Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Úgy kezdődött, hogy visszaütött

2008.12.18. 05:00 | lokoszt | 1 komment

Címkék: fapados wizzair skyeurope lowcost lokoszt

Még 2004. november végén - a magyar reklámpiacon példa nélküli - támadást intézett kisebb versenytársa, a WizzAir ellen az easyJet fapados légitársaság.
 


„Kedves WizzAir! Önök hány járatot is töröltek már?”

 

Az esayJet az egyoldalas sajtóhirdetésben azt kommunikálta, hogy magyarországi működése alatt egyetlen járatot sem szüntettek meg, míg a WizzAir több mint 200 járatot törölt. (olyan – ma már csemegének számító desztinációk is a törlés sorsára jutottak mmint a Budapest-Prága, korábban pedig a Budapest-Katowice.)
Az easyJet azért jelentette meg a sajtóreklámot, mert szerinte az üzleti célú járattörlések rossz fényt vetnek a fapados légitársaságokra. Szerintük ekkoriban a WizzAir gazdaságossági okokból több alkalommal olyan járatokat törölt, (Budapest – London) amelyekre már értékesítettek jegyeket.
Még a honlapjukon is létrehoztak egy menüpontot, easyjet.com/wizzcancel címen, ide várták a bejelentéseket.

A megtámadott WizzAir védekezésében elmondta, az említett járatokat egy menetrendi módosítás miatt vette ki, így a változtatás nem vagy csak csekély mértékben érintett utasokat. A légitársaság elismerte, hogy kezdő légitársaságként előfordulnak járattörlések. De ez minden légitársaságnál - ideértve az easyJetet is - előfordul. Európa második diszkont légitársasága is törölt járatokat, sőt egész piacokról vonult ki. A WizzAir később – egy 25 millió eurós tőketámogatástól felbátorodva - polgári pert indított a konkurense ellen, a végeredményről nincsenek információk.

Érdekes, szokatlan - kommentálta a hirdetést akkoriban az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). Ez a reklámozási forma kiemeli az egyes szolgáltatások, termékek hátrányait és előnyeit, ezzel serkenti a versenyt, ami jó a fogyasztóknak. A közvetlen összehasonlítás mégsem gyakori, mert vannak bizonyos korlátai: az ilyen reklámban megfogalmazott állításnak objektívnek, igazolhatónak kell lennie, az összehasonlított tulajdonság fontos kritériuma az ellenőrizhetőség. Ha tehát az easyJet járattörlésekre vonatkozó állítása igaz - amit az ÖRT nem tud megállapítani -, akkor a reklám elfogadható.


Korabeli info:
A magyar fapados százmillió forint feletti összeggel tartozott a Budapest Airport Rt.-nek (BA), s fizetési könnyítéseket kért. Szakemberek arra hívták fel a figyelmet, hogy a WizzAir júniusban bejelentett tőkeemelése eddig nem történt meg, a húszmillió eurós tőkeinjekciót kilátásba helyező Indigo Partners befektetési alap csupán hárommilliós - részvényre váltható - hitelt adott augusztusban a cégne
k.
 

"Ne bízzon abban, aki nem mond önnek igazat"

 

2005. májusában a  a SkyEurope is úgy gondolta, kicsit odapörjöl a kmagyar konkurenciának.
A szlovák cég emailben támadta a WizzAir légitársaságot. A SkyEurope "Ne bízzon abban, aki nem mond önnek igazat" címmel szétküldött emailjében a két légitársaság árait hasonlította össze.
A SkyEurope reklámjával arra próbált rámutatni, hogy hiába 320 forint a WizzAirnél, nála meg 737 forint a jegy, az illetékkel együtt mégis nála lehet olcsóbban utazni. Szerintük azért, mert a repülőtéri illetékek és egyéb adók a konkurensnél magasabbak, mint SkyEurope azonos útvonalra kivetett illetékei.
Az emailben szereplő összehasonlító táblázatból kiderült, hogy a Budapest-London járatra a WizzAirnél 18 426 forintos, a SkyEurope-nál 16 728 forintos volt a jegy. A Budapest-Koppenhága útvonalra 19 533, illetve 16 728, a Budapest-Milánó útra pedig 18 508, illetve 14 785 forintért lehet jegyet kapni.
A WizzAir nem vette fel a kesztyűt, rövid válaszában elmondta, hogy áprilisban 43 százalékkal több utast szállítottak, mint a SkyEurope, a járatpontosság pedig európai átlagban is kiemelkedő, nyolcvan százalékos.

Korabeli info:
A mostani, deklaráltan csak "egymást fricskázó" csata előzménye, hogy a SkyEurope 16 darab Boeing 737-700-as gépet vett, és ezt 737 ezer darab 737 forintos jeggyel ünnepelte. Erre válaszul a Wizz Air "320 jobb mint a 737" szlogennel kampányt indított, arra utalva, hogy Airbus 320-as gépei is jobbak, és jegyei is olcsóbbak konkurensénél.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr91827222

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2008.12.18. 15:22:58

Hát érdekesek ezek a harcok, de tőlem lehet az easyjet jobb, ha éppen soha nem repül oda, ahova akarom. A wizzairnek legalább relatíve sok célpontja van, az ő honlapjukat már elemeztem, akkor most megnézem az easyjetet is legalább lesz ebben is összehasonlítási alap.