Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Fessük újra a repülőmúzeum Il-14-es repülőjét!

2010.04.03. 05:11 | mrandor | 1 komment

Címkék: il

A magyar repülés tárgyi emlékeinek megörzése iránt elkötelezett magánszemélyek adománygyűjtést indítottak a ferihegyi Repülőgép Skanzenben álló IL-14-es (néhány infó  a gépről) felújításra. A szakemberek terveik szerint március-április környékén lehetne kezdeni (folytatni) a munkát, amikor már jobb az idő.

 

 

A gép festése, technológiától függően 200-250 ezer forintból valósítható meg minimum. A felirat matricák kb. 50-60.000 forint környékén gyártathatók le.

A gép motorjai gyakorlatilag üzemképesek, hosszabb távon tervezik ezek felújítását is, hogy néha be lessen röffenteni a látogatók kedvéért egy kis zümmögésre.

A projekt egyik motorja, Zsaludek Endre elmondta, hogy az is a terveik közt szerepel, hogyha olyan sok felajánlás érkezne (nemcsak tőlünk) hogy maradna belőle, akkor azt a szolnoki IL-14-es, a 102 oldalszámú gép eredeti festésének helyreállítására szeretnék fordítani. Ezekhez is megvannak a szükséges minták és tervek.

A tipus üzemképessé tételére is elég jók a kilátások szakmailag, de ehhez is természetesen jelentős befektetői háttérre lenne szükség. Egy ilyen munkának húszmillió alatt neki sem szabad kezdeni, de a munkához szinte minden alkatrészt, szerszámot, dokumentációt, sőt viszonylag jó állapotú gépet is be lehet szerezni a csehektől, ahol ezek még megtalálhatók.

Mindenkit bíztatunk eme nemes cél támogatására, hiszen tudjuk, hogy jó helyre, jó kezekbe kerül a felajánlás és nemsokára, ha ismét kilátogatunk az Emlékparkba-megállva a megszépült gép előtt, büszkén felsóhajthatunk, hogy ebben egy kicsit én is benne vagyok.

Minden adományozó fog kapni egy emléklapot is, amely a tervek szerint (de még nincs tisztázva) kedvezményes Emlékpark látogatásra fog jogosítani.

Örülök, hogy ismét sikerült egy közös jó célt felvállalnunk, aminek remélhetőleg már nyáron láthatjuk az eredményét.

Köszönjük a segítőkész hozzáállásotokat, és a remek ötletet.

Az index.hu Pilóta topic tagjai

Érdemes elolvasni a fórum   hozzászólásait (a Repülés-képek topikban), az eddigi adományozók listáját itt találod.

További információkkal Zsaludek Endre szolgál: zsaludek kukac yahoo.com

 

Bookmark and Share

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr351707253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Catella 2010.04.03. 23:08:35

Életem első repülőútja IL-14-essel volt '67_ben. Volt benne egymással szemben lévő üléspár is, mint a farmotoros Ikarusokban:) És piszokul rázott a Balcsi felett, erre határozottan emlékszem.
süti beállítások módosítása