Ibiza öt repülésből, természetesen olcsón

2009.12.01. 17:08 | lokoszt | 12 komment

Címkék: utazás beszámoló spanyolország ryanair temesvár ibiza wizzair lowcost bergamo lokoszt weeze

Vatti beszámolója egy ibizai kiruccanásról, szép képekkel.

Az egész a Raynair 0.01 euros akciójával kezdődött. Miután sikerült foglalni 3 szakaszra (BGY-IBZ, IBZ-NRN, NRN-BGY) is „ingyen jegyet”, így az alap már adott volt. Ehhez már csak a 20%-os akcióban „jóárasított” Wizz jegyeket kellett lefoglalni a TSR-BGY-TSR szakaszra. Természetesen jó low-cost utasként feladandó poggyász nélkül indultunk neki az útnak.

2009.11.21. (szombat) TSR-BGY W6 707 07:20-08:05
Hajnalban indultunk Szegedről Temesvárra, az út kb. két óra. Az autót a kettes, olcsóbbik parkolóban hagytuk. (150 RON=9500 HUF). A terminállal szemben van a parkolós cég irodája, itt egy kártyát kaptunk, amivel a sorompót lehetett volna kinyitni. De nem lehetett, szerencsére pont jött egy reptéri alkalmazott, ő nyitotta ki nekünk a kaput (visszafelé majd lesz valami, gondoltuk). Gyorsan ment a becsekkolás, pár ember volt csak előttünk. A kézi cuccunkkal senki nem foglalkozott. Beszállás után gyalog mentünk a géphez. Indulásnál volt 20 perc késés, de behozták, így menetrend szerinti az érkezés. LF közel 100%, kevés fedélzeti vásárlás, eseménytelen repülés. Bergamóban volt egy kis szabadidőnk, amit városnézéssel ütöttünk el. A busz 1.7 euró/fő, jegyet az automatából lehet venni. A megálló a terminál előtt van, nem lehet elrontani.

2009.11.21 (szombat) BGY-IBZ FR 882 15:10-17:00
Fél kettő után értünk ki, biztonsági kapun átjutva (csomagot megint senki sem nézte) már a gépre vártunk. Pontos indulás, érkezés, eseménytelen repülés. LF 60%, elég sokan vásároltak a fedélzeten. Mivel Ibizán autó béreltünk (58 euro, 2 napra), így a transzferről nem tudok írni. Ibizán másfél napot töltöttünk. A szállásunk 60 euróba került 2 főre, reggelivel, saját fürdővel. (Hotel Tarba) Jó idő volt végig, napközben 25 fok, amiből naplemente után is megmaradt 16. A szigeten elég sok minden zárva van, de ez azt hiszem érthető november végén.

2009.11.23 (hétfő) IBZ-NRN FR 6419 09:40-12:25
Fél kilencre értünk ki a repülőtérre, a megmaradt sangriát becsaptuk a reptér előtt és utána irány a secu. A reptér kihalt volt, alig lézengett valaki, a csomagot sem nézte senki.
Pontos volt a beszállítás, a majdnem teltházas gépig gyalogoltunk, majd negyven percet vártunk valamire… A repülés eseménytelen volt, megint sok vásárlással a fedélzeten. 15 perc késéssel érkeztünk meg Weeze-ben, ahol szakadt az eső…Busz itt nem volt, jól el is eláztunk a terminálig…

Busszal bementünk a városba,a jegy 2.20 euró/fő. Minden óra egészkor megy (7-22 óráig közlekedik), húszkor jön vissza. Sajna a várost nem igazán tudtuk felfedezni az eső miatt, így egy hosszúra nyúló ebéd, kávé, süti maradt az időtöltés.

2009.11.23 (hétfő) NRN-BGY FR 8606 18:25-15:55
Időben kiértünk a pertérre. Itt először (és utoljára) nem jelzett be a feleségem nadrágján lévő fém. A biztonsági kapu után a shopon keresztülvezet az út a terminálba. Ügyes.-) Pontosan kezdték a beszállítást, de csak az épület mellé állítottak ki bennünket. 10 fok, szakadó esőben, a gép ekkor állt még csak be. Busz megint nem volt, megint eláztunk…Közben egyre nagyobb lett a vihar, már villámlott is. A gépen volt egy magyar légi utaskísérő (Szilvi).  LF: 60-70%, pontos indulás, de ezúttal nem eseménytelen a repülés.

Először is iszonyat meredek volt felszállás, közben a szél úgy dobálta a gépet, hogy „öröm volt benne ülni” Nagyon gázos volt. A szárnynál ültem és premierben láttam, egy nagy villanást, majd hallottunk egy nagy durranást, valószínűleg villámcsapás lehetett. Miután elértük az utazó magasságot, már normalizálódott a helyzet, de még ekkor is dobált egy picit. Kicsit féltünk a leszállástól, ezért megkérdeztük Szilvit, hogy mi a helyzet Bergamóban. Azt mondta, hogy ott minden rendben. A felszállással kapcsolatban azért megjegyezte, hogy még ilyen felszállást nem élt át. Remek. Landolásnál semmi gond nem volt, újra gyalog közelítettük meg a terminált. Buszra szálltunk, és meg sem álltunk a Central Hostel BG-ig. 1 éj, reggelivel, saját fürdővel, két főre 58 euro volt.

2009.11.24 (kedd) BGY-TSR W6 708 08:50-11:25
Korai kelés után a hatóra húszas busszal mentünk ki a reptérre. Becsekkolásnál megkérdezte meg a pultos, hogy a páromnál lévő női táskával mit akarunk. Mondtuk, hogy belerakjuk a másikba, amire bólintott. Persze nem került bele. Biztonsági kapunál a szokásos procedúra, a csomagot senki sem nézte. Mivel Schengenen kívülre mentünk így egy külön – addig lezárt – teremben lévő kapunál (2-es) volt a beszállás. Illetve lett volna, de a Temesvárról érkező gép 3 órát késett, állítólag a rossz idő miatt. (mire mi odaértünk, nem volt semmi nyoma a rossz időnek.)

Megkaptuk a „kaja jegyeket” is. Fejenként egy üdítő illetve egy szendvics. Busszal vittek a géphez, így nem kellet sietni a beszállással. LF: közel 100%. Ez az út szerencsére eseménytelen volt és minimális a fedélzeti vásárlás. Három órás késéssel érkeztünk meg Romániába, gyors útlevélkezelés után, már az autónk felé baktatunk. Szerencsére nem volt vele semmi gond. A kártyánk a legnagyobb meglepetésemre nyitotta a sorompót. Ott állt egy reptéri alkalmazott, akitől kérdeztem, hogy mi legyen a kártyával. Azt mondta az enyém, így majd jó lesz legközelebb.

Összességében elmondható, hogy eseményekben gazdag napokat tudhatunk magunk mögött. Mindenkinek ajánlom, aki tud ingyen jegyet foglalni, hogy ne hagyja ki ezt a lehetőséget. Bár sok az öt szektor, de aki szeret repülni és utazni, az megérti, hogy mi miért vállaltuk be :)

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.12.01. 18:12:01

Azért az érdekes, hogy a Carpatair csak 1 órát késett ugyanoda.

zsizo65 2010.03.05. 21:09:53

Szia lokoszt,üdv mindenkinek !
Valóban ! 1 euro ,számomra ez hihetetlen,ez mitől éri meg a légitársaságoknak ? Egy hirdetésben olvastam, aki vesz egy csomagot az interneten az minden infomációt megkap a kereséshez, sőt 115 euroért jamaikába tud repjegyet europából, szerited ez valós vagy beugratás ? bocs a sok kérdésért, szia zsizo65

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.03.05. 22:18:47

@zsizo65: Szia! Azt a csomagot én árulom :) de ha bármit kérdezel az itteniektől szívesen segítenek :) Még én is.. igaz most nincs jamaikába 115 euroért jegy hanem maldívra 215ért és dominikába 168-ért.

zsizo65 2010.03.06. 19:12:11

@AzUtazó: Szia! Ha kérhetnék egy kis infót a csomagról,és az árát, köszi zsizo65

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.03.06. 19:17:32

Ó az csomag az tökéletes, de nemárulom itt mert a többiek széttépnének :D

zsizo65 2010.03.06. 19:45:32

@AzUtazó: Ha itt,nem etikus erről kommentezni,küldj infót emil:zsizo65@citromail.hu köszi

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.03.07. 06:01:04

e@zsizo65: nem az hogy nem etikus, hanem itt nem árulom, mert akármilyen információra van szükséget az lévők szívesen segítenek, köztök én is.

zsizo65 2010.03.08. 14:39:36

szegedről,mennénk,köszi info,

vatti 2010.03.10. 09:25:26

@zsizo65: Szia, Hova szeretnél utazni?
Mi ezt a kör Szegedi indulással csináltuk.

zsizo65 2010.03.10. 16:22:59

szia,ibiza lenne a cél.@vatti:

zsizo65 2010.03.20. 16:05:45

sziasztok!Tudna valaki segiteni,hogy merre induljak keresni,jul. végére olcsó repjegyet tenger mellé europában, köszi

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2010.03.21. 22:28:07

@zsizo65: szerintem a legegyszerűbb a ryanair honlapján végig nézli ppozsonyi indulással vagy jó lehet még a wizz is bolognába onnan meg közel van rimini