Egy rövid nyaralás Thesszalonikiben 2.

2012.08.28. 21:39 | lokoszt | 1 komment

Címkék: wizz városok wizzair Thesszaloniki

A http://lokoszt.blog.hu/2012/08/13/egy_rovid_nyaralas_thesszalonikiben folytatása.

Másnap kisétáltunk a szállástól 20 percre lévő pályaudvarig és megnéztük mikor megy vonat Edesszába. Erről a helyről sokat olvastam az interneten, és mindenki dicsérte, hogy nagyon jó. Én meg szerettem volna egy kis egynapos kirándulást összehozni, és ez megfelelőnek tűnt. Mivel a vonat pont előttünk ment el pár perccel mielőtt odaértünk volna, és még volt közel 2 óránk a következő indulásáig, visszamentünk a városba és megnéztük a Fehér Tornyot belülről, mert múltkor (hétfőn) zárva volt. 3 € a belépő, belül egy interaktív helytörténeti kiállítás van, és a legtetejéről nagyon szép a kilátás a városra.
Aztán vissza a vonatállomásra, ahol egy nagyon összefújt kis vicinálisra felülve (szerencsére légkondis) 1 óra 40 perc alatt Edesszába voltunk. A retúr jegy ára 11,2 € volt.

Ez a város Pelle tartományban található, közel a macedón határhoz és a 19 században híres volt textiliparáról.  Sok török is lakott itt, akiket csúnyán kipateroltak a városból a 1. világháború után. De a város fő nevezetességei a város szélén található vízesések, ami egy rövid séta a pályaudvartól.
Több vízesés is van, egy nagyobb (kb. 80 méter magas és a legnagyobbak közé tartozik Európában) és két kisebb „iker” vízesés.  A nagyobb alatt át lehet menni, illetve mögötte van egy kis cseppkőbarlang. Ide van egyedül belépő, fél euró.

A vízesés mellett található a 19 századi kendergyár, ahol megnézhetők a víz erejével hajtott régi gépek és egy modern kiállítás is volt a gyárépületben.

Itt már megéheztünk, és a vízesés fölött van egy nagyon kellemes étterem, ahol kb. fejenként 15 €-ból nagyon jól belakmároztunk.
Ezek után visszamentünk a városba megnézni a Varoszi nevű régi török negyedet, ahol nagyon szép régi házakat lehet látni.
Ezek után visszamentünk Thesszalonikibe, és még egy utolsót boat bározni.
Még volt egy napunk, amit mindenképpen strandolással akartunk eltölteni, ezért egy napos kirándulást terveztünk a Chalkidiki-félszigetre. Oda úgy kell elmenni, hogy az IKEA-tól 36-os busszal át kell robogni a Chalkidiki buszpályaudvarra, onnan indulnak a járatok a strandokra. Mi megkérdeztük, hogy mi az, ami közel van és szép tengerpart, és nekünk Nea Kallikrateia-t ajánlották, ami tényleg 40 percre volt a buszpályaudvartól és kb. 6,5 €-ba került egy retúrjegy. Ez egy tipikus üdülőfalú sok apartmannal és tényleg szép tengerparttal. Főleg oroszok és szerbek járnak ide, ezért sok helyen lehetett cirill betűs táblákkal találkozni. A strand partszakasz szélén volt egy közért, ahol normális bolti áron lehetett vásárolni. Egy kicsit bóklásztunk a parton, mert féltünk, hogy mennyit kérnek egy nyugágyért, de végül kellemes meglepetés ért minket. Lehorgonyoztunk egy nagyon szép szálloda, az Aegean Blue előtti strandrészen, először nem jött oda senki hozzánk, aztán meg egy srác, hogy mit kívánunk fogyasztani. Rendeltünk két frappét, amihez kaptunk egy literes hideg vizet, illetve jeget és ezért 6 €-t fizettünk, ami azt hiszem nagyon baráti ár, a nyugágyért és az ernyőért nem kértek semmit.

Még a naplementéig élveztük a kellemes tengert, és a sós víz által kiszívva értünk vissza holtfáradtan a szállodába. Este már nem mentünk el sehova, mert reggel korán kellett kelnünk a gép indulása miatt.
Másnap szép komótosan kisétáltunk a legközelebbi megállóhoz, ahol fel lehet szállni a reptéri buszra, majd egy 40 perc zötykölődés után kiértünk a reptérre. Maga a reptér nem nagy, de van ingyenes internet, és az egyetlen büfé is nagyon normális árakkal operál (0,6 € egy fél literes víz pl.), és a duty free is jól ellátott.
A visszafele út zökkenőmentes volt, kb. 80%-os telítettség, és a kapitány egyszer szólt hozzánk.
Összefoglalva egy nagyon kellemes kirándulást hoztunk össze. Az anyagiak a következők: 5000 Ft a repülő, szállás kb. 21000 Ft, költőpénz kb. 100 € az 5 napra.

Yumurdzsak 2012.09.11. 12:42:09

van wizzair Tel-Avivba + Kijevbe! így grúziába lehet menni fapadossal!