Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Barcelona - fapadossal a "belvárosba"

2008.11.29. 19:00 | lokoszt | 6 komment

Címkék: barcelona spanyolország katalónia bcn repülőterek

Barcelona "El Prat" nem tipikus fapados reptér, (arra ott van Girona) de szerencsére áprilistól  már két fapadossal is eljuthatunk oda Budapestről. Bár az elképzelhető, hogy nem kényszeríti egymást árversenyre a jelenleg egyeduralkodó Clickair és Gironát feladó Wizzair, de az tény, hogy több lehetőségünk lesz egy katalán kiruccanásra.



Közel két és fél órás utunk vége felén (is) érdemes kifelé tekintgetni az ablakon, hiszen a tengerpart vonala mentén terelgetik a pilóták a vasat. Miután előbukkanunk a felhőkből, úszómedencés házakat, kisebb kikötőket és annál nagyobb hajókat láthatunk. Kisvártatva elrepülünk a barcelonai olimpiai víziközpont felett, ahol 1992-ben Magyarország tizenegyedik aranyérmét szerezte a Czigány Kinga, Dónusz Éva, Kőbán Rita, Mészáros Erika összeállítású női kajak négyes.

Ha szerencsénk van és csápra áll a gép, akkor gyorsan bent vagyunk az érkezési oldalon. Nem "igazi lokoszt", hanem feladott csomagos utasoknak kár sietniük, mert minimum fél óra kell, hogy a helyi erők némi munkavégzés céljából megmozduljanak…
El Praton három terminál sorakozik egymás mellett. Visszainduláskor érdemes időben kiérni, mert egyrészt viszonylag nagyok a távolságok, másrészt szívfájdalom nélkül küldözgetnek a terminálok között (jegyen C, csekin a B-n, majd beszállás a C-n).


A városba tartó buszok (A1) megállnak mindhárom terminál előtt, és alig több mint 4 euroért visznek be a Placa de Catalunya állomásra, ami gyakorlatilag a belváros. Csúcsidőben (de lehet, hogy már azon kívül is) 6 percenként indulnak a buszok és kb. 30 perc alatt érnek be a városba, kifelé viszont hosszabb a menetidő, mert más útvonalon megy és több a megállója is. Erre érdemes odafigyelni, hogy ne érjen meglepetés. Jegyet a sofőrnél válthatunk, akik előszeretettel nyomkodják az eléjük telepített aprópénz visszaadó szerkezetet :) (2009-es frissítés: a RENFE 3 euro alatt van, a menetidő kb. 20 perc, a busznak egész jó alternatívája.)

Fél óránként megy a RENFE, (a spanyol vasút) igénybevételelét érdemes megfontolni. Mvel a reptér még az 1-es zónában van, érvényes rá a T-10 gyűjtőjegy, ami 10 utazásra érvényes, és erre a zónára mindössze 7,20 euróba kerül. Ezzel a bejutás és a kijutás is mindössze 0,72 euró. (Aki városnézéshez megveszi a Barcelona Card-ot annak pedig külön nem is kell fizetnie az utazásért, napijegyet kap hozzá.)
És nem kell átszállni a metróra sem: a vonat a belvárosban már metróként közlekedik a föld alatt és megáll a Passeig de Gracia-n, ami legalább annyira belváros, mint a Cataluna. Arról nem is beszélve, hogy a vonat nem kerül dugóba sem :)  senator412


Barcelonát érdemes lesz legalább egyszer megnézni, nem csupán a számtalan látnivaló, hanem a város hangulata, lendülete is magával ragadó.
Remélhetőleg a Wizzair és a Clickair Vueling áraival segít a döntésben. (Update: 2010. nyarától már csak a WizzAir közlekedtet gépet a BUD-BCN desztináción...)

 

A reptér honlapja

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr54795096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2008.11.30. 10:01:54

köszi a korrigálást, engedelmeddel beemeltem a postba :)

senator412 2008.11.30. 23:32:30

köszönöm, igazán megtisztelő :)

bellusz 2008.12.06. 00:47:03

A RENFE-s vonatos megoldás ugyan tényleg a legjobb, csak sajnos a Prat nem az egyes, hanem a négyes zónában van, így egy útra 2,6€ a jegy

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2008.12.06. 01:28:59

Szia bellusz! Minden segítő pontosítást szívesen látunk! Köszönet!

senator412 2008.12.07. 20:06:04

bellusz, igazad van, valóban ennyi a jegy, amennyiben egyirányú VONATjegyet veszel a járatra. Csakhogy RENFE ezen vonala egyben a barcelonai közlekedési vállalat (TMB) L10 jelű elővárosi vonataként is üzemel (Rodalies néven is szokták említeni), és a TMB rendszerében az 1-es zónába esik:
www.tmb.net/pdf/corona.pdf
De a repülőtér oldala is megerősíthet ebben:
www.aena.es/csee/Satellite?cid=1045569607511&pagename=subHome&Language=EN_GB&SMO=1&SiteName=BCN&p=1045569607347&c=Page&MO=1

senator412 2008.12.08. 00:37:07

A lényeg tehát, hogy a TMB jegyei közül vonatra is érvényes a T10 (ára: 7,20€) és a napijegyek (T-Dia, pl. az 1 napos: 5,50 €, de léteznek több napra szóló változatok is), bővebben:
www.tmb.net/en_US/barcelona/moute/targetes/targetes.jsp
Aki tehát a városon belül is utazni szeretne még, annak ezek közül érdemes választania. Akinek pedig csak a reptérről való bejutás az érdekes, az persze a szóló jegyet fogja megvenni 2,60-ért.