Mit csinál 10 nő 4 nap alatt 4 különböző országban?

2009.10.25. 18:05 | lokoszt | 14 komment

Címkék: budapest utazás beszámoló olaszország ryanair bud róma szicília városok fapados wizzair trapani lowcost bergamo bristol repülőterek lokoszt girona gro

Ismeritek azt a történetet, hogy 10 nő utazik a repülőn? Ha nem, akkor ajánlom az alábbi beszámolót. Pötyi71 és barátnői felkerekedtek, hogy megnézzenek néhány olasz várost. Közben lerepültek 8 szektort, érintettek 4 országot, a repülőjegyekért  fejenként mindössze kb. 9000 forintot fizettek.

2009.10.10.
Szombaton este pakolás után utolsó ellenőrzésként próbafoglalást készítettem. Az útvonalunk: BUD-BGY (Milano/Bergamo), BGY-TPS (Trapani), TPS-CIA (Róma), CIA-BGY, BGY-CRL (Charleroi), CRL-GRO (Girona) , GRO-BRS (Bristol), BRS-BUD.

Minden ment szépen, csupán a BGY-CRL esetében két járatot dobott ki a gép, a harmadikat, amire nekünk foglalásunk volt, nem adta ki. Már késő volt, nem szóltam senkinek, gondoltam majd reggel megbeszéljük. Kellemes éjszakám volt…. Egész idő alatt azon gondolkodtam, akkor miért engedték kinyomtatni a beszállókártyákat két nappal előtte.

2009.10.11.
Vasárnap hajnalban ébresztő, Háromnegyed 5-kor találkoztunk Ferihegy 1-en. Elmondtam az aggályaimat, szavaztunk: megyünk! Elvégre ha minden kötél szakad, Milánóból vonattal is haza lehet jönni,  de Rómát és Trapanit mindenképpen  látnunk kell.
Első körünk: BUD-BGY.
A gépen kevesen voltak, az Alpok csodálatos volt, a leszállás sima. Innen másnap reggel 08:30-kor indultunk tovább Trapaniba, volt tehát 25 óránk. 3,5 eurós napijeggyel irány a város. Olyan üres volt reggel ½ 9-kor, hogy azt hittük valami ünnepük van, és ma senki nem lesz az utcán. Csomagmegőrzőt kerestünk nem volt sehol. Sem a vonat, sem a busz pályaudvaron, így húztuk a bőröndöt egész nap. A vár csodálatos, Bergamó nagyon tiszta, kellemes nagy város. Sok kutya, kutyapiszok nélkül.

11 óra magasságában már ébredeztek a bergamóiak, aztán hirtelen olyan tömeg lett, hogy be is dugult a város. Egy tetszetős nemzetközi vásár volt a főtéren. Minden EU-s ország képviselte magát a saját jellegzetességével. Az egyik magyar standon Che Guavara-s póló és fapillangó hivatott képviselni kis országunkat, holmi  piros paprika, vagy kolbász helyett…

Az olaszok rengeteg sajtot, sonkát, szalámit kóstoltattak és persze árultak. Mire ezt végigjártuk kezdett sötétedni. Fagyiztunk, majd a vasútállomásnál 50 percet vártunk a reptéri buszra, ami teltházzal meg is érkezett. Gondoltuk nem nyomorgunk, másnap reggelig van időnk. A következő busz 30 perc múlva jött, de természetesen fullon volt. A menetrend szerint ennyi idő alatt 4 busznak kellett volna jönnie. Itt kezdtünk rájönni, hogy Itáliában a pontosság ismeretlen fogalom. Utána azt csináltuk, hogy felültünk arra a buszra, ami a reptérről jött és a várba megy. Időnk, mint a tenger, no problémo.

Este 10 óra magasságában visszaértünk a repülőtérre, ahol már rengetegen voltak. . Rengetegen voltak. Leültünk a padokra és vártuk a reggelt. Bergamóban nem akartunk szállást, mert azt mondtuk, itt még frissek vagyunk, majd Trapaniban. Reggel négykor ébresztőt tartottak a biztonságiak miután átmehettünk az indulási oldalra.

2009.10.12.
Indulás 8:30-kor Trapaniba. Sima repülés, sima leszállás után nagyon meleg fogadott minket az olasz városban. A busz 2,20 euróért vitt be Trapaniba. Alig voltak a buszon rajtunk kívül. A tengerpart csodálatos, az óvárosi része  még szebb. Nagyon kellemes, kedves emberek élnek itt. A kocsikat letekert ablakokkal hagyták a parkolókban. A motorok és a biciklik nem voltak kiláncolva, mint nálunk. Kajáltunk az egyik kifőzdében, ahol egy nagy adag finom tésztasaláta 4 euro volt. Utána egy isteni fagyi következett, 2 gombóc másfél euróért. fagyizóban ettünk fagyit. 2 gombóc volt 1.50 euró.

Reggel fél hétkor indult a gépünk, amihez az első busz 5:00-kor indul a menetrend szerint. Szállást már találtunk, bent az óvárosban fejenként 25 euróért. De elbizonytalanodtunk, mert a tulaj szerint nem biztos, hogy menetrend szerint 5-kor elindul az a busz. Mivel a későbbivel már ne mértünk volna ki, megszavaztuk, hogy ismét a Hotel Terminál szolgáltatásait vesszük igénybe. Fel is kerekedtünk az este 9-es buszhoz. Mire odaérünk, már kiürült a buszpályaudvar és a környéke is. Csak mi voltunk, 10 nő, és egyikünk sem tud karatézni és  a futást sem bírtunk volna sokáig. Busz persze sehol. Jó fél órás késéssel aztán megérkezett a jármű, ami aztán eljuttatott minket a reptérig. A késés ismeretében jó döntés volt, hogy nem vártuk meg a reggelt. A mosdóban mindenki rendbe rakta magát, majd elnyúltunk a reptér hosszú padjain, szerencsére elfértünk, pedig itt is éjszakáztak még páran rajtunk kívül.

2009. 10.13.
Korán keltünk, irány a TPS-CIA járat. Nagyjából pontosan indultunk, az utunk Rómáig eseménytelenül telt. A repülőtértől a  buszjegy 1,20 volt, egy metrómegállóig, onnan már a 4 eurós napijegyet használtuk. Már réggel olyan tömeg volt a metrón, hogy csak pislogtunk. A Termininél lezuhanyoztunk, a pályaudvaron, leraktuk a csomagot, és irány Róma. A Colosseo megállónál jöttünk ki a metróból. Nekem egy kész csoda volt, hogy élőben megpillantottam a Colosseumot. Teljesen a hatása alá kerültem. Itt a gladiátor jelmezbe öltözött figurák köröztek körülöttünk. Néhány fénykép után benyújtja a számlát: kéri az 5 eurót. Kellett is a vizes ruha. Miért nem mondta előtte, hogy megélhetési gladiátor? :)

Utána a Trevi kúthoz mentünk, ahol szintén elég sok a megélhetési árus, egyikünknek sikerült is 3 szál rózsát vennie 3 euróért, pedig nem volt szándékánban. Megnéztük még a Vatikánt is, de utána már nem sok időnk maradt, mert 18:30-kor indultunk vissza Bergamóba.

A leendő, vagy induló, vagy nem induló csatlakozásunk szempontjából nem volt megnyugtató, hogy már kb. fél órás késésben voltunk. Aztán egyszer csak elindultunk, majd egy olyan nagy légörvénybe kerültünk, amit még nem tapasztaltam soha. Legalább 5 percig dobálta a gépet, az utaskísérők mosolya sem volt túl őszinte. Az utasok közül sokan sikítoztak, félelmetes volt.

Bergamoba érve láttuk, hogy a bizonytalan gépünk mégis létezik, s rögtön késik is 40 percet. Háromnegyed 1-re érkeztünk Charleroi repülőterére. Eredetileg azt terveztük, hogy bemegyünk a városba és foglalunk szállást. Aztán végül ismét csak a Hotel Terminálban szálltunk meg. Egyébként meg lehet szokni. Ekkor már nagyon álmosak voltunk, gyorsan el is aludtunk, bár a terminálban már vacakul hideg volt.

2009.10.14.
Ez a nap már arra volt, hogy haza jussunk. A BRS-BUD jegy 1 font volt, ehhez kellett igazítani a többi járatunkat. Bristolba egy kis kerülővel jutottunk el. Reggel 6:30-kor indult a CRL-GRO szektorunk. Az úton semmi különös nem történt velünk. Megérkeztünk Gironába, ahol megint jó idő fogadott. A városba nem volt időnk bemenni, mert 2 óra múlva indultunk tovább Bristolba. Átmentünk a biztonsági ellenőrzésen, és beültünk a Mekibe kajálni.

Reggeli után irány Bristol. A GRO-BRS járat teljesen tele volt. Az angolok most mentek haza a nyaralásukból.  Bristolban olyan csodálatos idő volt, hogy nem is hittem el, hogy Angliában vagyunk.
Itt már pontos volt az indulás és este 21:45-re megérkeztünk Ferihegyre. Nem voltunk fáradtak, a repülőn tudtunk aludni. Mindenkinek tetszett a kis kirándulás, nagyon jó volt. A BUD-BGY (Wizzair) kivételével a Ryanair gépeivel repültünk.

mrandor 2009.10.25. 19:01:02

Remek kirándulás lehetett, legközelebb vigyetek magatokkal! :-)

Ez nekem új, hogy CRL nem zr be éjszakára, régen bezárt, aztán a késő W6 meg utasai mehettek Liege-be.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.10.25. 20:36:39

Én is csak gratulálni tudok a szervezésért és a lebonyolításért.

SueSue · http://twitter.com/Sue__sue 2009.10.25. 21:53:54

apám sárga irigysége vagyok :S :DDD

Catella 2009.10.26. 19:33:25

Én is irigyellek Benneteket:) Persze ehhez kell egy ilyen jó csapat is.

Pötyi71 2009.10.26. 21:28:08

@Catella: Köszönjük a gratulációkat. Valóban jó csapat és nagyon jól éreztük magunkat. Többször utaztunk már, de ennyi szektort egyhuzamban még nem.Ezt is kibírtuk és keményebbek lettünk. Lassan szervezzük a következőt túránkat.

arandria 2009.10.27. 16:12:07

Tavaly engem is kidobtak a CRL terminálról éjszakára, mehettem ahová akarok :-(
50 euróm bánta, annyi volt a legolcsóbb szálloda.

senator412 2009.10.29. 17:58:44

Érdekes, hogy a trapani tulaj inkább hagyott veszni 10 fizető vendéget (és vele 250 eurót...). Én a helyében megszerveztem volna a hajnali kijuttatásotokat a reptérre. Ennyi embernek már taxival sem lett volna sokkal drágább fejenként, mint busszal.

senator412 2009.10.29. 18:07:34

@Pötyi71: Ha legközelebb Bergamo-ban jártok, hasonló szituációban, a bőröndöket hagyjátok a reptéren. Ott az Autostradale cég irodájában van csomagmegőrzés, 8-tól éjfélig, 10€/3 csomag.

Pötyi71 2009.10.29. 22:12:42

@senator412: Köszi az infót. Legközelebb élünk is vele. Elképzelhető, hogy más reptereken is működik csomagmegőrző?

senator412 2009.10.31. 18:36:09

@Pötyi71: Nemcsak elképzelhető, de szinte biztos, hogy a legtöbb reptéren van. Érdemes a megcélzott reptér honlapját előtte átböngészni, ott is fel szokták tüntetni.

tg_mak 2010.03.08. 00:27:48

TPS friss infók: az AST busz a reptérről Trapaniba €4,50. Délután volt egy kis késése.
Március 2-án a fő turistairoda zárva volt, és nem lehetett biciklit kölcsönözni sehol (?) Trapaniban. Az ericei felvonó március 13-ig karbantartás miatt zárva.
Helyijárat (ATM) €1 (nekem csak intett a buszos hogy szálljak fel), körjáratként közlekednek, a 10-11-es cikázik át az óvároson.

tg_mak 2010.03.08. 21:41:50

Még egy fontos/sajnálatos hír: Rómában a Termininél megszűnt a zuhanyzási lehetőség. A takarítók azt mondták, hogy egy ideje nincs már. (1-2 helyen az irányjelző táblákon azért még kint figyel a zuhany piktogram, régen az épület alagsorának északi csücskében volt).

vannini 2010.05.18. 10:18:15

Fantasztikusak vagytok!!!
Valakivel fel tudnám venni a kapcsolatot közülletek? Nem tudom hogy kell online foglalni a ryanairnél. S.o.S. :)

Pötyi71 2010.06.14. 16:28:13

@vannini: Mail-em publikus, bármikor írhatsz, szívesen segítek.