Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Balti-tália 2/3.

2010.09.09. 08:00 | tg_mak | 2 komment

Címkék: utazás beszámoló kun ryanair stockholm városok fapados városlátogatás riga tampere olcsó repülőjegy repülőterek nyo

Itt van körutam beszámolójának 2. része: Tampere, Riga, Stockholm

KUN-TMP 18:20-19:55 FR2731 (EI-DCR)

Boarding 22 perccel indulás előtt, pontos indulás. A tőlem balra ülő hangos lányoktól nem értettem a kapitány szavát (cpt. Moras Cristoina(?) Anders(?); Olga, Urszula, lvasilány, fiú). Helyem a 31D (ha már nem ülhetek ablak mellé, kényelmesen közel vagyok a kijárathoz). Leszállás előtt ide-oda dülöngélt a gép, megijedtem le ne érjen a szárny, de aztán a leszállás már sima volt.
A mellettem ülő kedves pár vitt be autóval a városba. Jót beszélgettünk, meglepte őket a nyelvrokonság, de terveznek jönni Budapestre, ajánlottam is a turkui járatot, különösen, hogy 1 héttel előttem szüleim tettek vele egy kört.



Tampere

 

 

A város ipari a leírás szerint, ám a környezete és a finnek hozzáállásnak köszönhetően ebből mit sem éreztem. A csodás városi parkok és a sok víz ellensúlyozta a főtér mellett füstölgő kéményt. Finnország valóban az ezer tó országa, semmi kétség, ebből 2 mellett sétáltam.

 

 

Az északi tónál lévő kalandpark területén van egy a berlinihez hasonló adótorony, a másik kilátópont a Pyynikki domb kilátója a város nyugati szélén, körülötte szép parkkal.

 

 

Nagyon meglepett az észak nyári hatása: este 11-kor délutáni érzésem volt.

 

 

Ételkülönlegességek: a munki fánkféleség, kihagyhatatlan. Ha valami undorítóra vágyik az olvasó, a musta makkara-t meg kell kóstolnia. Ez a mi fogalmaink szerint hurka, de áfonyalekvárral tálalva különösen gusztustalan képet ad, nekem ízlett. Olcsón lehet ezeket megkóstolni a piactéren (meglepett, hogy a kofák helyett csinos lányok az eladók). Nagyon finom munkit adnak a Pyynikki toronynál is.

 

 

A könyvtárban ingyenes az internet használata. Finnországban nagyon sok embert kezelnek alkoholproblémákkal, én mégsem találkoztam részeggel. Mókásnak találtam, hogy Tampere nyugati szomszédja Nokia település (mellesleg Sárospatak testvérvárosa), és hogy van ilyen nevű mobilszolgáltató is. Továbbá eléggé mások a fogalmaik a panelről: annyira zöld környezetbe helyezték az efféle házakat, hogy kimondottan vonzónak találtam.

 

 

TMP-RIX FR2735 12:40-13:45 (EI-DCD PRIDE OF SCOTLAND)

A tamperei reptér (úgy hallom a turkui is) külön fapados terminállal rendelkezik, ami röviden jellemezve, kicsi és kaotikus (csekin és szeku előtti pult egybeépítve, lemérték kézitáskámat, ezután van táskaleadó pult, szekunál tényleg különtetették a kis folyadékokat, öngyújtót, nincs digitális kijelző, kevés kapu, egymáson átlógó sorok, érkezők és indulók ugyanazon folyosón). Egyébként tiszta hely.
Thomas Willmack másodpilóta; Stivy, Charlotte, Cha..., Nikoletta - rámenősök lányok a prospektusokkal. Kapitányt nem lehetett hallani a zajos utastársaktól. Felszállás után volt pár durva hullám, sok gyerek sírt is. Sima leérés, fanfár.

 

 

Riga

Szerintem az átlag-magyar alig tud valamit róla, pedig az óváros egy ékszerdoboz.
Az ország pénze a Lat, melyből 1 egység drágább a fontnál is.
A 22-es busz visz be a központba, az újságosnál lehet kártyával jegyet venni, 1 jegy 0,5Ls (190Ft), én a 24 órásat választottam 1,9Ls-ért. Ezért kaptam egy papír-chipkártyát, amit felszálláskor a „lyukasztóhoz” érintve kiírta, hogy meddig érvényes.

 

 

Riga a Daugava folyó 2 partján fekszik a torkolattól nem messze, középkori városmagja a jobb parton található. Ekörül csodaszép parkok, szecessziós negyed (itt a magyar konzulátus egy szép házban) egészítik ki a látnivalókat, valamint a túlparton is nagyon szép régi faházas negyedeket (Agenskalns) talál a látogató. A szovjet időkre 1-2 emlékmű (volt egy kimondottan megalomán) és néhány városszéli épület (Spilva reptér Sztálin-barokk épülete) emlékeztet, no meg a főváros nagyarányú oroszajkú lakossága, egyébként jó takarítást végzett – a mára EU-tag – Lettország. A lett lányok pedig gyönyörűek.

 

 

Az óváros legfőbb látnivalója a feketefejek háza (Melngalvju nams), ami a háborúban megsérült, majd a szovjet uralom lebontatta „a német reakciós jelképet”, ám mára visszaépítették. Figyelemre méltó még 2 nagy temploma. Nagyon szép utcái vannak, hangulatos kis terekkel, kereszteződésekkel. Több helyen láttam hegedűsöket játszani, valamint belebotlottam egy országimázs bemutatóba is: nagyon büszkék a lettek a mézükre, s kis folklórműsor keretében kóstoltatták is buzgón. Jellegzetes helyi ital a Kvass (íze kissé, szaga különösen emlékeztet a sörre, amúgy édes ital, és az üdítős pultról vettem el), valamint nagyon sok fekete kenyeret láttam (talán orosz hatásra).

 

 

A Hotel Reval Latvia tetejéről (már a liftből is) pazar panoráma van a városra. A piac az óváros déli oldala melletti vasúti töltés túloldalán van (a magas régi toronyház – Akadémia – felé), ott lehet olcsón enni is, és van egy nagyobb élelmiszerbolt is. Még a töltés óváros felöli oldalán van egy naaagy buszmegálló, ott lehet felszállni a reptér felé menő buszra (vagy át kell menni a hídon, mindenesetre nekem fura, hogy pont a központ mellett 1,5km van a 2 megálló között). Az árak az itthoniakhoz hasonlóak, de szerintem nem olcsóbbak.

 

 

RIX-NYO FR1963 14:35-14:40 (EI-DLF bye bye skyeurope LF>95%)

A rigai reptér nagyon modern és tiszta, nemrég újíthatták fel. Több csápos dokkja van, mi gyalogoltunk. Fél liter vizemet simán átengedték a szekun, utólag lepődtem meg, nem is kicsit!
Pontos beszállás után cpt. Marcus, ill. Tamara, Dominika. Joiana, Evisa köszöntöttek a fedélzeten. Pici késés, sima felszállás, gyönyörű idő. NYO-n LEPATTANTUNK szó szerint – 2 szer értünk földet, aztán kicsit csalinkázott is a gép, de nem volt ijesztő, inkább csak vicces, különösen az a pattanás. :D
Jót nevettem madarunk pofátlan nevén. Lehet, hogy a sky-tól vették a gépet?

 

 

 

 

Nem tudom ki csomaglota be ezt a 2 csomaglemérőt, gondolom elégedetlen utasok, de így elég viccesen hatott a kuka mellett. Jó célzás. :P

 

Stockholm

NYO-ról a legegyszerűbb bejutás a fővárosba a Flygbussarna, ára kor/megvétel módja alapján változik, 3100 forint körül van. Stoppolni akartam, de nem sikerült, így megvettem a jegyet.

 

 

Stockholmban a vonaljegy 60, a napijegy 100, a 3 napos jegy 200, a hetijegy 260 korona. 20 év alatt és 65 fölött van 40% kedvezmény (sl.se). A város nem olcsó, tapasztaltam is. Szállásadómmal egyeztettem néhány kulcsszámot: kenyér, albérlet, stb.

 

 

A város kb. 10 nagyobb szigeten terül el. Az óváros (Gamla Stan) külön szigeten fekszik, tőle északra 2 pirinyó szigettel, több híd köti össze őket. Van egy jó kilátópont a Södermalm sziget északi részén (Zinkensdamm metrómegállótól északra), ajánlom.

 

 

Nagyon jó leírást találtam (http://www.mek.iif.hu/porta/szint/human/szepirod/modern/zitaneni/istok/html/index.htm) bár nem tudtam mindent meglátogatni. Legolcsóbb kijutás a reptérre (én így tettem): Vonattal Nyköpingbe (jegyet az sj.se oldalon 1 hónappal előre megvéve fél áron kapni), majd onnan a 515/715-ös busszal a reptérre.

 

 

Érdekesség, hogy a buszon csak kártyával lehet fizetni.A vonaton pedig van konnektor minden széknél laptopnak.

 

 

FolYtatás a 3. részben
Fényképeim megtekinthetők a picasán (itt és itt), élményeim elolvashatók netnaplómban.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr412272665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sportswear 2010.09.09. 08:40:56

Szerintem a Wizznek is simán megérné egy rigai járatot üzemeltetni, nem nagyon jár arra fele sok minden Budapestről.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2010.09.09. 10:39:08

A bye-bye festésű gép már régi (több ilyen üzenős gép volt), mondjuk levakarhatták volna már, mert rég nem aktuális :)
süti beállítások módosítása