Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

A „párórás Kakas”

2012.12.06. 00:24 | tg_mak | 13 komment

Címkék: beszámoló ryanair fapados wizzair hahn lowcost repülőterek egynapos

Mit lehet csinálni fél nap alatt egy semmi közepén lévő pici reptéren? Jóformán semmit. PLACI sok hasznos tudnivalóval fűszerezett írása bizonyítja, hogy a repülés öröméért egy ilyen rövid látogatás is érdekes tud lenni.

2 héttel(!) az utazás előtt nagyon kedvező áron sikerült a BUD-HHN kört megtenni megvenni. (Az eredeti szövegben megtenni szerepelt - lám, egy gépelési hiba máris arra utal, hogy repülőgép helyett időgéppel utazott az utas. :) - a szerk.)

2012.12.04. FR5916 BUD-HHN EI-DWF 1290HUF

A12-es kapuhoz volt a járat kiírva, ez rögtön az első sátor. Utolsók között érkeztem, de jól tettem, mert érezhetően kevesen voltak. A Celebisek szigorúan pakoltatták a keretbe a bőröndöket, de senki nem fizetett. Elég késve szálltunk fel a gépre, késve is indultunk, ez kb. 15 percet jelentett. Itt tényleg látványosan kevesen voltunk, LF~45-50% körül volt, nekem pl. teljesen üres sorom volt, tehát ABC helyek is üresek voltak (F-en ültem). Ez azért volt nagy előny, mert le tudtam húzni átellenben a napellenzőt, mert pont a szemembe sütött a nap. Eseménymentes út, fogyasztás so-so, fanfáros érkezés. Az utasok echte németek, kulturált viselkedés, kivéve egy sor tinilányt (végig vihogás), és az előttem ülő 4-5-ös fogatot, azért érezhető is volt rajtuk, hogy oroszok. A fanfár „hatására” őrült tapsviharba kezdtek, na, erre a csordaszellem is beindult. :(

HHN elég lepusztult, gyakorlatilag üres barakkszerű épületek, de a használatban lévők is omladoznak, látszik, hogy katonai reptér volt.




A katonai reptér maradék hangulata (Forrás: flickr.com)

Séta a terminálig, hóban, latyakban. A terminál elég kicsi, de így is kettéosztották, A és B terminál van, de hasonló Bergamóhoz, és átjárhatatlan. Meglehetősen hideg is volt benne.

Én nem sok mindent csináltam Hahnban, de nincs is ott sok látnivaló: jobbra elindulva van a buszállomás, kósza shuttle és regionális járatokkal. A B terminál előtt is néhány shuttle busz végállomása. A reptér mellett régi, elhagyatott és új, üzemelő parkolóházak, valamint egy B&B hostel, ami újnak néz ki. Gyalog indultam be a faluba, Lautzenhausenbe. Tipikus német kistelepülés, semmi extra, néhány Imbiss és apartmanon kívül nincs élet ott. Sajnos nem vittem a fényképezőgépet, így nincsenek képek. De a közepén (mert túlzás, hogy a központjában) vagy egy öntöttvas kút és egy háborús emlékmű, más említésre méltót nem találtam. Ezért továbbgyalogoltam az autópálya elágazásig, ahol egy Burger King (https://maps.google.hu/maps?q=49.930747,7.277857&num=1&t=h&z=18) található. Nos, itt olcsóbban tudtam enni, mint Magyarországon: 5.3€-t fizettem egy dupla húsos rodeo szendvicsért, nagy krumpliért, nagy (0.5L) üdítőért és egy forró kávéért…

Hahn, amikor sok gépes bázis volt (Forrás: taz.de)

Kb. 15.30 felé elkezdett sötétedni, a hó is eleredt meg a szél is feltámadt, ezért visszagyalogoltam a falu felé. A világítást felkapcsolták, ekkor tudtam még gyönyörködni is a falu karácsonyi díszkivilágításába, mert neki olyan is van ám! Az összes utca szinte összes oszlopán égtek az ünnepi fények, plusz a lakók saját portájukon is megcsinálták a világításokat.

Elég hamar visszaértem a reptérre, ahol a lokoszt blog leírásával ellentétben NINCS ingyen wifi (köszönjük, javítva - a szerk.). Telekomra lehet jelszó nélkül csatlakozni, de csak fizetés után van internet is. A reptér egyáltalán nem forgalmas, óránként, kétóránként volt 1-1 járat. Sőt, a szeku is bezár: megnézték a beszállókártyámat, és túl hamar érkeztem a reptérre szerintük, ezért azt mondták, hogy még várjak kint, majd szó szerint lehúzták a rolót. De nem csak én jártam így, sok utast visszafordítottak.

Azt hittem, ha bemegyek, melegebb lesz, ezért siettem a szeku nyitása után, de tévedtem: az 5-ös kapunál, ahonnan indult a Wizz, különösen hideg volt. De mivel időm rengeteg volt, ezért a Bariba tartó járat kapujához ültem le, nézegettem, hogyan verődik össze a dél-olasznak nevezett népség… és azt hiszem, ezzel jól is jellemeztem. :)

(Forrás: wikimedia.org)

Kb. 1-1,5 órával kapunyitás(zárás) előtt átmentem az 5-ös kapuhoz, kabátban, sapkában leültem a legközelebbi székre… de mihez? Merthogy abban a részben két beszállítópult van, és amihez fel volt írva a „Gate 5” felirat, az csak egy üvegajtó volt egy másik várórészbe, ráadásul az üvegajtó másik oldalára „Gate 3-4” volt ragasztva! Ezen kívül a másik pult után egy másik üvegajtó társult, mely az apronra nyílt. Ennek ellenére az előzőhöz ültem közelebb, de csak azért mert egy infrastruktúrával (oszlop a terelő Priority/Other Q jellel felvértezve) több volt ott.

2012.12.04. W6 2300 HHN-BUD HA-LWE 290HUF

Gyűlt a nép, már egész sokan voltak, lassan kapuzárási idő volt, még sincs sehol a földi személyzet. 21.25-kor zárt volna a kapu, 21.30-kor(!) érkeztek meg, de valamit tudtak, mert nagy késésben volt a gép. Eközben két sor is kialakult, egy HVCS-banda tagjai a másik pulthoz kezdtek felsorakozni, emiatt sokan szerencsétlenül a kettő közé álltak be (ugye a másiknál én voltam elől, tehát megszívom, ha a másikhoz mennek a boardingosok). Mögöttem egy srác a „híres” Sportsdirectes Dunlop 16 hüvelykes bőrönddel állt sorba, mint small cabin bag. Rá is kérdeztem, de mondta, hogy múltkor szórakoztak vele, mert a kereke miatt 2cm-t kilóg, de elhajtotta a boardingosokat, állítása szerint, ha fizettettek volna, akkor „pofán rúgja őket”. Közben már idő volt, megkezdődött a beszállítás (21.40 körül), egyrészt a másik „terembe”, másrészt wizz keret nélkül!!! Láttam ugyan, hogy ott nincsen, azt is, hogy tanakodik a két hölgy, de így „megoldották”. Tehát szemre ment az egész, de még az sem…

22.05 körül sikerült a gépre felszállni és vészkijárathoz is ülni. Aki lajstromjel alapján ismeri a flottát, az tudja, miért fontos ez. :) Ez bizony a „szar” üléselrendeződéses gépek közül való, majdhogynem a nagy lábtér is szűkös volt nekem.

Másik döbbenet: LF 40,55%!!! Mondtam is a sztyuviknak, hogy jó lenne, ha maradna a járat. Ennek fényében fogyasztás alig.

Nagy hó fogadott BUD-on, és még az „integető emberke” is késve érkezett meg a sárga-fekete autójával, emiatt még a végső parkolóhely előtt is álldogálásra kényszerítették a gépet. A 20 perccel később indulásból minimálisat hozott be a pilóta, de pont annyit, hogy elérjem a 23.58-as buszt.

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr304950150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DePassant 2012.12.06. 20:02:59

Akkor a legfontosabbak:

lautzenhauseni emlékmű (2010 decemberi kép):
www.kephost.com/images4/2012/12/6/a1_2012_12_6_90y46j5ivh.jpg

és a híres BK a pihenőhelyen (egy magyar rendszámú Volvo-val :))
www.kephost.com/images4/2012/12/6/a1_2012_12_6_uji9h10oid.jpg

tg_mak 2012.12.07. 00:44:57

@DePassant: Volvo - pedig azt hittem repülővel mentél! :-D

DePassant 2012.12.07. 01:58:32

@tg_mak: De volt feladott poggyászom! Lapra szerelt IKEA-Volvo koprodukció :)

bl4ze 2012.12.12. 16:07:48

kimenni és enni egyet a BK-ban? csuda izgi :)

Sliders 2012.12.17. 20:28:47

Aki lajstromjel alapján ismeri a flottát, az tudja, miért fontos ez. :) (Miért fontos ez?, van valami bibi az egyik géppel?

tg_mak 2012.12.19. 01:20:00

@Sliders: Nagyon leegyszerűsítve kényelmi okai vannak.
HA-LPA,..B,..C,..D, stb. gépekkel kezdte a wizz pályafutását. Eljutottak LPZ-ig, onnan LWA-val folytatták.
Az airbus nagyjából az LPM-től újabb székkel szerelte gépeit, (külső jelek: újságtartó szék tetején, modernebb lámpák) ülései nem dönthetők, s hivatalosan kényelmesebbek, gyakorlatban sokkal rosszabbak. Állítólag a legújabb gépeken LWN-től(???) megint más szék van beszerelve, ami egy fokkal jobb.

Yumurdzsak 2012.12.20. 12:23:59

ennek az útnak mi volt a célja?

Kata24 2012.12.20. 12:31:20

@Yumurdzsak: Élvezni a repülés élményét :) Aki nem rokon lélek, az úgysem értheti :)

Yumurdzsak 2012.12.20. 15:19:13

@Kata24: OMG! most már értem mér fogynak el az olcsó jegyek ilyen gyorsan. legalább vettél valamit a duty freeben.

én egyszer vettem két buszjegyet és Kelenföldről elbuszoztam Újpalotára a pólusba. ott ettem a mekiben, aztán este vissza. bár nem volt díszkivilágítás újpalotán, de jól éreztem magam.

Kata24 2012.12.20. 16:36:37

@Yumurdzsak: Nem én írtam a cikket, bár nekem is voltak ilyen 1-1,5 napos repkedéseim.
Egyrészt nem szoktam venni semmit a duty freeben, mert nem olcsó, és egy fapados turista spórol, ahol lehet :) Másrészt meg vagy nem akarod érteni, amit írtam a repülés szeretetéről, illetve ami a posztból is sugárzik, vagy pedig nagyon is érted, csak trollkodsz. Végül is teljesen mindegy, a továbbiakban ignorálni foglak.

Yumurdzsak 2013.01.03. 10:29:27

@Kata24: ja szóval, nincs humorérzéked, és akkor trollnak számítok?
mindenkinek BUÉK!

Kata24 2013.01.03. 12:47:35

@Yumurdzsak: Van humorérzékem, megnyugodhatsz. Lehet, hogy számodra egyértelmű volt, hogy csak poénkodni próbálsz, de hidd el, nem mindenkinek így jön le... Legközelebb fogalmazz egyértelműbben, és 1-2 szmájli is sokat segít :)

Lui_00 2013.01.20. 12:03:49

Ennek tényleg nem sok értelme van, legalábbis én sem látok. Egy/fél napra elmenni valahova repülővel. Lehet, hogy olcsó, de nem látsz semmit, csak rohansz és elmondhatod, hogy milyen ügyes, vagy, hogy ennyiből kihoztad.
A repülés élménye, hát ez sem biztos, hogy ryanair vagy wizzair 1 órás útja adja. Az x-dik felszálláson túl pedig biztosan nem, sőt. A repülés + egy normális városlátogatás/nyaralás jobban hangzik.
Az más kérdés, ha az ember tart A-ból B-be és C-be eltölthet pár órát az átszállás miatt, vagy úgy szervezi, akkor kihasználja, hogy megnézhet amit lehet, de önmagáért c-be soha nem indulna el.
Mind mások vagyunk.
süti beállítások módosítása