissen sütött bagett, szalámi, sajt és zöldségválaszték van bőven. Ásványvíz vagy narancslé is szükséges, a csapvíz iható, de kemény, és furcsa ízű.

Másnap, szombaton elmentünk a kihagyhatatlan Timanfaya Nemzeti Parkba, ami tényleg csodálatos, holdbéli táj! Még a hivatalos park előtt van egy rész, ahol lehet tevegelni, 20 perces az út, felvisznek egy domb tetejére és vissza. 6 EUR fejenként, lehet hogy felesleges kiadás, de ugye egyszer él az ember, egyszer vagyunk ott, persze hogy mindenki befizetett, és senki sem bánta meg. Egyébként ugyanígy szívtam először a fogam később, hogy mi a fene kerül 6.5 Euróba egy Long Island koktélon, aztán persze elégedetten nyugtáztam, hogy ez volt eddigi életem legfinomabb koktélja...

A nemzeti parkba 8 Euró/fő áron lehet behajtani (gyerek jegy a fele). Ebben benne van egy buszos körút, a demonstráció a vulkáni tevékenységről: egy száraz bozótot bottal beledugdosnak a kürtőbe, ahonnan 2-300 fokos hő áramlik kifelé, és pár másodperc után meggyullad. Majd következik a gejzír: egy kisebb kürtőbe egy vödör vizet öntenek, ami hirtelen, nagy durranással kilövell, elsőre jól megijesztve a turistákat! :) Utána behajtják az embereket egy látvány étterembe, ahol egy jó nagy kürtő felett grilleznek különféle húsokat. Mondanom sem kell, mindenkinek megjött az étvágya, de visszafogtuk magunkat, csak később ebédeltünk. A nemzeti park után egy szép óceánparti résznél megálltunk fotózkodni, (több ilyen kialakított autós leálló hely van, külön tábla hívja fel rá a figyelmet). Végül az El Golfohoz mentünk. Ez egy kis tavacska, pár méterre az óceántól, ami valahogy különszakadt, és elszaporodtak benne az algák, ezért zöld színű. Igazi vizuális orgia nézni egy látószögben a kék óceánt, a zöld tavacskát, a fekete homokot és a barnás-vöröses hegyet!

Késő délután értünk vissza Puerto del Carmenbe, kis pancsolás, este iszogatás a szállásunkon. Igazán tartalmasra sikerült nap volt.
Vasárnap a társaság kétfelé szakadt, az egyik rész elment északra, egy tengeralattjárós utat akartak nagyon kipróbálni, de sajnos nem ment vasárnap, mert szezonon kívül nem megy ezen a napon. Erről persze semmilyen információ sincs a honlapon... A csalódást feledtette egy barlangnézés, amiről csodás élménybeszámolókat zengtek este. Én ugyanis a csoport másik felével maradtam, és a nap jó részét a parton töltöttük, sokat úszva és napozva. Este aztán gondoltunk egyet, és ha már van autó, elmentünk megnézni Arrecifét.

Vasárnap estefelé kihaltnak tűnik, nem túl szép a belvárosi része, bezárt üzletek sorakoznak, inkább Váci utca jellege van. A vízparti része viszont szép, megnéztük az erődöt, sétáltunk sokat, és mivel nem találtunk egyetlen jónak tűnő, szimpatikus éttermet sem, így visszamentünk Puerto del Carmenbe. Visszafelé menet megálltunk a gyönyörű naplementét fotózni. Hétfőn korán reggel kelés, 6:45-kor már szállás elhagyás és kicsekkolás, aztán 7 után pár perccel ismét a reptéren találtuk magunkat. Egyszerű és problémamentes csekin, amit igen ráérősen végeztek a spanyolok. Olyannyira, hogy kb. negyed órát álltunk a beszállításnál, mert az első busz már megtelt, és ahogy Ferihegyen, az előbb beszállók állhattak jó sokat a buszban. A második turnus busza meg később jött csak. Ezt az időt kihasználták a spanyolok, és végigmenve a sorban állókon, a szemlátomásra nagyobb bőröndöket belepróbáltatták a ketrecbe. Voltak, akiknél rezgett a léc, de végül mindenkié átment az ellenőrzésen.

Úgy tűnik, sikerült beidomítani a népet. Az én kis túrahátizsákomra rá se hederítettek. Egyébként következetesen csak Eindhovenben járnak el, ahol minden kézipoggyásznak a súlyát is lemérik, és a ketrecbe is belerakatják. Visszafelé eseménytelen út, nagyobb töltöttség, néha kis turbulencia. Arrecifén kissé idegesek voltunk, mert last call volt kiírva a járatunkhoz, így persze rohantunk a legtávolabbi beszállító kapuhoz, így nem volt alkalmam megtölteni a vizes palackomat az útra, sem venni valamit a duty freeben. Kénytelen-kelletlen vettem az aprópénzt összekaparva 3 Euróért a fedélzeten ásványvizet...
Leszállásnál szépen liftezett a Boeing, én élveztem, a lányok kevésbé. :)

Ezúttal meleg nyári napsütés fogadott minket, így bementünk a városba. Én ugyan már láttam 4-szer, de a többieknek tetszett, 3 óránk volt tisztán. A Szent Katalin templomot kívülről láthattuk, sokat sétáltunk, ettünk egyet, aztán irány vissza a reptérre. 17:00 után kicsivel már ott voltunk, a gép 18:05-kor szállt volna fel, de késett egy jó órát, mert az előző gép, ami teljesítette volna Eindhovent, ledarált egy madarat, így az ottmaradt Lisztferihegyen átvizsgálásra. Biztosan nem Katowicéből jött a pótgép, az nem egy óra késés lett volna. Nyilván volt szabad kapacitás, ami most jól jött, de ezek szerint sokat állhatnak wizz gépek Budapesten. Maga az út itt is eseménytelen volt, 21:00 körül szálltunk le. Kapitány talán Domonkos Attila volt, és Niki fősztyuvi. Töltöttség magas, HA-LPK repülte. A landolás egy durva becsapódásként sikerült, olyanra, amilyet a Ryanairesek is megirigyelhetnének! :)
Lanzarote egy olyan hely, ahová tudom, hogy még vissza kell mennem!

Végül a tervezhető költségek: BUD-EIN-BUD: 7990 Ft/fő, EIN-ACE-EIN 36 EUR /fő, szállás: 4 fős apartman 3 éjre 150 EUR, azaz 12.5 Eur/fő/éj, autóbérlés: 46 EUR a 3 napra egy Citroen C3-as, tehát ~3 EUR/fő/nap!! Az autó visszatankolása 11 EUR alatt volt. Egy átlagos vacsora étteremben 15 EUR itallal. Én összességében 100 EUR körül költöttem helyben a 3 nap alatt.

Még egy-két praktikus infó, ami eszembe jutott: wifi sok helyen van, de a legtöbb nyílt hálózatra nem lehetett felcsatlakozni. Elvileg a szálloda biztosít a főépületben, de a fene megy oda wifizni, amikor egész nap strandolhat is. A wizz jegyek természetesen xclusive klubtagsággal és wizz kártyával lettek véve, az FR jegyek pedig Moneybookers pp MC-dal. Az autókölcsönző a reptéren van, mindenképp érdemes autót bérelni, már csak azért is, mert olcsóbban jön ki, mint a taxi, www.autoreisen.es oldalon érdemes előre lefoglalni.
Autóval könnyű a tájékozódás, minden ki van táblázva, egyedül Puerto del Carmenben volt nehéz visszatalálni a szállásunkra a labirintus szerű egy irányú utcák miatt.