Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Kockázatok és mellékhatások

2008.11.27. 15:40 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: fapados lowcost olcsó repülőjegy

Sokszor és sokan leírták, hogy mitől lehet nagyon olcsó a fapados a normál légitársaságokhoz képest. Másodlagos repterek, gyors fordulók és folyamatos repülés, az igények változására való azonnal alkalmazkodás, gyengébb ügyfélkapcsolat, fizetős plusz szolgáltatások stb. Azonban arról kevesebb szó esik, hogy ez milyen kockázatokat rejt magában, illetve milyen praktikákkal csökkenthető az utólagos fejfájás esélye és mértéke.


 
Mikor ne
 
Diszkont légitársaságoknál pontosan a rugalmasság miatt gyakrabban fordulnak elő kereskedelmi okokból időpont-módosulások és járattörlések. A flotta folyamatos reptetése és a gyengébb felszereltségű repülőterek miatt pedig gyakoribbak lehetnek a hosszabb késések, átirányítások és előre nem tervezett járattörlések. Éppen ezért nagyon nem ajánlott fapadossal utazni ha nagyon fontos a kiszámítható és pontos érkezés (fontos üzleti tárgyalás, felvételi, esküvő stb.). Fokozottan igaz ez az átszállásos utakra, mivel a diszkont légitársaságok egyik pontról egy másikra repülnek, a járatok egymást nem várják meg, így egyáltalán nem garantált, hogy a második járatot eléri az első, egyáltalán lesz-e első járat, vagy kereskedelmi/operatív okokból átütemezik vagy törlik. Ugyanígy mérlegelendő szempont a repterek rendkívüli időjárási körülmények elleni felszereltsége, illetve hogy az útvonalat az adott társaság és más konkurensek mekkora gyakorisággal repülik. Például gond esetén Londonból Budapestre sokkal könnyebb és olcsóbb eljutni, mint mondjuk Lisszabonból.
 
Foglaláskor és utazás előtt
 
Egy esetleges időpont-módosulást vagy kereskedelmi járattörlést általában legkésőbb két héttel közli a légitársaság, azonban az esetek többségében a megadott email címre kapjuk az értesítést, ezért az adott email fiókot érdemes folyamatosan olvasni. A megadott telefonszámok inkább nem várt, de valamiért előre tudott problémák esetére szólnak, így különösen a visszaút előtti külföldön tartózkodás idején kell, hogy elérhetőek legyünk a foglalásnál megadott szám(ok)on. A diszkont modellben szereplő "minden szolgáltatásért az fizessen aki azt igénybe veszi" szabály önmagában pozitív, azonban a fapadosok egyes fizetős szolgáltatásokért sokszor aránytalanul nagy árat kérnek (név- és járatmódosítás, túlsúlydíj stb.). Éppen ezért mindig érdemes foglaláskor átgondolni, hogy mit is szeretnénk, változás esetén pedig az mennyibe kerülne.
 
Legyen nálunk pénz
 
Fontos szempont, hogy csak az utazzon fapadossal, aki megteheti. Tehát pl. egy komoly túlsúlydíjat vagy egy hirtelen járattörlés esetén a reptéri csövezést megelőzendő ki kell hogy tudjuk fizetni a hirtelen felmerülő plusz költségeket.


 
Baj esetén
 
Gubanc esetén azonnal vegyük fel a kapcsolatot a társaság ügyintézőivel. Vonatkozik ez a helyszínen történő pl. időjárási vagy technikai okból történő járattörlés esetére is, hiszen ilyenkor az utastársainkkal kell versenyeznünk a következő járatokon még elérhető helyekért. Ebben az esetben azonnali telefonhívás és helyszíni fellépés ajánlott. Amennyiben az adott társaság nem képes épeszű időn belül hazahozni minket, úgy még mindig szét lehet nézni a konkurencia ajánlatai között. Ha valamiért sürgősen repülnünk kell, úgy érdemes gyorsan cselekedni, mert egy nagy gép kiesése esetén sok utastársunk teszi ugyanezt, így itt is versenyeznünk kell a helyekért.
 
A baj után

Minden nem tervezett kiadásunkról kérjünk saját névre szóló számlát, illetve kérjük és tegyük el az összes reptéren kapott igazolást, dokumentumot is. Érdemes gyorsan, a lehető legtöbb csatornán (telefon, email, fax, ajánlott levél vagy akár személyesen) reklamálni, de a számlák eredetije mindig maradjon nálunk. Fontos szabály az EU-n belül egységes és kötelező 261/2004/EK rendelet (http://href.hu/x/3qjs), mely járattörlés, -késés és visszautasított beszállás esetére tartalmaz kötelező rendelkezéseket.
 
Ha a szabályokat ismerjük és azok szerint használjuk a fapadost, akkor az általában jó választás.

Köszönjük az írást Mucin nevű olvasónknak :)
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr65791036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása