Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Madridi városnézés, olasz sztrájk

2011.10.22. 19:53 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: madrid utazás beszámoló spanyolország wizz városok fapados wizzair lowcost bergamo lokoszt

Zoli már tavaly eltervezte, hogy ellátogat Madridba, és a löketet az adta, hogy talált egy szeptember eleji Milánó jegyet, és mivel a Ryanairnek van napi két Madridi járata onnan, így nagyon jó áron ki lehet hozni egy fordulót.

Aztán az egészet sikerült elszúrnom, mert ugyan visszafele kaptam egy 11€-s jegyet, de odafele az elején drágállottam a 12€ jegyet, majd már csak azon kaptam magam, hogy 48 €-s jegy van csak. Így inkább vettem egy közvetlen Wizzair jegyet Budapestről 14000-ért, de még így is kihoztam 24 ezerből az egészet, ami még belefért.
Hát oda fele minden rendben volt, 80%-os telítettség, 2 fogyasztás, magyar kapitány, aki nem sokat szólt az emberekhez, egy kis késéssel érkeztünk.
Madridról csak annyit, hogy egy csoda, gyönyörű város, sok látnivalóval, fantasztikusan szép házakkal, gyönyörű parkokkal. Elég jó a fekvése is, olyan szellős, nem nagyon éreztem szmogosnak a levegőt.

Városnézési tippekért a http://utazas-nyaralas.info/spanyolorszag/madrid.html oldalt nyomtattam ki, az egyik nap a Sol egyik oldalán lévő látnivalókat néztem meg, másik nap pedig a másik oldalon lévőket.
Fénykép: madrid02
Elmentem a Pradoba is, tényleg lélegzetelállító gyűjteményük van. Csak azt néztem meg, amiket a prospektusban mesterművekként ajánlottak, de így is lejártam a lábam.  A harmadik nap tettem egy kis kirándulást Toledoba. Az első két napi városnézéshez nem kellett tömegközlekedés, gyakorlatilag minden elérhető volt gyalog, a toledoi kiránduláshoz viszont igénybevettem az egynapos T zónás turistajegyet (12 €), ami jó volt az egész madridi tömegközlekedésen túl oda is.

Toledo is tényleg nagyon szép, megérte megnézni, de mivel még maradt időm, és volt korlátlan tömegközlekedésem, ezért elmentem még a Mancloa Kilátóhoz, ami sajnos zárva volt, illetve az Európa Kapujához és a Négy Toronyhoz (ezek Európa egyik legmagasabb épületei).

A szállással nagy szerencsém volt. Mivel egyedül voltam, maradt az ifjúsági szállás. Megnéztem az egyik szakosodott portálon, hogy melyik hely kapta a legtöbb pontot, ez volt a Way Hostel.
Tényleg mindenkinek csak ajánlhatom, 19 €-t fizettem egy napért reggelivel, amiben benne volt az internet, az ágynemű, normális szekrény, nagyon jó fej személyzet és tökéletesen felszerelt konyha. Tisztaság volt mindenhol, és tényleg az az igazi multikulti környezet, ahol jól érzi magát az ember. Ami még nagyon jó volt, hogy bár közel volt a belvároshoz (5 percre a Soltól), nem volt nagyon zajos. Tanácsként mondom, hogy a Sol és a Gran Via közvetlen környékén mindig van valami zúgás, arrafele gyakorlatilag lehetetlen normálisan aludni, úgyhogy érdemes egy kicsit kijjebb lévő szálláshelyet keresni.
Mivel reggel 6 órakor indult a gépem Bergamoba, ezért 3-kor kellett kelnem, hogy még kényelmesen ki tudjak sétálni a Plaza de Cibeles-re, ahonnan ment a 24 órás reptéri busz. (2€ a fuvardíj, amit a vezetőnél kell fizetni, szerintem jobban megéri, mint a metró). Ekkor ránéztem a telefonomra, és éjfél ½ 3-kor kaptam egy üzenetet a Wizzairtől, hogy bergamoi járatomat törölték, a neten át tudom foglalni és bocsi mindezért. A szállodában próbáltam a telefonomon lévő böngészőn átfoglalni a járatot, mert az asztali gépek ki voltak kapcsolva, de mivel nagyon kicsi volt képernyője, így hírtelen elsőre nem találtam a lehetőséget hol tudom megtenni ezt. Aztán úgy voltam vele, hogy mivel indulnom kellett, inkább majd Olaszországban megoldom az átfoglalást. Szóval Ryannal zökkenőmentesen megérkeztem Bergamoba reggel 8 órára, ahol próbáltam keresni netet, de semmilyen lehetőség nem volt. Gondoltam, majd kérek segítséget a pultnál, de a 3 pultot megrohamozta 400 ideges olasz család, akiknek szintén éppen akkor törölték a járatát. Ja, és volt még egy csavar a dologban, hogy a pesti járatra nem írták, hogy törölték. Elkezdtem hívogatni a családot, hogy nézzék már meg, mi van a járatommal, most törölték-e vagy sem. Hát nem sokat találtak, de aztán megjelent a kijelzőn, hogy törölve. Ekkor megpróbáltam használni a terminálba kirakott fizetős internet pultokat (12 € egy órára!), de arra is egy csomó ideges olasz várt. Ekkor kértem meg egy haveromat, aki eléggé ért a számítógéphez, hogy nézze meg, milyen lehetőségek vannak, de csak a másnapi járatra engedte áttenni a jegyet. Szóval már tudtam, hogy egy napot csöveznem kell, úgyhogy bementem Bergamoba, úgy hogy vettem egy napijegyet (4,5 €). A pályaudvarral szemben van egy turista információ, ahol megkérdeztem, hol van egy internet kávézó. Szerencsére elég gyorsan megtaláltam a helyet, és kinyomtattam a beszállókártyámat, és még neteztem egy kicsit, ahol megtudtam, hogy az olasz megszorítások miatt volt egy 2 (!) órás sztrájk, ami pont beleesett a gépem indulásába. Szóval a napijegyemmel felmentem fogaskerekűzni. A felsővárosi főtéren térkertészeti bemutató volt, az egészet befedték műfűvel, és nagy babzsákokon lehetett hencseregni.

Na, ezen sikerült nekem egy jó 3 órát aludni, mert addigra már elég fáradt voltam. Este 8 körül visszamentem a bőröndömért a reptérrel szembeni Orio Center bevásárlóközpontba , ahol ingyenes tároló van. Még vettem egy kis kaját, meg vizet, és visszamentem a reptér indulási oldalára, hol már gyülekezett az a kb. 150 ember, aki velem együtt töltötte ott azt az éjszakát. Nekem még szerencsém volt, mert én találtam egy ülőhelyet, de eldőlésről szó sem lehetett, mert jött a biztonsági ember, és mindenkit felállított, aki egy helynél többet foglalt el. Szóval mindenki a földön, a székeken, a csomagszállítókon, igazi menekülttáborrá változott a reptér.
Aludni nem tudtam, és az elején nagyon unatkoztam, aztán szerencsére találtam a telefonomon egy Mikszáth hangoskönyvet, aminek a hallgatásával elment valahogy az idő. Reggel még bementem az Orio Centerben lévő hipermarketbe ennivalóért, aztán végre dél körül becsekkoltam sikeresen a járatomra, és egy 99%-os telítettségű géppel hazajöttem pestre teljesen kifáradva. Eztán jött végre egy 13 órás alvás…

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr883322573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása