Charleroi, Párizs, Athén, Bécs, kényszerleszállás, mentők

2009.03.08. 10:37 | lokoszt | 2 komment

Címkék: utazás beszámoló párizs bécs fapados wizzair easyjet skyeurope lowcost

Kivi000 olvtárs hosszú útra ment és ezt meg is osztotta velünk egy rövid beszámolóban. Köszönjük szépen. A címben szereplő kényszerleszállást szerencsére nem neki kellett átélnie.

Február 21. Budapet - Charleroi: WizzAir
A check-in nyitása előtt már hosszú sor kígyózott a pult előtt, így a gép is tele lett. A picit túlméretes hátizsák (a 20 cm inkább 25-27) kézipogyónak nem volt gond, később se. Az "érkező gép késése miatt" 1 órás késéssel indultunk, ezt tartottuk végig. Kárpótlásul a mókás kapitány Urat kaptuk, feldobta az út hangulatát. Charleroiban jött a meglepetés, hogy megszűnt a 11€-s kombinált busz-vonat jegy. :( Helyette 2.5€ a busz a vasútig aztán igény szerint... Ráadásul hétvégén óránként jár csak, így inkább a buszmegállóban ácsorgó magyarokból szerveztem egy taxizós társaságot, a 8 személyes kisbusz 30€-ért bevitt az állomásra (hetünket). (A 4 személyes autó 20€ lett volna.) Így picit drágábban jutottunk be, de legalább elértük a korábbi vonatot (az is óránként megy Liegebe, 12.9€).

Február 26. Párizs - Athén: EasyJet
Párizsba offtopik járművel mentünk, így ez itt kimarad. :) Az Easy pontos, jó szolgáltatást nyújtott. Egyedül ami furcsa volt, hogy nem volt se étlap, se a magazinban a kínálat, így a stuwiknak kellett felsorolniuk a kínálatot az érdeklődőknek. Valószínűleg a teltház ellenére e miatt nem volt túl nagy fogyasztás. Mivel a gép hajnalban indult (6:35) ezért a Place d' Italie mellett foglaltunk szállást az Oopsban. (25€/éj/fő, nem olcsó, de legalább aludtunk.) Innen az N120-as éjjeli busszal mentünk ki, ami negyed óra alatt kiért, 3 db t-ticketért. (3-an egy Carnetet vettünk, így még 1 jegy maradt is.) Mint később kiderült az egyik stuwart is velünk buszozott ki.

március 2. Athén - Bécs: SkyEurope
Lehet, hogy az utolsó Sky-os utunk?! Kis késéssel indultunk, előtte megtekinthettük a Jet2 kényszerleszállását (amit utólag a rádióból tudtuk meg). A reptéri mentőkre nem lehet panasz, tették a dolgukat már a gurulás közben tűzoltók és mentők hada volt a gép körül.

Plane makes emergency landing at Athens airport

ATHENS, Greece: A charter flight carrying 192 passengers from Manchester, England, to an unidentified destination in Egypt had to make an emergency landing at Athens International Airport on Monday due to a loss of cabin pressure, an airport spokesman said.

The Boeing 757, operated by low-cost airline Jet2.com, landed safely at 3:40 p.m. local (1340 GMT), spokesman Ioakeim Tsimbidis said.

Greek state TV reported that five passengers who complained of difficulties with their ears were taken to the hospital as a precaution. Tsimbidis could not confirm this.

Tsimbidis said the company was sending another plane to Athens and the passengers would resume their trip "sometime during the night."

Aztán elrepülhettünk a Sky-os festésű géppel. (Közben érkezett még egy Sky gép.) Meglehetősen üresen, alig volt fél ház. Itt már kaptunk étlapot, ittunk is egy Made in Hungary nesteát, 2.5€-ért. (A listában 3€ volt, de visszakaptunk 50 centet.) Bécsbe kb. pontosan értünk, így kényelmesen elértük a hazafelé tartó Orangeways buszt, ami a kávégép hibáját leszámítva tökéletes volt.

doki.zsuzsa 2009.04.19. 14:15:10

ez kérem egy utazó stopik, igy szeretném hallani mivel mentetek át Párizsba :D