Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Lengyel kirándulás Malmön keresztül

2012.03.22. 12:32 | lokoszt | Szólj hozzá!

Címkék: beszámoló malmö városok fapados gdansk wizzair városlátogatás lokoszt

Zsoltissimus jelenti, hogy a Malmö reptéri átszállás tökéletesen működik, de azért lehetnek komplikációk, kis frásszal.


Tehát: odafele: febr. 25, visszafele 29. HA-LPQ, BUD-MMX-GDN-MMX-BUD, lengyel személyzet, töltöttség kb. 80 és 50 %. Ferihegyen képtelenek voltak időben beszállítani, ami 20 perces késést jelentett, ez végig megmaradt, de nem lehet baj, mert ugye ugyanaz a gép repül tovább is. A lengyel személyzet roppant kedves és segítőkész volt, mikor mondtam nekik, hogy én továbbrepülnék Gdanskba, akkor mondták, hogy menjek csak legelőre, és biztosan meg fognak várni! És teljesen felesleges volt izgulni és sietni, ugyanis csőre álltunk, és 10 m-t sétálva már a terminálban voltam, és egyszerűen az ott várakozó sor végére beálltam! :)

Tehát 10 perc múlva újból a gépben voltam! Visszafele is majdnem ugyanazok a sztyuvik voltak, és emlékeztek rám, mosolyogtak, amikor látták, hogy ismét visszaszállok Malmőben! :) Maga az út eseménytelen volt, némi turbulencia, alacsony fogyasztás. Most tapasztaltam először a visszaút GDN-MMX részén, hogy nem volt a hagyományos kiskocsi végigtolás, hanem végigment az egyikük, és felírta, hogy ki mit akar enni-inni. De alig volt 2-3 kávézós csak. Egyébként ez a szakasz ugyanolyan 40 perces repülés, mint Marosvásárhely. Visszafele úton magyar kapitány és első tiszt volt.


Maga az utazás célja Gdansk és Poznan volt, jobban mondva Gdansk, mint látnivaló, és Poznanban a lengyel barátaim meglátogatása. Gdansk gyönyörű, nagyon tetszett! Igazi téli hangulat fogadott, sűrűn esett a hó, és még a Karácsonyfa is állt a téren! Ez a hangulat hiányzott már nekem itthon! Maga az óváros gyorstalpalva 1 nap alatt megnézhető, nekem 8 múzeumot sikerült bezsúfolnom, és sokat sétáltam az óvárosban. A tengerpartra nem mentem ki. Olyan volt, mintha már jártam volna itt, mindent nagyon könnyen, elsőre megtaláltam, alig néztem térképet! A szállásom a Grand Hostelben volt, 35 Zloty egy éjre reggelivel, nagyon jó hely, 100%-ig meg vagyok elégedve, bátran ajánlom bárkinek! A 8 ágyas szobában egyedül voltam!

Praktikus tanácsok: a gépem 25-én 13:30-kor érkezett meg, egyből irány a turista információ. Roppant hasznos az ISIC kártya, akinek nincs és teheti, váltsa ki! Így kedvezménnyel vettem egy 24 órás turistakártyát, amivel a legtöbb múzeum ingyenes! (Keddenként néhány amúgy is az.) Egyébként a múzeumokba a kedvezményes belépő egyenként 5 Zloty lenne, tehát ha csak 3-at nézel meg, már megérte megvenni! A reptéri 210-es busz kb. 40 perc alatt ért be, a vonatpályaudvarnál tesz le, 1.7 Zloty a vonaljegy, 3.4 Zloty kedvezmény nélkül. Visszafele vasárnap transzferbuszt foglaltam, mert az első busz csak 5 órakor indul, és nem akartam kockáztatni, hogy elérem vele a gépet, vagy sem. Aki csak Gdanskba megy, Sopotba és Gdyniába nem, annak elég csak az olcsóbb turistakártyát megvenni, amiben nincs benne a tömegközlekedés használata, mert minden, tényleg minden látnival max. 10 perces sétával elérhető egymástól! Enni az ún. bar mleczny-kben érdemes, ezek az itthoni kifőzdékhez hasonlítanak, tipikus lengyel ételekkel, és némileg olcsóbbak, 15 Zlotyból kijött egy komplett ebéd: leves, főétel és desszert!

26-án a 14:40-es TLK vonattal mentem Poznanba, a vonatra nem érvényes az ISIC kártya, ám van max26 kedvezmény, ami értelemszerűen 26 éves korig 26% kedvezményt ad mindenkinek, így 56 Zloty helyett 41.4 Zlotyba került a jegy irányonként. Poznan belvárosa is szép, de teljesen más jellegű, mint Gdansk. A múzeumok szombatonként ingyenesek. A legfőbb látnivaló az óvárosi részen fekvő katedrális, ahol a királysírok vannak, és arról híres, hogy itt vették fel a lengyelek a kereszténységet. 27-ét és 28-át tehát Poznanban töltöttem az ismerőseim vendégszeretetét élvezve. Mindkét este voltunk egy-egy kocsmában (hál' Istennek Lengyelországban már 2 éve bevezették a dohányzási tilalmat), sokat sétáltunk, voltunk egy fantasztikus forró csokis helyen is -Kakaó köztársaság - ahol nagyon finom sütiket is lehet venni, amik nagyon megérik az árukat! Ebédelni pedig az egyik egyetem menzáján ettünk, 12 Zlotyért, illetve szombaton egy rendes étteremben 20 Zlotyért. Este nehéz búcsút véve vonatoztam vissza Gdanskba, és 3 óra hostelezés után a reptéri busszal már mentem is a repülőtérre.

Ja, a kis komplikáció: visszafele az 1-es számú csőre állt a gép, és ott csak kijárat van, nem keverednek az érkező-induló utasok! Tehát újból át kellett mennem a biztonsági ellenőrzésen, amit egy lengyel sör bánt, amit a gdanski duty freeben vettem 4.5 Zlotyért... még jó, hogy nem vettem Zubrowkát. A lényeg az, hogy időben bőven belefér az átszállás, de nem lehet tudni, hova áll a gép, ezért kockázatos bármilyen folyadékot venni.

Költségvetés: az összes repülőjegy 5000 Ft alatt volt, még novemberben 20%-os akcióban megvéve, a BUD-MMX 2400 Ft körül/irány, az MMX-GDN pedig 3 Zloty/7SEK/irány volt! :) A nem egészen 5 nap alatt 20000 Ft-ból kijöttem, mindent beleszámítva.


Update!! A nyári menetrendtől kezdve lesz bőven idő az átszállásra, mert nem w-ben fog működni ez a gép!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr834332808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása