Csemegézzünk az elmúlt hét - fapados szegmenst érintő - híreiből.
Sokkal többet költene marketingre a Malév
Költséglefaragással, jelentősen megnövelt marketingköltéssel és a fapados utasok elhódításával tenné magát rendbe a Malév – írja a Kreativ Online.
A légitársaság a tavalyi 30 helyett 20 géppel fut neki a téli szezonnak, és az utazóközönség növelése a célja: idén 3,1 millió utast szállítanának kétharmados helykihasználtság mellett. Mindehhez – konkrét mérték megjelölése nélkül – jóval többet költenének marketingre, az üres helyeket a fapadosok közönségével töltenék fel.
Ryanair: az ideális utasnak nincs csomagja és nem pisil
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary egy olyan takarékossági tervről számolt be, amely szerint az utasoknak maguknak kellene a géphez vinniük csomagjaikat, illetve külön fizetniük kellene azért is, ha a fedélzeten szeretnék használni a mellékhelyiséget – számol be a Napi Online.
Az utazóközönség felháborodását meg sem várva, a Ryanair egyik legnagyobb brit bázisának számító Stansted repülőtér szóvivője csak annyit közölt: mindent megtesz már azért is, hogy megértse a tervezett intézkedéseket. Szerinte a Ryanair tervezete a gyakorlati kivitelezhetőségen túl biztonsági aggályokat is felvet, sőt a Stansteden egyenesen attól tartanak: az ír cég legközelebb azt javasolja majd az utasoknak, hogy egyáltalán ne vigyenek magukkal csomagokat.
Ismét a csőd szélén táncol a SkyEurope
A Menedzsment Fórum mellett több lap is beszámolt arról, hogy ssmét komoly tőkeinjekcióra van szüksége a SkyEurope-nak, ezúttal 20 millió eurót kellene a befektetőknek a cég rendelkezésére bocsátani a további működéshez.
Hitelezőkkel is tárgyalnak és kidolgoztak egy új törlesztési ütemtervet, mondta Bitter. "Nem arról van szó, hogy nem fizetjük a tartozásokat. Az viszont igaz, hogy nem törlesztünk időben" - mondta a közép-európai térség első fapados légitársaságának vezetője a CTK cseh hírügynökségnek.
A korábban a SkyEurope marketingtevékenységét irányító prágai Beyond Interactive reklámügynökség több napja újsághirdetések útján keresi a légitársaság többi hitelezőjét, hogy közösen csődeljárást indítsanak ellene. "Csak annyit akarunk, hogy a SkyEurope adja meg, amivel tartozik" - mondta David Lhota, a reklámcég ügyvezetője.
A CTK kérdésére válaszolva Jason Bitter elmondta: nem tudja, hogy a cég megéri-e a következő évet. "Akár az egész piac összeomolhat, minket pedig már sokszor temettek, de még mindig itt vagyunk" - mondta.
Európa legnagyobb fapados légitársasága reklámozná Pécset
Első hallásra nem volna rossz, ha a pécsi Európa Kulturális Fővárosa programot egy olyan internetes honlapon lehetne hirdetni, amit havonta mintegy 30 millióan néznek meg. Egyebek mellett ugyanis saját weblapjának lehetőségeit is felajánlotta a Ryanair, Európa legnagyobb fapados légitársasága, amely a napokban promóciós-hirdetési ajánlattal kereste meg az EKF menedzsmentközpontot – írta a bama.hu.
Tamás László, az ír cég közép-kelet-európai ügyeiért is felelős marketingvezetője lapunknak elmondta, emellett elképzelhetőnek tartja a repülőgépek fedélzeti magazinjaiban történő megjelenést vagy éppen a csomagtereken való hirdetést. Tamás László azt sem titkolta, ez közös érdek, hiszen ők az eszéki reptérről is szállítanak utasokat. A világcég marketingvezetője közölte: az a gyakorlat, hogy ha valamely város vagy turisztikai hivatal erre áldoz valamennyi keretet, azt a Ryanair megduplázza, s együttes kampányt indítanak. Ezért is várja most a pécsiek válaszát.
Eszékre repülnek
Idén májusban indult el a Ryanair első járata Eszékről Frankfurtba, egészen pontosan Frankfurt-Hahn repülőtérre.
Az ügy Baranyában is érdeklődést keltett, főleg, hogy a pécs-pogányi reptér gyakorlatilag üres. A távolság ugyanakkor nem nagy, a mintegy 100 kilométer akár buszokkal is leküzdhető.
A végére pedig egy kis érdekesség:
A Brawn fapadossal repül, nagy pénzre vár
”Idén nem téma a költségvetésünk. Ha egyetlen pennyt sem keresünk, akkor is elérjük, amit akarunk – indokolta Nick Fry csapatigazgató a skysports.com-nak, miért nem kötöttek még jövedelmezőbb szponzorszerződéseket. – A kocsi fejlesztése rendben megy, okosan használjuk a pénzünket, az autóra és az istállóra fordítjuk. Ross és én is Easyjettel repülünk, ez a helyes a jelenlegi gazdasági helyzetben.” – idézi Nick Fry csapatigazgatót a Sportgeza.