Ovarzolee már régóta vágyott Norvégiába. Tavaly nyáron már kezében volt a foglalás, ám a nagyradíros cég miatt nem ment minden ilyen egyszerűen. Okulásul a történet. Fotók pedig a névre kattintva.
Cpt. Váradi 2014-2016-ra 50 új gépet rendelt a héten
Az utazás időpontjának kitűzése után gyakorlatilag minden nap a különböző repülőjegy oldalakat nézegettem. A döntésünk úgy szolt, hogy április végén foglalunk. Mivel Mosonmagyaróváron élünk, ezért olyan szerencsés helyzetben vagyunk, hogy két főváros is közelebb van hozzánk, mint a sajátunk. Így Bécs és Pozsony értelemszerűen elsőbbséget élvezett. Azonban hamar ki is esett a két város, Bécsből ugyan van közvetlen járat, ami vagy kora reggel vagy nagyon későn megy de dupla áron illetve Pozsonyból csak átszállással lehet eljutni a norvég fővárosba.
Ferihegyről viszont a norvég fapados emberi áron és időben jön és megy. Na ekkor jelent meg a WizzAir hirdetése, hogy növeli célállomásait, köztük ott volt Oslo is. Nosza, nézzük meg az árakat, valóban olcsóbb csak 36 000 Ft szemben az 50 000-es norvéggal. Igaz a Wizz ügyesen minden apróságért kér pénzt és nem a Gardermoenre megy, hanem Oslótól délre száll le, de a pénz az pénz.
Április végén a foglalás meg is történik. A visszaigazolás is megjön. A jegy végül 44 000-re jön ki fejenként. Következik az autó foglalása 1 héttel később. Itt is több céget és autót nézünk meg. Döntés után foglalnám az autót, de a rendszer kéri a járat számát. Mivel a jegyek nem voltak kéznél, ezért felléptem a WizzAir lapjára és rákeresek a járatunkra. Megdöbbenve veszem észre, hogy a járatokat törölték. Gyorsan megnézem a kapcsolatok oldalt. Látom, hogy a szolgáltató csak emeltdíjas összegért érhető el, (törléses móka esetén csacsognak ám a normál tarifájú 061 4709491-en is - lokoszt) de ez 4 db 44 000 forintos jegynél nem zavar. Hamar felveszik a telefont, kérik a kódot és már mondják is, hogy a járat szeptembertől indul majd. Első kérdésemre, hogy mikor óhajtottak volna értesíteni, a pasi nyugodtan közli, hogy sorrendben haladunk június 1-től, mi augusztus 9-én mentünk volna, így később csak. Erre kicsit paprikás lettem és közöltem az úrral, hogy ez nekünk drága mulatság lett volna, amire csak egy sajnáljuk volt a válasz.
A probléma lényege a következő: szinte csak a WizzAir repül erre az Oslótól délre fekvő repülőtérre. Ha lefoglaljuk az autót (ami a kifizetését is jelenti) akkor nagy bajban lettünk volna, mert minden más gép az Oslótól északra lévő Gardermoenre megy, így mi 150 km-rel arrébb álltunk volna csomagokkal a kezünkben autó nélkül. Persze lehet, hogy az autó felvételén tudtunk volna módosítani, de ez is pénzbe kerül és ha nem veszem észre időben a dolgot, akkor a Norwegian ára is drágább lett volna.
Kérdeztem milyen lehetőségek vannak. Az ürge felsorolta őket: a későbbi foglalást, máshova átfoglalni és ehhez adnak 20% bónuszt, vagy akár vissza is adják a pénzt. Én a harmadikat választottam. Még megkérdeztem, hogy mikor jönni vissza a pénz. Ő közölte, hogy a lemondással automatikusan indul a tranzakció ami maximum 30 napot jelenthet. Na ezen kicsit eldurrant az agyam, de nem volt mit tenni a kártyatársaságok miatt. Szerencsére a pénz a második munkanapon a kártyán volt. A WizzAir kalandunk itt ért végett.
Átfoglaltunk a norvég fapadosra. Az ár drágább lett 60 000 forint fejenként úgy, hogy egy nappal korábban mentünk, mert a szombati ár az drágább lett volna, mint az így megvett oda-vissza út egyben. Ezek után az autót is lefoglaltuk én meg naponta néztem, hogy a Norwegian repül vagy nem repül.
Pár szó a norvég fapadosról:
A második csomagért 3000 forintot kértek. A gépen csak turista osztály van. A helyek szűkek. A norvég árakhoz képest olcsóbb minden a fedélzeten, de hangsúlyozom, hogy a norvég árakhoz. A pontosság nem az erényük. oda felé 30 perc visszafelé jó másfél óra késés volt. Igaz nem stimmelt a létszám a fedélzeten, ezért a gépen ellenőriztek mindenkit újra, de a gép eleve késve érkezett a kapuhoz.