Tengerparti napfürdő januárban 3.

2012.03.03. 14:51 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: budapest utazás beszámoló ryanair wizzair lowcost tenerife lokoszt

Másnap elmentünk megnézni a Teidét. Ez Spanyolország legmagasabb pontja, és a világ harmadik legnagyobb vulkánja, 3718 méter magas.

Tömegközlekedéssel mókás megközelíteni, mert napi egy busz van Puerto de la Cruzból és egy másik Los Cristianosból. 9 környékén megy oda, 4 körül jön vissza. Egyébként nagyon szép részen megy végig, jól lehet nézelődni a buszból. 3,7 € volt egy út, amely elvisz a hegy lábához. Innen lanovka van, ami 3550 méter magasba repít fel, elég húzós áron, retúrba 25 €-ért. Aki teljesen fel akar mászni a tetejére, annak Santa Cruzban külön engedélyt kell kérnie, de egyébként a lanovka felső részéről is nagyon kellemes túrákat lehet szervezni. Néhány helyen lehet látni, ahogy „gőzölög” a hegy, itt érezhetjük, hogy egy vulkánon vagyunk, és természetesen lélegzetelállító kilátás van a környékre.

Visszafelé egy kicsit várakozni kellett, de gyönyörű idő volt, úgyhogy csöndben élveztük a meleget. Egyszer csak ordítozást hallottuk, egy csapat magyar rontott ki a lanovka fogadóházából és az egyik pasi ordított a másiknak: -Várjál meg, csak épp egy bécsi embert győztem meg arról, hogy ez a jobboldal jó jobboldal! Húgom kiakadt, hogy a magyarok még egy ilyen gyönyörű hegy megmászásakor is a politikáról beszélnek…

Délután visszamentünk a szállásunkra, gyorsan megvacsoráztunk, aztán este bementünk még Santa Cruzba egy kicsit vásárolni.

Másnap reggel elmentünk strandolni, gyönyörű idő volt. Nem a Lago Martinezt választottuk, hanem a fekete homokos szabadstrandot, a Playa Jardint. Ez is szintén Cézar Manrique fantáziáját dicséri, tényleg nagyon szépen megformált és karbantartott strand. A víz nem volt annyira meleg, kb. 20 fokos, de egy kis lábáztatásra tökéletes volt.

Délután meg átmentünk Icod de los Vinosba, amely az ezeréves sárkányfáiról és a nevéből adódóan a borairól is híres. Sok-sok kis hegyi guancs nevű falun keresztül lehet eljutni ide, nagyon szép a kilátás a tengerre az út közben. Ha valaki potyán be akar rúgni, akkor érdemes ellátogatni ide, mert minden boltba beinvitálják az embert és megkóstoltatják a helyi likőröket és borokat. Van egy fizetős parkja legöregebb fának, ahova 4 € a belépő, de egy igazi turista lehúzás, nincs benne semmi, és a fáról jobb képet lehet csinálni a főtérről, mint onnan.

Sajnos nekem másnap eljött az indulás ideje, hugicám még maradt egy napig, mert neki volt egy közvetlen Stansted járata másnap. Még délelőtt kimentünk a strandra, majd bevásároltunk egy kis Jamon Serranót, illetve egy pár apró szuvenírt, és én már mehettem is a reptérre. Visszafele nem volt expressz buszom, úgyhogy átszállós módszerrel mentem, hát nem volt valami gyors, de azért bőven kiértem időben a reptérre. Meglepetésemre már az indulás előtt egy órával megindult a beszállítás, úgyhogy nem nagyon volt időm már vásárolni, pedig egy üveg Ron Mielt (mézes rum) vettem volna még. A Ryan gépen kb. 100%-os volt a telítettség, kb. 3,5 órás kellemes utunk volt Barcelonába. Majdnem bőgtem a gépen, mikor indulás előtt kinéztem, és szikrázó napsütés búcsúztatott. A spanyolok sokkal normálisabb utasok, mint az olaszok, ezt meg kellett állapítanom újra. Mivel másnap indult a Wizz Budapestre, ezért volt megint egy nap csövezésem  a reptéren. Hát, Barcelona Bergamohoz képest egy luxusszálló. Ki sem kellett mennem a tranzitból, kényelmes, párnázott karfa nélküli székek, viszonylag olcsó automaták, lehetett bőven konnektort találni a promó Samsung TV-k közelében, amin egyébként egy katalán sportcsatorna ment, még el is szórakoztattam magamat. Reggel átmentem a vámmentes boltba, és meglepetésemre találtam 7 dl-es Ron Mielt 7,8 €-ért. Ez után eljött az idő, hogy felszálljak a Wizzair pesti gépére, ahol szintén jó sokan voltunk, de eseménytelen úton időben érkeztünk Budapestre. Az út során nagyon jól lehetett látni felülről a befagyott Balatont.

Kiszállva a gépből sokkolt a 40 fok hőkülönbség, és a tudat, hogy másnap reggel mehettem dolgozni…

Egy pár szó az anyagiakról. Mivel többféle jegyet kellett vennem, ezért kiszámoltam, hogy átlagosan 86 €-ba került az oda-vissza jegykombináció, ez 300 forint körüli árfolyamon 26.000 Ft környékén van. A szállás félpanzióval összesen 160 € volt, ami kb. 48.000 Ft. Így összesen 74.000 Ft, kb. 150€-t költőpénz használtam fel, ami még 45.000 Ft, tehát mindennel együtt kb. 120.000 forintomba fájt a 9 nap nyaralás.