Lehet, hogy az ír cég hírgyárosai elfelejtették, hogy az állóhelyes mesét egyszer már bedobták, de az is lehet, hogy rengeteg nem várt megjelenést produkált, ezért most adtak egy újabb feladatot a sajtófigyelő cégüknek.
A sztori röviden: A Ryanair azt állítja, hogy rövid távú járatain állóhelyeket alakít ki. Az elképzelés szerint a legfeljebb 10 euróba kerülő jegyekkel egyszerre 40-50 utas állhatna a gépeken. Egyes hírforrások szerint 10 széknyi helyre állítanának be ennyi arcot.
10 szék, az ugye 3 fél sor…
Elvileg mindenki be lesz csatolva - tehát nem metrókapaszkodókat szerelnek fel a poggyásztartók alá – sőt az álló utasoknak még külön mosdó is dukál. Aki ült már Ryanair gépen, az talán nehezen tudja elképzelni, hogyan is fér el újabb 50 utas, meg egy budi. Ráadásul a cég folyamatosan matekozik a súlyelosztással is, kisebb töltöttségű járatokon lezárják az első és hátsó 4-5 sort.
Kérdés, ilyenkor mi a sorsa az állóhelyes utasoknak? Meg aztán hova teszik a kézicsomagjaikat? Fogják az egyik kezükben? Az álló utasokat kizárják a fedélzeti fogyasztásból is? Persze ha csak egy kávét akarnak inni, ahhoz nem kell lehajtható asztal sem. Gondolom az amúgy alapértelmezettként az ülések hátuljára ragasztott biztonsági kártyát a padlóra celluxozzák. Apropó biztonság. Nem véletlenül találták ki, hogy az ajtóknak, vészkijáratoknak arányban kell lenniük a maximálisan szállított utas számmal. A Ryanair által hajtott „négyajtós” (4 szabvány ajtó és 4 vészkijárat) Boeing 737-800-asokon elvileg max. 189 utas szállítható. Vélhetően nem fognak újabb ajtókat vágni a Boeingekre, bár futhatnának egy kört az SZKT-nál, ahol egy trolivá átoperált busznál megoldották a plusz ajtó kérdést :)