Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Sokat utazó low-cost-osra néha RAY(anai)R a rúd

2009.01.31. 08:49 | doki.zsuzsa | 4 komment

Címkék: utazás beszámoló ryanair fapados lowcost bristol lokoszt

Minden úgy kezdődött,mint az eddigi összes utazásunk. Felültem a Budapestre tartó vonatra és elindultam Ferihegy 1-re.

Január 19.-ére az esti 21:50-es BUD-BRS gépre volt jegyünk, ami eredetileg T1-ről indult. Mit sem sejtve kiérkezvén a reptérre, az ajtóban megállított 3 rendőr. Mondván: nem régen kezdődött Ferihegyen a biztonságiak sztrájkja, így az én gépem- minden valószinűség szerint, ha elindul- a T2-ről fog menni. Buszokkal szállították át az utasokat, még az utolsónak látni lehetett a helyzetjelzőjét. Ritkán szoktam csúnyát mondani, most is csak halkan jegyeztem meg egyet. Mit tehettem volna? Átmentem a 200E-s busszal T2-re saját költségen. Hatalmas tömeg várt a biztonsági kapu előtt, kígyózó sorok-  de annyira nem rinyáltam, mivel elég gyorsan haladt a sor - és elvileg 2 és fél órám volt a repülőgép indulásáig. Az éppen ott dolgozó emberkék rutinosan és gyorsan tették a dolgukat. Ennek hála, a sorbanállástól számított 23 percen belül át is vágtattam a biztonsági ellenőrzésen. A táblán 5-ös kapu volt kiírva, ahol már kb 30-an várakoztak - és még mindig volt a gép indulásáig két óra. ( a W6 római járatára 3 órás késés volt aznap ifeltűntetve-nem nagyon örültek az utasok).

A boarding időben és szakszerűen történt, meglepődtünk, hogy csövön keresztül kellett a gépbe beszállni. De sikerült másodikként beszállni, annak ellenére,hogy úgy döntöttünk nem sietünk, mivel este úgysem sokat látni.A gép majdnem tele volt 90-95 %-os lehetett az LF. Sajnos szembesülnünk kellett azzal a ténnyel, hogy miért is mondanak rólunk, magyarokról kedvezőtlen dolgokat a világban. Volt ugyanis egy 7 fős magyar fiatalokból álló társaság, akik azt hitték övék a gép. Sajnos össze-vissza ültek a gépen - és kb másfél liter wiskey hatására - üvöltözve társalogtak, nyomdafestéket nem tűrő hangnemben és szavakkal. A stewardess félúton próbálta tőlük elvenni a még maradék wiskeyt, 2-3 perces viaskodás után sikerült is, de aztán újabb üveg került elő. Nem értettem miért nem volt harciasabb a kis szőke stewi, bár nem nagyon örültem volna neki, hogy ha pl.  Németországban le kellett volna szállnunk miattuk. Nem tudom mi ilyenkor a szabály, de volt már olyan repülőutam,a mikor vissza kellett fordulnunk egy ilyen hőzöngő utas miatt. Elég hosszú volt a repülőút, hát még ilyen élmények közepette.

Időben landoltunk BRS-en, aránylag gyorsan át is mentünk az útlevélvizsgálaton. Ott álltunk a repülőtéren majdnem éjfélkor, hogy keressünk magunknak valamilyen jó kis sarkot, ahol eltölthetjük az éjszaka hátralévő részét. Miután reggel 8-kor szándékoztunk tovább repülni Dublinba, nem éreztünk késztetéset arra nézve,hogy erre az 5-6 órára kiadjunk egy vagyont kettőnknek egy szállodai szobáért. Fél 3 felé ébredtem egy tűsarkú cipőben lévő alkalmazott kopogó lépteire, de akkor már kezdtek gyülekezni az utasok is. 5 körül mi is elkezdtünk tápászkodni, kötelező reggeli, tisztálkodás.... aztán 6 felé elindultunk az emeletre, ahol a biztonsági kapu van. Gyorsan átjutottunk rajta és vártuk a háromnegyed 8-at,hogy elkezdődjön a boarding.

07:50-kor még senki és semmi nem mozgott az 5-ös kapunál, csak mi utasok álltunk sorba. 08:00-kor megjelent a boarding személyzet.08:15kor kiírták,hogy a gépről információt 08:20-kor adnak, majd 08:20-kor kiírták 08:30-kor,innentől kezdve mindig tolták az időt 15 percenként. A boardingos lányok kimentek-és felnéztek az égre- állítólag ott körözött a gépünk,amivel tovább kellett volna mennünk Dublinba. Az ég felhős volt,de úgy 9 óra felé kisütött a nap. Minden más gép is késett, a mellettünk lévő 6-os kapunál 8:00-kor rendesen beszállították az utasokat (valami nyaraló járat volt). Aztán csak azt vettük észre hogy nem száll fel a gépük... még 9:55-kor lent volt a gép a földön- ez kicsit furcsa volt- sajnáltuk az utasokat, hogy már majdnem két órája a gép fogságában vannak, ráadásul az utasok között  8-10 csecsemő is volt.

10:00-kor kiírták hogy a gépünket törlik, és mehetünk le - vissza a biztonsági kapun át - érdeklődni,  hogy mi a teendő. Útitársam ekkor leült az internethez (téli akció!!!! 1Ł=20 perc) és megnézte a 261/2004-es EU rendeletet, hogy mi is a kötelező előírás a légitársaságnak. Elvileg a törléstől számított 2 órán belüli járatra fel kell ajánlaniuk egy  jegyet, (a 13:35-ös dublini géppel mehettek azok, akik mindenképpen el akartak utazni) ha nem tudnak más járatra szóló jegyet felajánlani - 1500 km-en belüli járatnál 250€  kártérítés jár minden utasnak, ki kell fizetniük a városba be- és kifelé tartó transzfert,a hotelszámlát,az étkezést, két telefonhívást... - legalábbis a törvény így rendelkezik. A kártérítés alól akkor mentesül az adott légitársaság,ha bizonyítani tudja hogy rajtuk kívülálló okokból nem szállt fel a gép.

Ha valaki így jár mint mi, akkor mindenféleképpen kérjen igazolást a repülőtértől,hogy mikor indult volna a gép, mikor közölték,hogy törlik a járatot,melyik járatra ajánlottak fel helyet.. mindenféle számlát el kell tenni - így kajáról, vásárlásról, új hotelfoglalásról, esetleg valutaátváltásról..)-és ezeket egy gyönyörű levél kíséretében el kell küldeni email-ben,levélben az adott légitársaságnak.

Ott álltunk tanácstalanul a bristoli reptéren hogy most mi lesz, ugye a dublini szállást már nem tudtuk lemondani,mert egy napon belül voltunk. Leültünk hát újabb 1Ł-ért az internet elé és szállást kerestünk ott Bristolban. Számunkra érthetetlen módon a hostelekben már sehol nem volt hely,csak párcsillagos luxus-hotelekben,gigantikus áron.

Mit volt mit tenni,úgy döntöttünk,hogy elindulunk a városba és ha utunkba akad egy-egy hostel,majd megkérdezzük van e szabad hely. Elkezdtünk tájékozódni a városba történő bejutásról. Mindenki a First 330 és 331 buszát ajánlotta,amire egyirányban Ł6,a return jegy- ami egy hónapig érvényes- Ł8 volt. Van valami 2 óránként közlekedő 121-es busz is, arra a sofőrnél kell váltani jegyet, Ł6,70-de az jó a helyi buszok mindegyikére -a váltás napján. Bristolról most nem írnék,talán ha sok időm lesz-összeállítok egy kis írást,mivel úgy látszik a Ryanair igen favorizálja most Bristolt.

Estéig ténferegtünk a városban, hegyre fel-hegyről le- aztán vettük az irányt és visszamentünk a reptérre,miután egy szállást sem találtunk. A reptéren megtaláltuk az ideális helyet,ahol eltölthettünk- az FR jóvoltából- egy újabb éjszakát. Ez olyan tüntetőjellegűre sikerült,mert a reptér maga kicsi, szinte állandóan ugyanazok az alkalmazottak dolgoznak-és sokan felismertek,hogy hoppsz ezek tegnap is itt voltak.

Az egész reptéren a takarító srác volt a legjobb fej. Ahogy hang kijöhet az ember torkán úgy énekelt (?) torkaszakadtából este takaritás közben.

A hazafelé út jól eltelt, a biztonsági kapunál semmi fennakadás nem volt. Az átvilágitós berendezésnél nem is nézték mi van a tátyóban, egymással beszélgettek a biztonságiak. a boardingnál lévő kinai lány szólt mindenkinek,hogy csak "one handbag" lehet. A gépünk késett pár percet igy mi is késve indultunk. A repülőgép tele volt, sajnos a magyar társaság is megjelent az elengedhetetlen wiskey-kkel a kezükben,de akkora balhét már nem mertek csinálni,mivel két steward is volt a gépen,mig idefelé "csak" 4 lány. Miután úgy értesültünk,hogy vége a sztrájknak,meglepődve tapasztaltuk,hogy T2-re szálltunk le.

Végtére is jól eltöltöttük az időt Bristolban-bár valószínűsitem,hogy Dublinban puha párnák között kicsit kényelmesebb lett volna. Ha jó a társaság,minden rossz körülményt le tud az ember győzni.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr7913764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.02.01. 22:07:47

Szép kis kaland, de ez a téli repülés velejárója. Persze a vicc az, hogy ha jól értem, ezúttal az időjárás csak a Ryanair szerint volt repülésre alkalmatlan....

Schnappenflug 2009.02.02. 22:18:26

Üdvözlet mindenkinek! Kérdésem volna a 261/2004-ről:

"A kártérítés alól akkor mentesül az adott légitársaság, ha bizonyítani tudja hogy rajtuk kívülálló okokból nem szállt fel a gép."

Ha jól értem, esetetekben akkora volt a tejföl, hogy nem tudott leszállni értetek a gép. Akkor az időjárás az ok, és buktátok a kártérítést?

doki.zsuzsa 2009.02.03. 00:01:54

nem volt köd a reptér környékén...
mi sem értettük hogy miért nem szállnak fel és le gépek
útitársam csinált is egy csomo fényképet,amiken tisztán látszik a napsütés
kínunkban azon röhögtünk,hogy "süt a nap, akkor ma sem repülünk"? szlogent kitalálta a társam

mrandor 2009.02.09. 22:45:14

Szerintem nem az idővel, hanem a géppel lehetett baj. Addig kőrözött, míg el nem fogyott a kero, majd leszállt.
Ha van szakértő írjon valamit: adjon igazat vagy cáfoljon meg.