Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Milánó, reggeltől-estig

2012.11.14. 19:41 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: ryanair milano városok wizzair lowcost bergamo olcsó repülőjegy lokoszt

Tamás a múlt héten Milánóban járt egy napos városnézésen. Képes beszámolója következik.

BUD-MXP 06:05 W6 2333

Ferihegyre( nekem már ez marad) 1 órával az indulás előtt sikerült kiérni, a secunál rengeteg ember, kicsit féltem hogy lekésem a beszállítást, de nagyon gyorsan haladt a sor. Mire a kapuhoz értem még csak pár ember állt a sorban, majd egyre többen lettünk. Két aranyos Wizz?? alkalmazott mindenkinek átnézte a beszállókártyát hogy milyen csomagot választott és annak megfelelően egy piros (small) vagy kék(large) szalagot kapott a táskájára. Voltak akik valós csomagmérete és a beszállókártyán feltüntetett méret között eltérés volt, így helyben tejeltek a csajoknak. Több ilyen utas is volt. A gépre simán ment a felszállítás, még buszoztunk:). 1 srác vezető légiutas kísérő és 3 leányzó sztyuvi szolgált a gépen. Kedvesek voltak, minden rendben ment, a gépen pontosan 146 ember utazott (klikkelővel megszámolták a sztyuvik és mikor egyeztetek hallottam). 5 perccel a tervezett indulás után gurultunk a futópályára.  Árusítás volt, parfüm, étel-ital, kevés vásárló. Pici turbulencia és viszonylag hosszú 1:40-es menetidő után leszálltunk, gyönyörű idő fogadott Malpensan.
TAS.jpg
A reptéren automatából próbáltam jegyet venni a Malpensa Expressre, de mivel minden olaszul volt és nem tudtam hol kell átállítani angolra feladtam. (előttem és mögöttem is többen így tettek) és elmentem a Trenord jegyirodába ahol megtudtam magam értetni az ott dolgozóval, így lett jegyem Cadornára (11eur), majd elindultam a vonathoz, felszállást követően szembetűnt az Express tisztasága( minden kör után takarítás), tényleg európai szint. Volt konnektor így lehetett telefont tölteni.

A vonat halálpontosan beérkezett Cadorna pályaudvarára, ahonnan a Santa Maria delle Grazie templomhoz vezetett az utam, ahol Az Utolsó Vacsora című képet őrzik, sajnos bemenni nemt udtam, ugyanis hónapokkal előre le kell foglalni az órára és percre szóló jegyet.( állítólag reggel valamikor árusítják a fennmaradó/fel nem használt jegyeket). Sok volt a turista, így lehetetlen volt olyan képet készíteni amin csak az épület látszik teljes
egészében.
 SMDG.jpg
Ezután további séta következett a Museo Nazionale Della Scienza e Della Tecnologica Leonardo Da Vinci-hez, ami egy egyszerű fehér épület, turista nemvolt. Tőle nem messze a Basilica di Sant Ambrogio következett majd benéztem az Universita Catollica Sacro Coure-ba. Előtte diákok tüntettek, az olasz kormány lépései miatt. A via Sant Orsolan majd Maurillón keresztül eljutottam a Torinora, ahol rengeteg fast fashion divatmárka üzlete és egy Billa is van( kevés az élelmiszerbolt a belvárosban). Rövid kitérő után a Dóm téren találtam magam, rengeteg turistával, afro amerikai bizsuárussal és Malaga szurkolóval egyetemben. A Dóm csodás és hatalmas, tényleg. Majd Galleria Vittorio Emanuelle II és Piazza Della Scala volt a soros a Leonardo szoborral és a Teatro alla Scalaval. A Galleria nagyon szép, a padló különösen tetszett.

GVEII.jpg
A Scala maga nem egy nagy szám kívülről, belül meg nem voltam.
Kb. 10 perces séta után értem el innen a Brera képtárat, ahol szerencsére nemvolt tömeg, csak sok diák ( az épületben ha minden igaz akadémia is van). Simán tudtam jegyet( felnőtt 6eur, 26 év alatt 3eur) venni, az eladók tudnak angolul. Kicsit beárnyékolta a dolgot hogy 3-4 terem le volt zárva átépítés/felújítás miatt. De nem panaszkodom, élőben látni Modigliani, Picasso, Lorenzo Lotto, Caravaggio műveit mindig nagy élmény. Ismét egy kis séta után az épületet megkerülve eljutottam a via Monte Napoleone-ra, ahol köztudottan mindenféle világmárka képviselteti magát. Mielőtt ráléptem volna az utcára elhaladtam az Emporio Armani Café mellett (via Croce Rossa), ahol modell külsejű lányok, focista külsejű fickókkal kávéztak. Az utcában kizárólag luxusautók parkoltak Ferrari, Bentley megszokott látvány egy-egy LV vagy Gucci üzlet előtt. Az utca végén Corso Venezia-ra fordultam rá amelynek végén ott volt utam utolsó előtti állomása, a Museo Civico di Storia Naturale di Milano. Nem mentem be csak kívülről néztem meg, kis pihenő után nyakamba vettem a mögötte elterülő parkot, azért hogy rajta átvágva elkeveredjek a via Vittor Pisanira, mely a Centralé pályaudvarra vezet, melyet megnéztem kívülről és belülről is.Itt szálltam fel a Bergamóba tartó buszra, a busz mellett egy ember toborozza az utasokat, bazári volt, de a tervezettnél olcsóbban 5 euroért (akció volt)vettem meg a jegyet. Mivel kb 6ra kinn voltam a reptéren volt időm elmenni az Orio Centerbe, itt megittam egy Cappucino(1,30eur)-t körbejártam a plázát majd visszamentem a BGY-re.
ORIO.jpg

BGY-BUD 22:20 FR 5048

Secunál volt egy kis fennakadás ugyanis becsipogtam, de szinte minden második ember, lehet hogy szuper érzékenyre volt állítva mivel a farmergombjaimon kívül semmi fém nem volt velem. A beszállítást időben kezdték, de alul ahol kigyalogoltunk a géphez, nem engedték el az embereket, így kb .20 percet 2 lépcsőn egyensúlyozva töltöttem. A Load Factor kb. megegyezhetett a reggeli Wizzair géppel.  A sztyuvik (3 srác 1 csaj) hihetetlen unott fejjel hajtották végre a szokásos pantomint. Árusítás volt, egy hölgy előttem vett egy sorsjegyet és nyert vele, de azt nem tudom hogy mit. Amúgy rajta kívül 1-2 ember vásárolt (kaját,italt). Itt a sztyuvik annyira nem figyeltek az utasokra mint a Wizznél inkább egymással beszélgettek, pl. be sem mondták hogy leszállunk, csak kigyulladt az öv bekapcs. lámpa és már landoltunk is lehelet finoman( Ryanairtől szokatlan módon). Különben gyorsan, 1:15 körül megérkeztünk Budapestre, ami valószínűleg a hátszélnek volt köszönhető.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr134907407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása