Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Repülés sztrájk idején

2009.01.26. 13:53 | lokoszt | 3 komment

Címkék: utazás beszámoló ryanair wizz városok fapados wizzair lowcost bergamo olcsó repülőjegy repülőterek lokoszt

Lesaux olvtárs az ötéves kisfiával indult útnak, a rendhagyó január 20-i BUD-BGY-BUD egynapos útra. Míg a többiek várost néztek Bergamoban, ők elugrottak Madridba is, kicsit szétnézni.

A reptéri sztrájk miatt három órával korábban kint kellett volna lenni T2-n, de ez már előző este baromságnak tűnt, és a gyanúm be is igazolódott. Hajnali 3-kor keltünk, leadtuk a kocsit 1200 forintért, majd átvittek egy minibusszal a terminálhoz, ami 4 körül még majdnem teljesen üres volt. Megismerkedtünk pár topik lakóval, és vártuk, hogy egyáltalán a check-in pult számát kiírják. Diplomatikusan fogalmazva nem jártak jól azok, akik fél 3-ra időzítették az érkezésüket. Ja, PanniF1-ékkel már a parkolóban összecimboráztunk. Gond nélkül becsekkoltunk, átvizsgáltak bennünket, majd odabent kezdődött a tespedés második fele. Reménykedtem, hogy csövön szállunk be a gépbe, de nem, busz vitt. A hátsó ajtóhoz nem tolták oda a lépcsőt, kicseszve így a rutinos és körmönfont lókosztos utasokkal. Jellemző a beszállásra, hogy kialakul ugyan egy viszonylag egybefüggő sor a lépcsőig, de egy-két elégedetlen szabadságharcos mindig akad, aki az embereket megkerülve fut, hogy két hellyel előbb szálljon fel. De azért jutott hely ablak mellett. A 6.00-s londoni gép hamarabb indult, mint a mi 6.00-s repcsink, de csak pár percet csúsztunk.

W6 235 BUD-BGY, 6.00-7.35, 3890 Ft

A repülés eseménytelen volt és álmosító, a sötétben nem sok látnivaló akadt. Jó a csokis croissant a fedélzeten. Leszállás után bekéredzkedtünk a pilótafülkébe, de nem engedtek be, merthogy vár ránk a busz. Mindegy.

Mivel viszonylag pontosan érkeztünk, nem kellett rohanni. Átballagtunk a biztonsági ellenőrzésen (lazán beengedtek a fél literes palackkal), és simán elértük a madridi Ryanair-gépet.

FR 5992 BGY-MAD, 8.50-11.10, 5 EUR

Valahányadik sor AB helyén ültünk most is, de a C is üres volt, így hát legalább a gyerek végig tudott nyúlni, és aludt is egy nagyot. Azt már korábban meg akartam kérdezni a szakértőktől, hogy különbözik-e az Airbus és a Boeing futóműrendszere a rugózást illetően, mert Ryanairrel általában úgy szállunk le, mintha lelőttek volna. Nem történt ez másként kedden se. Azért a fanfár nem maradt el. :) Megtapasztaltam életem eddigi leghosszabb taxizását az állóhelyig. Komolyan, olyan hosszan gurultunk, hogy ennyi idő alatt Brémában már elhagytuk volna a repteret, és vidáman villamosoznánk a Meki felé. Aztán egyszer csak ráfordultunk egy csápra. Öröm-bódottá. Mivel röpke két óra múlva indult visszafele a gép - nem ez, egy másik -, bele kellett húznunk. Az 1-es terminál érkezési szintjéről ha felmozgólépcsőzünk egy emeletet, szép zöld buszokkal visznek a 2-es és a 4-es terminálra, ráadásul ingyen. Mi a 4-esre igyekeztünk. Ez a terminál az egyik, amiért érdemes ellátogatni Madridba (a másik a Real).

Félpercenként leszáll egy repcsi, úgy sorakoznak ott az A340-esek, mint itthon a Malév-gépek, láttunk pár 747-est is, de maga az épület sem az a vidéki vasútállomás. Tágas, világos, modern. Üvegfalú liftek és mozgójárdák vezettek az emeletek között, sőt állítólag sofőr nélküli metró közlekedik a T4 és a Satellite terminál között. Ezt mondjuk pont nem volt alkalmunk megnézni, sietni kellett vissza T1-re, ahol is beruháztam egy Real Madrid-sálba. Árultak egyébként Barca-mezeket is, nem gondoltam volna.



FR 5981 MAD-BGY, 13.10-15.25, 5 EUR

Megint átvittük a félliteres palackot az ellenőrzésen, majd kidobtuk. A kólaautomata elnyelte két eurónkat, és már gyalogoltunk is a csőben a legutolsó elfoglalható sor AB székeibe. Első és utolsó hat sor lezárva. Sokáig gurultunk megint, el az 1-es, majd a 4-es terminál mellett is, én meg gondoltam, lövök pár kockát a Barajasról. Az egyik kigyúrt, hurkanyakú steward nem így gondolta, heves szenyórozásba kezdett, én meg látva a testfelépítését, pakoltam el villámgyorsan a cuccot a táskába, és néztem tompán magam elé. Szabályos sor alakult ki a futópálya előtt, A330-asok , A320-asok és társaik emelkedtek fel előttünk, vártunk türelmesen. Nem mintha lett volna más választásunk. 36R-ről szálltunk fel, ezt kivételesen megjegyeztem. A ryanaires croissant-ban nem volt csoki, és szárazabbnak is tűnt, mint a wizzaires. Leszállás után megint bepróbálkoztunk a pilótafülkébe, csak most be is engedtek, kedvesek voltak. A pilóta megnyomott valami tesztgombot, amitől az összes lámpa kigyulladt. Levit egyáltalán nem érdekelte, már fordult volna kifelé, úgy kellett rászólnom, hogy nézze, milyen érdekes, amit mutat a bácsi. Mire közölte, hogy nem érdekli, látott már ilyet, sőt ilyen van a Flight Simulatorban is. Na, a "Flight Simulator" szókapcsolatot a pilóta is megértette, mert felröhögött, mi meg nagyon gyorsan, de hálálkodva kisomfordáltunk. A terminálban vettünk két napijegyet. Azért kettőt, mert nem életkortól függ, hogy kell-e jegy, hanem testmagasságtól. Egy méter fölött kell. Az 1A busszal indultunk útnak a felsővárosba. Maga Bergamo nekem nem tetszett, talán az eső miatt. Napsütésben biztos szebb. Bár mivel felhő burkolta be az óvárost, lehetett volna okos fotókat készíteni, ha egyedül megyek vagy egy türelmesebb gyerekkel. Találtunk egy játszóteret meg egy természettudományi múzeumot, picit sétáltunk, majd úgy gondoltuk, hogy visszabuszozunk. Azt hiszem, 1-es buszra szálltunk fel, mert hiába vártunk 1C és 1repülő jelű buszokat. Különben is ki volt írva mellé, hogy Airport vagy ilyesmi. Hát tényleg elment az airport mellett, de nem kanyarodott be, aztán egy idő után már csak megkérdeztem először egy utast, majd a sofőrt, hogy megy-e még a reptérre. Azt mondta, még 30 perc. Egy buszvégállomásra emlékeztető helyen leállította a motort, és pihent pár percet. Még jó, hogy nem centiztük ki az indulást, így legalább nem kellett aggódni, de a bosszankodást nem tilthatta meg senki. A reptéren az emlegetett Autogrillnél nem találtunk semmi ínyünkre valót, vele szemben viszont olyan fasza pizzákat sütöttek, hogy még repetáztunk is. Jut eszembe, a terminál végén van egy pénzváltó, ott semmi esetre se váltsatok, mert nekem 15 fontra adott 8 eurót. Valószínűleg nem átverésről van szó, mert már az elején közölte, hogy 8 euró lesz, és szép blokkot is adott róla.

W6 246 BGY-BUD, 21.30-23.00, 3890 Ft

Tudni kell, ezen a napon azért volt két járat Pestről Bergamóba, mert az esti géppel a Wizz munkatársai jöttek haza a síelésből. Csekkolásnál egy sor állt rendelkezésünkre, kettő jutott a Wizzair Ski Groupnak. Itt már érezhető volt, hogy a wizzairesek játékszere ez a járat, megspékelve pár fizető vendéggel, úgymond tölteléknek, hogy gazdaságilag jobban megérje. A biztonsági ellenőrzés több szálon folyt párhuzamosan, mindig a rövidebb sorokhoz küldözgették az embereket. Ezen a napon először kellett levennem az övemet az átvilágításnál. Fáradt voltam, nem akartam külföldiül magyarázkodni, levettem. A wizzaires dolgozók priority boardingot kaptak, tehát mindenkit megelőzhettek beszállásnál, illetve a gépen is elfoglalták a jobb helyeket. Mire mi felértünk, ijesztően festett a helyzet, nem nagyon láttunk üres székeket. Szerintem valami tévedés folytán úgy gondolták az utasok, hogy az utolsó sorba nem szabad ülni, úgyhogy mégis volt ablak mellett helyünk. A gép többi részén gyanús, hogy egymás mellett se lett volna. Persze a csomagoknak-dzsekiknek nem maradt hely a fejünk fölötti kabinban, ezek tehát a C széken utaztak. Egy mikrofonos srác szeretettel üdvözölte az utasokat, örült, hogy a Wizzairt választottuk stb., őt megtapsolták a víg kedélyű munkatársak, és ez nekem is mosolyt csalt az arcomra. Előttem 2-3 sorral ült egy hölgy, gondolom, egykor ő is a liláknál húzta az igát, mert a légiutas-kísérők nagyon megörültek neki, legalább háromszor megkérdezték tőle, keverjenek-e egy forró csokit, de nem kért. Bezzeg én, ha engem kérdeztek volna! (Meg ha ingyen lett volna, a pénzünk ugyanis euró centekben volt csak mérhető.) Pár perccel a kitűzött időpont után landoltunk, a négy repülésből most először tapsoltuk meg a pilótát (a wizzaires szolidaritás, ugye), majd üdvözöltek Ferihegy 2B-n. A buszból oda is rendeltem a parkoló társaság autóját, ezek után pedig bebuszoztunk 2A-ra. Hamar hazaértünk, azon az estén senkit se kellett altatni.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr79903413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pitta2 2009.01.28. 09:11:12

Off
Látom ez a blog más blogokat is figyel és ahol olcsó repülésről olvas, ott kommentál is. Ügyes. :))
on

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.01.28. 14:52:40

toljuk a szekeret :)
amúgy a repulojegy.ro oldal korrekt kis cikkgyűjteménnyel rendelkezik blog szinten is :)
süti beállítások módosítása