Tengerparti napfürdő januárban

2012.02.16. 22:51 | lokoszt | 8 komment

Címkék: budapest utazás beszámoló ryanair wizzair lowcost tenerife bergamo lokoszt

Tavalyi évben a Londonban lakó húgommal megbeszéltük, hogy megint nyaralást adunk (bartelozunk) egymásnak karácsonyra, a helyszínt már tavaly megbeszéltük, ami Tenerife, mivel tetszett nekünk a Kanári-szigetek a múlt évben. Zoli beszámolója 3 részben.

Mivel a múltkori nyaraláson volt egy kis affér a lanzarotei leszállással, a húgom ragaszkodott hozzá, hogy együtt menjünk. Ez megnehezítette a szervezést, de végül megoldottam, mert volt egy dél környékén induló Bergamo-Tenerife Ryanair gép, és Londonból és Budapestről is volt reggeli gép Bergamoba.

Ezek után megvettem a jegyet, ami után jött a Wizzairtől a levél, hogy törölték az aznapi pesti járatot, és csöveznem kell Bergamoban egy éjszakát.

Szóval eljött az indulás napja, kimentem a reptérre vonattal, ahol nem igazán voltunk sokan, és egy gyors biztonsági ellenőrzés után már mehettem is a gépemhez. Természetesen volt bőrönd mustra, de csak a méretet nézték, a súlyt nem. Dél körül megérkeztem, és mivel már vagy háromszor voltam Bergamoba, ezért az várost kihagytam, inkább elmenetem vásárolni az Orio Centerbe. Letettem a holmimat a megőrzőbe, amely most már minkét parkolószinti bejáratnál található. Kiárusítás volt, szóval elég jól elvoltam a nézelődéssel és a vásárlással, és estefele visszamentem a reptérre, hogy túléljem az éjszakát. Töltöttem le pár filmet a mobilomra és a hátsó check-in pultnál lévő internet automata mögött lévő konnektort kihasználva filmeket néztem. Sokat nem aludtam, mert a szokásos 3 órai ébresztés megvolt, de azért túléltem az éjszakát. Másnap reggel megjött a húgom is, és átmentünk megint az Orio Centerben lévő Iperbe, ahol letámadtuk a sárga címkés pultot és fejenként 3 euróból egy pármai sonkás, kézműves sajtos lakomát összeütöttünk. Felmentünk az emeleten lévő Iperhez tartozó étkezdébe, ahol le tudtunk ülni, sőt még mikro is van, ahol meg lehet melegíteni a kaját. Hugicám hozta laptopját, mert bekreppolt rajta a Windows, és újra kellett telepíteni, de nem volt laptop táskája, úgyhogy beszereztünk neki egy nagyon faintosat 10 €-ért a Zarában.

Még volt időnk egy kicsit sétálni, és találtunk valamit a reptér bejáratánál. Aki azt hiszi, hogy az aranyautomata a legkreténebb masina a reptéren, annak figyelmébe ajánlom a dögcédula automatát...

Ez után eljött az idő, hogy elinduljunk Tenerifére. A Ryanair szokásáshoz híven nagyon pontosan indult, most nem használták a biztonsági ellenőrzési sor kanyarában lévő kombinált súlymérő/méretellenőrző kalitkát, de azért a beszállás előtt megnézték a csomagokat. Megmondom őszintén nem nagyon szeretek repülni olaszokkal, ők a repülőtársak legalja. Rögtön vitával kezdődött az út, mert az egyiknek levettem a kabátját, hogy fel tudjam gyömöszölni valahogy a holmimat, amin irtózatosan felháborodott. Mondtam neki, hogy visszateszem, csak felrakom a táskámat, de ez sem nyugtatta meg. Szóval a 4 órás út során hangoskodtak, a gyerekek visítottak, állandóan ugráltatták a sztyuvikat. Az egyik sztyuvi egy magyar fiú volt, Viktor, vele jól elbeszélgettünk. Végül megérkeztünk, és leszálltunk a reptéren, ahol gyönyörű idő fogadott. Mivel nálunk a kocsi nem játszik, ezért a helyi tömegközlekedést vettük igénybe, amely az összes honlap szerint teljesen jól használható. Egy kicsit féltem, mivel a Lanzarotén elég csapnivaló volt a tavalyi évben. A helyi tömegközlekedési vállalat a TITSA, és utánanéztem, hogyha az ember bérletet, ún. bonocardot vesz, akkor jóval olcsóbb az utazás. Még azt is megtaláltam a neten, hogy a 46-os check-in pulttal szemben lévő ajándék boltban lehet venni azt a reptéren. Mikor odaértem, közölték, hogy elfogyott, úgyhogy kénytelenek voltunk  teljes áron a vezetőnél megvásárolva fejenként 10 euróért bemennünk Puerto de la Cruzba a szállásunkhoz, ami kb. 120 km-re van a reptértől. . A nagy üdülőhelyekre (Los Cristianos, Puerto de la Cruz) a reptérről a 343-as busszal lehet eljutni. Egyébként a bonocard minden tenerifei tömegközlekedési járatra (buszra, amit a kanári spanyolban guagua-nak (kiejtése vava) hívnak), illetve a Sata Cruzban lévő egy szál villamos vonalra érvényes. Kultúrbuziknak fontos információ, hogy a bonocarddal kedvezményesen lehet belépni a múzeumokba is. Ez egy kis mágnescsíkos papír, és mindig rányomtatja a rendszer, hogy még mennyi pénz van rajta, ha kevesebb van rajta, mint amennyibe az út kerül, a különbözetet készpénzben ki lehet fizetni. Több ember is utazhat eggyel, csak kétszer kell bedugni az automatába. 12 és 30 € címletekben lehet megvásárolni, a nagy „bonocard” felirattal jelölt üzletekben.

jet set 2012.02.16. 23:08:14

Az egész sziget nincs 120km hosszában.

tg_mak 2012.02.16. 23:44:20

"Az egyik sztyuvi egy magyar fiú volt, Viktor, vele jól elbeszélgettünk."
Ez konkrétan hogy zajlott? :) Én is utaztam már magyar sztyuvival FR-en, de annyi dolguk van a sok reklám miatt, hogy nem nagyon van idejük beszélgetni. Vagy talán a TFS út olyan hosszú, hogy alapból ők is unatkoznak?

sportswear 2012.02.17. 08:23:43

@jet set: Légvonalba közel lenne, de a Teide miatt kerülni kell, ezért jóval hosszabb az út.

sportswear 2012.02.17. 08:26:58

@tg_mak: A jól elbeszélgettünk azért költői túlzás, inkább odajött hozzánk párszor 2-3 percre.

Matheusz86 2012.02.18. 00:40:07

@sportswear: Csak nem Ti voltatok, akik nem egymás mellett ültetek odafelé úton? Azta... Ennyire kicsi Magyarország?

sportswear 2012.02.18. 09:14:25

Szerintem mi... :-) Igen, kicsi ez a közösség, nagyon sokszor derül ki, hogy együtt utazzunk blogtársak. Már javasoltam, hogy csináljunk egy blogtalit, hogy arcról is felismerjük egymást, de itt mindenki annyit repked, hogy nincs egy üres hétvége, ami nagyjából mindenkinek jó lenne... :-)

Hölgypilota · http://holgypilota.blog.hu 2012.02.18. 19:21:49

Ezentúl több Ryanair utazást kezdeményezhet e blog közönsége, mert tegnap megnyitották a budapesti bázisukat, irtunk az ünnepségről, ajánljuk figyelmetekbe.