Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Egy elveszett londoni beszámoló

2012.02.14. 21:16 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: budapest london temesvár wizz fapados wizzair tsr lowcost városlátogatás olcsó repülőjegy lokoszt

Előkerült a saját nyári londoni szösszenetem, most derült ki számomra, hogy ez valahogy lemaradt a blogról.


Egy négy napos londoni kiruccanást realizáltunk még júniusban a WizzAir április akciójában, melyhez közreműködött lesaux a Wizz kártyájával, így 14 ezerből (ebből majd 4 ezer volt a LTN-TSR szektor) kijött per fő egy BUD-LTN-TSR kör, a nekünk épp megfelelő időpontban.
Szegedről óvatosan indultunk vonattal t-275-kor továbbra, is azt az elvet követve, hogy inkább legyünk ott 2-3 órával korábban, mint 5 perccel később… A vonatunk egészen Albertirsáig eseménytelenül, máv léptékkel elhanyagolgató 15 perces késéssel haladt, ám a településen való – menetrendben nem szereplő megállás – már alapjában véve sem tűnt túl biztatónak. Alig állt meg a szerelvény, máris bemondták, hogy egy előttünk haladó vonat gázolt, ezért „előreláthatólag beláthatatlan idejű késés” várható. Első hallásra még bele is fért a dolog, kb. ezért is indultunk el időben, az ördög nem alszik. 


Öt perc múlva feltűnt a kalauz, aki elismételte a hangosban hallott beláthatatlan késés infót. Kérdésemre elmondta, hogy átlag 120 perc egy ilyen helyszínelés, mindkét vaspálya le van zárva, ha lesz új infója, jelzi. Ekkor azért gyors fejszámolásba kezdtem, mert elvileg 15 perccel a menetrendi ferihegyi érkezésünk előtt voltunk 30 perc zakatolásnyira, innentől a két óra már necces. Nagyon lassan telt az idő, gyorsan megnéztem az alternatívákat, a helyközi busztól a pesti ismerősökig, rokonokig és körvonalazódott egy lehetőség. Ám időközben, kb. háromnegyed 5 magasságában jött a jó hír, hamarosan megindul a forgalom (Később az MTI-nek azt nyilatkozta valamelyik ingyenélő mávos, hogy már megrendelték a pótbuszokat és szaladnak az ott rekedt utasokért. Ez persze nettó hazugság volt, legalábbis az Albertirsán veszteglő 3-4 vonatra jutó pár ezer utas ebből a szolgáltatásból nem részesült…


Közben az első vonatot 17 óra környékén tényleg el is indították Pestre, de jó ideig nem követte újabb szerelvény, míg szemből 2-3 járat is befutott. Kezdtünk türelmetlenek lenni, a korábban körvonalazódó autós megoldást a máv bejelentésére lemondtuk, ott álltunk abban a szituációban, hogy akár Irsán is maradhatunk, hisz a vonattal nem érünk már oda Lisztre, és az autós körről is lecsúsztunk az idő faktor miatt. A poén még az volt, hogy Szegedre sem lett volna automatikus a visszautunk, hisz az IC-nek is csúfolt fostalicska szegedi vonatok Albertirsán meg sem állnak.
Az útitársam jegyezte meg: „nagyon régen utaztam vonattal, kb. 30 éve… mondjuk sokról nem maradtam le, mert akkor is ugyanezek a mozdonyok húzták, ugyanezeket a kocsikat, a fekete-fehér balatoni fotókra is jól emlékszem, max. annyi a különbség, hogy lekerült a vörös csillag a gépek elejéről”)


Nem bántom tovább a vasutunkat, elég baj az, hogy csak ez jutott nekünk… A vége az lett a sztorinak, hogy 17:43-kor leszálltunk a még helytelenül Ferihegynek kitáblázott a Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér megállóhelyen és kisebb rohanással beértünk a már javában zajló boardinghoz.  A secun alig voltak és egyébként is profin és gyorsan tették a dolgukat az ellenőrök.


A 16. sorban foglaltunk helyet, az LF a 100%-hoz volt közelebb. Guruláskor bejelentkezett egy Havas Henriket megszégyenítő, szétesően laza hang. Állítólag ő volt a kapitány, de a nevét is érthetetlenül mondta el, az utasokkal való kommunikációt ezzel ki is merítette.
A repülés eseménytelen volt, szerintem a fogyasztásból nem igazán lehet befizetni a következő havi repülőgép részletet. Egy régi, ellenben tágas lábtérrel rendelkező, fehér orrú madárral mentünk, a lajstromot nem figyeltem. Azért annyiban mégis megemlékeznék „Havas” kapitányról, hogy a leszállás vajpuhára sikerült, a románok ezt vastapssal és „nagyszínpad, nagyszínpad” skandálással hálálták volna. Furcsa volt, hogy az út végi reklám blokkban utazásra ösztönözték a népet az új úti céljaikra, köztük Forliba. Esetleg egy adatbázis frissítés nem ártana, vagy ha a sztyuvi is tisztában van a ténnyel, akkor elég gáz, hogy Forli a headliner…


London változatlan, kellemesen hűvös időnk volt végig, jöttünk-mentünk, ami épp útba esett, azt megnéztük ismét. Gyorsan el is telt a kinti 3 teljes nap, szombaton hajnalban indultunk is vissza. A végállomás ezúttal az olcsó jegyekkel csábító Temesvár, ahova talán heti 3x fordul a londoni gép, míg Pestre ugye naponta ennyiszer. Ha jól láttam ez a gép volt az első lutoni érkező szombat reggel hat óra ötvenkor, majd kisvártatva befutott a pesti is. Örömteli, hogy a kaput már leszálláskor kiírták, sőt működött a több nyelvű utas tájékoztatás is. Lajstromot itt sem láttam, viszont beszállás után küzdöttünk a kisebb lábtérrel, nyúljon meg a nyaka annak, aki ezt fejlesztésként el tudta adni az Airbusnál, vagy annak, aki így rendelte a WizzAir-nél…
Londonban valaki fordult már meg 30 perc alatt? A gépünknek ez megint 60 percre sikerült, de mivel kifelé úton hajnalban nyomták neki, még így sem késtünk. A román személyzet mellett magyar volt a kapitány, én kérek elnézést, hogy nem jegyeztem meg a nevét, (talán Fekete XY) pedig repülés közben is beszélt hozzánk. Elmondta, hogy Budapest fölött húzunk majd el, bár valószínűleg sokat nem látunk majd a helyi nevezetességekből. Még a guruláskor lesokkolt azzal, hogy Temesváron 32 fok vár minket, akik az előző napokban 17 fokhoz szoktak, 1 napja a piacon még az akciós sálakat nézegettük.


A repülés itt is eseménytelen volt, nekem az emelkedés tűnt egy kicsit óvatosabbnak, Pesten kilőttek minket, itt meg szépen, kényelmesen avászkodtunk felfelé. A gépen majdnem teltház volt, viszont a lányok nem győzték szórni a két körben is kitolt bicikliről a szajrét: a rózsaszín tenisz inges román dzsigolók elég sűrűn adták át angol fontjaikat a légitársaságnak némi szendvicsért és egyéb élelmiszerért, majd csecsebecséért és műanyag szarokért cserébe. Temesváron kicsit nyűgösebb volt a landolás, jobbra-balra forgolódtunk, majd billegtünk és pattogtunk is kicsit a kiállított MIG-ek mellett. A pálya végén megfordultunk és szépen visszagurultunk, a következő érkező kb. 4 óra múlva volt esedékes, ezért nem zavartunk senkit.



 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr394105882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.