November közepén indult az Easyjet új járata, mely a közkedvelt ORY repülőterén száll le, ahonnan sokkal olcsóbban és egyszerűbben lehet bejutni a belvárosba, mint a Wizzair által erőltetett Beauvis pusztáról (BVA).
Lentebb "balou84" járattesztelő beszámolóját olvashatjuk. Köszönjük!
BUD-ORY
EZY4234
11.29.
LF. kb. 70%
Az on-line check-innek köszönhetően A típusú beszállókártyával az elsők között léphettem a busz, majd (miután a beszállítást végző hölgy utasítása ellenére senki nem állt a jobb első ajtóhoz a buszon) tökelsőként a Berlinből jókora késéssel érkezett G-EZBO A319-es fedélzetére. Negyedik sor bal oldali ablak melletti helyet választottam. Az indulás a földi kiszolgálás tökölése miatt tovább csúszott, ugyanis az első ajtó lépcsője lerobbant és hiába kurblizták a srácok, az csak nem akart megmodulni. Végül a csapatmunka és az erő diadalmaskodott és kb. hatan tolták arrébb. A technikai malőröknek azonban továbbra sem volt vége, a Celebi számomra ismeretlen funkciójú valamit szívó vagy fújó gépe is bedöglött és annak a cseréjére is várni kellett kb. 10 percet. Végül egy órás késés lett belőle, mire a hátratolásig eljutottunk.
Felszállás 13R-ről és kb. a skanzen vonalában már bele is fúródtunk a felhőkbe. :(. Az útvonalról a relatíve bőbeszédű elsőtiszt tájékoztatott, ami Graz- Salzburg- Innsbruck/München között-Bodeni-tó- Bázel-Dijon volt. A felhők a Bodeni-tó előtt fogytak el és innentől kezdve lehetett szépen nézelődni, a bázeli repteret be is sikerült azonosítani.
A megközelítés végén látszott a párizsi belváros és az Eiffel torony is. :-) A leszállás kimondottan szépre sikeredett a 06-os pályára, járt is érte a taps. Elgurultunk a főleg az Air France által használt északi terminál mellett és fapados utazás esetén ritka módon csőre álltunk a déli terminálon.
A városba be a legendás 285-ös busz és metró kombinációjával jutottunk be kb. egy óra alatt. A 258-as busz nem a reptér elől indul, hanem az azalatt átfutó autópálya oldalából, tehát még egy szinttel lejjebb kell menni, mint ahol a reptér előtti buszok állnak és ott keresni a 285 feliratokat. A jegy 1,5 euro, elől kell a sofőrnél megvenni, a menetidő 20 perc és a végállomáson kell leszállni, ami a Villejuif- Louis Aragon, ahonnan metróval bárhova el lehet jutni.
Este egy jó nagy séta a Notre Dame- Louvre-Concorde tér- Champs-Élysées-Diadalív útvonalon, innen metró az Eiffel-toronyhoz, séta a Les Invalideshez, aztán irány vissza a szálláshoz. Érdemes ezen a vonal végigmenni, mert a Notre Dame általában csak 6-ig van nyitva, és oda érdemes bemenni, mert szép és ráadásul ingyenes is, a Diadalívre pedig az utolsó csoport kb. 10-kor mehet fel és nekünk kényelmes tempóban is sikerült odaérni háromnegyed 10-re.
Egy 2 csillagos szállást foglaltunk a városban 60 euroért 2 főre, ahol kb. 5 órát voltunk, annyi mondjuk elég is volt belőle. Arra megfelelt hogy aludjunk egy picit, meg így még délelőtt is volt egy kis idő sétálni a városban.
Másnap negyed 11-ig séta a városban majd irány a reptér, ahova ismét egy óra latt kijutottunk. A déli terminál indulási szintján lehetett nézegetni az előtér forgalmát. Air Carabies A333 és A332 és néhány arab gép volt érdekesebb. A schengeni rész a déli terminál B része, ahol a 15-ös kaputól indult az „I love Malpensa” feliratos G-EZDJ.
ORY-BUD
EZY4231
11.30.
LF: 60%
Pontosan érkező gépünkbe gyors beszállítás. Ezúttal a jobb oldal hátsó részét preferáltam, ahol a gyenge telítettségnek köszönhetően egyedül ültem. :) A 24-es pálya végéig ki sem gurultunk és már a pályárafordulás közben gázt adott a pilóta. Néhány másodperc után ezúttal is beleemelkedtünk felhőkbe :(, és az ideúttal megegyező útvonalon jöttünk haza. Az Alpok felett átmenetileg kitisztult az idő, de sajnos Magyarország felett már végig felhős idő volt és kb. a délegyházi tavak magasságában jöttünk ki a szutyokból. Ismét szép leszállás 31L-re, ezúttal azonban a taps elmaradt.
Összességében egy jó kis hétvége volt, köszönet az easyJetnek az olcsó jegyért.