Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Vérfürdő víziók, avagy földre a gyengékkel

2008.12.21. 06:07 | lokoszt | 1 komment

Címkék: ryanair fapados wizzair easyjet skyeurope lowcost lokoszt

A múltba tekintő sorozatunk egy újabb érdekes témát boncolgat. Az elmúlt négy évben számtalan tézis megjelent arról, hogy sok fapados nem éli meg a tavaszt. Sokan, sokféle módon levezették a vérfürdő elméletet, szerencsére nem igazán jöttek be a sötét jóslatok. Sz@r is lenne, ha csak a Ryanair és az easyJet maradt volna nekünk.

2004. nyár Vérfürdő vízió 1.

Michael O’Leary, a Ryanair vezére kíméletlen harcot ígér a konkurenseknek, pornófilmeket a férfi utasoknak, és mindent megtesz a költségek csökkentése érdekében.
"A következő nagy lépés a csomagszállítás eltörlése lesz" - fejtette ki O'Leary.
"Aki mégis igényt tart rá, az bőröndönként tíz eurót fizethet majd." Sőt, tíz év múlva már szolgálatba lehet állítani olyan repülőgépeket is, amin nem lesznek ülések, tette hozzá a vezető. "Miért kellene az utasoknak feltétlenül ülniük? Ha egy 190 km/h-val száguldó vonaton tudnak a bőröndjeiken csücsülni vagy a folyosón állni, miért ne tudnának egy repülőn is?"

2004. ősz Vérfürdő vízió 2.

Ray Webster, az Easyjet vezére szerint néhány éven belül radikálisan le fog csökkenni a diszkont légitársaságok száma, s ez a jegyárak újbóli emelkedéséhez vezet majd. Emiatt például "könyörtelennek kell lenni" a költségcsökkentés terén. A vezető szerint a piacon drámai szelekció megy majd végbe az elkövetkező években: az Európában jelenleg működő mintegy 50 diszkont légitársaságból - a piacvezetőknek számító Ryanairen és Easyjeten kívül - mindössze fél tucat fog talpon maradni, s azok is csupán kis szerepet játszanak majd a piacon

2005. tavasz Vérfürdő vízió 3.

Drámai változások előtt áll a nemzetközi légiutas-forgalmi ágazat: a robbanásszerű növekedés után megindul "az ocsú elválasztása a búzától" a diszkont társaságok körében, amit csak kevesen élnek majd túl közülük - véli David Gillen kanadai ágazati kutató
Néhány nagy amerikai légitársaság pedig el is tűnik majd a piacról. A jelenleg mintegy hat tucat európai diszkont légitársaságból jó ha tíz élve kerül ki a fennmaradásért vívott küzdelemből. Igaz, a folyamat akár öt évig is eltarthat.
A piac terjedelme azonban változatlanul tovább növekszik. 2004-ben az európai diszkont társaságok 80 millió utast szállítottak az előző évi 47 millió után. 2010-ig piaci részesedésük a jelenlegi 20 százalékról 40 százalékra nő, miközben a légiutas-forgalom összességében csak évi ötszázalékos növekedésre számíthat. A legígéretesebb piac Ázsia, ahol akár évi 15 százalékos ütemet is elérhet a növekedés.

2005. nyár Vérfürdő vízió 4.

A McKinsey tanácsadó cég elemzése szerint Európában tartósan csak két vagy három diszkont légitársaság fog talpon maradni.
Az elemzés szerint az okok között szerepel, hogy telített a piac, növekszik a verseny a hagyományos, a charter és az olcsó jegyű légitársaságok között.
Becslése szerint az Európában működő mintegy 50 diszkont légitársaságból - a piacvezetőknek számító Ryanairen és easyJeten kívül - mindössze fél tucat fog talpon maradni, s azok is csupán kis szerepet játszanak majd a piacon. Legelőször azok a cégek fogják bedobni a törölközőt, amelyek mögött anyavállalatként nem áll semmilyen nagy légitársaság.

2005. ősz Vérfürdő vízió 5-6.

Az üzemanyag drágulása miatt az idén vérzivataros időszak elé néznek a légitársaságok több tucat légitársaság szűnhet meg. Az Euler Hermes hitelbiztosító intézet elemzői szerint idén még legalább 40 légi fuvarozó fog csődöt jelenteni a világszerte működő 1400-ból. A biztosító szakértői szerint a cégek problémáit elsősorban a növekvő üzemanyagárak okozzák, amelyet nem, vagy csak korlátozottan tudnak áthárítani az utasokra.

Az üzemanyag árának emelkedése miatt csődhullám előtt állnak a diszkont légitársaságok. Iparági elemzők szerint a piac átrendeződése már az következő hetekben felgyorsulhat, és csak a tőkeerős társaságok tudnak talpon maradni - nyilatkozta Dieter Schneiderbauer, a Mercer tanácsadó cég légügyi szakértője. A folyamat eredményeképpen tovább növekszik a már most is meghatározó két társaság, a Ryanair és az easyJet piaci részesedése, sokan pedig el fognak vérezni.

2008. nyár Vérfürdő vízió 7.

Európán belül is minden eddiginél jobban kiéleződött a túlélésért folytatott harc. Valószínű, hogy az egyes iparági szereplők által régóta várt „vérfürdő” egy éven belül bekövetkezhet a szektorban. A nagy forgalmú nyári hónapokban magasabb jegyárbevételt lehet elérni, amivel el lehet evickélni októberig, de nagy kérdés, mi lesz azután.
A megugró költségek miatt a cégek minden lehetséges módon próbálják növelni bevételeiket: a jegy árában az ultra low cost légitársaságok esetében ma már szinte csak a repülőn való utazás van benne, minden egyéb szolgáltatás igénybe vétele után kasszához kérik az utast. A Ryanairnél például már nem csak minden egyes feladott csomagért, hanem a repülőtéri check-inért is fizetni kell. Nem véletlen, hogy jelenleg utasaik negyven százaléka már online, azaz otthon vagy munkahelyéről jelentkezik be a járatra.
Az ír fapados egyébként idén már kétszer emelte az illetékeket, s további drágításokat is kilátásba helyezett. "Addig fogjuk növelni a poggyászdíjat, amíg az online check-int választók aránya el nem éri az ötven százalékot" - mondta a BBC-nek Peter Sherrard, a Ryanair szóvivője.


A teljesség igénye nélkül, európai fapadosok, melyek buktak, vagy el sem indultak:
Now, JettSky, Air Polonia, Sterling, EUjet, JetGreen Airways, letMagic, V-Bird, Germania Express, Getjet.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr42832560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olvasóink írták 2009.11.20. 22:33:24

Közben a Sky földbe állt sajnos.