Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Repül, a repül a...

2009.03.19. 07:00 | lokoszt | 4 komment

Címkék: barcelona repülés utazás beszámoló spanyolország temesvár katalónia fapados wizzair tsr kézipoggyász lowcost bcn olcsó repülőjegy lokoszt

A Homár szerint Wizzair-rel utazni: ősi román szokás. Éppen ezért gondoltuk úgy, kipróbáljuk milyen is ez autentikus módon: Temesvárról indultunk volna…

Egyedüli magyarokként vegyültünk el több, mint 170 román mellett, akik egyébként a hírekkel ellentétben szerencsére nem a nagybajuszú, nagykalapos, aranyfogú, kilenc szoknyás „indiánokhoz” tartoztak. A temesvári Trian Vuia nemzetközi repülőtér a kor elvárásainak megfelelő, mind külsőleg, mind szolgáltatásait tekintve. A személyzet jól beszél angolul és más nyelveken is, a free shopokban, RON-ban és Euro-ban is lehet fizetni, a választék átlagos. A csekkolásnál a csomagokkal senki nem foglalkozott, még keret sem volt... Érdekes, hogy a teltházas géphez mindössze kit kis pótkocsit töltöttek meg a feladott csomagok. A forgalomból adódóan nincs nagy pörgés (20:30 után a következő induló 06:30 és közben vagy egy érkező) minden kicsit visszafogottabb, mint egy átlag nagyforgalmú reptéren. A tranzit váróterem említésre méltó sajátossága, hogy egy légmentesen lezárt „akváriumban” lehet dohányozni azoknak, akik nem bírják ki a várakozást cigi nélkül. A gépünk menetrend szerint 20.30-kor indult volna, a Wizzair-ben nem bízva, egész héten figyeltük a reptérről induló wizz járatokat, amik percre pontosan indultak és érkeztek – ami azért is szokatlan, mert Pesten a nap végére már jelentős késéseket összegyűjtenek. A BCN-ba induló gépünk Trevisoból a kiírt érkezés előtt 20 perccel landolt, minden adott volt a pontos induláshoz. Ennek megfelelően 20.00-kor már a buszról figyeltük a tankolást, ami hamarosan be is fejeződött, így akár el is indulhattunk volna az 50 méteres távon, ami a tranzit és a gép között volt. Ekkor jelentek meg a sárga mellényes román „terelők” és mindenkit visszaküldtek a tranzitba, mert – ahogy azt a román nyelvből le tudtuk szűrni – a gépünknél éppen kisebb technikai hiba elhárításán dolgoztak a szakemberek. A táblán meg is jelent a módosított 21.00-ás indulás, és mindenki bizakodott, hogy max. egy órán belül el tudunk indulni. A dolog akkor kezdett gyanússá válni, amikor 21.30 környékén megjelentek egy hatalmas adag szendviccsel és ásványvizekkel. A Wizz-re teljesen felkészülve azt gondoltuk, hogy reggelig kitologatják majd az indulási időt, majd rutinszerűen törlik a járatot. A reptéri kisegítő személyzet mindent megtett, rohangáltak mint pók a falon, számunkra angol nyelven is mondtak mindig pár infót, ám a baj az volt, hogy igazán ők sem tudtak pontosabbat annál, hogy „they are trying their best”. Mármint a szakik. 22.30 körül jött egy infó, hogy Bukarestből elindult egy mentesítő gép Temesvárra, így akár már éjfél körül felszállhatunk. Egy másik információ szerint hamarosan indul a gép Bukarestből. Tehát megint két ellentétes, vagy legalábbis egymást nem éppen fedő infónk volt, kezdtünk készülni az éjjeli ottalvásra. A fapadosok nem arról híresek, hogy ki tudják váltani saját, megfeküdt gépüket. Ahogy várakoztunk, egyre több utas figyelte az üvegfalakhoz tapadva a kinti történéseket, és hatalmas ováció fogadta a Tarom menetrendszerinti Bukarestből érkező járatát, melyről aztán kiderült, hogy nem a mi gépünk és nem is visz minket innen sehova. Ahogy közeledett az éjfél, egyre többen kérték a bőröndjüket a benne lévő dolgok miatt. Több kisgyerekes próbálta alvásra bírni a csemetéjét –több, kevesebb sikerrel. Közben leszedték az ex-barcelonai gépről az összes csomagot, miközben a reptéri handling-esek folyamatosan azt állították, hogy nem fogják törölni a gépet, mert mind a két járat teltházas. Ez némi reménnyel kecsegtetett, bár a beígért bukaresti mentesítő gép még mindig nem érkezett meg, pedig már éjfél is elmúlt. Hirtelen felgyorsultak az események, mindenkinek a kezébe nyomták a bőröndjét és kiterelték a tranzitból a terminál elé. Innentől kezdve nem repülőre, hanem buszra vártunk, ami a hírek szerint Aradra készült velünk, ahol állítólag a Bukarestből indult mentesítő gépünk már leszállt és várt ránk. Egyre elcsigázottabb volt a tömeg, de még így is elég jól bírtuk, senki nem hisztizett, ami egyébként – sajnos – nem ősi magyar szokás. (Néha azért lehetett következtetni az utasok szavaiból, hogy éppen melegebb éghajlatra küldik a magyar légitársaságot.) Következett egy kb. 80 perces hajnali buszozás, majd az aradi repülőtér, ami egy középszerű magyar vasútállomás megfelelője lehetne. Technikailag ez annyit jelent, hogy volt 2 check-in pult, 2 útlevél ellenőrző és egy biztonsági kapu. A váróteremben kb. 40 ember kényelmetlen elhelyezésére szolgáló műanyag priccsek szerénykednek, valamint két egyszárnyas ajtó, mely fölött ott virított büszkén a Gate1 és Gate2 felirat… A free shop-ot a kávézó sarkában külön elkerített kis polcon megbújó 4 üveg whiskey, 6 karton cigaretta, pár üveg gin jelentette. Tegyük hozzá, hogy csak miattunk nyitottak ki ezek az egységek. A security „ki, ha én nem” kategóriába tartozott, nem elég, hogy csak egy embert tudtak egyszerre vizsgálni, minden táskát kinyittattak, mindenkit megmotoztak (kesztyű nélkül) a cipőket is levettették, elkobozták az előző free shopban megvásárolt termékeket elkobozták. Ami nagyon jó volt, hogy pl. kivették a hajnalban szundikáló csecsemőt az apja karjából és külön vitték át a kapun, ami egy szerény 1 órás folyamatos bőgést és visítást jelentett/gyerek. A biztonságiak teljes lelassító tevékenysége ellenére fél 3-kor már ismét buszon voltunk (ma már harmadjára), ami egy mezei, jegylyukasztós, magaspadlós, leszállásjelzős fajta volt, gondolom valamelyik helyi viszonylatból állt ki erre a karikára. Kisvártatva megérkezett a második fele is a társaságnak, sikeresen vették a security akadályait is, így kb. 3-kor a stewardesek és a temesvári földi kiszolgáló személyzet sűrű elnézéskérése közepette felszállt a gépünk Barcelona felé. Összességében szerintem egész jól jöttünk ki a dologból, bár vannak fehér foltok. Az út után érkezett egy email a légitársaságtól, miszerint márc. 19. és 25. között zárva lesz a temesvári repülőtér. Az okokat nem részletezik, de azt jelzik, hogy ezen időszakban az aradi betoncsík játszik. Kérdés persze, hogy akkor mi is történt 17-én? Trevisoból gond nélkül leszállt a gép, majd történt valami műszaki hiba, amit nem tudtak kijavítani. A bukarestből induló kisegítő gép mit keresett Aradon? Egyszerűbb volt busszal odamozgatni 180 embert, mint Temesváron leszállni? Ha lesznek válaszok, kiegészítem a posztot.

update:

Mivel a repülőtér vezetése nem tudja garantálni járataink biztonságát, szerda éjféltől megszakítjuk tevékenységünket a temesvári repülőtéren mindaddig, míg gépeink újra a megfelelő körülmények között tudnak le-, illetve felszállni” – áll a társaság közleményében. A Wizzair így mindössze március 26 után tér vissza Temesvárra.

A közlemény megemlíti, hogy kedd este a Velencéből érkező gépük aszfalttörmeléken gurult át, ez azonban az utasokat nem veszélyeztette. A gép azonban már nem tudta folytatni útját Barcelonába, a helyettesítő járatot pedig Aradról indították. Az utasokat néhány órás várakozást követően buszokkal szállították át Aradra, ahonnan szinte hét órás késéssel indultak tovább Spanyolországba.

Kázmér Natasa szerint a csütörtöki, London és Róma fele induló járatuk kisebb késéssel már az aradi repülőtérről indul.

A temesvári repülőtér állítása szerint a Wizzairt időben értesítették a kifutópálya javítási munkálatairól. A javítási munkálatok miatt egyébként a repülőtéren az 50 tonnánál nagyobb gépek nem tudnak le vagy felszállni.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr431010983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ancsi_milan 2009.03.19. 13:59:07

OOjeeee, ez aztan csodalatosan sikerult....:( Nem irigyellek benneteket. Azon csodalkozom, hogy egyaltalan felszalltatok...de azert az erdekelne, hogy miert nem kaptatok tajekoztatast az ut elott....?
Aradi repter nos, jobban nem is lehetne jellemezni, az biztos, hogy onnan megegyszer akkor sem repulnek, ha puskaval kenyszeritenenek...elenken el bennem az utolso motozas, ugyanis szentul meg voltak rola gyozodve hogy drog van nalam, es fillerre pontosan megszamoltak azt is, mennyi eurot viszek....durva volt:( Miutan semmit sem talaltak mondtak valami csunyat, amit megtoldottak a "magyarski" (??) szoval es utolsonak felszalhattam a gepre..

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.08. 09:27:44

basszus, ez durva. és én kis naivan azt hittem, hogy a románok profik a repülésben.. amikor kisgéppel voltam ott, kifejezetten normálisak voltak.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.09.08. 09:35:40

A temesvári repülő megfektetés csúnya ügy, Arad meg elbújhat Albánia mögött :)