Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Olcsójegyes körút hat városba

2009.10.28. 10:04 | mrandor | 4 komment

Címkék: budapest beszámoló ryanair bud wizz fapados wizzair easyjet bergamo olcsó repülőjegy lokoszt

A tervek szerint ez az út BUD-BGY (Bergamo/Milano)-CAG (Cagliari)-GRO (Girona)-PMI (Palma de Mallorca)-STN (London)-NYO (Stockholm)-BUD lett volna, keddi indulással. Igen ám, de a Wizzair törölte a keddi bergamoi járatot, így hétfő esti indulás lett, Rómába. Az új tervnek megfelőlen minden további nélkül átírta a légitársaság az új útvonalra a jegyet.


Hétfő, W6 BUD-FCO; /HA-LPF, 75% LF/

Kellemes út, veszekedő házaspárral
(nő: hová szól a helyünk?
férj: bárhová lehet ülni.
nő /sipítva/: nincs konkrét helyünk?!
férfi: nincs
nő /még jobban sipítva/: ittvoltálmárkoránésnemszálltálbehogyfoglaljhelyetamikortudodhogycsak
ablakmelletttudokutanimosthová üljek??!!
férfi: hallgat
steward, utasok: nevetnek
szerénységem felajánlotta az ablak melletti helyét, amit az asszonyság el is fogad, hálás érte. Nála már csak férje tekintete hálásabb. A steward is sietett megköszöni nemes tettemet. Szerintem az egész gép hálás lehetett nekem...



Fiumicinon a Cotral buszok indulási helye: a B-C terminál (nem tudom, mi lett az új neve, állítólag átnevezték) érkezési oldalán kell kijönni, majd balra, a taxidroszt elejéig kell elsétálni, onnan már látszik a megálló, 30 m. Rövid járdacsík az aszfaltra fel van festve a >Cotral< szó.
Fontos: az internetes menetrenddel ellentétben nincs 0.30-as busz, az 1.15-ös van, de késett, 1.40-kor jött. Tehát ha nincs ott a busz időben, még nem kell megijedni! Az éjszakai fekve alvást a rendőrök nem preferálták, annál sem, akinek volt besz.kártyája. csak ülni lehetett!

A Terminiről a Terravision-nel mentem CIA-ra. 4.30-kor megy az első busz, ha betelik, van tartalék. A TerraCafé 4.00-kor nyit, már lehet jegyet és capuccinot is venni.

Kedd, CIA-BGY; /EI-DCT, rocker-kinézetű cpt. napszenyában, 75% LF/

Nyugis út; ami érdekes, hogy a CIA-TSF járat fullra tele volt, ezt nem gondoltam volna. CIA-n a biztonsági ellenőrzés a check-in pultok nyitásához képest később történik, kb. 5.20 körül.

Bergamo valóban szép, sajnálom, hogy csak 2 órám volt rá, de el is határoztam, hogy a következő köröm valamelyikébe is beleveszem, mert megér (legalább) még egy napot.

Cittá altába a reptérről történő közlekedés kaotikus, tömegnyomor a buszokon.
A múltkor az is kiderült, hogy nem mindenki azonos útvonalon jutott be a városba a busszal: a busz alapvetően az autópályán megy, kivéve az 1C jelzésűt, az valóban kering a környező utcákban.
 
BGY-CAG; /EI-DCW, 60% LF/

Cagliari jó kis város, kimentem a strandjára, remek hely, nyugis így szeptemberben, de a tenger és a levegő meleg - az utóbbi 26 fokos, a víz is e körül volt. Csak ajánlani tudom, ide is vissza szeretnék térni. A strand finom homokos, hegyekkel körülvéve.
 
CAG-GRO /EI-DPL, LF 32,275%/
 
Sima út, 50 perccel előbbi landolás a menetrendhez képest, ezt a steward is kiemelte, Michael O’Leary biztos büszke lenne rá (igaz, 10 perccel korábban indultunk).

Girona repterén nyugodtan lehet aludni, van bár, ami egész éjszaka nyitva van (vagy legalábbi amikor én elaludtam még nyitva volt, amikor keltem meg már kinyitott).

Szerda, GRO-PMI /EI-DKW; LF 20%/

Bár kicsi az utaslétszám, a járat értelme, hogy a gép PMI-ről teljesít komolyabb utakat, GRO "csak" a bázisa.

Mallorcán - a tervezett bícselés helyett - a sűrűsödő felhőkre tekintettel gépkocsit béreltem és irány a hegyek: Sóler, Sa Colebra, Torrent de Parreis, sajnos Lluc kimaradt egy monszunszerű eső miatt, majd legközelebb.

A város központjában béreltem hirtelen jött ötlettől vezérelve autót. Egy dízel Seat Ibizát kaptam, félig tankolva. A kocsit a reptérre kellett visszavinnem. Teljes biztosítással és a reptéri felárral egy napra ez 60 euró. A gázolaj elég volt egész napra, a klíma is ment. Kauciót nem kellett fizetni és csak készpénzzel lehet fizetni.

A városból Sóler felé vagy átküzdjük magunkat a szerpentinen, vagy az alagútat választjuk, ami gyorsabb, de drágább, mert fizetni kell érte. Nem tudom mennyibe kerül, mert szerpentineztem, ez pedig gyönyörű út, fantasztikus kilátással, tájjal.

Sólerből elmentem a híres Torrent de Pareishez, ez egy folyó vágta kanyon, amely a tengerparton ér végett. A folyó már csak egy kis patakocska, de az öböl környéke is gyönyörű. A kis partszakaszhoz való eljutás is külön élmény, mert az gyalogút egy része egy szikla belsején keresztül vezet.

Mint írtam, tervbe vettem egy zarándokhelyet, Lluc-ot. Azonban rendkívül nagy eső kerekedett, így csak kívülről néztem meg a zárdát.
Az út mentén néhány helyen – Írországhoz hasonlóan – birkák legelésztek, jöttek mentek, de felbukkant néhány vadkecske (vagy valami vadon élő kecskeszerű patás) is.

PMI-STN /G-EZIK; 36 üres hely az A-319-esen)

Este az easy 3 járatot indít PMI-ből arra a 3 londoni reptérre, amelyet használ: STN, LTN és LGW. Míg LGW-re kb. 40 ember várt, a LTN-i gép félházzal ment, addig az STN - amivel én is utaztam - volt a legjobban tele. Ez gondolom annak köszönhető, hogy STN esetében több a hajnali átszállási lehetőség.
A mellettem ülő nő - aki azért már ihatott kicsit - a legkisebb zökkenőnél is Oh my God! felkiáltásban tört ki. Emiatt a férjén kívül senki sem tudott aludni...

Jó hírek STN-ről: elkészült a Burger King gyorsétterem (sajnos pont ott, ahol én aludni szeretttem...), valamint nyílt egy éjjel-nappal nyitvatartó SPAR, ahol a 3szög alakú szendvics szerelmesei kiélhetik vágyaikat. Én a Dairy Milk csoki iránti szenvedélyemet éltem ki, mert akciós volt éppen. Finoman szólva is piknikus alkatomat látva az eladó kérdezte is, hogy chocoholic vagyok-e.

Csütörtök, STN-NYO /EI-DAI: az úticélnak megfelelően, stílusosan Nyköping felirattal; LF 40%/

A repülő régebbi lehetett, mert volt hálós zseb az üléseken és a törzs oldalán a >Ryanair< felirat is kisebb volt, az ablakok felett.

Nyugis repülés volt, nem voltak sokan a reggeli gépen.
Skavstaról az akciós árú (5 euró/irány) Terravision/Flygbussarna buszaival mentem Stockholmba. A menetidő 1 óra 20 perc, a reptérre 1 óra 25 perc, amit tartanak is. Valószínű van a buszokon tempomat, mert egyenletes volt a sebesség: befelé a Ryan buszai utolértek, kifelé megelőztek minket.

Stockholm drága, de szép. A rénszarvashús meg finom (figyelni kell, mit vesz meg az ember, mert a „sima” szarvast is előszeretettel eszik a svédek). A belváros a reptéri buszok végállomásától gyalog kényelmesen bejárható. A hajós városnézés elfogadható áron van a királyi palotával szemben lévő kikötőből. Az őrségváltást nem érdemes megnézni, ám van egy-két fiatal és csinos katonalány közöttük.

A reptéri kaja-pia árak horror, a check-in előtt valamivel olcsóbb.

NYO-BUD /HA-LPJ, LF 80%, sok a svéd/

Nyugis út hazafelé. A svédek kiitták a gépről a sört és a fehérbort, valamint a vodka is elfogyott. Egy nő 3 vodkát, 3 fehérbort és 2 narancslét vett magának...

Pontos érkezés BUD-ra, elértem az utolsó vonatot a Nyugati felé: ne menjetek hátra a peronon, mert csak két kocsiból áll a vonat. Kalauz jön, nála is lehet jegyet venni, nem szívózott, nem pótdíjazott.

Néhány szó a jegyek árairól: a FR jegyek 3-4 euróba kerültek, míg az easy 26,9 € volt. A W6 jegyek közül az átírt római jegy akciósan 1040 forint volt, míg a stockholmi jegy ajándék volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr291479243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

doki.zsuzsa 2009.11.22. 15:10:23

irigyellek kolléga,,,
én ehhez az úthoz biztosan öreg lennék :)
gratula az írásodhoz, pár fényképpel meg lehetne spanolni

mrandor 2009.11.22. 16:48:35

Te irigykedsz? Te, aki a legtöbbet utazol? Irigykedni nekem van okom. :-)
De az út télleg nagyon kiváló volt!

benjipd 2013.04.20. 22:12:09

Ekkor még volt terra busz Stockholmba?

mrandor 2013.04.22. 22:01:58

Igen, úgy rémlik, de lehet, hogy a Flygbussarna buszaira árult a Terra jegyeket. Rég volt, nem emlékszem...
süti beállítások módosítása