Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (71) wizzair (138) Címkefelhő

Az oroszok sok táskával repülnek

2011.05.23. 13:35 | lokoszt | 3 komment

Címkék: utazás beszámoló fapados easyjet amsterdam lowcost városlátogatás lokoszt

Balázs jó régen küldött egy beszámolót, amit mostanra sikeresen meg is találtam. Íme:

Mivel még nem repültem Európában fapadossal, csak rendes légitársaságokkal, így kíváncsi voltam, hogy itt milyen a szolgáltatás (A Közel Keleten volt szerencsém Air Arabiához és Jazeera Airwayshez, de az másik kávéház)

Az Easyjet akciókkal mindig szemeztem, szimpatikus volt, hogy nagy repterekre mennek, nem valahova a „világ végére”. Mivel Prágában lakom, innen az amszterdami járat volt a legszimpatikusabb, ott még nem jártam és jó időben repülnek egy hétvégi kiruccanáshoz. A novemberi 30%-os akcióban sikerült igen jó áron találni 2 jegyet január 7-9 között. A feladott csomaggal együtt volt 2880 korona, ami igen baráti.

A gép W-ben repüli Párizs-Prága-Amszterdam útvonalat. Így péntek délután 16:35-kor indult a járat. A prágai reptéren a kapu számát, csak a legvégén írják ki, a tumultus elkerülése végett. A brit célállomások az 1-es terminálról indulnak, a francia, olasz és holland pedig a 2-esről, mindig a D4-es kaputól. Ez a legutolsó a biztonsági ellenőrzés után balra fordulva. Már 15:30-kor ott ültünk és vártunk türelmesen. Ültek még páran, de elég rutintalanok voltunk, mert amint kiírták a kapuszámot, egyből 150 ember állt be a sorba kb. 20másodperc alatt. Mivel szerettünk volna egymás mellett ülni (plusz barátnőm – ablak mellett) így kicsi pofátlan módon, de a speedy boarding után odamentünk és bementünk kb. 10-iknek. Hídon ment a beszállítás. Odafelé pontos volt a gép, olyan 80%-on lehetett a foglaltság, eszegettek a népek szépen. Leszállásnál besétáltunk a terminálba.

Visszafelé vasárnap kora este 18:40-kor indult vissza a gépünk Prágába. Korán kiértünk a reptérre, kis sétálgatás után elhatároztuk, hogy akkor bemegyünk. Az összes Easyjet járat az M-es kapuktól indul. Ez teljesen el van különítve a többitől. A biztonsági check után egyből a „központi” váróba érkezik az utas, ahol van kb 80-100 ülőhely, egy újságos, egy duty free bolt, egy kávézó-szendvicses kioszk. Más nincsen és itt sem írnak ki kapuszámot, hogy senki ne menjen be a folyosókra. A legközelebbi kapu 10 perc távolságra van szerintük – valóságban kb 5 perc. Ha valaki nagyon odafigyel akkor bemehet a folyosóra, a mozgójárdák után is van monitor, így elsőnek lehet a kapuhoz érkezni. Igaz, hogy ott maximum a földön lehet ülni, mert székek nincsenek. Mi odamentünk, így a kapuhoz 3-iknak érkeztünk. Itt 95% körül lehetett a foglaltság, mert üres szék nem nagyon maradt a gépen. A check-in csaj elég bunkó módon viselkedett. Volt 3 orosz férfi, akiknek nem 1 kézipoggyásza volt, hanem sok szatyor meg 2-2 táska. Az egyiket félreállította, a másik kettő meg valahogy belopózott. Aztán a három emberre jutó 12-14 táskát elkezdték egybecsomagolni, meg behordani a tömegbe középre. (Tipikus kelet európai ember és a hatóságok játék volt, persze mindenki az utasoknak szurkolt). Beszállás gyorsan ment, kisétáltunk a géphez és irány fel. Mi hátra mentünk, így kényelmesen lett megint ablakos hely. Az érkező gép 15 percet késett, így sietség volt. Amikor már csak az ajtózárás volt hátra, megjelent a check-in csaj és elkezdte keresni az embert „kék táskával”. Végigment a gépen, nagy nehezen megtalált emberünket. Minden csomag szépen fel volt pakolva ide-oda, nem tudta rábizonyítani, hogy több csomagja van mint egy. Elment dumált a főstewardessel, megpróbálták rávenni, hogy szálljon le. Nem akart, bent ült ablaknál. 5-10 perc múlva jött a kapitány, megpróbálta meggyőzni, hogy szálljon le. Emberünk makacsul mondta,hogy 1 csomagja van, mit akarnak tőle. Itt már olyan 30-40 perc késésünk volt, egyedül ez az affér miatt. Jöttek utána a reptéri biztonságiak, mutattak mindenféle igazolványt, emberünk csak mondta,hogy 1 csomagja van. Elmentek előre, beszéltek a személyzettel, majd ajtó csukódott és irány Prága. 1 óra késés lett a 15 percből emiatt a jelentéktelen dolog miatt és egy fontoskodó check-in csaj szereplési vágyából. Prágában biztos örültek, akiknek a gépe Párizsba 20:30 helyett majdnem 22 órakor indult. Leszálláskor hídon sétáltunk be a terminálra.

Az Easyjettel meg voltam elégedve, megyek velük szívesen máskor is.
Üdv és jó repülést mindenkinek.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr292925984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jancsa Jani · http://burger.blog.hu 2011.05.23. 14:18:35

mondjuk ennyire nem kellett volna szivatni az embert, de ha az a szabaly h egy csomag, akkor egy csomag, mert akkor mar jogosan merul fel a kerdes, h aki meg feladta, az miért nem viheti fel ugyanigy ingyen ilyen alapon

malysz ádám 2011.05.26. 09:02:19

Air Arabia és Jazeera Airways milyen volt? Írhatnál róla kicsit, úgysem sokan repültek velük szerintem, érdekes lenne tudni.

DVB 2011.05.31. 12:32:36

Mindkettore igaz,hogy mivel az utazokozonseg mas szokasokkal rendelkezik, nem nagyon eroltettek az online checkint, nem mertek dekara a csomagokat stb. Eleg volt nekik az, ha nem volt extra darab. (Az arabok szeretnek ezer csomaggal menni). Az Air Arabia tiszta volt, jo arak a fedelzeten, pontos, viszont Sharjah, ahova repultem, a legtragikusabb repter ahol valaha jartam. A beleptetes valami iszonyat, 4 pult tobbszaz emberre. A Jazeera DXB-re repult amikor veluk mentem, a checkin itt is hagyomanyos, a csomagok szamara jobban odafigyeltek,de a fegyelem hianyzott. Emberek mobiltelefonaltak a geprol fel es leszallas kozben, maszkaltak, nem volt meg a normalis kontroll. Annyi a kulonbseg a kettoben mint Kuwait es az Emiratusok kozott. Air Arabia ajanlott, Jazeera kevesbe.