Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Egynapos Róma, szinte ingyen

2012.01.28. 12:00 | tg_mak | Szólj hozzá!

Címkék: utazás beszámoló olaszország városok fapados wizzair lowcost városlátogatás olcsó repülőjegy lokoszt

A dolog úgy kezdődött, hogy bérfoglalás készült egy barátomnak Rómába. Oda Ryan, vissza Wizz. Amikor láttam, hogy egy jegy 19,99 euró, klub árral viszont 14,99, megszólalt bennem a kisördög, mivel 3 jegyet akartak venni. :-) Így végül nekem is lett egy Róma-Budapest jegyem az ő költségükön úgy, hogy ők összességében emiatt 1 centtel kevesebbet fizettek (3*19,99 = 59,97 < 4*14,99 = 59,96). :-D Amikor biztos lett, hogy el tudok utazni, megvettem pontokból az odafelé jegyet is.

Nézzük, mi fér bele egy napba.



W62341 BUD-FCO 2011.11.22. 30F
cpt. Szegedi Béla , Domján Péter. Sztyuvik: Barbi, Dóra, Edina.
Jégtelenítés után 20:25 kor indultunk. Közepes fogyasztás volt, LF 80%.

Beszállításnál sokáig ülve maradtam, majd a végén álltam be a sorba. Egy utastárssal beszélgetésbe elegyedtem, aki nagyon örült ennek, mert így megtudta, hogy az Esrte alkalmazottaknak nincs igaza, miszerint csak hitelkártyája lenne a Wizznek. Leszállás után felajánlotta, hogy elvisznek autóval Rómába, s mondtam, hogy én a reptéren terveztem az alvást. Erről hallani sem akartak, így náluk aludtam. Isten fizesse meg!!! :-) Eredeti tervem az volt, hogy a reggel 7-es busszal megyek be Róma-Lidora, majd hévvel és metróval be a központba, de így már reggel a városban voltam.

 

Egy teli busz, ami honvágyűzőnek jó volt, de bosszankodtam, mert sokat vártam rá, mégsem fértem föl.

 


Reggel vettem napijegyet egy újságosnál (BIG névre hallgat, 4 euró, de ezt hamarosan emelni fogják - bosszantott, hogy az automata csak érmét és 5 eurós bankjegyet fogadott el), majd nekiindultam az óvárosnak. Először a Vatikánba mentem, ahol szerda lévén sikerült bejutnom a pápai audienciára. Egyúttal benéztem a Szent Péter bazilikába (biztonsági ellenőrzés után lehet bejutni). Busszal s villamossal értem el a Trastevere városrész délkeleti csücskéig, s bevetettem magam a középkori hangulatú művésznegyedbe, ahol bolyongtam egy ideig a szűk utcákban, hangulatos éttermek és kocsmák közt. (Nagyon tetszett a hangulata! Nem először jártam Rómában, de ez eddig valahogy kimaradt.) Visszajutottam a Tiberishez (jó, jó, a folyó mai olasz neve Tevere), némi parti séta után besétáltam a szigetre (Isola Tibertina). Eredeti tervem az volt, hogy heverészek a november végi Nap melege alatt a parton, de ezt szitáló eső hiúsította meg. Tényleg kedves hely a sziget, s bár nincs annyira elrejtve, mint képzeltem, nagyon jó kikapcsolódás a város zajától.

 

A Trastevere negyedben (borús idő miatt nem lettek jók a képeim)):

 

A Portico d’Ottaviai ásatás/felújítás területén sétáltam keresztül (itt sem jártam még, pedig többször elmentem már mellette), buzgón fotózva mindenféle művészinek megítélt beállítást, majd a felmásztam Róma hét dombja közül talán a leghíresebbre: a Capitoliumra, és bementem a helyi múzeumba (Museo Capitolini; belépő 4 euró diákoknak). (Az ötlet a Róma-szenvedély fórumból jött, ahol olvastam a Leonardo és Michelangelo rajzait bemutató tárlatról, ami csak most télen van nyitva, és kedvet kaptam hozzá.) Nagyon örültem, hogy a múzeum egy nagy erkélyéről viszonylag közelről szemlélhettem meg a Forum Romanum épületmaradványait. A múzeum éttermének teraszán ismerős levelek lógtak a bokrokról. Jé! – gondoltam, s szedtem pár levelet szuvenyírnek. Babér volt, szilveszterkor finom lencsefőzelék lett belőle. :-)

 

A Forum Romanum

 

Húsz perc buszmegállóban töltött idegeskedés után futva indultam a San Stefano Rotondo templomhoz, amely egy különleges hely, sőt, magyar vonatkozása is van. A honlapjukról annyit tudtam, hogy 17 óráig van nyitva, de hiába loholtam, mert felújítás miatt zárva volt. Nagy kár érte.

 

Hódít a pécsi őrület: lakatok Rómában is :)

 

Ekkor már javában korgott a gyomrom, így egy, az utazas-nyaralas.info nagyszerű honlapon ajánlott egyszerű étterem felkutatására indultam, de a megjelölt helyen nyomát sem láttam, így végül egy folyó menti séta után (fotóztam a kivilágított Angyalvárat) egy napi menüt 10 euróért ajánló helyre ültem be a Navona tér közelében. Nem volt nagy az adag, amit kaptam, de a bor és a víz nagyon jól csúszott ill. esett a finom lasagnához. :-) Igazából a free wifi kiírás miatt választottam ezt az éttermet. Amíg vártam, a flightradar és a bud.hu segítségével tudtam meg, hogy Brüsszel-Charleroi felé időben felszállt Pestről a gép, nincs késés, így sajnos sietnem kell a reptérre. Még előtte vettem egy cukrászdában némi finomságot az otthoniaknak, hogy édesen osztozhassanak aznapi élményeimben.

 

Az Isola Tibertina keleti végén

 

Búcsúztam a várostól. Busz, busz, B-metró, hév kombóval mentem ki Róma-Lidora, ahonnan Cotral busszal mentem a reptérre. A busz késve érkezett. Én aggódtam, hogy nem is jön, meg amiatt is, hogy bezárt a jegypénztárként is funkcionáló trafik, s egy helyi sofőr szerint a buszon nem 1,20 hanem 7 euró a jegy. Végül egy nagyon kedves hölgy volt a sofőr, és intett, hogy szálljak fel nyugodtan, így hivatalosan blicceltem, egyedül voltam a buszon. Sofőröm lábfeje nagyon nehéz lehetett, legalábbis a gázpedál nem bírta a súlyát, így a késést nemcsak lefaragta, de menetrend előtt értünk ki a reptérre. Ez igen!

W62342 FCO-BUD 2011.11.23 HA-LPF 5D
Indulás a d03-as kaputól volt. Boarding completed 21:40-kor. LF78% (40 üres hely), szövegeket angol magyar olasz nyelven hallhattuk. cpt. Szilágyi János (magyar hangja ismét Néma Levente), Lapkó Balázs. Sztyuvik: Zanza Ádám, Evelin, Peti, és még egy lány. Az előttem ülő ha hátradőlt, belenyomta a székét a lábamba, szerintem nem direkt, csak öregszik a bútorzat. 23:15 süllyedés, 23:28 prepare for landing, 23:38 leszállás.

 

Sváci gárdista a pápai audiencián (jobbra:)) - az egyenruhát Michelangelo tervezte

 

A változékony időjárás ellenére nagyon kellemes élmény volt „kiugrani” Rómába, és némi tavaszi lendületet szívni magamba az ősz-végi napokra. Róma nem tartozik az egynapos célállomások közé, de ki lehet hozni ilyet is. (Ha valakinek nem szimpatikus a reptéren alvás, vagy nincs olyan mázlija mint nekem volt, annak a szállás nagyon megnyomja fajlagosan a költségeket.) A rövid idő ellenére nagyon sok belefért, sok helyen jártam, sok szépet láttam! :-)
Összegzés: repülőjegy pontokból illetve ingyen; szállás 3 túrórudi köszönetképp, kaja: 10 euró; közlekedés 0+4+0 euró, édesség 20 euró, belépő 4 euró.
 

 

az Angyalvár esti fényekben pompázik

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr483876656

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása