Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

"Párórás Kakas" után Luxemburg

2012.12.18. 22:56 | lokoszt | 7 komment

Címkék: budapest beszámoló brüsszel fapados luxemburg lokoszt

PLACI a múltkori "frankfurti" reppenése előtt ellátogatott Luxemburga, mostanra sikerült is publikálni :)

2012.11.10. FR6081 BUD-CRL 599 Ft EI-DLE
 
Reggel ügyesen próbálgatták terelgetni a nyájat a szekusok, A és B között, 40 percet vártam a többiekre még kint, hamar megérkeztem, és ez alatt 3-4-szer láttam népvándorlást. Becsipogtam, és a cipőmet is levetették, eddig ez nem fordult elő sehol.
 
A4-es kapu, buszoztatás! Ilyen sem fordult elő még velem BUD-on, hogy szeretett légitársaságunk csinálja!
 
A sztyuvi mondta a létszámot a gépen angolul a másiknak, de elfelejtettem, de olyan 80% körül lehetett LF. Tököléssel indult a felszállás: 15 perc indulóban, és mikor odaért a futópályához, „túráztatta a motort” állóhelyzetben, a hajtóművek 3 percig fullon pörögtek, majd hirtelen kiengedte a féket, úgy „futottunk neki”. 5 perc késés, fogyasztás kicsi. Vettem egy 1,5€-s Cereal&Milket, a magyar személyzet magyarul nem értette meg, hogy gabonapelyhet kérek.  „–Ja, zabpehely?” No comment... :)
 
Fanfáros érkezés a késés ellenére. Kényelmesen kisétáltunk, pontosan indult a Flibco. Kb 15-20 km-en keresztül útlezárás volt a belga autópályán, 50km/h-s sebességkorlátozás! Ennek ellenére pontban érkeztünk a P+R Boullion megállóba, szakadó esőben. Érdekes, hogy egy kisgyerekes család miatt a sofőr olyan rendes volt, hogy megvárta, míg a parkolóházba elrohan az apuka, és a busz mellé hozza az autót, hogy a "fehérnép" addig ne ázzon a hideg esőben.  

P1160369.JPG

A következő megállóban szálltunk le, az állomáson.
 
Mivel szakadt az eső, a napijegyet gyorsan megvettük a csarnokban az automatából, és elmentünk Kirchbergbe, a madaras teszkóba. Kirchbergről tudni kell, hogy 15-25 perces az út oda, és a helyi buszok közül az 1 és 16-os jó, DE rengeteg elővárosi van, ami érinti, és azzal érdemes menni. Onnan lehet tudni, melyik megy oda, hogy hatalmas EUROBUS felirat váltakozik a kijelzőn. Dugó az végig volt a városközpont környékén, azzal számolni kell. Erre a sok busz is rátesz egy lapáttal, nem csak az autók, mert a buszok végig kerülgetik, akadályozzák egymást.
 
Az Auchanban korrekt árakon bevásároltunk, van itt minden, belga irodalom is bőven, jó árakon ez is. Aztán bagettek, sajtok, tengeri herkentyűk dögivel. Hiszen ők is csigazabálók, csak a francia nyelvük németes. :)
 
Mivel továbbra is szakadt az eső, kedvenc motorvonatommal, az Alstom Coradia Duplex-el elmentünk egy kicsit Belgiumba, úgyis régen jártunk ott. :) Így tudtunk oda-vissza "olvasgatni", nem kellett tartani a közterületen tiltott alkoholfogyasztástól. A végállomás neve Rodange (a határ 2-3 perc gyalog), de két vasútvonal vonatai is mennek oda, és a vasútvonalon belül is van RB (RegionalBahn) és RE (Regional Express), félórás követéssel, szóval van forgalom. Ennek ellenére egyszer csak azt vesszük észre, hogy ha leszámítjuk a bevándorlókat és a nem őslakosokat (azaz minket is), üres lenne a vonat, csak a kalauz lenne rajta…
 
Elmentünk a reptérre is, 16-os busz megy oda, a már ismerős Sales-Lentz a szolgáltató. Hát gyönyörű a reptér, egész újszerű. Hatalmas terek, parketta… A járatok többnyire nem fapadosok, az utazóközönség sem. Sok járat tengerparti szigetekről érkezett éppen. Ennek ellenére falanszter hodály-érzésem volt, alig lézengett 1-2 utas, vagy utasra váró ember.
 
Visszaérve a haver megéhezett, de mire eldöntöttük, hogy hová is megyünk (Cora vagy Auchan), addigra be is zártak. :) Más bolt, pékség nem igazán volt már nyitva. Na, irány egy benzinkút, ott szintén nem volt jó a felhozatal. Már annyit pepecseltünk, hogy inkább mentünk újra vonatozni, ezúttal Németország felé, Wasserbillig városába. Ott folyik a Mosel, át is mentünk a határon. Ekkor már 22 óra volt, fogytak a 8-9%-os „kenyerek”, így elmentünk a belvárosba, méghozzá a 15 percenként járó CN1-gyel. Az éhséget egy Mekiben csillapítottuk, és itt találkoztam Európában olyannal, hogy nem 1€ vagy ennek megfelelő árú a sajtburger, hanem 1,55€ volt! Igaz, az EU leggazdagabb országáról beszélünk, no de emellett a tény mellett nem lehet ám csak úgy elmenni, úgy gondolom. :)
 
Még előtte egy kávét is ittam a pályaudvaron: van egy elég sokáig nyitva tartó kávézó-péksütiző, de itt is 1,90€-t legomboltak rólam (ez „nem került semmibe”, mert odafelé a Flibco buszon találtam egy 2€-st, de ha úgy vesszük, az 5€-s jegyhez szép kedvezményt adtak.:))) ). Ehhez képest a bergamói 1€-s olasz kávé teljesen rendben van.
 
A pályaudvar éjjelre bezár, a kapuk, a liftek, mozgólépcsők is szépen le vannak zárva. Kicsit hűvös volt, de nem esett az eső, viszont volt még időnk a 3.45-ös indulásig. A CN1-en jó meleg volt, ezért elmentünk a végállomásig, ami pont az a P+R Boullion, ahol a Flibco is megáll. Még volt kb. fél óránk a Gare-tól való indulásáig, ezért a következő busszal vissza is mentünk oda. Itt jegyezném meg, hogy ekkor kb. 3:16 lehetett, és ez volt az utolsó éjszakai járat, de mivel vasárnap volt, ezért a következő, nappali busz, ami egyébként elég sűrűn jár – tessék megkapaszkodni – 8 óra tájban indult, addig a környéken sem semmi!
 
A 3.45-ös busz 3.30 körül bevágódott, helyből indult, egy fiatal srác vezette, és elég fiatalosan. Sikerült egy szinte vízszintesen hátradönthető ülést kifogni (nem így kellene működnie), így számomra képszakadás következett. A következő kép 6.00(!), túl sokat kanyarogtunk, hát látom, Brussel South Charleroi Airport tábla mellett kanyarodunk épp be. 3 perc múlva már lent voltam. A buszmegállóban épp két muzulmán terítette le a szőnyegét, és imádkozott. A reptér tele bevándorlókkal, érdekes, a buszon nem voltak. Gyors szeku, majd alvás 8.30-ig, a kapuzárásig. :)
 
2012.11.11. FR6082 CRL-BUD 599 Ft EI-EBI
 
A sor szinte legvégére beálltunk, és láss csodát, a 14-es sorban még így is ablak mellé le tudtam ülni (14A), tehát nyugodtan lehet sorbanállás nélkül is ablak melletti helyet kapni. Igaz, 14C is lefoglalódott később.
 
Szintén késéssel szálltunk fel, nem tudom, mire fel volt ez a sok totojázás. Sőt, szinte végig turbulencia, aminek az lett a következménye, hogy „az övek becsatolására szolgáló jelzés” folyamatosan be volt kapcsolva, és még WC-re is ritkán lehetett kijutni. A kapitány magyar volt, a személyzet kevert, a fogyasztás nagyon kicsi, de „Lolka és Bolka” benne volt a sztyuvilistában. :D
 
Kb. 15 perc késéssel érkezés, de megint fanfárral! Gyaloglás a karámban. Ha valakinek pisilni kell,  ne az első WC-be menjen, hanem a következőbe, a zöld folyosótól jobbra, mert jóval kevesebben fedezik fel azt!

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr784971208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kata24 2012.12.19. 09:28:36

Én októberben voltam, és szintén felfedeztem ezt az elég súlyos problémát, hogy a pályaudvar totálisan bezár, leülni, bemenni sehova sem lehet. Mondjuk szerencsére "már" az éjjel 2 órakor induló buszra szólt a jegyem, de így is elég gáz volt, hogy este hullafáradtan, egész napi bóklászás után még sétálgatnom kellett ülőalkalmatosság hiányában. Az éjszakai buszokra én nem mertem felszállni (pedig milyen jó pihenő lett volna menni néhány kört!), mert a Luxemburg kártyám csak 1 napra volt érvényes, és az ugyebár éjfélkor lejárt :(

balugoesonline 2012.12.19. 10:42:44

Mi most decemberben voltunk egy extrém egynaposon, a gond tényleg az hogy a boltok zöme bezár félhétkor (hétköznapp). Viszont a Garetől nem messze van egy meki, amely éjjeli fél kettőig nyitva volt, szóval akinek kettő körül megy a flibco annak jó megoldás lehet :)

Kata24 2012.12.19. 11:52:17

@balugoesonline: ÁÁÁÁÁ én erről miért nem tudtam? :) Én az óvárosban mekiztem, ott ittam egy isteni forró csokit (sokkal finomabb, mint itthon!), viszont egyrészt nem néztem, hogy az meddig van nyitva, másrészt azt terveztem, hogy majd az állomáson a váróban töltöm el a 2-ig hátralévő időt, csak éppen jól pofára estem, amikor láttam, hogy zárva :(

.PLACI. 2012.12.19. 13:32:04

@Kata24: Nem, az egy napra szóló napijegy másnap 8.00-ig érvényes! :)

Kata24 2012.12.19. 15:02:15

@.PLACI.: Otthon megnézem, még nem dobtam ki :) Viszont én nem "BKV"-napijegyet vettem, hanem Luxemburg kártyát. Az pedig tudtommal arra a napra érvényes csak, tehát éjfélkor ágyő. A bliccelést pedig nem akartam megkockáztatni. Este is buszoztam párat, és se ellenőr nem volt, se pedig a sofőr nem kérte, hogy mutassam fel, de gondolom Murphy törvénye alapján pont éjjel fél egykor jött volna egy ellenőr, és kaptam volna egy zsíros csekket, az meg nem hiányzott :)

Yumurdzsak 2012.12.20. 12:28:22

lux-ban a buszvezetőket nem érdekli, sőt idegesek, ha ott szarozol a papíroddal, viszont a vonaton nagyon csekkolják!

Kata24 2012.12.20. 16:38:36

@Yumurdzsak: No, akkor én vagyok az élő kivétel, ugyanis az egyik vonatút alkalmával nem jött kalauz egyáltalán (Lux-ból Diekirch / Ettelbruck felé).
süti beállítások módosítása