Fapadbarát repterek

Fapadossal okosan

Az akciókat, hirdetéseket látva sokakban felmerülhet: tényleg lehet ingyen repülni? Ha ingyen nem is, de néhány €-ért már simán. Egy-egy utazás előtt célszerű alaposan felkészülni a légitársaságból, a reptérből, a városból. Érdemes tisztában lenni a "játékszabályokkal." Történeteiteket, élményeiteket a lokoszt kukac gmail pont com címre várjuk.

Lájk

Kommentek

Címkék

ace (6) airberlin (9) ams (3) amsterdam (4) anglia (3) barcelona (20) bcn (20) bécs (4) bergamo (19) beszámoló (122) bristol (6) brüsszel (3) bts (10) bud (22) budapest (59) clickair (4) csomagdíj (3) dublin (3) easyjet (35) eindhoven (3) ellenőrzés (4) erdély (4) fapados (189) forli (5) franciaország (3) genf (5) girona (3) hahn (3) helyi info (13) ibiza (4) isztambul (4) katalónia (10) kézipoggyász (6) kijev (3) koppenhága (3) lanzarote (6) liverpool (3) lokoszt (144) london (8) lowcost (150) ltn (6) luton (6) madrid (6) mallorca (5) malmö (3) málta (3) manchester (4) milánó (3) nyaralás (3) olaszország (13) olcsó repülőjegy (61) online checkin (3) párizs (6) pmi (6) poggyász (3) portugália (4) pozsony (9) psa (3) repülés (10) repülőjegy (4) repülőterek (31) riga (3) rimini (5) róma (6) ryanair (96) santander (3) schwechat (3) security (3) skyeurope (20) spanyolország (36) stockholm (7) temesvár (7) tenerife (5) törlés (3) trapani (3) treviso (3) tsf (3) tsr (8) uk (3) utazás (118) városlátogatás (53) városok (56) Varsó (3) vie (5) weeze (4) wizz (72) wizzair (140) Címkefelhő

Egy szabadság és pénztárca kímélő 2 napos repülés

2008.12.03. 09:40 | sYg | Szólj hozzá!

Címkék: utazás párizs fapados easyjet lowcost ory

November közepén indult az Easyjet új járata, mely  a közkedvelt ORY repülőterén száll le, ahonnan sokkal olcsóbban és egyszerűbben lehet bejutni a belvárosba, mint a Wizzair által erőltetett Beauvis pusztáról (BVA).

Lentebb "balou84" járattesztelő beszámolóját olvashatjuk. Köszönjük!

 

BUD-ORY
EZY4234
11.29.
LF. kb. 70%

Az on-line check-innek köszönhetően A típusú beszállókártyával az elsők között léphettem a busz, majd (miután a beszállítást végző hölgy utasítása ellenére senki nem állt a jobb első ajtóhoz a buszon) tökelsőként a Berlinből jókora késéssel érkezett G-EZBO A319-es fedélzetére. Negyedik sor bal oldali ablak melletti helyet választottam. Az indulás a földi kiszolgálás tökölése miatt tovább csúszott, ugyanis az első ajtó lépcsője lerobbant és hiába kurblizták a srácok, az csak nem akart megmodulni. Végül a csapatmunka és az erő diadalmaskodott és kb. hatan tolták arrébb. A technikai malőröknek azonban továbbra sem volt vége, a Celebi számomra ismeretlen funkciójú valamit szívó vagy fújó gépe is bedöglött és annak a cseréjére is várni kellett kb. 10 percet. Végül egy órás késés lett belőle, mire a hátratolásig eljutottunk. 
Felszállás 13R-ről és kb. a skanzen vonalában már bele is fúródtunk a felhőkbe. :(. Az útvonalról a relatíve bőbeszédű elsőtiszt tájékoztatott, ami Graz- Salzburg- Innsbruck/München között-Bodeni-tó- Bázel-Dijon volt. A felhők a Bodeni-tó előtt fogytak el és innentől kezdve lehetett szépen nézelődni, a bázeli repteret be is sikerült azonosítani.
 A megközelítés végén látszott a párizsi belváros és az Eiffel torony is. :-) A leszállás kimondottan szépre sikeredett a 06-os pályára, járt is érte a taps. Elgurultunk a főleg az Air France által használt északi terminál mellett és fapados utazás esetén ritka módon csőre álltunk a déli terminálon.
A városba be a legendás 285-ös busz és metró kombinációjával jutottunk be kb. egy óra alatt. A 258-as busz nem a reptér elől indul, hanem az azalatt átfutó autópálya oldalából, tehát még egy szinttel lejjebb kell menni, mint ahol a reptér előtti buszok állnak és ott keresni a 285 feliratokat. A jegy 1,5 euro, elől kell a sofőrnél megvenni, a menetidő 20 perc és a végállomáson kell leszállni, ami a Villejuif- Louis Aragon, ahonnan metróval bárhova el lehet jutni.


Este egy jó nagy séta a Notre Dame- Louvre-Concorde tér- Champs-Élysées-Diadalív útvonalon, innen metró az Eiffel-toronyhoz, séta a Les Invalideshez, aztán irány vissza a szálláshoz. Érdemes ezen a vonal végigmenni, mert a Notre Dame általában csak 6-ig van nyitva, és oda érdemes bemenni, mert szép és ráadásul ingyenes is, a Diadalívre pedig az utolsó csoport kb. 10-kor mehet fel és nekünk kényelmes tempóban is sikerült odaérni háromnegyed 10-re.
Egy 2 csillagos szállást foglaltunk a városban 60 euroért 2 főre, ahol kb. 5 órát voltunk, annyi mondjuk elég is volt belőle. Arra megfelelt hogy aludjunk egy picit, meg így még délelőtt is volt egy kis idő sétálni a városban.

Másnap negyed 11-ig séta a városban majd irány a reptér, ahova ismét egy óra latt kijutottunk. A déli terminál indulási szintján lehetett nézegetni az előtér forgalmát. Air Carabies A333 és A332 és néhány arab gép volt érdekesebb. A schengeni rész a déli terminál B része, ahol a 15-ös kaputól indult az „I love Malpensa” feliratos G-EZDJ.

ORY-BUD
EZY4231
11.30.
LF: 60%

Pontosan érkező gépünkbe gyors beszállítás. Ezúttal a jobb oldal hátsó részét preferáltam, ahol a gyenge telítettségnek köszönhetően egyedül ültem. :) A 24-es pálya végéig ki sem gurultunk és már a pályárafordulás közben gázt adott a pilóta. Néhány másodperc után ezúttal is beleemelkedtünk felhőkbe :(, és az ideúttal megegyező útvonalon jöttünk haza. Az Alpok felett átmenetileg kitisztult az idő, de sajnos Magyarország felett már végig felhős idő volt és kb. a délegyházi tavak magasságában jöttünk ki a szutyokból. Ismét szép leszállás 31L-re, ezúttal azonban a taps elmaradt.

Összességében egy jó kis hétvége volt, köszönet az easyJetnek az olcsó jegyért.


 

A bejegyzés trackback címe:

https://lokoszt.blog.hu/api/trackback/id/tr81801089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása