Mit lehet csinálni fél nap alatt egy semmi közepén lévő pici reptéren? Jóformán semmit. PLACI sok hasznos tudnivalóval fűszerezett írása bizonyítja, hogy a repülés öröméért egy ilyen rövid látogatás is érdekes tud lenni.
2 héttel(!) az utazás előtt nagyon kedvező áron sikerült a BUD-HHN kört megtenni megvenni. (Az eredeti szövegben megtenni szerepelt - lám, egy gépelési hiba máris arra utal, hogy repülőgép helyett időgéppel utazott az utas. :) - a szerk.)
2012.12.04. FR5916 BUD-HHN EI-DWF 1290HUF
A12-es kapuhoz volt a járat kiírva, ez rögtön az első sátor. Utolsók között érkeztem, de jól tettem, mert érezhetően kevesen voltak. A Celebisek szigorúan pakoltatták a keretbe a bőröndöket, de senki nem fizetett. Elég késve szálltunk fel a gépre, késve is indultunk, ez kb. 15 percet jelentett. Itt tényleg látványosan kevesen voltunk, LF~45-50% körül volt, nekem pl. teljesen üres sorom volt, tehát ABC helyek is üresek voltak (F-en ültem). Ez azért volt nagy előny, mert le tudtam húzni átellenben a napellenzőt, mert pont a szemembe sütött a nap. Eseménymentes út, fogyasztás so-so, fanfáros érkezés. Az utasok echte németek, kulturált viselkedés, kivéve egy sor tinilányt (végig vihogás), és az előttem ülő 4-5-ös fogatot, azért érezhető is volt rajtuk, hogy oroszok. A fanfár „hatására” őrült tapsviharba kezdtek, na, erre a csordaszellem is beindult. :(
HHN elég lepusztult, gyakorlatilag üres barakkszerű épületek, de a használatban lévők is omladoznak, látszik, hogy katonai reptér volt.
A katonai reptér maradék hangulata (Forrás: flickr.com)
Séta a terminálig, hóban, latyakban. A terminál elég kicsi, de így is kettéosztották, A és B terminál van, de hasonló Bergamóhoz, és átjárhatatlan. Meglehetősen hideg is volt benne.
Én nem sok mindent csináltam Hahnban, de nincs is ott sok látnivaló: jobbra elindulva van a buszállomás, kósza shuttle és regionális járatokkal. A B terminál előtt is néhány shuttle busz végállomása. A reptér mellett régi, elhagyatott és új, üzemelő parkolóházak, valamint egy B&B hostel, ami újnak néz ki. Gyalog indultam be a faluba, Lautzenhausenbe. Tipikus német kistelepülés, semmi extra, néhány Imbiss és apartmanon kívül nincs élet ott. Sajnos nem vittem a fényképezőgépet, így nincsenek képek. De a közepén (mert túlzás, hogy a központjában) vagy egy öntöttvas kút és egy háborús emlékmű, más említésre méltót nem találtam. Ezért továbbgyalogoltam az autópálya elágazásig, ahol egy Burger King (https://maps.google.hu/maps?q=49.930747,7.277857&num=1&t=h&z=18) található. Nos, itt olcsóbban tudtam enni, mint Magyarországon: 5.3€-t fizettem egy dupla húsos rodeo szendvicsért, nagy krumpliért, nagy (0.5L) üdítőért és egy forró kávéért…
Hahn, amikor sok gépes bázis volt (Forrás: taz.de)
Kb. 15.30 felé elkezdett sötétedni, a hó is eleredt meg a szél is feltámadt, ezért visszagyalogoltam a falu felé. A világítást felkapcsolták, ekkor tudtam még gyönyörködni is a falu karácsonyi díszkivilágításába, mert neki olyan is van ám! Az összes utca szinte összes oszlopán égtek az ünnepi fények, plusz a lakók saját portájukon is megcsinálták a világításokat.
Elég hamar visszaértem a reptérre, ahol a lokoszt blog leírásával ellentétben NINCS ingyen wifi (köszönjük, javítva - a szerk.). Telekomra lehet jelszó nélkül csatlakozni, de csak fizetés után van internet is. A reptér egyáltalán nem forgalmas, óránként, kétóránként volt 1-1 járat. Sőt, a szeku is bezár: megnézték a beszállókártyámat, és túl hamar érkeztem a reptérre szerintük, ezért azt mondták, hogy még várjak kint, majd szó szerint lehúzták a rolót. De nem csak én jártam így, sok utast visszafordítottak.
Azt hittem, ha bemegyek, melegebb lesz, ezért siettem a szeku nyitása után, de tévedtem: az 5-ös kapunál, ahonnan indult a Wizz, különösen hideg volt. De mivel időm rengeteg volt, ezért a Bariba tartó járat kapujához ültem le, nézegettem, hogyan verődik össze a dél-olasznak nevezett népség… és azt hiszem, ezzel jól is jellemeztem. :)
(Forrás: wikimedia.org)
Kb. 1-1,5 órával kapunyitás(zárás) előtt átmentem az 5-ös kapuhoz, kabátban, sapkában leültem a legközelebbi székre… de mihez? Merthogy abban a részben két beszállítópult van, és amihez fel volt írva a „Gate 5” felirat, az csak egy üvegajtó volt egy másik várórészbe, ráadásul az üvegajtó másik oldalára „Gate 3-4” volt ragasztva! Ezen kívül a másik pult után egy másik üvegajtó társult, mely az apronra nyílt. Ennek ellenére az előzőhöz ültem közelebb, de csak azért mert egy infrastruktúrával (oszlop a terelő Priority/Other Q jellel felvértezve) több volt ott.
2012.12.04. W6 2300 HHN-BUD HA-LWE 290HUF
Gyűlt a nép, már egész sokan voltak, lassan kapuzárási idő volt, még sincs sehol a földi személyzet. 21.25-kor zárt volna a kapu, 21.30-kor(!) érkeztek meg, de valamit tudtak, mert nagy késésben volt a gép. Eközben két sor is kialakult, egy HVCS-banda tagjai a másik pulthoz kezdtek felsorakozni, emiatt sokan szerencsétlenül a kettő közé álltak be (ugye a másiknál én voltam elől, tehát megszívom, ha a másikhoz mennek a boardingosok). Mögöttem egy srác a „híres” Sportsdirectes Dunlop 16 hüvelykes bőrönddel állt sorba, mint small cabin bag. Rá is kérdeztem, de mondta, hogy múltkor szórakoztak vele, mert a kereke miatt 2cm-t kilóg, de elhajtotta a boardingosokat, állítása szerint, ha fizettettek volna, akkor „pofán rúgja őket”. Közben már idő volt, megkezdődött a beszállítás (21.40 körül), egyrészt a másik „terembe”, másrészt wizz keret nélkül!!! Láttam ugyan, hogy ott nincsen, azt is, hogy tanakodik a két hölgy, de így „megoldották”. Tehát szemre ment az egész, de még az sem…
22.05 körül sikerült a gépre felszállni és vészkijárathoz is ülni. Aki lajstromjel alapján ismeri a flottát, az tudja, miért fontos ez. :) Ez bizony a „szar” üléselrendeződéses gépek közül való, majdhogynem a nagy lábtér is szűkös volt nekem.
Másik döbbenet: LF 40,55%!!! Mondtam is a sztyuviknak, hogy jó lenne, ha maradna a járat. Ennek fényében fogyasztás alig.
Nagy hó fogadott BUD-on, és még az „integető emberke” is késve érkezett meg a sárga-fekete autójával, emiatt még a végső parkolóhely előtt is álldogálásra kényszerítették a gépet. A 20 perccel később indulásból minimálisat hozott be a pilóta, de pont annyit, hogy elérjem a 23.58-as buszt.