Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

BUD, BUD, te csodás

2008.12.28. 19:25 | sYg | 7 komment

Címkék: budapest utazás bud ferihegy fapados lowcost repülőterek

Remélhetőleg sokan olvassák a blogunkat, olyanok is, akik most kapnak kedvet életük első repüléséhez és Budapestet választják az induláshoz. Nekik szól ez a rész, kitérve minden fontosabb részletre.  

A Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér Budapest egyetlen repülőtere. Nevét Mayerffy Ferencről, a környék egykori bérlőjérõl kapta a XIX. század közepén. 16 km-re, délkeletre fekszik a fővárostól. A repülõtéren található három terminálról (1, 2A, 2B) jelentős számú nemzetközi járat indul, főleg Európa nagyvárosaiba, de Ázsiába, Észak-Amerikába és a Közel-Kelet országaiba is. 1939 szeptemberében, miután a város légiforgalma kinőtte a budaörsi repülőtér nyújtotta lehetőségeket, pályázatot írtak ki a ferihegyi repülőtér építésére. A beérkezett pályamunkák közül ifjabb Dávid Károly lett a nyertes, aki tervében egy olyan vasbeton szerkezetű téglaépület alaprajzát álmodta meg, melynek felülnézeti képe egy repülőgép volt. A gép törzse az indulási-érkezési csarnok, vízszintes vezérsíkja a város felőli homlokzat, szárnyai pedig a felszálló mező felé néző emeletes épületrészek. Az épülettömb kifutópályára néző frontjára Dávid kilátóteraszt és terméskő borítású oszlopokon álló két irányítótornyot is tervezett, ezek mintázták a képzeletbeli repülőgép motorjait. Ezzel, Ferihegy 1-es terminálja a maga idejében Európa egyik legmodernebb repülőterének számított.Ferihegy 1 a nyolcvanas évekre már nem bírta a terhelést, ezért miután felavatták a Ferihegy 2B-t is, Ferihegy 1-en már csak teher- és kisgépes forgalom, valamint kormányzati különgépek fogadása folyt. Ferihegy nagy része ekkoriban főleg irodaházként funkcionált, a XXI. század elsõ éveiben ugyanis csökkent a forgalom.

A 2000-ben műemlékké nyilvánított épülethez tartozó repülőtéren, 2003-ban az ún. fapados légitársaságok színre lépésével a forgalom ismét jelentősen növekedni kezdett, és újra megnyitották a Ferihegy 1-et, ami így is egyszerre csak egy járatot volt képes kezelni. 

2004 októberében kezdõdött több hónapos műemléki felújítás, a Budapest Airport Kft. megbízásából készült. A munkálatok során igyekeztek megõrizni az épület eleganciáját, fõképp azzal, hogy sok üveget használtak, mely amellett, hogy légiessé teszi a modern részeket, kiemeli a márvány és mészkõ burkolatokat. A korabeli hangulatot a fő váróterem falaira elhelyezett barnás képek, bútorok idézik, valamint az a kávézó, melyet a korabeli fényképek alapján hajszálpontosan rekonstruáltak.
 

Bennünket főként az egyes terminál érdekel, kezdjük is az elérhetőségekkel.

Használhatjuk a 200E BKV buszt, ami Kőbánya-Kispest metróvégállomástól indul  Ferihegy 2-re, útba ejtve az egyes terminált is. Az egyik leggazdaságosabb megoldás fapados utazónak. Menetideje cca. 13-15 perc. Az első járat 4:30 míg az utolsó 23:40-kor indul. A 93 busz szintén ugyanezen két pont között közlekedik, de inkább "lakossági" kiszolgálóként. A Volánbusz néhány helyközi járata is megáll T1-en, de az útvonal sajátossága miatt (Budapest - Monor) nem igazán jelent jobb alternatívát a többi lehetőségnél. 

Másodikként a Bp. Nyugati Pu.-ról Cegléd felé tartó vonatokat ajánlanám. Jó tudni, hogy jelenleg az összes vonat megáll Ferihegyen. Gyors és olcsó összeköttetés a városközpont és a reptér között, vidékről a fővárosba érkezőknek a legjobb megoldás. (Természetesen a Cegléd felől érkező vonatokra is ugyanez vonatkozik) Szerencsés esetben a belvárosból kb. 25p. alatt a reptéren vagyunk. Ha a reptérről indulnánk haza, jegyet a "B" peron automatájából vagy, 9:00-22:00 óra között a terminálon található pénztárban tudunk vásárolni. Fontos: IC vonatokra pót- és helyjegy kizárólag a termináli pénztárban váltható pótdíjmentesen!

Saját autóval! :) Ha megtehetjük, akkor ez a legkényelmesebb megoldás. Belvárosból az Üllői útról hajtsunk fel a Ferihegyi gyorsforgalmi útra, majd a T1-nél kanyarodjunk be balra! Egyszerű nem? :) A nemrégiben átadott M0 keleti szektorának köszönhetően az M1,M7,M5 és az M3 autópályáról is könnyen elérhetjük a repteret. Az M0 4.sz főúti csomópontjánál letérve haladjunk a város felé. Letérhetünk a 2-es terminál felé, de egyenesen haladva a bevásárlóközpont melletti felüljáró után jobbra tartva nem tudjuk eltéveszteni T1-et. Parkolás szempontjából három lehetőség kínálkozik számunkra. Ha ismerősünk vitt ki bennünket és érzékeny búcsúját 5percbe tudja sűríteni, kanyarodjunk a terminál elé, bal oldalon ennyit állhat bünti nélkül, amennyiben az autójánál marad (jobb oldali "balra kanyarodó" sáv).

Ha könnyeit nem tudja visszafojtani és több időre lesz szüksége, akkor irány a parkoló (bal oldali "balra kanyarodó" sáv). Itt jegyet a sorompónál kapunk, vigyük magunkkal, mert fizetni az automatáknál kell, vagy az aula jobb oldalán, a kis ablaknál, akár bankkártyával is. Ha saját magunkat szállítjuk érdemes lehet számolnunk az ún. hosszútávú parkolóval ("jobbra kanyarodó" sáv, majd ismét jobbra), melynek (viszonylagosan) elég barátságos árai szoktak lenni. Nevéből adódóan itt a min. idő 24óra. Félve említem a +1 megoldást, ami a legfapadosabb. A vasút túloldalán, ahova a gyalogos felüljáró érkezik, kellemes kertvárosi terület található. Nem kevés autó szokott a keritések mellett parkolni, és biztos nem a háziaké mind. Mindenki a saját lelkiismerete és félelme alapján el tudja dönteni, hogy tárolja-e autóját az utcán, más háza előtt, akár 2-3 napig is.

Airport Shuttle, azaz reptéri minibusz! Inkább csak fővárosi kényelmes utasoknak ajánlott. Árai létszámfüggőek, de az alap egy főre jelenleg 4990 HUF oda-vissza. Jó megoldás lehet nagyon korai indulás vagy késői érkezés esetére, nem beszélve arról, hogy a ház előtt vesz fel, tesz le.

Taxíííííííííííííííííííííí!!! :) Ne részletezzük ;) 

Akkor lépjünk be a terminálba! Középső csarnok a fő rész. Szemben láthatjuk a kijelzőket, két oldalt lépcső visz fel a fenti szintre. A csarnok két oldalán mindenféle (ki)szolgáló cégek pultjait találhatjuk. Jobbra megbújik egy ATM (szerintem a reptéri büfék árait ismerve ez egy igen fontos info :)). A jobb oldalon lévő csarnok az érkezésé, itt találhatunk pénzváltót, egy jó kis vendéglátóegységet nagy tévékkel:). Balra pedig a lényeg: az indulási oldal! Check-in pultok mindkét oldalon, jobbra hátul a fapados utazó barátja, a digitális pogyómérleg. Ha online csekkoltunk, innen, a csarnok elejéről mehetünk a bizt.ellenőrzéshez. Kimaradt a felsőszint, itt két büfé található és itt jutunk ki a teraszra, ami ingyenes, közvetlen előttünk állnak a szebbnél szebb gépek.

A bizt.ellenőrzés után balra tudunk továbbmenni, egyenesen a TAX FREE-be. Ha Schengen belső célunk van akkor tovább egyenesen, de ha külső, akkor az első lehetőségnél vágjunk át az üzleten jobbra, majd megint jobbra, már látjuk is az útlevélellenőrző pontot. Ezután már csak büfézni tudunk Dutyzni nem ;)

Aki vidékről érkezik és hajlandó némi pénzt rászánni a pihentebb utazásra és a kényelemre, választhatja az egyik környéken található hotelt (nem reklámozunk, google mindenki barátja ;)), mely ingyenes reptéri transzfert is kinál a szoba mellé, de lehetőség van csak az autó parkoltatására is, itt is jár a transzfer.

Fapados szempontból említsük meg a 2-es terminált is, bár ide csak az AerLingus és a Clickair jár. Elérhetősége a 200-as busz, mely a 2B érkezése előtt tesz le minket. Természetesen itt is használhatunk Airport minibuszt, saját autót vagy taxit :)

Végül egy nem ma készült, de remek movie:

Felhasznált forrás:ohb.hu,bud.hu,bkv.hu,elvira.hu,repulnijo.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr54845678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doki.zsuzsa 2008.12.29. 20:18:26

tegnap olvastam már az írást,bár akkor émég csak 3 sor volt meg...
de nagyon tetszik!
a képek fantaszikusak!

tompus 2009.01.02. 17:47:49

Honnan kell nézni az épületet, hogy repülőgép alakja legyen? Lehet, hogy az én képzelőerőmmel van probléma, de én nem látok bele repülőt.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.01.04. 00:20:20

@tompus: háááááát fentről :) Erősen hunyorítva, jól befüvezve felsejlik egy gép sziluetje ;)
Végülis az alaprajzról van/volt szó, azt hogy hogy sikerült-e megvalósítani, azt a "nézők" fantáziája döntheti el.

zahnstein 2009.01.14. 10:34:40

Ugyancsak a 2A-ról indul az AB. Noha nem teljesen fapados cég, azért talán érdemes volna megemlíteni, még ha nincs is annyi járatuk Ferihegyről, mint amikor kezdték.