Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

9 nap, 7 ország, 10 repülőút, 17 fotó

2011.05.29. 13:30 | lokoszt | 28 komment

Címkék: utazás beszámoló dublin ryanair luton wizz városok fapados wizzair lowcost lokoszt ltn Varsó

Íme az élménybeszámoló DePassant a tavaszi low-cost köréről: 9 nap, 7 ország, 10 repülőút.

Meglehetősen zsúfolt program, ha újraszervezhetném, hagynék legalább egy pihenőnapot. De nem lehet okom panaszra, lássuk:



03. 25.
BUD-LTN 12:20-13:55, W6, 5990 HUF (5000-es djuice voucher + 990 pontokból)
(Budapest-Luton)

Minden ezzel a jeggyel kezdődött, ehhez kellett valamit szerveznem, ami igen jól sikerült. Az út eseménytelen (előrebocsátom LF-t, fogyasztást, lajstromjelet, pilóta nevét stb. sehol nem jegyeztem fel, nekem ez annyira nem fontos). Ez volt a legizgalmasabb repülés, mert egy 24,6 kg-os kézipoggyásszal kellett abszolválnom. Megúsztam.



EasyBus-szal 2 fontért be, nem engedtek fel az eggyel előtti buszra, na de 20 perc nem sokat számít. Londonban 15 kg-tól megszabadulás (huh, baromi sok az a 25kg egy hátizsákban), régi munkatársak meglátogatása, majd este csendes cider (szénsavas almabor) ivászat egy rég nem látott földimmel. Szép napos idő volt, állítása szerint ez volt eddig az év legmelegebb napja. Este 9-kor irány Stansted ismét 2 fontos easyBus-szal. Az éjszakát a reptéren töltöttem, ismét konstatáltam, hogy STN még mindig egy nagyon szuper reptér, ha csövezésről van szó: az ingyenes zuhanyzó, a csendes alvóhelyek és a korrekt árú Spar kombinációja verhetetlen.

03.26.
STN-RYG 08:35-11:45, FR, 5.12 EUR
(London-Oslo)

Reggel pontos indulás, eseménytelen út, fanfáros érkezés… a -3 fokba. A norvég vámtiszt inkvizíciójának köszönhetően lekéstem a vasútállomásra közlekedő ingyenes buszt, így egy órát tölthettem ezen a „fantasztikus” reptéren. Nem különösebben hatott meg, nem voltak nagy terveim arra a napra, csak el kellett ütnöm az időt az esti gép indulásáig. Már előre kitaláltam, hogy a közeli Moss városkából átmegyek komppal Hortenbe, ami szintén egy kisváros. Végre jött a busz, eljutottam a vasútállomásra, ami egy megálló inkább, és persze a jegykiadó automata nem működött. Kicsit aggódtam, mert ott az a rendszer, hogy ha van jegykiadó automata a felszállás helyén, akkor csak 20 korona felárral tudsz venni a kalauztól jegyet. Szerencsére ez nem Magyarország, így a kalauz bemondásra elhitte, hogy nem működött a gép, így felár nélkül 34 koronáért (1200 Ft) vehettem jegyet a 9 km-es, 7 perces útra. Bankkártyával, hiszen ott az teljesen természetes, hogy akár a vonaton is fizethetsz kártyával. A vonat maga új, tiszta, kényelmes és ingyen wifi van a fedélzeten. Mondjuk ennyi pénzért ez elvárható. Rövid séta a komphoz, 30 koronáért (1000 Ft) visznek át a túloldalra, fél óra alatt.


 

Horten szintén egy nyugis kisváros, itt bizony még hegyekben állt a hó március végén.


Némi táplálék magamhoz vétele után a helyi ICA szupermarketből, viszonylag korán visszakompoltam Moss-ba, ami szerencsés döntésnek bizonyult, mert a reptér felé közlekedő vonat 45 percet késett (nesze neked, 1200 Ft-ért itt is késnek a vonatok :) ).
 

RYG-KUN 20:10-22:55, FR, 6.53 EUR (Oslo-Kaunas)
 

Eseménytelen út, Kaunas repteréről a 29-es busz visz be a vasútállomásra, 1.80 litas (140 Ft) a jegy elővételben, sofőrnél 2 litas. Ami tetszett és alapvetően az egész Baltikumra igaz, hogy nem megy az az őrült lehúzás a reptereken/vasútállomásokon/buszterminálokban mint máshol: a reptéren az újságosnál egy fél literes üdítőt 200 Ft-nyi litasért vettem. A busz már egy érdekesebb történet, mégpedig azért mert 3 különböző menetrendet is találtam, és ugye késő éjszaka már nem lenne jó lekésni az utolsó buszt. Ráadásul a buszmegálló kicsit messzebb van mint Ferihegy 1-en a 200as busz megállója, így folyamatosan figyelnem kellett mikor jön. Később a sofőr elmagyarázta, hogy ez úgy működik, hogy felhívják telefonon és megmondják mikor indulhat (nyilván a gépek érkezéséhez igazítva). Mindenesetre egyedül utaztam a buszon. Találkozás a vendéglátómmal, majd néhány domb megmászása után már nagyban „szörföltem a kanapéján” :)

03. 27.
Kaunas


Olvashattunk már erről a tuti kis városról Gábor beszámolójában, kb. azzal telt ez a nap, hogy mászkáltunk a városban.



A St. Michael templom, Laisves Aleja, óváros, Kauno Pilis (hivatalosan kastély, de inkább csak egy torony, ráadásul éppen felújították) után betértünk egy Cili Kaimas étterembe és ettünk egy jót. Ez egy étteremlánc, és elég sok helyen lehet vele találkozni, helyi ételeket kínálnak korrekt áron, tesója a Cili Pica, ami inkább pizzéria, szintén jó hely, finom a pizza, van angol étlap, lehet kártyával fizetni, szóval ideális hely. Érdekes, hogy elég szerényen képviseltetik magukat a nagy nemzetközi gyorskajáldák (meki, BK, KFC), inkább a helyiek viszik a prímet. Meghatározó élmény volt látni a helyi tömegközlekedés ellenőreit munkában, ugyanis ellentétben a magyar rendszerrel, ott saját kisbuszaikkal róják a várost, megállítanak egy buszt, a sofőr felengedi őket (5-6 egyenruhás emberke) az első ajtón, a többi ajtó zárva marad, azonnal blokkolják az elektronikus jegykezelőket, majd szépen végigmennek a buszon és ellenőriznek, ha valakinek nincs jegye, az megy velük a kisbuszba megírni a papírokat. Így aztán nincs sumákolás, hogy „akkor a következőnél leszállok”. Egy kis vicces adalék: az ellenőrök kisbuszaira egy csokor répa van felfestve, ugyanis litvánul a bliccelőket nyuszinak hívják (mert olyan gyorsan tudnak elfutni) :))
Itt említeném meg a Zebra WIFI hálózatot, ami a reptéren is van, ill. még másik 4000! helyen Litvániában, mindössze 5 litas-ért (400 Ft) vehetünk 24 órás hozzáférést, és tényleg szinte bárhol találunk hálózatot. Szerintem ez egyedülállóan olcsó Európában.



03.28.
Vilnius


A reggeli túrórudi (az orosz fajta, nem annyira édes mint itthon, de nagyon finom) bevitel után 17 litasért (1300 Ft) átvonatoztam Vilniusba. A előző esti éjszakába nyúló sörözés hatására kissé nyűgösen érkeztem, és elkövettem azt a hibát, hogy a turistainformációban szerzett ’city guide-ot’ a vasútállomás előtt olvasgattam, így 5 perc alatt vagy hatan rohamoztak meg: cigit, pénzt lejmolni, taxishiénák, nem túl szimpatikus arcok túravezetést ajánlva stb. Tömegközlekedés helyett a séta mellett döntöttem, bejártam az óvárost, Katedrálist, Szent Péter és Pál templomot (nagyon szép belülről), az elnöki palotát.



Sajnos a sikló nem üzemelt, ami felvisz a Gediminas toronyhoz, de érdemes felmenni, szép a kilátás a városra. Összességében egy szép város ez is, azt viszont mindenképp megemlíteném, hogy Litvánia úgy egészében - Lettországgal és Észtországgal összehasonlítva - sokkal „lepukkantabb”. Végül is ez nem meglepő, a három balti ország közül ez a legnépesebb és a legszegényebb. Azért ez ne tántorítson el senkit, semmivel nem rosszabb hely mondjuk Budapestnél.



Mivel délutánra végeztem a nézelődéssel és az eső is elkezdett cseperegni, beneveztem egy mozizásra az Akropolis nevű hatalmas bevásárlóközpontban (nincs túl közel, busszal 15 perc). Szerencsére a filmeket itt sem szinkronizálják, litvánul és oroszul feliratozzák (egyszerre!). A mozijegy kb. 1100 Ft-nyi litas volt. Este irány a buszpályaudvar, ahonnan 10 órakor indult az éjszakai busz Varsóba:

Vilnius-Varsó busz 22:00-07:00 simpleexpress.eu 14.2 EUR
03.29.


Varsó
Majd egy órával korábban érkeztünk Warszawa Centralna pályaudvarra, mivel vendéglátóimmal a találkozó csak 8-ra volt megbeszélve, így volt időm felfedezni az eléggé lehangoló aluljárók labirintusát, megcsodálni a kultúrpalotát (ami szerintem szép, de a helyiek utálják), a modern üzleti negyedet valamint szerezni egy napijegyet a tömegközlekedésre 9 zlotyiért (600 Ft), ami ISIC diákkal csak 4.5 zlotyi. Ilyenkor elgondolkodom, hogy Budapesten mi kerül 1550 Ft-ba egy napijegyen… Régi ismerősként köszöntöttük egymást a vendéglátóimmal, hiszen korábban már jártak nálam Mo-n, most fordult elő velem először, hogy oda-vissza működik egy couchsurfing kapcsolat. Sajnos az egész délelőttömet elvesztegettem, mert itt volt az a küldetésem, hogy találjak egy mosodát, ahol szárító is van, mert egy kézipoggyászba nem fér bele 9 napi tiszta ruha. A low-cost utazás apró kellemetlenségei. Mindenesetre délután sikerült bejárnom az óvárost, ami elég furán hangzik annak fényében, hogy ugye a II. világháborúban porig bombázták a várost. De szépen megcsinálták, igaz nincs olyan „óváros hangulata”, szerintem itt inkább az az elképesztő, hogy a semmiből újjáépítették.



Volt még időm bejárni a Wilanów parkot és megcsodálni a kastélyt, valamint a Lazienkowski parkban a „vízen úszó” palotát. Rám sötétedett, irány a szállás.



03.30.
WAW-GSE 10:50-12:30, W6, 69 PLN (4700 Ft) pontokból
(Varsó-Göteborg)

Búcsú vendéglátóimtól, majd be Warszawa Centralna-hoz, onnan 175-ös busszal irány a reptér. Kellemes dugóba keveredett a reptéri busz, kb. félúton felszálltak ellenőrök, szerencsém volt, mert a dugó miatt a 40perces jegyem már a végét járta, de még pont jó volt. A velem szemben ülő utasnak már nem volt ilyen szerencséje, neki lejárt a jegye, és az ellenőrök könyörtelenül megbüntették, hiába hadakozott vagy 10 percen keresztül. Mert ugye az óra számít és nem a menetrendben megadott menetidő. A Chopin-ről elnevezett reptérről pontosan indultunk, eseménytelen út, annyit kiemelnék, hogy a sztyuvi a beszállás befejezte után sem engedett leülni a vészkijárati sorba, mert állítása szerint nem lenne fair azokkal szemben, akik fizettek érte. Én ezt nem így gondoltam (mert azért fizetsz, hogy BIZTOSAN legyen extra lábtered, én meg azért nem, mert nekem meg csak LEHET, hogy lesz), mindenesetre nem álltam le vitázni a lengyel kislánnyal. Göteborg City reptérre megérkezve sikerült lencsevégre kapni egy, a partőrség szolgálatában álló Dash 8-ast (kedvenc gépem).



Innen a jó öreg Flygbussarna jóvoltából jutottam be a Niels Ericson terminálba, 110 SEK (3300 Ft) a retúr transzfer a neten foglalva. A buszsofőrnek először bele kell fújnia egy alkoholszondába és csak akkor tudja beindítani a buszt, ha az eredmény negatív. Ezt itthon is bevezetném. Mivel a város nem tűnt annyira izgalmasnak, illetve baromi hideg volt, úgy döntöttem, hogy kimegyek a Volvo múzeumba. Oda egy 5-ös villamos, 32-es busz kombóval egy bő fél óra alatt  25 koronáért (750 Ft) lehet kijutni. Múzeumbelépő 50 korona (1500 Ft), de szerintem megéri. Ezzel szépen eltelt a délután, este pedig – egy gyors vacsora után– mentem vissza a reptérre.


GSE-STN 22:00-22:50, FR, 7.52 EUR (Göteborg-London)

Göteborgban még a secu előtt széttépik a beszállókártyát, valamint következetesen mindenki táskáját belerakatják egy elfektetett keretbe, ami egy mérlegre van ráapplikálva, így ott nincs sumákolás. Eseménytelen út, érkezés a szinte már második otthonomként szolgáló reptérre, ahol a Spar-ban 77pennyért (240 Ft) beszereztem egy doboz paracetamolt a Norvégiában kezdődő és Svédországban beteljesedő megfázásomat orvosolandó (röhej, hogy itthon ez drágább, ráadásul csak patikában kapható).
03.31.

STN-DUB 06:30-07:45, FR, 12.45 EUR (London-Dublin)

Rövid alvás után ébredve meglepve konstatáltam, hogy 5 órakor már Final call volt kiírva a gépem mellé, hirtelen megijedtem, de ez nyilván csak a Ryan hülyesége. Természetesen 5:40-kor még semmi személyzet nem volt a kapunál. Kb. 25-30-an voltunk az egész gépen. Egészen eddig a napig nem értettem, hogy lehet valaki rosszul a repülőgépen. Most rájöttem… Kegyetlen viharos szél fogadott minket, össze-vissza dobálta a gépet, mindenki sápadt rendesen, amikor jött a bónusz, ugyanis a xwind miatt a pályától kb. egy méterre rástartoltunk és mentünk még egy jó nagy kört a szélviharban. Hálát adtam az égnek, hogy nem reggeliztem Stansteden, mert bizony sokan viszontlátták a full english breakfast-jüket. Az eredmény: fél órás késés, falfehér arcok. Kiszállásnál a pilóta kijött, mosolygott, elnézést kért a kellemetlenségekért, de ezt valahogy nem fogadták olyan jól az utasok. Én azért egy mosolyt és egy „nice job, well done”-t megengedtem az irányába, elvégre nem volt könnyű dolga. A reptéren beszereztem egy ’city guide-ot’ és egy 6 eurós napijegyet a tömegközlekedésre. Meglepően kedvesek és érdeklődőek voltak a hölgyek a turistainformációs pultnál, egész jót elbeszélgettünk. A terminálon kívül folytatódott a viharos szél, az AirLink busszal (amire érvényes a napijegy) bementem a Connolly vasútállomásra, ahol szokás szerint le akartam dobni a hátizsákot, de a legolcsóbb megőrző 6 euró volt, ami már átlépte az ingerküszöbömet, így hátizsákkal a hátamon, megfázva, a szélviharban elindultam várost nézni. Talán ezen tényezők összejátszásának is köszönhető, de nekem nem jött be Dublin. Szerintem Írországban rengeteg szép hely van – a fővároson kívül. Az O’Connell Street, Trinity College, Dublin Castle, Christ Church Catedral és a Liffey mindkét partjának bejárása után a buszos városnézés mellett döntöttem, ami meglepően jól sikerült (és legalább a buszon nem fújt a szél).



Ezután kimentem az egyik busszal Dublin valamelyik legkülső kerületébe, ahol egy gyógyciderrel orvosoltam bajaimat. Ezután irány a reptér, ahol még egy kedves holland utazónak lepasszoltam a másnap reggelig érvényes napijegyet, kérdezte, hogy „Mennyit kérek érte?”, mondtam neki, hogy egy „Köszönöm” pont elég fizetségképp, ennek nagyon megörült.



DUB-LTN 22:00-23:05, FR, 9.98 EUR (Dublin-London)

A szél alábbhagyott, így az eseménytelen út végén pontosan érkeztünk Lutonba, ahol az éjszakát töltöttem. Stansted után kegyetlen rossz volt, nincs zuhanyzó, nincsenek jó alvóhelyek, ráadásul éjfél után indult egy gép Bukarestbe, így tele volt a terminál ordibáló románokkal (legszebb öröm a káröröm: a nyolc kézipoggyásszal utazó „szomszédjaink” kullogtak vissza a secu-tól és adták be a csomagjaikat a Left luggage-be ha-ha). Nem mondhatnám, hogy nagyon kipihentem magam.

04.01.
LTN-FNI 06:25-09:15, FR, 8.74 EUR
(London-Nimes)

Nagyon tetszett, hogy Lutonban 3 fontért (ha jól emlékszem) lehet venni priority secu-t (külön elsőbbségi sor a biztonsági ellenőrzéshez), kérem szépen így lehet a semmiből is pénzt csinálni. Gondolom ezek után, ha final call-os a géped, nem mehetsz előre, hanem visszazavarnak, hogy vegyél prio secu-t :) Eseménytelen út, érkezés a nyárba: 23 fok! Végre! A reptérről 5 euró a „Tango” busz a városba, nem árt sietni, mert a gép leszállása után kb. 20 perccel elmegy a busz, és a legközelebbi csak a következő gép érkezésekor van (ami lehet, hogy csak másnap van :) ). Nimes-ben nem sikerült couchsurfet találni, így az utolsó pillanatban egy „emergency request”-nek köszönhetően egy francia lány fogadott be, ami még nem lenne baj önmagában, csak sajnos pont annyit tudott angolul, mint én franciául: borzasztó keveset. Ettől függetlenül kézzel-lábbal megoldottuk a kommunikációt, körbevezetett a városon, nagyon szép hely, az aréna, meg az egész óváros.



Egy bajom volt, ami sajnos nem csak ebben a francia városban jellemző: a töménytelen mennyiségű kutyakaki és a szemét. Ugye itt a kutya családtag, sajnos a gazdiknak nem jut eszébe a kedvencük által hagyott aknákat feltakarítani. Délután tervemnek megfelelően elmentem megnézni a közelben lévő Pont Du Gard-ot, ami egy római kori vízvezeték. Nimes-ból kb. fél óra az Edgar nevű cég által üzemeltetett busszal, jegy 1.5 EUR egy útra, Remoulin nevű faluban kell leszállni, és onnan még vagy 20 perc séta, de megéri. Lenyűgöző építmény, alatta pedig a Gard folyó kristálytiszta vize, kár hogy még túl hideg volt a pancsikáláshoz (bár voltak helyiek, akik ezt nem így gondolták).



Visszatérve még mászkáltam Nimes-ben, elmentem a Jardin de la Fontaine-hez ami egy park, római kori építményekkel, szobrokkal, csatornával, szökőkúttal, nagyon szép hely.



 

04.02.
FNI-LTN 09:40-10:35, FR, 7 EUR
(Nimes-London)

Észnél kell lenni mikor indul a busz a reptérre, mert szintén csak induló járatokhoz csatlakozóan közlekednek.  Ingyen wifi a vidéki buszállomásokhoz hasonló méretű reptéren. Eseménytelen út, a reptérről 5 fontos retúr vonatjeggyel bementem Luton városkába, mert el kellett ütni az időt az esti Wizz madár indulásáig, no meg egy-két ajándékot is kellett venni. Egy kedves angol úriember szerint -akivel a reptéren ismerkedtem össze- Luton egy „shithole”. Ezt nagyjából alá tudom támasztani. :) Ismét bóklászással és mozizással (itt már azért drágábban, mint Litvániában) töltöttem el a hátralévő időt. 

LTN-BUD 20:25-23:50, W6, 16.99 GBP (5300 Ft) pontokból (London-Budapest)

Amikor kiértem a reptérre, még minden happy volt, aztán a secu után várakozva kiderült, hogy késik a gépünk. Vagy másfél órát. Wizz-es belső informátoromtól kaptam is az SMS-t, hogy a gépünk kényszerleszállt Prágában, mert egy utas rosszul lett. A poén az, hogy Prágában az orvosok megvizsgálták és visszaengedték a gépre. Szóval ezért késett a gép. Ezután szépen beszálltunk, majdnem tele volt a gép, pushback megvolt és csak állunk. 10 perc után a gép visszagurul az állóhelyére, ekkor már éreztem, hogy nem lesz ez így jó. „Sajnos műszaki problémánk akadt, a mérnök kollégákkal megpróbáljuk megoldani.” Fantasztikus. 20 perc tanácskozás után mérnök urak távoznak, pushback, és végre irány BUD. A vége emlékeim szerint 1 óra 40 perc késés lett. Újra itthon!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr812940760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2011.05.29. 14:26:17

huh, ez nem semmi kör volt :)

Nimesben egyébként van közvetlenül a Pont du Gardhoz (parkolóhoz) menő busz is a vasútállomástól. Sajna nem emlékszem a fuvarozó nevére, csak arra, hogy elég nehezen tudtuk meg, honnan és mikor is megy pontosan.

DePassant 2011.05.29. 19:04:24

@mestska: Én azt hallottam, hogy megszüntették, a vendéglátóim sem tudtak róla. De ezzel a busszal is tovább lehet menni a "túlpartra", ahonnan állítólag közelebb van a Pont Du Gard. Mondjuk szép időben kár lenne kihagyni ezt a sétát, nagyon szép fasorok mellett, majd erdei ösvényeken vezet az út.

@thepretti: thx! :)

sportswear 2011.05.30. 10:09:43

Mókás, én pont azon a gépen utaztam Lutonra, amelyiken rosszul lett a nő, és le kellett szállnunk Prágában. Egy kicsit érdekes volt, mert hátul elájult, aztán ahogy leszálltunk Prágában kijöttek az orvosok, matattak vele kb. 10 percet és a nő, mintha nem is történt volna vele semmi, fürgén felkelt és visszaült a helyére. Az utlevélellenőrzésnél már előzött is. Ahogy elnéztem, egy szegény erdélyi nőről volt volt szó, szerintem az első repülős útja lehetett, inkább stressz volt, mint konkrét rosszullét.

Kaaaroly 2011.05.31. 11:32:00

Hadd gratuláljak a rendkívül környezetbarát utazáshoz és életvitelhez. Az ilyesfajta útnak bár biztos megvan a romantikája, a felét totál értelmetlennek találom, de legalább támogattad az egyik legkárosabb utazásmódot, és ezt extrém módon tetted... Bravó!

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2011.05.31. 12:04:50

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Mindig van egy ilyen hígagyú, aki szerint gyalog vagy biciklivel esetleg vitorlással kell nekiindulni az útnak.

L'âne Trotro 2011.05.31. 12:14:25

Nagyon jó írás, gratula respect, stb.
Egy apróság: jó lenne, ha a reptérkódok mellé odaírnád a várost is, mert pl. nekem nem esett le egyböl, hogy RYG, meg KUN az hol is van. Amugy jó kis túra lehetett. Összesen mennyiböl jött ki?

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.31. 12:24:39

@lokoszt: :D:D

Jol van, akkor nem csak en vagyok ennyire elmehungy. Lehet tudni ez a voucher meg apontok honnet voltak wizzairnel, vagy ilyen sokat utazol veluk?

A ryanairnel benne van, amit a kartyas fizetesert is levonnak?

Mostanaban kezdtem el dolgozni hasonlo siteon (dailycheaptrip.com/) raktam ki oda is par jo lehetoseget. Nemcsak repcsire, de buszra, vonatra , sot kompra is:)

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.31. 12:27:57

Jahm, mondjuk ha van valakinek prepaid mastercard, annak nem von le a fizetesert pluszban a ryanair.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2011.05.31. 12:31:47

Megvan a Greenpeace támadásra a magyarázat - index főoldal...

DePassant 2011.05.31. 12:37:22

@lokoszt: index cimlap meghozta az okosakat :)
@L'âne Trotro: valoban a varosnevek kimaradtak igazabol nem gondoltam, hogy index cimlap lesz belole, inkabb a lokoszt blog torzskozonsegenek keszult, de most hogy tobben olvassatok:
RYG: Oslo Rygge, Norvegia
KUN: Kaunas, Litvania
GSE: Goteborg City, Svedorszag
FNI: Nimes, Franciaorszag
WAW: Varso, Lengyelorszag
LTN, STN: London

Nem mertem a vegen osszeadni hogy pontosan mennyibe is kerult a tura, de ami konkretan utikoltseg, azt nagyjabol ossze lehet adni a cikk alapjan. Szallasra nem koltottem (couchsurfing), tehat ehhez mar csak a kaja + egyeb sallang adodik hozza.

DePassant 2011.05.31. 12:45:30

@tildy:): pontosan, egy fillert nem fizettem a ryan-nek kartyadijra, ebben a blogban nehany bejegyzessel ezellot eleg sok infot talalsz a prepaid MasterCard-rol. Egyebkent ezt meg Wirecard-dal foglaltam, de most mar neteller-t hasznalok.

Djuice-wizzair vouchert meg tavaly ev vegen tudtak igenyelni azok, akik csatlakoztak a djuice mylife programjahoz. Nekem minjart 2 elofizetesem volt naluk, szoval volt ilyen utalvanyom boven :) Wizzair pontokat pedig az erste bank altal kiadott WizzAir hitel- vagy beteti kartyaval lehet gyujteni.

DePassant 2011.05.31. 12:46:35

@tildy:): pontosan, egy fillert nem fizettem a ryan-nek kartyadijra, ebben a blogban nehany bejegyzessel ezellot eleg sok infot talalsz a prepaid MasterCard-rol. Egyebkent ezt meg Wirecard-dal foglaltam, de most mar neteller-t hasznalok.

Djuice-wizzair vouchert meg tavaly ev vegen tudtak igenyelni azok, akik csatlakoztak a djuice mylife programjahoz. Nekem minjart 2 elofizetesem volt naluk, szoval volt ilyen utalvanyom boven :) Wizzair pontokat pedig az erste bank altal kiadott WizzAir hitel- vagy beteti kartyaval lehet gyujteni.

DePassant 2011.05.31. 12:54:30

@tildy:): pontosan, egy fillert nem fizettem a ryan-nek kartyadijra, ebben a blogban nehany bejegyzessel ezellot eleg sok infot talalsz a prepaid MasterCard-rol. Egyebkent ezt meg Wirecard-dal foglaltam, de most mar neteller-t hasznalok.

Djuice-wizzair vouchert meg tavaly ev vegen tudtak igenyelni azok, akik csatlakoztak a djuice mylife programjahoz. Nekem minjart 2 elofizetesem volt naluk, szoval volt ilyen utalvanyom boven :) Wizzair pontokat pedig az erste bank altal kiadott WizzAir hitel- vagy beteti kartyaval lehet gyujteni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2011.05.31. 12:58:15

@DePassant: Nekunk is volt olyan voucher, de emlekeim szerint meghatarozott ideig lehetett csak foglalni vele. A wizzair pontokat megnezzuk majd otthon, mert mi is azzal fizetunk , faternak az van.
Csak nem gondoltam, hogy ebbol ennyi pont osszejohet, hogy lazan kifizetsz belole ket utat is:)

En amugy ryanairre escape travelcardot hasznalok, erre emlekeim szerint semmi eves dij nincs , hala egnek.
www.ezpayltd.co.uk/

DePassant 2011.05.31. 13:45:10

@tildy:): a vouchereket emlekeim szerint jan. 31-ig kellett elhasznalni, de kesobbi idopontra is foglalhattal vele. A wizz pontok pedig szepen gyulnek, ki vannak osztva a tarskartyak a csaladban, es mindenkinek kotelezo kartyaval fizetni :))

Az altalad emlitett kartyat csak angol cimre lehet igenyelni - emlekeim szerint. Ott egyebkent regeteg ceg kinal ilyen kartyat.

[Ezer bocs a tripla kommentekert, a telefonomon bohockodom, mert a gepem szervizben van...]

Spalletti 2011.05.31. 19:54:55

Tetszik, csinaltam enis 1 hasonlo ilyen korutat marciusban, couchsurfingel+ryanairel filleres dologga valik az utazas :D

En voltam Lettorszagba de azt tapasztaltam hogy azis eleg szegyen, Esztorszag es a ket masik balti allam kozott oriasi a fejlettsegi es az eletszinvonalbeli kulonbseg

Spalletti 2011.05.31. 20:19:12

szegeny* Sry az angol bill. meg mindig neha oruletbe kerget

tg_mak 2011.06.01. 02:16:11

Most, hogy végre a cikk végére értem, gratulálok! Lendületes, izgalmas, ötletdús írás, olvasás közben simán az adott helyre tudtam képzelni magam. (Ha még szerkeszted a cikket, pár linket írj hozzá, ha van.)

Látom tetszett a Baltikum, én is vissza akarok még menni még oda. Tetszik a hely, és amit Te is említettél: nincs nagy lehúzás, és lábon tud maradni a helyi gyorsétteremlánc is.
Általában sose jutna eszembe wifiért fizetni, de ez a Zebra nagyon jól hangzik. A Lasvies aleján (Kaunas) ugye működik még az ingyenes wifi?

Jegyellenőrzés: nyilván hatéknoyabb a litván rendszer, de emiatt akár késhet is a busz (ha egy pesti tömött buszra gondolok), ami bizony senkinek sem jó. A varsói eset az első nekem, amire azt tudom mondani, hogy a BP-i vonaljegy jobban "védi" az utast: itthon nem vághat meg a kaller ha dugóba keveredik a busz, mivel nem időtartamra szól a jegy. :)
Ügyes vagy, hogy STN köré tudtál szervezni több szállást is, 1-1 gondot letudva vele. Én anno BGY-vel voltam így, igaz ott ez nem nagy öröm. :D

Nagyon jó írás, a tavalyi 9 repüléses sorozatom jutott eszembe, és most kedvet is kaptam valami hasonló repülős kanapészörföléshez. :)

DePassant 2011.06.01. 15:44:20

@tg_mak: Koszonom a dicsero szavakat, orulok, hogy tetszett az 'agymenesem' :)
Bizony, a Baltikumba nagyon vagyom vissza, de leghamarabb osszel lesz idom. L. alejan megtalaltam az ingyenes halozatot, de csak a telefonom volt nalam, es azzal nem tudtam csatlakozni ra (sajnos sok halozatra nem tudok telefonnal csatlakozni).

Ellenorok kb 1 perc alatt vegigmentek a tomott buszon, szoval nem nagy idoveszteseg. A legtobb embernek eletronikus berlete van, szoval halados a dolog. En abszolut 'idotartam-jegy' parti vagyok, rohej, hogy ha mesz 3 megallot villamossal, majd 4-et busszal Bp-n, akkor ket vonaljegyet kell lyukasztani... Arrol nem is beszelve, hogy Varsoban is magnescsikos jegyek vannak, nem ilyen maradi lyukaszto/belyegzo dolog.

Nekem a kovetkezo nagy kanapeszorfolos turam Albania, Bosznia, Montenegro, Koszovo lesz, sajnos nem repulovel, igy az nem vag az oldal profiljaba :)

pseudonomia 2011.06.07. 01:47:35

Szép túra, gratulálok a szervezéshez! Egy dologra volnék kíváncsi. Én is CS-er vagyok, két-három váltás alsóneművel utazom. Kilenc napos európai turnéra hogyan hoztál össze egy 25 kg-os csomagot? :)

DePassant 2011.06.07. 11:53:41

@pseudonomia: hehe, 15 kg volt amit ledobtam Londonban. Utána az összes cuccom végig ~10kg volt. Hogy mi volt az a 15 kg ami ráadásul simán belefért a kézipoggyászba? Lehet találgatni :) Ólomkatona, aranyrudak, ilyesmi :) A secunál pislogtak neki mindenesetre...

alimail · http://alitraveling.blog.hu/ 2011.06.11. 12:26:38

nagyon jó írás lett. nyáron megyek egy hasonlóra. Katowice-Oslo-Baltikum. igaz, a 3 ország között marad a busz, és majd Vilniusból haza AirBalticcal. Mikor mész a Balkánra? én augusztus végétől megyek kb. 3 hétre. Szerbia-Koszovó-Montenegro-Albánia-BH.

DePassant 2011.06.14. 09:12:39

@alimail: A balkáni kör valamikor augusztus elején-közepén lesz, még nem tudom pontosan, no meg nem csak rajtam múlik. Oda ugye nem kell annyira előre tervezni, mert a vonat nem olcsóbb, ha fél évvel előtte foglalod :)
süti beállítások módosítása