Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Air Asia - botrányosan olcsón

2009.08.04. 19:54 | zahnstein | 2 komment

Címkék: beszámoló airasia

Következzék egy beszámoló a februári malajziai és indonéziai kirándulásom fapadosokat érintő részéről. Az útvonal: a szárazföldi Malajziából Borneóba, ott egy párnapos kirándulás a civilizációtól meglehetősen elzárt dzsungelben, majd át Szingapúrba. Onnan tovább Jakartába, ahonnan ellátogattam Prambananba és Borobudurba.

Ázsiának ezen a részén több fapados cég is működik, néhány következzék név szerint is: az egyik legjelentősebb a Jetstar Asia (a Jetstar leányvállalata), szingapúri bázissal. Ugyancsak fontos fapados a Tiger, ami igazi ultralowcost vonásokat mutat. A piac szereplője még a filippínó Cebu Pacific, az indonéz Lion Air, Sriwijaya, az indiai Air India Express. Kicsit kilóg a sorból a magát boutique légitársaságnak tituláló thai Bangkok Airways és a Silkair, a SQ leányvállalata. Kisebb szereplő még a Firefly. A legnagyobb viszont Dato' Anthony Francis Fernandes cégei, az Air Asia cégcsoport. Külön légitársaságnak minősül a maláj AK, a thai FD és az indonéz QZ, mindegyik saját flottával rendelkezik. A flotta egyébként A320-asokból áll, meg néhány öregebb B733-asból, amelyeket folyamatosan selejteznek le. Az Air Asia cégcsoport járatai Kínától kezdve Myanmarig meglehetősen sok desztinációra repülnek, rendkívül olcsón.

AK5110 KUL-BKI (Kuala Lumpur-Kota Kinabalu): első Air Asia utam, egy másfél éves A320-assal. Olcsó, a repülőjeggyel egyazon foglaláson megvett buszjeggyel utaztam a rendes termináltól fél órányira lévő fapados terminálig. Sokkal lassabb, mint a vonat a KLIA-ra, de legalább nagyon olcsó, és közvetlenül a fapados terminálig visz a KL Sentraltól. A becsekkolásnál olcsó benyomást keltő, pénztárgép által hőpapírra nyomtatott beszállókártyát kaptam. Mivel Kota Kinabalu Sabah autonóm tartományban van, ezért határellenőrzés is volt. Külön kapu az xpress boardingosoknak. A repülés kellemes, az előre megrendelt kajámat a felszállást követő 5 perc múlva hozták is. Maláj cpt, ausztrál f/o, akik kétszer is szóltak a néphez. Free seating van, kb 70% LF. Érkezés a 2-es terminálra, itt is határelleőrzés és stempli az útlevélbe.
AK6080 BKI-SDK (Kota Kinabalu-Sandakan): gyűlölök korán kelni pedig a reggel 7 órás induláshoz muszáj volt. Kiderült számomra, hogy minden Air Asia járatra pénztárgép által hőpapírra nyomtatott beszkártyát adnak. Külön gate van a priority boardingosoknak itt is. Tartományon belüli járat, útlevélellenőrzés nincs. Két utashíd van SDK repterén, összesen három állóhely, de a fapados az itt is fapados, így az utashíd nélküli állóhelyre parkolunk, háromnegyedig megfordulva, hogy induláshoz ne legyen szükség pushbackre.
AK5823 SDK-BKI: nagyon tetszik, hogy a repülőtér szabadtéri, na nem olyan romantikus, mint USM (Koh Samui), de nem sok ablak van, így lehet élvezni a meleget. Ismét zökkenőmentes gyors, 55 perces út, szinte vadiúj A320-assal. Maláj cpt és f/o.
AK6273 BKI-SIN: itt hagyom el az országot, de senki nem nézi meg, van-e szükségem vízumra. (nincs) Bő kétórás út, végigaludtam, az előre megvett kaját is csak SIN reptéren ettem meg, nem tudom, beszéltek-e a néphez, de maláj cpt és F/o volt a szintén újszerű állapotú, nem túl régi A320-ason.
QR638 SIN-CGK: itt off, de 100% LF a Y és J osztályokon!, A332. Nem nézik, kell-e vízum nekem!!!! (kell)
QZ7340 CGK-JOG (Jakarta-Yogyakarta): lelakott, régi B733-as, 60%-os LF, indonéz személyzet. Az egyórás út eseménytelen, tetszik, hogy a CGK reptér is részben nyitott, tele sok zöld trópusi növénnyel, madarakkal. Tetszett nagyon. Szemben a Thai Air Asiával, és a maláj AirAsiával, itt ültetett járatok vannak, ugyanolyan beszkártyával. Érkezéskor szépen odavágták az öreg boeinget, aztán kiszállást követően a terminálhoz való gyaloglás közepette majdnem elütött a mellénk beálló GA (garuda) B734. Nem foglalkozott senki a népek terelésével. Legalább jó közeli fotót készíthettem róla. :-)
QZ7345 JOG-CGK Nem tetszik, hogy minden indonéz reptéren, így itt is pluszsarcot szednek be készpénzben az utasoktól, és csak helyi rúpiát fogadnak el, kártyát nem. Viszont az eredetileg kiírt B733 helyett egy új A320-as jött értünk, és állt be a maláj regisztrációjú szintén air asia társa mellé.

Az utazásom során több szektor nem volt, amit fapados légitársasággal repültem volna. Aki esetleg rászánja magát, hogy errefelé kiránduljon, olcsón eljuthat Kuala Lumpurig az Air Asia interkontinentális leányvállalatával, az Air Asia X Sdn Bhd-vel (D7) Londonból (STN). A kezdő retúr jegyár 300 GBP körül van, ehhez jönnek a fapadosoknál szokásos extrák (pogyász, étel, ital [előre rendelhető], nagyobb lábhely stb).

Az Air Asia járatok idejében foglalva nagyon olcsóak, olcsóbbak, mint Európában. Ha az induláshoz képest kevés idő áll már csak rendelkezésre, akkor is simán megúszható egy retúrjegy €100 alatt. Az én legolcsóbb szektorom €7 volt, és ehhez egyáltalán nem kellett járatot és időpontot keresgélni, mint itthon teszi az ember egy-egy FR, U2 vagy W6 jegy keresése közben.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr271244267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spotter1 2009.08.05. 12:01:47

Uram ez jó volt bár 1-2 repülős kép jöhetett volna még:)

bl4ze 2009.08.15. 19:12:34

jomagam is sokat utaztam Air Asia-val, egyedul egyszer volt gondom veluk (jarat 8 oras kesese) akkor is az Indonez branch-csal. A Malaj branch teljesen megbizhato. Kivalo ar/ertek arany :)