Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Egy kávé Pesten, Bergamoban és Madridban?

2009.06.21. 13:00 | csekkin | 30 komment

Címkék: budapest madrid utazás beszámoló spanyolország ryanair bud wizz fapados wizzair lowcost lokoszt online checkin

Igen, kis szervezéssel mindez simán kivitelezhető,  sőt a nap végi sört is már a kiindulási ponton kortyolhatjuk.  Előző posztunkban talán csak a negatívumok domborodtak, a fapados ellen kommentelőknek íme egy kellemes, 1 napos lokoszt élmény.

BUD-BGY (Wizzair, 6.00-7.35)

Talán a kora reggeli időpontnak köszönhetően, de nagyon pontosan ment a becsekkolás, a poggyászok ketrecbe rakásának nyoma sem volt. A schengeni váróban tágasan, kényelmesen lehetett ellenni a beszállásig. Beszállítás természetesen busszal, LF kb. 75-80%. A csomagfeladási díj megnövelése óta szemmel láthatóan nagyobbak a kézipogyók, így volt ez most is. Elég sok ideig tartott beküzdeni a gyakran kisbőrönd méretű kézipoggyászokat. Taxizás 5.55-kor, felszállás percre pontosan. A reggeli fedélzeti fogyasztás a szokásosan minimális. Érkezés 7.28-kor BGY-be. Elég kicsi repülőtér, de láthatóan most bővítik, elég nagy építési munkálatok folynak. Az elég korai óra ellenére hatalmas a nyüzsgés a kis bergamói reptéren. A terminál kávézóját kipróbálom, nagyon finom presszókávét lehet inni.

  

 

 

BGY-MAD (Ryanair, 9.00-11.25)

A menetrend szerinti indulás előtt kb. 45 perccel a madridi járat kapuja előtt megjelenik néhány ember, majd a sor rendkívül gyorsan elkezd növekedni. Én is felhörpintem a kávémat és beállok a sorba. Közben megjegyzem magamban, mennyire jó dolog az onlány csekkin, komoly időmegtakarítást, idegeskedést lehet vele megspórolni. A 9.00-ás BGY-MAD gépen (beceneve: The Pride Of Scotland) az LF 98% fölötti, gyakorlatilag csak egy-két hely marad üresen. A csomagok helyükre rakása itt már komoly nehézségekbe ütközik, többet nem is lehet elhelyezni a fej feletti rekeszekben, előre is viszik őket szépen. Persze nem az utaskísérők, ők csak rámutatnak a táskára és megkérik a tulajdonosát, hogy vigye előre. Az út hivatalosan 2 óra 25 perc, végül is leszállás 11.10.kor, érkezés csőre a madridi 1-es terminálon. Első benyomás: tágas, tiszta, nem zsúfolt terminál. Kényelmesen át lehet ballagni – helyenként mozgójárdán megpihenve – a 2-es terminálra, ahonnan a metró indul. Könnyen és gyorsan lehet jegyet venni, én az 5.2 €-ba kerülő napijegyet veszem, ami korlátlan utazásra jogosít egy egész napra. Metróval könnyen a városközpontba lehet jutni. Ha nem tévedek egyébként, nekünk is ilyen (vagy hasonló) Alstom metrónk lesz a 4-es metró vonalán. A napijegyhez szép kis tokot, metró- és várostérképet is kapok. Piros pont! A városba indulás előtt megnézem még az esti gépet, csak úgy ellenőrzésként. 20.15-ig vannak kiírva az induló gépek (ez enyém 20.10-kor indulna), de a wizz járata nincs kiírva. Na mindegy, majd csak lesz valahogy,meg egyébként is már Madridban vagyok.

 

MAD-BUD (Wizz, 20.20-23.20)

Az online csekkin hiányát most nagyon megérzem, sajnos egy kb. 20X30 cm-es lapos kézivel ki kell majd várnom a becsekkolási procedúrát. A reptéri képernyőket nézegetve továbbra sem látom a budapesti 20.10-es járatot, de megnyugszom kissé,. mert ugyanezt a járatszámot Budapestre megtalálom 20.20-kor. A becsekkolásnál rengeteget kell várni, nagyon hosszú sor áll és a legutolsó pillanatban kezdik el a műveletet, akkor is rendkívül lassan. Egyetlen fiatalember küzd a poggyászokkal, szalagokkal, kb. 8-10 perc egy átlagos 3-4 fős család/csoport becsekkolása. Szerencsére nyílik még egy pult, így ott sikerül a beszállókártyát végül megszerezni. LF kb. 85%., a kézipoggyászokkal ismét hamar megtelik a felső rekesz. Ismét pontos indulás, kb. menetrend szerinti érkezés.

Egy nap valóban nem túl sok idő (sőt: rövid) egy utazáshoz, de ennyi idő alatt is jókat lehet repülni és bele is lehet kóstolni egy város hangulatába, légkörébe. Egyetértek azokkal is, akik szerint Madrid megér 1 napnál többet is. Ez bizony így van!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr381198489

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.21. 13:32:33

Apró észrevétel: Azt hiszem, Madridban nincs Alstom metró, csak CAF és Ansaldobreda.

amúgy meg remélem, nekem is összejön egy ilyen út (bár én biztos nem egy napig maradok akkor :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 13:35:38

Mi is 1 napot voltunk tavaly egy GRO-MAD-OPO karika köztes állomásaként, mit mondjak, nekünk nem igazán jött be Spanyolország kontinentális része... és katalán söröket sem sűrűn raknak ki a polcra, ez hiba :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 13:36:16

volt persze egy OPO-GRO rész is, ezért karika :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 16:04:43

Javaslom az éghajlat változási kérdések megvitatását a klíma blogon... köszi

csekkin 2009.06.21. 16:25:50

@mestska: Lehetséges. Alstom-re emlékszem ugyan, de megpróbálok utánanézni. Egyébként a madridi metró honlapján lehet érdekességeket böngészni: www.metromadrid.es/en/index.html

doki.zsuzsa 2009.06.21. 17:03:30

azérz szivesen olvastam volna,hogy MAdridban merre jártál és ha feltennéd a képeket valahová megtekintésre... jobban szeretnélek :)))

szcsongor 2009.06.21. 17:05:03

@csekkin: gondolom TGV-ICE szintű vasútra gondolt...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 17:06:14

@szcsongor:
Te, figyuzz már, szerinted a poszt írója miatt mentek ezek a gépek az említett útvonalakon??? (...)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.21. 17:07:37

@csekkin:

na utánanéztem, a 8000-s sorozatú járműveket a CAF gyártotta, a reptéri szakasz bővítésekor azonban a háromkocsis egységeket négyre bővítették, és ezt építette egy meglehetősen tág konzorcium, ideértve a CAf-ot, és az Alstomot is.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.06.21. 17:09:39

@cpandacsoki:

a nagysebességű vasúthálózat 1000...1500 kilométerig tud versenyképes lenni a repülővel. ahol a vonalak eddig kiépültek, ott át is vette az addig repülővel közlekedő utasok többségét. Ez a trend pl. Madrid-Barcelona között is, miután átadták a teljes vonalszakaszt nem is olyan rég.

csekkin 2009.06.21. 17:09:57

@mestska: Köszi! Berakhatnál esetleg egy linket is a szerelvényekről, ha már utánanéztél!

csekkin 2009.06.21. 17:12:26

@szcsongor: "Városnézésnek vicc az a pár óra, reptérről reptérre rohanni egy nap mégis mi értelme van?"

Azért mégis sikerült a Madrid vision mindkét útvonalát szépen komótosan végigjárnom :-)
A reptér meg a metró vonalán van (8-as vonal), kifejezetten gyorsan és korszerűen megközelíthető.

csekkin 2009.06.21. 17:14:08

@mestska: Nagyon tetszett, hogy egyterű, teljesen átjárható a vonat. Meg a klíma is jól jött a melegben...

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 17:17:28

@csekkin:
Már nem emlékszem melyik vonal volt, de reggel kb. a nyolcadik szerelvényre tudtunk felpréselődni, nem is tudom mi lett volna ha nem csak egy hátizsákkal vagyunk :)

csekkin 2009.06.21. 17:20:44

@doki.zsuzsa: OK, ez ugye túl szakmai topik madridi fotókra, de ígérem, készítek egy albumot! :-)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 17:22:21

@csekkin:
mondjuk h azt nézzük, hogy eddig csak metrókról és CO2 kibocsátásról volt szó, akkor a madridi képek simán elférnek :P

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.06.21. 17:50:23

Gárdonyi Géza pont valami hasonlót írt le egy novellájában:

www.sfportal.hu/szaz-eve-tortent-gardonyi-geza-a-repulo-kocsi.scifi

Csak akkor ez még scifi volt, most meg véres valóság :)

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.06.21. 17:54:47

Azt lehet tudni, hogy a posztban leírt kör cakk-pakk mennyibe került?

csekkin 2009.06.21. 18:33:01

@hüjehalyó: 18,615 HUF (ebből kétszer €-ban fizettem, csak át lett váltva HUF-ra).

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.21. 22:24:21

@csekkin:
2007-ben 15 ezer HUF volt egy BUD-ORY-BUD 1 napos Skyos móka, ahhoz képest a 18 ezer nagyon baráti :)

csekkin 2009.06.21. 23:10:47

@lokoszt: Valóban az. Ugye a dolgot az nehezítette, hogy vasárnapról volt szó, amikor is a kedvezményes vagy 0,00-ás jegyeknek legnagyobbrészt nyoma sincs. Még a 18k-hoz is kellett ügyeskedni.

ha1dbe 2009.06.22. 20:21:47

Sziasztok, van itt valaki, aki Hahn központtal lokosztol? En viszonylag gyakran indulok innen, es orulnek az utitarsnak.. ----Udv, Endre

sys 2009.06.24. 02:40:00

nem teljesen ontopik, de néha-néha elgondolkodom rajta:

mér van az, hogy a ryanair csak kifejezetten bunkó paraszt utaskísérőket foglalkoztat, az esyjeten meg mindig aranyosak és barátságosak? jó, ők se nyalják ki az ember seggét, dehát ez nem is elvárás.

csekkin 2009.06.26. 17:13:49

@sys: Sokan mondják ezt. Mostanra már jónéhány szektort mentem Ryan-ékkel, két év alatt. Nekem egytlenegyszer sem volt komolyan rossz tapasztalatom. Még rossz érzésem sem egyáltalán. Olyan előfordult, hogy fáradtak voltak vagy kicsit katonásak, de ez nekem bőven belefér. Velem tényleg udvariasak voltak. Pedig nem is nagyon szoktam a fedélzeten fogyasztani :-)

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.06.29. 11:13:18

@sys: "csak kifejezetten bunkó paraszt utaskísérőket foglalkoztat"

ez hazugsag. Egyeb mas hazugsagot is tudsz irni?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.29. 11:19:27

@zotya-DUB:
Írhatnál már végre pár érdekes, kulisszatitkos posztot :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.06.29. 11:20:03

@zotya-DUB:
Írhatnál már végre pár érdekes, kulisszatitkos posztot :)

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.06.29. 22:44:53

sajnos nem tehetem, kulon tiltva van. Meg blogot sem lehet (hivatalosan) irni....De majd egyszer kiadom a memoaromat ha meglesz a 10 000 repult oram :-))

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2009.06.30. 12:52:58

Sziasztok!

Igazából nem vágom, hogy hol lenne ennek a bejegyzésnek jó helye, de mostanában találtam rá az AeroSvit Crazy Fridays nevű akciójára, ahol ugyanis akár 399 dollárért elvisznek Pekingbe vagy például Delhibe meg vissza. Igaz mondjuk Kievből indul, de van Varsó indulással is. A torontoi járatokról nem is beszélve. :) Kár, hogy csak most találtam rá, különben már Delhiben lennék :)

sys 2009.07.06. 23:21:03

@zotya-DUB: rákérdezhetek: náluk dolgozol? :D

jó, nem repülök minden héten, de ryanairrel is meg easyvel is olyan 20 körüli utam volt, tök különböző célpontok között, és hát ez a mérleg. persze biztos véletlen. meg az is, hogy másoknak is ez a benyomásuk. meg az is, hogy időről-időre bedobnak egy még bunkóbb ötletet, pl. a fizetős vécék, vagy most az állóhely.