Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

A nagy őszi kör

2011.12.02. 13:33 | lokoszt | 11 komment

Címkék: madrid beszámoló spanyolország london liverpool malmö ryanair milano stockholm gdansk wizzair santiago városlátogatás olcsó repülőjegy lokoszt

DePassant tavaszi ”9 nap alatt 7 ország, 10 repülőút”  köre után itt az őszi is. Ezúttal kicsit lassult, most már 11 nap alatt csak 5,5 ország, mindössze 8 repüléssel :)


1. nap
Budapest-Malmö (BUD-MMX W6 2409 14:35-16:20) 3190Ft pontokból
HA-LWI, cpt. Lezsovics Gábor, 19C

Mivel korábban panaszkodtam Ferihegy T1-es secu-ra, kötelességemnek érzem megemlíteni, hogy ezúttal nagyon elégedett voltam velük, ment az összes szalag, gyorsan és korrekten végezte munkáját a személyzet, nagy pirospont, csak így tovább! Pontos indulás és érkezés, eseménytelen út. Repülőtérről a városba a Flygbussarna-val jutottam be 179 SEK (5400Ft)-ért. Eredeti tervem szerint, még aznap átbuszoztam Koppenhágába, a 19:45-ös swebus buszt néztem ki és foglaltam le 64 SEK (1950Ft)-ért, mert nem mertem megvenni a 17:55-ös gobybus buszra a jegyet, hogy egy esetleges késés esetén ne bukjam az egészet. (Ha már Malmö-Koppenhága közlekedés: a vonat sokkal gyakrabban jár, mint a busz, viszont 107 SEK (3200Ft) a jegy. Van még másik két busztársaság is, az Eurolines és a Gråhundbus, de ezek ugyanannyiért vesztegetik a jegyeket, mint a vasút, szóval nem éri meg.)
Mivel pontosak voltunk, rögtön tengernyi szabadidőm lett (a sötétben), amit arra fordítottam, hogy egy normális élelmiszerboltot keressek. A várost szépen bejártam, de végül a vasútállomás épületében lévő Coop näre boltban vásároltam be, hiszen már tudtam, hogy az éjszakát Koppenhága repterén fogom tölteni. Eredetileg couchsurfingelni akartam, de kicsit elkéstem a ”request”-ekkel, így nem találtam senkit, aki fogadott volna. A hostelek pedig nem csak hogy drágák, de a hétvégére még tele is voltak, tehát esélytelen volt. A buszok Koppenhágába nem a vasútállomás mellől indulnak, hanem le kell sétálni vagy 10 percet a kikötő felé, és ott van egy ”megálló”, ami egy bezárt épületből és egy padból áll… Kissé világvége hangulat, de jött a busz, és már száguldottunk is át az Øresund hídon, ami nem csak Európa leghosszabb közúti és vasúti hídja, hanem valójában egy híd és egy alagút kombinációja. Szerencsére a busz megállt a reptéren, ezzel rengeteg felesleges utazgatástól kímélve meg engem.  A repülőtéren remek társaságra találtam egy norvég srác, egy szlovák lány és egy kutya személyében, majd éjfél körül mindenki szépen elvonult aludni.

2. nap
Frissen és kipihenten ébredtem, sikerült 8 óráig aludnom (hála a szemellenző+füldugó kombónak). Még egy 25 DKK (1000Ft)-os kávét legurítottam indulás előtt – ez nem a reptér miatt ilyen drága, a városban is ennyi – majd beszereztem a 24 órás tömegközlekedési bérletemet 70 DKK (2800Ft)-ért.

A repülőtérről a vezető nélküli metróval (ami éjjel-nappal jár) gyorsan be lehet jutni Nørreport megállóig, ahol átszállhatunk a város tömegközlekedésének szerintem legfontosabb járművére az S-tog-ra. Ez amolyan metró-villamos-HÉV öszvér, mint az S-Bahn Németországban és naná, hogy ingyen wifi van minden vonaton! A vasútállomáson leraktam a táskámat a csomagmegőrzőbe, kissé hajmeresztő 40 DKK (1600Ft)-ért. Előtte persze még egy gyors zuhanyt vettem 20 DKK-ért (800Ft), mert azért mégsem megyünk át teljesen hajléktalanba :) Olvashattunk már egy beszámolót Zoli tollából itt a blogon, így a város látványosságait nem részletezném különösebben. Az idő nem volt túl kegyes, kissé nyirkos és hűvös idő volt, na de ősszel nem várhatok rekkenő hőséget.

Megnéztem a Kis Hableányt is, innen üzenem az olvtársnak, hogy nem maradt le sokról, engem egyáltalán nem nyűgözött le, ha már ott vagyunk, akkor a Kastellet erődítmény sokkal szebb/érdekesebb szerintem. A Tivoli is zárva volt, mert a nyári szezonnak vége, a karácsonyi meg még nem kezdődött el, így szerencsére esélyem sem volt 300+ koronát kiadni, hogy újra 5 évesnek érezhessem magam :) Viszont a Krystalgade nevű utca különös jelentőséggel bírhat a low-cost utazónak: itt található a városi könyvtár, ahol ingyen internetezhetünk (akár saját gépről/telefonról, vagy a publikus számítógépekről max. fél órát), illetve ezzel szemben található az Ankara  nevű török étterem, ahol 11-16-ig korlátlan fogyasztású büfé-ebéd van, mindössze 59 DKK (2400 Ft)-ért. Ennyi pénzből nem nagyon lehet jóllakni máshol a városban, főleg normális meleg kaját enni. Nem csak olcsó, finom is, szívből ajánlom ezt a helyet. Aki nem szereti a török ételeket, az is fog találni itt kedvére valót, nagy a választék. További városnézés után visszatértem a reptérre, a ”szokásos helyemre”.

3. nap

 Óriási ködre ébredt a város, így a szabadtéri ”sightseeing”kissé nehézkes volt, de lássuk meg a jó oldalát: kissé sejtelmes, egyfajta különös hangulatot adott a városnak, így én ezt is élveztem.  14:15-kor indult a buszom vissza Malmöbe, a hídon is óriási köd, magamban sajnálkoztam, hogy egyszer sem láttam a tengert körülöttünk (ugye odafelé már sötét volt), később ezen problémám orvoslást nyert…  Malmöben köszönhetően az első esti felfedezőútnak, már nagyjából tudtam a járást, megnéztem a ”kötelezőket”, olyan igazi nagy svéd kisváros, nem túl izgalmas, nem véletlenül csak egy délutánt szántam rá. Elég ködös, párás idő volt még mindig, úgy döntöttem, hogy a 17:40-es Flygbussarna busszal kimegyek a malmöi reptérre, ahol az éjszakát szándékoztam tölteni (szintén couchsurfer hiányában). Ja igen, még idefelé a malmöi reptéren találtam egy kis kártyára nyomtatott Flygbussarna menetrendet, ebből néztem ki ezt az indulást. Ahogy közeledtem a buszmegállóhoz már gyanús volt, hogy nem áll benn a busz indulás előtt 15 perccel, aztán jött a hidegzuhany: szombat lévén 13:10-kor elment az utolsó busz, a következő majd reggel fél 6-kor indul. Hitetlenkedve nézem a kis menetrendemet, és valóban: a legapróbb betűvel svédül ott van, hogy szombaton és vasárnap bizony más a menetrend. Egy ultra low-cost utazó rémálma teljesedett be: Európa egyik legdrágább országában ragadni éjszakára fedél nélkül a szitáló esőben. Gyorsan elkezdtem számba venni a lehetőségeket: vasútállomás éjfélkor bezár tehát a városban nem maradhatok, utcán alváshoz túl hideg van; taxi a reptérre 400 SEK (12000Ft) nem túl csábító. Legolcsóbb szállás 650 SEK (19500Ft), pff ugyan már(olcsóbb szállások fullon voltak). És akkor maradt egy lehetőség: a 19:45-ös swebus vissza a koppenhágai reptérre :) Ez csak 128 SEK (3800Ft) veszteség, nem kis tanulópénz, de svéd viszonylatban olcsón megúsztam. Irány a meki, ingyen wifi, telefonon gyorsan jegyet megvenni, fizetésnél hibaüzenet – ősz hajszálak száma +500. Éltem a gyanúperrel, hogy mégis sikerült, és igen, 5 perc múlva már megkaptam a visszaigazolást e-mailben. Nagy szerencse, hogy ezt a jegyet nem kell kinyomtatni, elég a kód a sofőrnek, így visszatértem a ”bázisra” Koppenhága Kastrup reptérre.

4. nap
Még jó hogy nem korán indult a gépem Gdanskba, így a fél 7-es busszal vissza Malmöbe, és igen, a hídon végre láttam a tengert körülöttünk! Minden rosszban van valami jó. Egy megváltó Flygbussarna busz a láthatáron, irány a malmöi reptér.

Malmö-Gdansk (MMX-GDN W6 1740 12:10-13:05) 79 SEK (2370Ft) pontokból
HA-LPO, cpt. Benedik ???, 13A, lengyel személyzet

A kapuknál szigorúan figyel a keret és a mérleg, de ezúttal csendesen pihentek, senki nem foglalkozott a kézipoggyászokkal. Eseménytelen és milyen rövid! út után pontos érkezés, Gdanskban gőzerővel folyik az új terminál építése.

210-es busszal be a városba, a jegyautomata szokás szerint nem működött a reptéren, de a sofőr viszonylag gyorsan megértette a tört lengyelemet, és máris a zsebemben volt a 24 órás jegy 11 PLN (770Ft)-ért. Észnél kell lenni, vasárnap csak óránként jár a busz a reptérről a városba. Vicces, hogy gyakorlatilag tovább tartott a buszút a városba, mint a repülés :)
Vége a reptéri alvásnak és a hajléktalan létnek, irány az Old Town Hostel, amit már bekötött szemmel is megtalálnék, és merem ajánlani mindenkinek, aki Gdanskba utazik. Kis séta az óvárosban, 2 év alatt nem sok minden változott szerencsére, még mindig nagyon szép hely. Svédország és Dánia után jó volt végre úgy bemenni egy étterembe/boltba, hogy nem kellett az árakat sasolni. Este még szendvicskészítés másnapra, majd pihi.

5. nap
Egy gyors reggeli a hostelben (az árban foglaltatik és igen bőséges), néhány szó váltása egy kedves magyar párral, akik szintén low-cost repülnek/utazgatnak és akiknek a nevére is emlékeznék, ha nem lenne ilyen rossz a memóriám :( majd irány a reptér.

Gdansk-Stockholm Skavsta (GDN-NYO W6 1731 11:45-13:00) 3 PLN (210Ft) igen, pontokból :)
HA-LPL, cpt. Bogdan Bojanics 24D

Kézipoggyásszal ezúttal sem foglalkoztak, megjegyzem végig 10 kg alatt volt, és a keretbe is bele tudtam volna tuszkolni a hátizsákot. Némi késéssel indultunk, és valamennyit meg is tartottunk ebből, bár ezúttal egy cseppet sem érdekelt, hiszen szokás szerint Skavsta csak átszállóállomás volt. Szerencsére nem kellett nagyon sokat várni a liverpooli gép indulásáig, de hasznosan telt az idő, olvastam az új szerzeményemet: még Koppenhágában teljesen véletlenül találtam egy antikváriumot, ahol minden könyv 5 DKK (200Ft) volt, és rengeteg angol nyelvű repülős könyv volt, megvettem volna a fél boltot, ha haza tudom hozni valahogy. Sajnos csak kettőnek volt hely a kézipoggyászban. Ragyogó idő volt, kinn ültem és napoztam (igen, Svédországban, októberben ).  Nem sokkal indulás előtt befutott a Flygbussarna Charter busza is az ingyen wifi-vel, így aznap sem maradtam offline.

Stockholm Skavsta-Liverpool (NYO-LPL FR 9318 18:00-19:20) 108 SEK (3240Ft)
EI-DLR, cpt. Peter Horn, 17C

Skavstán szisztematikusan minden gurulós bőröndöt mértek a secu előtt, a hátizsákosokat békén hagyták. Eseménytelen út végén fanfáros (brrrr) érkezés. A reptérről sok busz indul, a 80, 80A, 82A, 82B és az Airlink 500-as tuti a belvárosba visz. Egy buszjegy 1,90 font (660Ft), lehet venni napijegyet, Saveaway a neve, egy zónára 3,40 font összes zónára 4,60 font, és nem 24 órás, hanem az adott napra érvényes, kissé kőkorszaki maradvány, mert mint a kaparós sorsjegyen lekaparod az adott napot, majd egy öntapadós fóliát ráhajtasz és bőszen mutogatod a sofőrnek felszálláskor :)
Szállásom az Everton Hostelben volt, ami nincs éppen közel a belvároshoz (20-30 perc séta), de ár-érték arányban verhetetlen:  6,60 font (2300Ft) per éjszaka.

6. nap
A délelőtt az ilyen hosszú fapados körutak kellemetlen velejárójával telt, a mosással. Nem lehet 11 napi tiszta ruhát belegyömöszölni egy kézipoggyászba, így félidőben van egy ”küldetés”. Sok fejfájástól kímélt meg, hogy a hostelben ingyen lehetett használni a mosógépet és a szárítót, így már délben el tudtam indulni várost nézni. Liverpool nekem nagyon bejött, gondolom a legtöbb embernek a Beatles és John Lennon jut eszébe először, nos nem vagyok nagy rajongójuk, így nekem az ilyen jellegű látványosságok kimaradtak. Metropolitan katedrális futurisztikus épülete után felüdülés volt az ”igazi” katedrális, ami egyszerűen hatalmas, 189 méterrel a világ leghosszabb katedrálisa. A toronyból, 101 méter magasságból nagyon szép kilátás nyílik a városra, és az 5 fontos (1750Ft) jegyért cserébe csak 108 lépcsőt kell megmászni, 10 emeleten keresztül lift van.


Amit még kiemelnék az természetesen a folyópart, a ”waterfront” nem véletlenül az UNESCO világörökség része. Az Albert dock-ban a tengerészeti múzeum szintén megér egy látogatást.

További városnézés, amíg teljesen be nem sötétedett, majd nyugovóra tértem, hiszen másnap korán kellett kelnem.

7. nap
Még sötétben és nagy szélben indultam a 6:25-ös megabus (www.megabus.com) buszhoz, ami 1,50 fontért (500Ft) vitt el röpke 6 óra alatt Londonba. Abszolút kényelmes busz, ami kicsit kellemetlen a megabus-nál, hogy nincs hivatalos pihenő, a fedélzeti WC pedig jelen esetben, nincs mit szépíteni, el volt dugulva. Szerencsére a Watfordi pihenőhelynél sofőrcsere volt, és az új vezetőnk emberségből adott mindenkinek 10 percet, annak ellenére, hogy 20 perces késésben voltunk.  Végül kb. negyed órás késéssel gurultunk be Victoria Coach Station-re. Szerettem volna ledobni a hátizsákot Victoria vasútállomáson, azt sejtettem, hogy nem lesz automata csomagmegőrző (a terroristáktól rettegve), de hogy az első 24 órára 8,50 fontot (3000Ft) kérjenek az kicsit kiverte a biztosítékot. Mindjárt nem is volt olyan nehéz az a hátizsák :) Még Paddingtonban tettem egy próbát, ugyanaz a cég, ugyanazok az árak. Ebéd kedvenc éttermemben, majd kimentem Greenwich-be, ahol szépen eltelt a nap. A Cutty Sark-on nagyban dolgoznak, remélem nem fog csúszni a jövő tavaszi átadás.

Meglátogattam még az Occupy LSX tüntetőket is a St. Pauls előtt, elég szervezett kis sátortáboruk van, sőt újságot is adtak ki. Akármennyire elszántak, szerintem hamarosan jön az igazán rossz idő és akkor haza fognak menni. Koppenhágában is pont ottjártamkor próbálták a rendőrök jobb belátásra bírni azt az egy szem tüntetőt, aki még maradt :)
Tömegközlekedés: vittem az oyster kártyámat, megnéztem 6,60 font a napijegy 1-2 zónára, töltöttem rá pont annyit, ami persze nem nyert, mert hiába áll meg a levonogatás 6,60 fontnál, az alapszabályt, miszerint 1 font egyenleg alatt nem enged le a metróba a kapu, ez nem írja felül. Tehát töltöttem még rá 2 fontot, és úgy már mehettem. Nyilván a 2 font megmaradt, este megpróbáltam azt visszaszerezni, de okos pénztárosunk annyi zöldséget hordott össze, hogy miért nem tudja visszaadni (tisztára Magyarországon éreztem magam egy pillanatra), hogy végül otthagytam a francba, jó lesz az még legközelebb.
Este 9-kor kimentem Stansted repterére easybus-szal 2,50 fontért (875 Ft), voltunk vagy hárman a kisbuszon, szerintem a sofőrt nagyon megtévesztette a kormányon a Mercedes embléma, azt gondolta, hogy McLaren Mercedesben ül, mert új személyes rekordot rögzíthettem: 54 perc alatt értünk ki a reptérre úgy, hogy jó pár piros lámpát is kaptunk a városban… A stanstedi ”menekülttáborban” nem voltak sokan, így sikerült egy remek pihe-puha padsort kifognom, aludtam mint a tej.
Múltkor volt szó a Stanstedi pénzváltókról, hogy milyen az árfolyam, csak szemléltetésképp: EUR eladási árfolyam: 1,06 vételi 1,31. Fincsi, mi? És vannak olyan drága jó lelkűek, hogy 250 font felett nem számítanak fel jutalékot!!! Ilyen árfolyamok mellett még jutalék, hihetetlen.

8. nap
London Stansted-Madrid (LTN-MAD FR 5994 08:20-11:50) 17,99 GBP (6300 Ft)
EI-EFP 16C

Stanstedhez képest a secu meglepően gyors és gördülékeny, mint azt már említettem érdemes időben a kapuhoz érni, hivatalos indulási idő előtt 20 perccel már be volt zárva a gép ajtaja.
Eseménytelen út végén pontosan érkeztünk, mivel nem schengeni országból jöttem, így várt az útlevélellenőrzés, vannak automata kapuk itt is, bedugtam az útlevelem az olvasóba, belenéztem a kamerába, majd a jobb mutatóujjamról ujjlenyomatot vett a gép, és közölte, hogy menjek a 17-es ajtóhoz. Ott ismét egy ujjlenyomatolvasó fogadott, és elvileg ki kellett volna engednie, de persze nem akarta az igazságot, így egy kedves határőr odahívott az ablakhoz, nos neki meg az útlevélolvasója nem működött, küzdött vagy 5 percig, aztán megunta és mehettem… Üdv Spanyolországban :))
Beszereztem a 2 napos bérletet a tömegközlekedésre 10EUR (3000Ft)-ért, majd metróval bementem a szállásomhoz, a The Living Roof Hostel-hez. Elég borús idő volt, majd délután az eső is megérkezett, de azért volt lehetőségem még nézelődni.

Örömmel konstatáltam, hogy a spanyolok is szeretik a pacal”pörkölt”et  :)

9. nap
Szerencsére időben elindultam a városba, mert nagyon esőre állt, de egészen délután 4-ig csak apró ijesztések voltak, estére viszont megérkezett az igazi eső :( Az igazság az, hogy több mint 2 éve esernyő és esőkabát nélkül utazom, egyrészt praktikussági szempontból (nem foglalja a helyet), másrészt úgy vagyok vele, hogy ha szükségem lesz rá, akkor majd ott veszek (itthon sincs esernyőm). Nagyon rosszul esett volna, ha pont a ”napfényes” Spanyolországban kell ezt a beruházást megejtenem, de sikerült megúszni. Madridról csak annyit, hogy szuper hely, a Prado este 6 után ingyenesen látogatható, diákoknak egész nap ingyenes, a metró sokkal jobb, mint az egekig magasztalt londoni, bár itt-ott szerintem 1,60 magas emberekre tervezték, nekem gyakran kellett lehúzni a fejemet :) És ha készpénzzel fizetünk, mindig számoljuk meg a visszajárót, mert nekem kb. egyszer sem sikerült a helyes összeget visszakapnom, borzasztóan  figyelmetlenek (volt több is, kevesebb is).
kép9

10. nap
Korán reggel indultam a repülőtérre, amikor még a metró nem jár, így az EMT reptéri járattal kellett mennem, amire 2 EUR (600Ft) a jegy, és hivatalosan 40 perc a menetideje, de mi kb. 20 perc alatt kiértünk. Jó hamar ott voltam, még sokan aludtak, néhányan annyira lazák voltak, hogy beültek a check-in pultok mögé és ott reggeliztek az asztalon :)


Madird-Santiago de Compostela (MAD-SCQ FR 5315 07:20-08:25) 18,14 EUR (5450Ft)
EI-EBE, 17A

Eseménytelen út végén pontosan érkeztünk az új reptérre, az alig egy hónapja átadott terminál nagy, szép és modern, de kissé szürkére sikerült, konkrétan minden vagy szürke, vagy ezüst, vagy beton.

A reptérről busszal  lehet a városba bejutni, az elsőről sikerült lemaradni, mert távolsági volt, és egyszerűen megtelt. Már a hátizsákom is benn volt a busz aljába, amikor szólt a sofőr, hogy tele a busz. Nem baj, 20 perc múlva jött a következő, egy tipp: sok tanácstalan turista leszállt a buszállomáson, de a busz továbbmegy a belvárosba, szóval érdemes végigmenni, mert az legalább 20 perc sétára van a központtól. A város szép, természetesen a legfontosabb látványosság a bazilika, a Szent Jakab zarándokút (vagy El Camino) végállomása.

Ottjártamkor is folyamatosan érkeztek a zarándokok, volt aki a szakadó esőben ledobta a cipőjét és leült a tér közepére minden esőkabát nélkül :) Nos igen, az eső kisebb megszakításokkal végig esett, olyan londoni időjárás volt (az óceán közelsége), vagy sütött a nap, vagy esett, néha a kettő egyszerre. Azért sikerült egy sétát tenni a óvárosban is, majd koraeste visszamentem a reptérre.

Santiago de Compostela-Milánó Bergamo (SCQ-BGY FR 4579 19:30-22:20) 14,99 EUR (4500Ft)
EI-EKO, 33A-C :)

Pontosan indultunk, egy elég turbulens út végén érkeztem meg Bergamo repterére, ahol az utolsó éjszakát töltöttem. A reptértől finoman szólva nem voltam lenyűgözve, a hajnali fél 4-es ébresztő pedig kifejezetten nem esett jól, főleg, hogy utána láttam még egy csomó embert a földön aludni a check-in pultok környékén… Tényleg egy rohadt konnektort fél órán keresztül vadásztam, de szerencsére ami a legfontosabb és egy (fapados) reptér elengedhetetlen kelléke - nem is tudom, hogy vannak meg a többi reptéren az utazók e hasznos masina nélkül – az van: arany ATM. Igen, bedugdosol pár száz/ezer eurót vagy a bankkártyádat, és kidob egy aranyrudacskát. Mint ha csak kólát vennél az automatából. Röhej. Főleg ezen a világvége kis szar reptéren.

11. nap
Milánó Bergamo-Budapest (BGY-BUD W6 2334 08:10-09:40) 11,99 EUR (3600Ft) pontokból
HA-LWD, cpt. Tóvári Attila, 1F

Feltételezem, hogy eseménytelen volt az út, mert köszönhetően a nem túl pihentető éjszakának, gyakorlatilag már a felszállás előtt elaludtam :) Ferihegyről pont elcsíptem a vonatot szűkebb hazámba, így már dél körül itthon voltam.
Összesítve nagyon jó utam volt, eltekintve a néhol rossz időjárástól és az apró kellemetlenségektől, minden szuper volt. Régi vágyam volt Koppenhágába eljutni, nem csalódtam, talán ha választanom kellene, akkor ő lenne a kedvenc ezen az úton. Persze Spanyolországot is ki kell emelnem, hiszen életemben először jártam ott.

Költségekről, árakról: A repjegyeket és az előre foglalt buszokat leszámítva kb. 300 dán koronát, 150 svéd koronát, 100 lengyel zlotyit, 50 angol fontot és 60 eurót költöttem. Tehát összesen olyan 55 ezer forintot, amiben benne van az 5 éjszaka hostel is. Dánia drágább, mint Svédország, az árak nagyjából ugyanazok, csak a dán korona 10 Ft-tal többet ér :) Lengyelországban hasonlóak az árak, mint itthon, de az élelmiszer még mindig olcsóbb. Angliát talán nem kell nagyon részleteznem, bár én úgy éreztem, hogy eléggé megdrágult egy szűk év alatt. Nem találtam Liverpoolt sokkal olcsóbbnak, mint Londont, de persze azért van különbség (ha nem is az olyan dolgokban, ami egy átlag turistát érint). Spanyolország pedig kb. a nyugat-európai átlagot hozza.  Persze a jelenlegi deviza/valutaárfolyamok mellett, minden sokkal drágább.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr953431654

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sportswear 2011.12.02. 19:17:46

Köszi, hogy megnézted a kis hableányt a nevembe is. Lenne egy kérdésem: melyik Megabus járat megy ki a Stanted-re?

DePassant 2011.12.02. 21:00:20

Hümm egyik sem amennyire tudom, oda easybus-szal mentem ki. Megabus-ok Victoria Coach Station-ről/-ra közlekednek, kivéve az oxfordit, ami Buckingham Palace Rd-ről indul.

sportswear 2011.12.03. 22:43:17

Jaja, elnéztem valamit, csodálkoztam is, hogy a Megabus mit keres ott.

tg_mak 2011.12.10. 01:22:12

Rossz szokásomhoz híven nem hittem el, hogy nincs a flygbussarnánál olcsóbb. Van, igaz, nem olyan egyszerű: A flygbussarna jegy Svedalába 35 korona, onnan a vonat 47. Nem sokat spórolni vele sajnos, de ha már kinyomoztam, gondoltam leírom. :)
Másik: 2 napos jegy 249 SEK Malmö környékén (Skåne megyében), Dániában is. Nem olvastam végig, de itt vannak a feltételek: www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=14883&epslanguage=EN
Nem számoltam ki, de ez alapján, első ránézésre, 2*35+249 koronából 2 nap alatt bejárható Sturup reptértől Koppenhága. Kissé hihetetlennek tűnik...

DePassant 2011.12.10. 13:02:16

@tg_mak: :))
Az Svedala-s átszállás drágább mint az U25-ös jegy, szóval nekem az nem érte volna meg :) Felnőtt retúrnál viszont spórolsz 15 koronát, ami forintra átszámolva valóban megtakarítás.
A 2naposat én is néztem, nem rossz, ha nagyon ráérsz, mert ugye az a feltétele, hogy az egyik irányba a hídon mehetsz, de az ellenkező irányba már a Helsingborg-Helsingör komppal kell menni, amihez ki kell vonatozni stb. szóval elég sok időt felemészt az a kitérő, és 2 nap az nem hosszú idő... De tényleg nagyon kedvező az ára és ha gondosan megtervezed, akkor talán nem megy el az egész nap utazgatásra, na meg a part mentén vonatozni, kompozni már önmagában egy program! Ha legközelebb megyek Koppenhágába (hamarosan), akkor sanszos, hogy ilyet fogok venni. (nem írja, hogy az S-tog-ra is érvényes lenne, az viszont nem túl jó)

tg_mak 2011.12.12. 03:18:24

"Ebéd kedvenc éttermemben" (London)
Mesélj, mit ajánlasz. :-)

DePassant 2011.12.12. 11:01:16

@tg_mak: Áhh semmi izgi, egy kebabos az egykori munkahelyem közelében. Ha valakit nagyon érdekel közbetlenül a Kilburn High Road Overground station mellett van :) A nyáron nagyon szépen felújították és mindig is jobb volt mint az átlag sufnikebabosok, de csak ezért nem éri meg Kilburn-be menni :)

tg_mak 2011.12.13. 02:36:48

Na, végére értem a beszámolónak. (Részletekben olvastam, hogy tovább tartson az izgalom. :D)
Nincs egy ábrád az útvonalról? Jól mutatna a beszámoló végén. Az ilyen körutaknál mindig mutatós.

1szárazaranyosbalek 2011.12.13. 10:45:46

Mindig elámulok ilyen jól szervezett túra láttán. Mennyi időbe / energiába kerül egy ilyen út összehozása?

DePassant 2011.12.13. 21:38:49

@1szárazaranyosbalek: Nos az biztos, hogy számomra az út szervezése, tervezgetés, utánajárás különböző lehetőségeknek majdnem ugyanolyan izgalmas, mint maga az utazás. Ez kicsit hülyén hangzik, de így van. És lám a gondos szervezés ellenére is beleszalad az ember olyan váratlan helyzetekbe, mint a malmöi, tehát mindig van hová "fejlődni" :)
Így inkább hobbi az ilyen tervezgetés, nehéz megmondani konkrétan mennyi időt töltöttem vele. Nálam egyébként minden ilyen út úgy indul, hogy tudom mikor lesz kb. mennyi szabadidőm, és elkezdek olcsó jegyeket keresni arra az időpontra. Tehát senki ne gondolja azt, hogy én előre kitaláltam, hogy Liverpoolba vagy Santiagoba szeretnék menni, és úgy szerveztem a kört, egyszerűen olyan helyeket kerestem, ahol még nem jártam és ahová/ahonnan van olcsó jegy, illetve vannak olyan helyek, ahová bármikor szívesen visszamegyek pl. Gdansk vagy London :)

DePassant 2011.12.13. 22:20:51

@tg_mak: Csináltam egyet, bár szerintem nem néz ki olyan jól...

www.kephost.com/images4/2011/12/13/de98h9t8xkdefx2runql.png

(nekem az az ábra jut eszembe, amikor geometriából magyarázták, hogy mi az a konvex meg konkáv :))
süti beállítások módosítása