Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

In memoriam SkyEurope

2009.09.02. 12:14 | lokoszt | 31 komment

Címkék: skyeurope

Sokunknak a SkyEurope volt az első fapados élményt szolgáltató légitársaság. Tompus törzsutasnak számított a minap csődöt jelentő cégnél. Röviden összefoglalta mind a 36 repülését. Köszönjük a visszaemlékezést.

 

2004:
 
BUD-FCO
FCO-BUD
 
Első fapados repülésem még a régi T1-ről. A jegyet még nem neten keresztül, hanem az utazás kiállításon vettem. A mai árakhoz képest horror áron. 5990Ft+illeték volt egy útra/fő. Nagyon szűk előtér várt T1-en és másfél órás késés elsőre. Adtak kaja vócsert, de mini büféből pillanatok alatt kiették az összes kaját, így beváltani csak üdítőre sikerült. De az utazás nagy élmény volt, 8 év után ismét repülőn ültem. Élveztem minden pillanatát. A gép teljesen tele volt, a folyosó mellé kaptam már csak jegyet, nem is sikerült így a párom mellé ülni, akinek ez volt az első repülése. Ekkor még szolgáltak fel ingyen teát, ásványvizet a gépen. Élmény volt a római reptér, a terminálok közötti utazás. Visszafelé emlékeim szerint már nem volt késés. Tetszett, ahogy a reptérről rögtön a tenger felé repültünk és majd egy hátraarccal fordultunk hazafelé.
 
2005:
 
BUD-ORY
ORY-BUD
 
Mostanában ez fájdalmas emlék. Lánykérés Párizsban. Romantikus utazás, nézelődés Párizsban és környékén. Ez is a sky-nak köszönhető. Ekkor a gépek a T1 felújítása miatt T2-ről mentek. Oda-vissza pontosan. Ekkor már nem volt ingyen az innivaló sem.
 
BUD-BGY
BGY-BUD
 
Milánó először. A nászút. Egy újabb fájdalmas emlék, de nem a sky miatt az. Barangolás Olaszország északi részén. Odafelé ismét 1 órás késés, de ezt csak a biztonsági ellenőrzés után írták ki. Visszafelé pontos érkezés.
 
BUD-VCE
VCE-BUD
 
Egy kis romantikázás ősszel a szerelmesek városában. Akkoriban a sky még a Marco Polora közlekedett. A hosszú hétvégét sokan kihasználták. Mi meg azt, hogy a trenitalia-nal 50%-os akció volt. :-) Így a Garda-tóhoz is eljutottunk. Pontos indulás-érkezés oda-vissza, Ekkor már a felújított T1-ről.
 
2006:
 
BUD-BGY
BGY-BUD
 
Az akcióknak itt már ekkor sem tudtam ellenállni. Márciusra hihetetlenül olcsón volt jegy Bergamoba, így visszatértünk nászútunk helyszínére egy hétvégére. A gépek ekkor is pontosak voltak, pedig visszafelé emlékezetes szélvihar volt fél Európában.
 
BUD-CPH
CPH-BUD
 
Első út az északi régióba. Koppenhága és környékének felfedezése avagy hogyan használjuk ki a méregdrága napijegyet a legoptimálisabban.Az utazás ismét sima és problémamentes volt.
 
BUD-NAP
BLQ-BUD
 
A sok utazási élmény közül az egyik legemlékezetesebb. A sky ismét megbíztató és pontos volt. Odafelé Nápolyba érkeztünk, majd 10 nap alatt meg-megállva (Caserta, Róma, Assisi, Firenze, Ferrara) jutottunk el Bolognaba, ahonnan hazaindultunk. Emlékeim szerint a sky bolognai járata 1 évig élt.
 
BUD-AMS
AMS-BUD
 
Ha hosszú hétvége, akkor utazás. Különösen, ha olcsó a jegy. Korai foglalásnál jó eséllyel ki lehetett fogi jóárasított jegyeket. Ekkor épp pünkösdre Amszterdamba. Be is jártuk a 4 nap alatt Amszterdamot és környékét. A sky itt sem okozott csalódást. Pontos volt oda-vissza.
 
BUD-SPU
DBV-BUD
 
Az olasz road movie után bevállaltunk egy horvátot is. Odafelé Splitbe mentünk, visszafelé pedig Dubrovnikból jöttünk. Odafelé kisebb technikai probléma miatt késve indultunk (~2 óra), de aztán nyílegyenes padlógázzal robogtunk Split felé. Majd a Split környéki látnivalók végiglátogatása után elindultunk Dubrovnik felé, majd pár nap után hazafelé. Ennél a foglalásnál ért az a kellemetlen meglepetés, hogy mire lefoglaltam a spliti jegyet, addigra a dubrovniki megdrágult. Így pár nappal tovább maradtunk, mert a repülőjegynek olcsónak kell lennie. :-)
 
2007
 
BUD-BCN
BCN-BUD
 
Ekkor a wizz csak nyáron közlekedett Gironába horror áron, a sky viszont egész évben a fő reptérre. Télre pedig nagyon barátságos áron adták a jegyeket. Odafelé úton Ausztria felett meghibásodott az egyik navigációs berendezés, így visszafordultunk Ferihegyre. Sikerült megjavítani, így 4 órás késéssel végül elindultunk és szerencsésen meg is érkeztünk. Visszafelé semmiféle probléma nem volt.
 
BUD-NAP
NAP-BUD
 
Az olasz csizma sarka már régóta vonzott és ezt Nápolyból terveztem meghódítani. Nápolyból átvonatozva Bariba. A repülések pontosak voltak, de feltehetően Ferihegyen kicsórták a kajámat a táskából.
 
BUD-BGY
BGY-BUD
 
Szerencse, hogy Milánó környéke kifogyhatatlan mennyiségű látnivalót tartogat, így egy olcsó hétvégi kiruccanás ebben az évben is belefért. A repülés ismét problémamentes volt.
 
 
 
BUD-BRU
BRU-BUD
 
Nagyon örültem a sky brüsszeli járatának, annak meg még inkább, hogy nagyon olcsón sikerült rá jegyet vennem. Be is jártuk Brüsszelt és Flandria egy részét. Odafelé a kifutóról fordultunk vissza, mert egy műszer bedöglött. Egy darabig próbálták megjavítani, de aztán inkább átszállítottak a mellettünk parkoló gépbe, amivel így kb. 1 órás késéssel érkeztünk meg. Visszafelé már semmiféle probléma sem volt.
 
BUD-RMI
RMI-BUD
 
A sky egyik legjobb ötlete volt ez a desztináció. Akik a bícselés szeretik, azoknak is ideális, mert a reptérről gyalog elérhető a homokos tengerpart, de az olyanoknak, mint és is tökéletes, hiszen rengeteg látnivaló van arrafelé (San Marino, Ravenna, Urbino, Ancona). Alegelső járattal mentünk, a személyzetet virággal köszöntötték a
reptéren. Oda-vissza pontos indulás-érkezés.
 
CPH-BUD
 
Ingyenes Pet Shop Boys koncert a Tivoliban! Számomra ez kihagyhatatlan volt. Szerencsére az azóta szintén megszűnt Sterling-gel oda és sky-jal visszafelé elég barátságos áron meg lehetett oldani ezt a kanyart. És még belefért egy kis kiruccanás Malmöbe is a híres hídon keresztül. A járat pontos volt. Furcsa módon hiába állt csövön, a hátsó lépcsőn kellett beszállni. A kaja is elfogyott a gépen. Nem mintha én bármit is vettem volna, de a dán árakhoz képest a fedélzeti árak alacsonyak voltak, így nagy volt a kereslet.
 
BUD-NCE
NCE-BUD
 
Ismét nem tudtam ellenállni az akciós jegyeknek, de nem bántam meg. A francia és olasz riviéra, Monaco megérte az utazást. Odafelé volt egy kisebb késés, mert a gép tett egy óriási kanyart a tenger felett. Visszafelé pontos volt. A gép itt is teljesen tele volt.
 
BUD-CTA
CTA-BUD
 
Régi vágyam volt Szicília. Ez is egy nagyon jó döntés volt a sky részéről. A gép oda-vissza tele volt és pontos volt. A mellettem ülők a Vezúvot szerették volna látni. Nem szóltam nekik, hogy az Etnát látják. :-) Szicília gyönyörű, visszavágyom.
 
Ezután éreztem, hogy a társaság elindult a lejtőn. Feladták Krakkót és Budapestet. Aztán visszatértek egy meglepő desztinációval. Foglaltam is gyorsan.
 
BUD-TRS
TRS-BUD
 
Ideális Olaszország északnyugati részének bejárásához. 1 napra még Szlovéniába is átruccantunk. A gépen alig volt utas, kb. 50-en lehettünk oda és vissza is. A gép pontos volt mindkét irányban. Ekkor már cseh személyzet repülte, akik csehül is lemondták a tájékoztatót. Talán csak megszokásból.
 
VIE-LIS
 
Portugália is régóta vonzott már. A sky ellenállhatatlan akciója rávett arra, hogy feladjam azt az elvemet, hogy csak Ferihegyről vagyok hajlandó indulni. Mikor elindultam Budapestről a bécsi reptér honlapja már 1 órás kését jelzett, ami be is jött. Utolsó sky-os utamon volt még egy jó nagy turbulencia is, de egyébként tökéletes
volt az utazás. Sok magyar volt az utasok között. Ezzel az úttal búcsúztam tőlük. Lett volna még októberben egy BTS-SAW-BTS, de a menetrend változása miatt azt eladtam másnak. Szerencsére le tudta utazni, mert az időpontot is lehetett módosítani.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr781355082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

webber 2009.09.02. 15:17:38

Azért ahogy így leírtad, technikai gondok voltak bőven. Persze lehet, hogy csak peches voltál :)

vetinari 2009.09.02. 17:00:34

Tényleg törzsutas :)
Elképesztő milyen desztinációk voltak.. tuképp nem csodálom, hogy egy része nem volt rentábilis...
RIP

szcsongor 2009.09.02. 17:03:30

Te valami nagy Sky Europe fan voltál, hogy ennyit repültél velük? Jó sokat utazgatsz hallod...

szcsongor 2009.09.02. 17:04:50

@vetinari: ja, már egy Kiskundorozsma - Campobasso járaton se lepődtem volna meg ezek után :):):)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.02. 17:28:02

egyszer madárral ütközés miatt vissza kellett szállni kassára, de mivel nem horpadt be nagyon a 737, kis késéssel, de ismét elindultunk.. hiányozni fog.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.09.02. 17:32:56

Nekem is sky volt az első. Iszonyat módon megfájdult a fejem, fájt a fülem, minden bajom volt és vonattal akartam hazajönni Milánóból :) Szerencsére nem így alakult. Nekem azért is volt még szimpatikus, mert egy időben voltak egy napos karika lehetőségek is, de az is plusz pontot ért, hogy nem Gironába mentek anno, mint a Wizz. Ja és velük utaztam egyszer zsír új géppel :)

tomfree 2009.09.02. 17:50:15

Én augusztusban mentem velük utoljára Bécs-Nice útvonalon, nagyon döglődött a járat, odafelé 1 óra késés, visszafelé meg 9 óra késés volt, mert nem fizettek a bécsi reptérnek és emiatt nem is Bécsbe, hanem Pozsonyba hoztak hajnali 3-ra. Még szerencse, hogy kiugrott Pestről az egyik barátom kocsival, csak néztem volna, mint hal a szatyorban...:)Azok jobban jártak akik Bécsben hagyták a kocsijukat és vissza kellett menniük hajnalban oda...

fingerbangs 2009.09.02. 17:51:13

en imadtam a sky-t, egyetlen ok miatt:
budapestrol nizzaba is volt jarat
aztan mar egyaltalan nem volt budapestrol jarat, akkor becsbol mentunk nizzaba
hianyozni fog

remelem lesz ujra BUD-NCE valamelyik fapadosnal

zigzeg 2009.09.02. 18:26:42

Londonba mentem párszor Sky Europe-pal. Fapadosok közül nekem ez jött be a legjobban. Egyes nagy nemzeti légitársaságok persze jobbak, de egy fapados is verheti simán ezeket. Van, ahol a géppark sokkal öregeb, kényelmetlenebb (Aeroflot Tupoljevjei), van ahol meg szimplán bunkók (Alitalia). Szóval az összes általam használt légitársaság között a top 3-ban benn volt a Sky Europe. Sajnálom őket, voltak kellemes emlékeim.

HulyeReklamok 2009.09.02. 18:43:23

Azért a posztoló jobban kifejthette volna mi lett a zasszonnyal (leánykérés, nászút miért rossz emlékek) ... mert az elején felcsigáz, aztán meg nem lesz kerek a történet a végén ...

tompus 2009.09.02. 18:58:17

@HulyeReklamok: Válás. De ennek már nincs köze a sky-hoz...

baliquez 2009.09.02. 19:20:50

retkes szlovák cég, nem kár értük, van helyette másik bőven, malévért is sírt a szátok? naugyehogynem

El Paso-i macho 2009.09.02. 19:58:01

Skyeurope vs. Wizzair

Sztem mindenki tudja melyik volt az utasbarátabb, megbízhatóbb, szerethetőbb légitársaság.
Utóbbi maradt talpon és K-K Európa vezető fapados lt-a lett.
Sky-al voltam Milánóban, Barcelonában, Nizzában, Londonban, Velencében.
Nekem problémám eddig csak Wizzair-rel akadt.
Sajnálom őket. Darwin tévedett.

ex Matra 2009.09.02. 20:43:42

2007 BUD-BCN
Sorry, én voltam. De így volt jó. Szerencse pedig nem "kellett" hozzá.

Catella 2009.09.02. 22:55:42

Utoljára tavaly voltam velük, FCO-ra utalással együtt kijött 8 ezerből (oda-vissza). Kifelé bő 2 órás késés, vissza pontos volt. Szerettem az ültetést is, kevesebb tolongás volt a gépen. Sajnálom, hogy vége. Jövő heti FCO-mat még kibírhatták volna:)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.04. 16:22:06

kedves blogger kolléga! :)

az erdélyi repterekről, fapados utazási lehetőségekről nem tervezel posztot?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.09.04. 16:51:18

@Bukowszky:
Jó ötlet. Mire vagy kíváncsi? Temesvárt már próbáltam papíron, mert közben Arad lett belőle... Október elejére van egy TSR-BCN foglalásunk, remélem el is tudunk menni. Pár dolgot már írtam korábban a repülőtérről, akinek közelebb van mint Pest, maximálisan megéri, mert onnan jóval olcsóbban repül a Wizz. Van a románoknak is fapadosuk, néha egész jó árakkal, de állítólag megbízhatatlanok. Mondjuk az oldalukon is szinte naponta van 1 hír törlésről, módosításról

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.04. 17:21:39

@lokoszt: most konkrétan Marosvásárhelyre repülnék Ferihegyről a Wizz-el az őszi szünetben, de más lehetőség felé is kacsintgatok

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.08. 08:37:52

Temesvárról tényleg fillérekért lehet repülni.. no de hogy lehet (hogy érdemes) a reptérre eljutni?

Azt korábbi borzalmas tapasztalataim miatt eldöntöttem, hogy soha többet nem repülök szlovákiából, pláne nem úgy, hogy magyar rendszámmal felszerelt autómmal megyek oda..

Vajon Romániában mi a helyzet? Azt tudom, hogy rettenetes morállal közlekednek rettenetes minőségű utakon.. biztonságos a reptéri parkoló? Mennyibe kerül? Javasolt útvonal?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.09.08. 08:46:28

@Bukowszky:
Maga a reptér európai szintű és márciusban még csomag keret sem volt :)
Én Szegedről Kiszomboron keresztül mentem és megyek is hamarosan, közelebb van mint Pest és az utakról annyit, hogy nálunk ha fele olyan jó lenne a minőség, már örülhetnénk. Ráadásul nincs is nagy forgalom arra.
Parkolásról nincs infóm, de nézz szét itt: aerotim.ro/index.php?lang=en
Létezik tömegközlekedés is: Szegedről néha jár busz, Békéscsabáról vonat, Pestről pedig talán Orangeways.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.08. 11:58:51

köszi.

és egy költői kérdés: mikor lesznek végre fapados járatok, meg úgy egyáltalán, normálisnak nevezhető légiforgalom a híres-neves, csodálatos, rendkívül magasan képzett és fantasztikusan tapasztalt munkatársak által működtetett debreceni neeeeeeeeeeeeemzetközi repülőtérről?

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.09.08. 12:00:48

amint jelentkezik a fizetőképes kereslet. a következő pár évben nem építenék erre utazást :)

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.08. 17:46:42

@lokoszt: mindenki ezzel jön, de én máshol keresném az igazságot..

nem igaz az, hogy debrecenben nincs fizetőképes kereslet.. az egyik legjómódúbb város az országban, százával hemzsegnek errefelé a 10-20 milliós autók, és a 100ezres borokat is megveszik egyes boltokban..

csakhogy nincs az a milliomos, aki ne érezné rablásnak az öt számjegyű repülőtéri illetékeket..

itt volt annak idején a debrecen-budapest járat: nevetséges volt, persze, hogy senki sem fizetett (körülbelül) 10 ezret a jegyért egy irányba, meg még ugyanennyi illetéket, és különben is lehetetlen időpontban indult a járat: mi a jó eget csinált volna az ember kora hajnalban Ferihegyen, az autója nélkül?

miért van az, hogy például a szlovákok meg tudták ezt is csinálni, és teltházzal mentek pl. a Kassa-Pozsony járatok?

Temesvár, Arad, Kolozsvár, Kassa, Poprád, stb, stb, stb.. ezekben a városokban lenne nagyobb kereslet, mint Debrecenben? fura lenne.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.09.08. 17:50:35

@Bukowszky: és különben sem a millimosokra, üzleti utazókra kell építeni a XXI. század légiközlekedét.. szerintem a járható út az, különösen itt, keleten, hogy elérhetővé kell tenni egy átlagos alsó-középosztálybeli, sőt a legcsóróbb vendégmunkás és diák számára is a repülést.. ezt remélem nem kell pont ezen a blogon magyarázni senkinek, hogy miért :)

Col.Maybourne 2009.09.10. 14:39:44

@Bukowszky: Ebben sajnos nincs igazad. Szemely szerint tamogatom, hogy mindenki nezzen szet a vilagban egy kicsit, foleg azok a retegek, akiket felsoroltal. Ezzel csak az a bokkeno, hogy ebbol a legitarsasag (hagyomanyos, v. fapados) nem el meg. 180 helyet eladni 0.01€-ert full veszteseg, ugye.
Minden legitarsasagot (a fapadost is!) az uzleti utazo (pl én) tart el, mi tesszuk lehetove az egyeuros jegyeket; nektek. Nincs ebben semmi rossz, sot nagyon helyes ez igy. En a 400€-s C osztalyos jegyeket vadaszom, ti az 1€-st. Mi uzlti utazok fizetjuk a ti olcso jegyeteket (ha fapadossal kell utaznunk akkor is tobbszaz eurot fizetunk, mert altalaban masnapra foglalunk), mivel a legitarsasag nem nepjoleti szocialis intezmeny. Ismetlem: igy van ez jol! Nekunk annak idejen meg utlevelunk sem lehetett, ti inkabb menjetek es lassatok vilagot!

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.09.19. 18:03:15

Elvileg jön a fellendülés, nem kell aggódni. Az meg, hogy mi van a gép farkára festve, senkit nem érdekel. Mindenki csak azt figyeli, mennyi a jegyár. Ez lesz ezután is.