Matus kalandozásai - világjárás 2.

2009.12.14. 11:00 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: utazás beszámoló ryanair fapados lowcost olcsó repülőjegy lokoszt

A tizenharmadik nap
Madrid – Alicante – Madrid

Ilyen jót rég aludtam már. Összesen kilenc órát sikerült. Egy rövid Ryanaires karika következett. Papíron egy órás repülés után délelőtt 10 órakor már Alicante a tengerpartján strandoltunk, ismételten alsógatyában.

Itt már lényegesen több ember volt, mint Valenciában és ami a legidegesítőbb volt, hogy itt még a 18 évesek is nyugodtan monokiniztek :)

Az egész nap azzal telt, hogy fürödtünk és hülyültünk, betemettük egymást homokkal, stb. Az utolsó fürdésnél este 6 körül annyira belefeledkeztünk a szórakozásba, hogy mikor jöttünk ki és ittuk a sört, épp azt tárgyaltuk, hogy ki fog este a polifoamon aludni. Mondom, gyerekek, senkit ne zavarjon, hogy az enyém, ezért én fogok rajta szunyálni. Vagy mégsem? Amíg hülyültünk, elfújta a szél. Nem is találtuk meg.
Este 23 óra után gérkeztünk Madridba. Érdemes átugrani Alicantéba, napi három járatpár mellett nem is okot különösebb gondot, onnan. Madrid - Barajason ismét kerestünk egy csendes kis helyet, ahol lefeküdtünk éjszakára aludni. Igaz háromszor négyszer felkeltem, mert valaki túlvezérelte a légkondit…

A tizennegyedik nap
Madrid – Santiago de Compostela – Madrid

A mai nap igazán kényelmesen indult, mert a repülő csak fél tízkor szállt fel Madridból. Santiagoba viszont csak egyedül mentem, mivel a többiek a főváros felfedezését részesítették előnyben. Amúgy a változatosság kedvéért ide is napjában három repcsit intéz a Ryanair, és alig egy óra alatt lezavarják a penzumot.
Fél tizenegykor lépcsőztem le a reptér betonjára, ahol kellemetlen eső fogadott és a következő busz másfél óra múlva indult. BVA elbújhat! Fél egyre értem be, a nyakamba is vettem a várost nyomban.
Igazából azért jöttem ide, mert a látott fényképeken egész jól nézett ki a város. Vagyis a város főterén egy katedrális, ami az El Camino zarándokút vége. Nekem nagyon tetszett, az egész hasonlított inkább egy Angkor templomra, mintsem egy katedrálisra.

Egész este 7 óráig sétálgattam az óvárosba hangulatos, keskeny utcáiban.
Mondjuk ez csak a régi városrészre vonatkozik, de jól el lehet veszni benni. Rengeteg  étterem van, ahol tengeri herkenytűket lehet kapni. Tele vannak az akváriumok különféle rákokkal, amit lehet nézni egy pár percig, míg megtalálod melyiknek, hol az eleje. Ez is megvolt, este is lett, gyorsan vissza is reppentem Madridba aludni és felkészülni a világjárás újabb, nagyobb kalandjána.

(előzetesen elárulom, hogy alig többet repültem, mint másfél óra, mégis egy teljesen más világba csöppentem a tizenötödik napon.)