Októberi kiruccanás Ibizára

2011.10.19. 15:30 | lokoszt | 1 komment

Címkék: utazás beszámoló spanyolország ryanair wizz ibiza fapados wizzair lowcost olcsó repülőjegy lokoszt

Wzoli és két haverja úgy gondolták, hogy gyorsba elmennek egyet pihenni még a tél beállta előtt melegebb éghajlatra. Nagy keresgélések után találták meg Ibizát, a számukra legoptimálisabb helyet.

Indulásunkat október 12-re (szerda) időzítettük. A 10.55-ös bergamói Wizzair járattal repültünk ki Milánóba, ahol másfél óra várakozás után repültünk tovább Ibizára (Ryanair). A gép 16.15-kor landolt a party-sziget repterén. Mind 2 járat pontos és rendben volt.
Megérkezést követően fogtunk 1 taxit és elmentünk az általunk (booking.com) lefoglalt szállásunkra, ami a reptértől kb. 5-7 percre lehetett.  Maga a szállás Playa D’en Bossa nyaralóövezetben volt, közvetlen a tengerparton. Az apartmanunkból a tengerre, ill. a medencére lehetett rálátni. A szállás közelében van a Bora-Bora bár, Pacha, Spice…
A szállást a booking.com-on foglaltuk, a neve: Apartamentos Sal Rossa.
Személyzet ok, tisztaság ok, felszereltség ok… Ami gázos volt, hogy minden csapból sós víz folyt, még fogat se lehetett vele mosni… palackos vízzel sikerült ezt megoldani.

A szoba elfoglalását követően kerestünk egy boltot, ahol be lehetett vásárolni. A szállás körül természetesen csak Sparnak titulált kis rablók voltak, ahol olyan horrorisztikus áron lehetett venni mindent, hogy az már nem emberi… gyors tanakodást követően megkérdeztünk egy helyi embert, hogy hol találunk vmi normális közértet. Ajánlásával 5 perces séta után betértünk egy spanyol üzletlánc egyik boltjába (Euroski), ahol sikeresen és olcsóbban be tudtunk vásárolni. Ezt követően siettünk vissza a szállásra fürdőgatyát fel és irány a part…Mártóztunk egyet a tengerben (24 fokos volt), majd kb. 1 órát napoztunk, amíg fent volt a nap. Az idő napközben meleg, de este már ott is hűvös van.  Este elmentünk tekeregni  a köznyéken, majd hamar ágyba is bújtunk, mert nagyon fáradtak voltunk.

Másnap reggel gyorsan megreggeliztünk, ki a partra és napoztunk. Igyekeztünk még minél több D-vitamint begyűjteni így a tél előtt. :)
Egész nap kint voltunk, élveztük a meleget, átadtuk magunkat az élvezetnek. Nagyon szép idő volt. Pörkölt a nap rendesen. 30 fok volt, szélcsend. Délben és este a KFC-ben ettünk, ez volt az egyetlen normális és olcsó „kajálda” a környéken.
Este ismét csak bejártuk a környéket, megnéztük a közeli bazárokat, szuvenírokat vettünk…
Péntek reggeli után magunkra vettük a hátizsákot és bebuszoztunk a fővárosba, Eivissa-ba. Megnéztük a kikötőt, a várat, a belvárost, a partot… Személy szerint nem voltam hanyatt dobva tőle. Szerintem pl. Mallorca fővárosa sokkal szebb és igényesebb, mint Eivissa…  Itt délutánra már feltámadt a szél és be is borult, de nem esett!! Pont kirándulós idő volt.  A várost felfedezve tértünk haza ahol egy kis pihenő után mentünk le  a partra. Igen…. megint a partra. Sajna nem volt a 3 nap alatt idő arra, hogy felfedezzük a szigetet, inkább csak olyan passzív nyaralás volt ez. J
 Szombaton délig kellett elhagyni a szállását, de a repülő csak este 6-kor indult, úgyhogy a cuccot bepakoltuk a luggage room-ba és irány a part. Délután 4-ig pancsi, majd kaja és taxival a reptérre. Ismételt átszállást követően éjfélre értünk Ferihegyre, a 6 fokba :S
Összegezve jó kis kiruccanás volt ez, így a tél derekánál az idei utolsó nyári élményeit begyűjtve.
Ami durva, hogy olcsóbb volt, mint egy pl. hévízi kiruccanás 4 napra!!!

Az utazás számokban 1 főre:
Repülőjegy oda-vissza összesen: 13.250 Ft
Szállás 3 éjszakára: 25 Euro= 7.510 Ft
Kinti kiadások: kb. 20-25.000 Ft
Összesen: 40-45.000 Ft

Hamarosan pótolom két elmaradásomat - Zoli madridi és DePassant lengyelországi beszámolóit és ha nagyon szurkolunk talán csekkin kolléga is megírja az Eindhoven III-at :)

tg_mak 2011.10.21. 01:50:35

"minden csapból sós víz folyt"
Ez meglepett, különösen ceutai (afrikai kontinens) élmény után: megkérdeztük a rendőrt, hogy iható-e a csapvíz, mire szinte sértődötten válaszolta, hogy Uram! De hisz ön az Európai Unió területén van! :)

Megtetszett ez az őszi napozós út, különösen hogy ilyen olcsóak a szállások ilyenkor. Lehet, hogy benevezek én is egyre.