Pirkadattól alkonyatig, avagy római egynapos

2009.07.01. 16:47 | sYg | 11 komment

Címkék: budapest utazás beszámoló ryanair fapados wizzair lowcost városlátogatás bergamo olcsó repülőjegy

Szeretem a fapadosokat. Szeretem, mert egy napra is tud alternatívát kínálni, hogy az ember hova menjen kirándulni.

Jelen esetben két rokonommal utaztam, egyikük sem ült még repülőn, hajtotta őket a kiváncsiság. Egy kikötésük volt: ne aludjunk ott sehol, legyen egynapos városlátogatás. Gyorsan végigpörgetve a lehetőségeket direktbe London jöhetett szóba Wizzel, de elég drága volt. Majd jött a szikra: reggel korán van gép Bergámóba, este későn van vissza Rómából! Lássuk csak, hogy jutunk át? Naná hogy Ryanair a mi barátunk!

Rövid sakkozás után a legkedvezőbb árú jegyet június 17-re sikerült összehozni. Majdnem 16-a lett belőle, de egyik útitársunknak nem volt jó, mint utólag kiderült szerencsére, mert az aznapi BGY-t törölték Wizz-ék... (szolgálati közlemény: Frajti, egyszer majd csak összefutunk ;) ) Tehát: BUD 6:00, BGY 8:25, FCO 22:15

A jegyek összesen 10eHUF és kb. 900HUF értékű euroba "fájtak". Ehhez jött még egyszer 900HUF, ami az esetleges Wizz késés miatti, délutánra szóló Ryanair tartalékjegy. Erre csak azért volt szükség, mert menetrend szerint (ha szigorúan veszem a beszállítás kezdetét, amikor is már meg kell jelenni a kapunál) kb 30 percünk van átszállásra.

Utitársamat megbíztam, állítson össze egy rapid római városnézést, amit egy nap alatt (valójában cca 7-8 óra) meg tudunk nézni.

17-én reggel 4:20-kor indultunk T1-re. Gyors parkolás, majd szintén gyors beszállókártya átvétel. Gépünk pontos indulással kiírva.(Kicsit paráztam, mert előző nap Wizzék velencei járata ótvar nagyot késett, éjjel még a bud.hu oldalt nézegettem. Arra jutottam, hogy két gép indul reggel, és két gép már visszaérkezett, csak nem lesz gond a miénkkel. Most gondoltam igazán hálával a tartalékjegyekre). Biztonságiaknál kb.5-6 ember előttünk, pikk-pakk gond nélkül átjutunk. Írány a tranzit, ahol vettünk két ücsit is, tudva hogy BGY-n már nem tudjuk átvinni :)

Pár perccel a hivatalos beszállítás kezdete előtt megérkeznek a Celebis lányok, nagyon kedvesek, gyorsak. Nekünk PB-nk volt, ezért előre mehettünk, ami annyit jelentett, hogy az elsők között szállhattunk fel   ...    a buszra. Már előre jelezték hogy csak az első ajtó lesz nyitva, valamilyen szinten ezzel biztosítva a sorrendet. Sajna nem a vadiúj LPV-t kaptuk, de nem bánkódtunk. A szeméyzet kedves volt, mosolyogtak. A szárnynál, bal oldalon foglaltunk helyet. 5:55-kor hátratoltak bennünket, most már én is mosolyogtam. Szinte percre pontosan szálltunk fel Budapest irányába, majd néhány manőver után már száguldottunk is első állomásunk felé. Az LF jó 90% volt, nem sokan vásároltak, én (szokásomhoz híven) most is hozzájárultam a további jóárasított jegyek elvi esélyéhez :) Teljesen eseménytelen repülés, szótlan kapitány jellemezte utunkat. Kb. 7:15-kor egy kellemes landolás után már érkezett is a lépcső. Itt is rövid buszozás a terminálig, majd jól kilépve -biztos ami biztos- beálltunk a bizti ellenőrzéshez. Mire a kapuhoz jutottunk, 7:45-kor már folyt a beszállítás, de csak a folyosón állhattunk meg, innen csak '55-kor engedtek a géphez. A Ryan személyzet kicsit morcisabb volt, lehet hogy a majd' teltház és a rendkivűl hangos "rakomány" miatt. A safety demo alatt kétszer is rájuk kellett szólni, az egyik még a gurulás alatt is az üléséből felállva magyarázott hátra... Pontos felszállás, gyors emelkedés és sima repülés jellemezte közel 45 perces utunkat. A rövid idő ellenére elég sokan vásároltak, én egy kicsit beszélgettem az egyik sráccal (cseh volt), láthatóan jól esett neki hogy nem szolgaként kezeltem... Természetesen fanfár hangjaira gurultunk be CIA-ra ;)

Reptérről a parkolóban álló "TERMINI" feliratú buszra szálltunk, az ott grasszáló csókától lehet jegyet venni 4 euróért. A két cég között 0,5 euro volt a különbözet. 40 perc alatt értünk a városba, itt vettünk 4 euróért BIG napijegyet és nekiláttunk meghódítani Rómát.

Az esti gépünk FCO-ról indult, ahová a Leonardo Expressz megy Roma Terminiről. Van olcsóbb, de én inkább a kényelmesebb, gyorsabb vonatot favorizáltam. A jegy 11 euro volt (kalauz nem jött) és kb. 45 perc alatt a reptér szájában tett ki. Itt a kijelzőkön lecsekkoltuk a gépünket, majd tábort vertünk a check-in pultok közelében. Elég fáradtak voltunk, ezért jól esett, hogy a pultokat (hármat) jó 20 perccel előbb nyitották. Itt is kedves volt a hölgy, csak nagyon alapos, a három besz.kártya kiállítása majdnem 10 perc volt. A tax free shop látogatás után lényegében fél kilenctől csak tespedtünk...

Kb 9 körül hangosbemondták, fél óra késés várható. Annyira nem izgatott, már csak haza kell jutnunk :) Gyors telefon bud-ra, ismerős jelzi nyugi, már felszált 27 perc késéssel. Akkor jó, legalább elindult, így reális esélyt láttam, hogy 22:45-kor elindulunk. Estére ennyi talán belefér. Nagyjából így is lett, a beszállítás elkezdődött a buszokra. Apró közjáték volt, amikor a géphez értünk, a soför kinyitotta az ajtókat, mire a rámpás hölgy sikitozva próbált mindenkit visszazavarni :) Többé kevésbé sikerült, néhányan vitatkoztak, de pár perc kényszerpihenő után szálltunk is be a gépbe. Nagyon kedves, mosolygós, fiatal személyzetet kaptunk. Az egyikkel sikerült megegyezni a vészkijárati hely elfoglalásáról ;). Sajnos nem tudom pontosan, de talán 23 óra után pár perccel szálltunk fel. Mivel pillanatok alatt beájultam, csak emlékfoszlányaim vannak a repülésről; majd 100%-os LF volt. BUD-ra Monor felől érkeztünk 0:30 környékén.

Rövid buszozás, autózás, közel 21 óra után ismét itthon voltunk. Röviden, tömören: Rome away, I love it! :)

Bónusz videó a reggeli felszállásról:

csekkin 2009.07.01. 20:24:24

Jó poszt, én is nagyon csípem az egynaposakat! :-) Ezt a Róma kört én is megcsinálom a közeljövőben valamikor!

(+ remélem nem kapsz annyi rosszindulatú kommentet, mint amennyit én katam az egynaposomért)

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.07.01. 20:34:22

@csekkin: most mond már, milyenek :) :)
én azért is szoktam kapni (nem itt), amennyibe kerül, hogy "ennyiért úgysem lehet és kamu". Ha nyomtatva meglennének, egy valamire használhatnánk ezeket a hsz-eket, de lehet hogy ahhoz meg vékony lenne a papír ;)

gyzozo 2009.07.01. 21:26:24

Nagyon jó kis kirándulás lehetett, nekem is ilyen a kedvencem, igaz én BUD-BGY-LTN-BGY-BUD kört tettem így meg.

key 2009.07.01. 21:40:53

Becsülöm az ilyen megszállottakat, de egy napra elmenni az nagyon rövid és pergős. Bármelyik lókoszt célállomáson van 15-20 euróért szállás reggelivel. (www.hostelworld.com)
Személy szerint a ryanair kivételével bármelyik fapadost kedvelem, a lassan már múlt időben lévő Skyeurope-ot is. Egyedül náluk van (volt) fix ültetés, ami nekem nagyon tetszett.

sYg · http://lokoszt.blog.hu 2009.07.01. 21:55:20

@key: én pont a pörgést szeretem, de ebben az esetben csak szerveztem és alkalmazkodtam :)
nekem a meccstúrák a kedvenceim, azoknál azért alap a szállás. ez volt az első "igazi" reggeltől-estig utam, de nem bántam meg, a gépen pedig elég jól szoktam aludni :)

csekkin 2009.07.01. 21:59:52

@key: Hidd el, aki egy ilyen 1 napos túrát meg tud szervezni, meg tudna szervezni olcsó szállást is. De nem alkarja, mert egy napra SZERETNE menni kirándulni. Attól még, hogy valami nem 5 km a lakóhelyedtől, miért ne lehetne egy rövid kiruccanást megzervezni? Őszintén szólva, szvsz kisebb macera volt ez az egynapos, mint egy szintén egy napos Budapest-Debrecen, szintén vasúttal (+ nálunk megesik az, hogy 30 km-vel a célállomás előtt a masiniszta kiszáll a mozdonyból és hazamegy, mint pl Dombóvárnál :)

csekkin 2009.07.01. 22:01:24

@key: Nekem a szabad ültetés sokkal jobban tetszik.

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.07.02. 22:30:35

Köszi, ez megint egy kedvcsináló 1 napos karikára. Sajnos a menetrend változás miatt már nem jó a TSR-BGY-TSR, pedig az kézenfekvő lett volna.

AP! (törölt) 2009.07.04. 07:40:23

egynapost még sohasem csináltam, de az olasz célpontok tényleg adják magukat (tsf, bgy, cia-fco mind elég gyakran repülik a fapadosok). lehet egyszer bevizsgálom ezt a karikát, elvihetnék én is pár kétkedő ismerőst - egyrészt befognám a szájukat, hogy én miért nem szólok soha ilyen utak miatt, másrészt nem kéne őket a hosszabb utakra vinnem :)

más ötlet ilyen karikákra? :)

.Frajti 2009.07.07. 13:01:04

Én kérhetnék egy városbeszámolót is akár itt, akár indexen a Rómás topicba? köszi :)

(nekünk sajna kimaradt ez a karika, bár ugye kétnaposra bővült, de ahogy írtam a fórumon is tán, nem voltunk)