Sokunknak a SkyEurope volt az első fapados élményt szolgáltató légitársaság. Tompus törzsutasnak számított a minap csődöt jelentő cégnél. Röviden összefoglalta mind a 36 repülését. Köszönjük a visszaemlékezést.
2004:
BUD-FCO
FCO-BUD
Első fapados repülésem még a régi T1-ről. A jegyet még nem neten keresztül, hanem az utazás kiállításon vettem. A mai árakhoz képest horror áron. 5990Ft+illeték volt egy útra/fő. Nagyon szűk előtér várt T1-en és másfél órás késés elsőre. Adtak kaja vócsert, de mini büféből pillanatok alatt kiették az összes kaját, így beváltani csak üdítőre sikerült. De az utazás nagy élmény volt, 8 év után ismét repülőn ültem. Élveztem minden pillanatát. A gép teljesen tele volt, a folyosó mellé kaptam már csak jegyet, nem is sikerült így a párom mellé ülni, akinek ez volt az első repülése. Ekkor még szolgáltak fel ingyen teát, ásványvizet a gépen. Élmény volt a római reptér, a terminálok közötti utazás. Visszafelé emlékeim szerint már nem volt késés. Tetszett, ahogy a reptérről rögtön a tenger felé repültünk és majd egy hátraarccal fordultunk hazafelé.
2005:
BUD-ORY
ORY-BUD
Mostanában ez fájdalmas emlék. Lánykérés Párizsban. Romantikus utazás, nézelődés Párizsban és környékén. Ez is a sky-nak köszönhető. Ekkor a gépek a T1 felújítása miatt T2-ről mentek. Oda-vissza pontosan. Ekkor már nem volt ingyen az innivaló sem.
BUD-BGY
BGY-BUD
Milánó először. A nászút. Egy újabb fájdalmas emlék, de nem a sky miatt az. Barangolás Olaszország északi részén. Odafelé ismét 1 órás késés, de ezt csak a biztonsági ellenőrzés után írták ki. Visszafelé pontos érkezés.
BUD-VCE
VCE-BUD
Egy kis romantikázás ősszel a szerelmesek városában. Akkoriban a sky még a Marco Polora közlekedett. A hosszú hétvégét sokan kihasználták. Mi meg azt, hogy a trenitalia-nal 50%-os akció volt. :-) Így a Garda-tóhoz is eljutottunk. Pontos indulás-érkezés oda-vissza, Ekkor már a felújított T1-ről.
2006:
BUD-BGY
BGY-BUD
Az akcióknak itt már ekkor sem tudtam ellenállni. Márciusra hihetetlenül olcsón volt jegy Bergamoba, így visszatértünk nászútunk helyszínére egy hétvégére. A gépek ekkor is pontosak voltak, pedig visszafelé emlékezetes szélvihar volt fél Európában.
BUD-CPH
CPH-BUD
Első út az északi régióba. Koppenhága és környékének felfedezése avagy hogyan használjuk ki a méregdrága napijegyet a legoptimálisabban.Az utazás ismét sima és problémamentes volt.
BUD-NAP
BLQ-BUD
A sok utazási élmény közül az egyik legemlékezetesebb. A sky ismét megbíztató és pontos volt. Odafelé Nápolyba érkeztünk, majd 10 nap alatt meg-megállva (Caserta, Róma, Assisi, Firenze, Ferrara) jutottunk el Bolognaba, ahonnan hazaindultunk. Emlékeim szerint a sky bolognai járata 1 évig élt.
BUD-AMS
AMS-BUD
Ha hosszú hétvége, akkor utazás. Különösen, ha olcsó a jegy. Korai foglalásnál jó eséllyel ki lehetett fogi jóárasított jegyeket. Ekkor épp pünkösdre Amszterdamba. Be is jártuk a 4 nap alatt Amszterdamot és környékét. A sky itt sem okozott csalódást. Pontos volt oda-vissza.
BUD-SPU
DBV-BUD
Az olasz road movie után bevállaltunk egy horvátot is. Odafelé Splitbe mentünk, visszafelé pedig Dubrovnikból jöttünk. Odafelé kisebb technikai probléma miatt késve indultunk (~2 óra), de aztán nyílegyenes padlógázzal robogtunk Split felé. Majd a Split környéki látnivalók végiglátogatása után elindultunk Dubrovnik felé, majd pár nap után hazafelé. Ennél a foglalásnál ért az a kellemetlen meglepetés, hogy mire lefoglaltam a spliti jegyet, addigra a dubrovniki megdrágult. Így pár nappal tovább maradtunk, mert a repülőjegynek olcsónak kell lennie. :-)
2007
BUD-BCN
BCN-BUD
Ekkor a wizz csak nyáron közlekedett Gironába horror áron, a sky viszont egész évben a fő reptérre. Télre pedig nagyon barátságos áron adták a jegyeket. Odafelé úton Ausztria felett meghibásodott az egyik navigációs berendezés, így visszafordultunk Ferihegyre. Sikerült megjavítani, így 4 órás késéssel végül elindultunk és szerencsésen meg is érkeztünk. Visszafelé semmiféle probléma nem volt.
BUD-NAP
NAP-BUD
Az olasz csizma sarka már régóta vonzott és ezt Nápolyból terveztem meghódítani. Nápolyból átvonatozva Bariba. A repülések pontosak voltak, de feltehetően Ferihegyen kicsórták a kajámat a táskából.
BUD-BGY
BGY-BUD
Szerencse, hogy Milánó környéke kifogyhatatlan mennyiségű látnivalót tartogat, így egy olcsó hétvégi kiruccanás ebben az évben is belefért. A repülés ismét problémamentes volt.
BUD-BRU
BRU-BUD
Nagyon örültem a sky brüsszeli járatának, annak meg még inkább, hogy nagyon olcsón sikerült rá jegyet vennem. Be is jártuk Brüsszelt és Flandria egy részét. Odafelé a kifutóról fordultunk vissza, mert egy műszer bedöglött. Egy darabig próbálták megjavítani, de aztán inkább átszállítottak a mellettünk parkoló gépbe, amivel így kb. 1 órás késéssel érkeztünk meg. Visszafelé már semmiféle probléma sem volt.
BUD-RMI
RMI-BUD
A sky egyik legjobb ötlete volt ez a desztináció. Akik a bícselés szeretik, azoknak is ideális, mert a reptérről gyalog elérhető a homokos tengerpart, de az olyanoknak, mint és is tökéletes, hiszen rengeteg látnivaló van arrafelé (San Marino, Ravenna, Urbino, Ancona). Alegelső járattal mentünk, a személyzetet virággal köszöntötték a
reptéren. Oda-vissza pontos indulás-érkezés.
CPH-BUD
Ingyenes Pet Shop Boys koncert a Tivoliban! Számomra ez kihagyhatatlan volt. Szerencsére az azóta szintén megszűnt Sterling-gel oda és sky-jal visszafelé elég barátságos áron meg lehetett oldani ezt a kanyart. És még belefért egy kis kiruccanás Malmöbe is a híres hídon keresztül. A járat pontos volt. Furcsa módon hiába állt csövön, a hátsó lépcsőn kellett beszállni. A kaja is elfogyott a gépen. Nem mintha én bármit is vettem volna, de a dán árakhoz képest a fedélzeti árak alacsonyak voltak, így nagy volt a kereslet.
BUD-NCE
NCE-BUD
Ismét nem tudtam ellenállni az akciós jegyeknek, de nem bántam meg. A francia és olasz riviéra, Monaco megérte az utazást. Odafelé volt egy kisebb késés, mert a gép tett egy óriási kanyart a tenger felett. Visszafelé pontos volt. A gép itt is teljesen tele volt.
BUD-CTA
CTA-BUD
Régi vágyam volt Szicília. Ez is egy nagyon jó döntés volt a sky részéről. A gép oda-vissza tele volt és pontos volt. A mellettem ülők a Vezúvot szerették volna látni. Nem szóltam nekik, hogy az Etnát látják. :-) Szicília gyönyörű, visszavágyom.
Ezután éreztem, hogy a társaság elindult a lejtőn. Feladták Krakkót és Budapestet. Aztán visszatértek egy meglepő desztinációval. Foglaltam is gyorsan.
BUD-TRS
TRS-BUD
Ideális Olaszország északnyugati részének bejárásához. 1 napra még Szlovéniába is átruccantunk. A gépen alig volt utas, kb. 50-en lehettünk oda és vissza is. A gép pontos volt mindkét irányban. Ekkor már cseh személyzet repülte, akik csehül is lemondták a tájékoztatót. Talán csak megszokásból.
VIE-LIS
Portugália is régóta vonzott már. A sky ellenállhatatlan akciója rávett arra, hogy feladjam azt az elvemet, hogy csak Ferihegyről vagyok hajlandó indulni. Mikor elindultam Budapestről a bécsi reptér honlapja már 1 órás kését jelzett, ami be is jött. Utolsó sky-os utamon volt még egy jó nagy turbulencia is, de egyébként tökéletes
volt az utazás. Sok magyar volt az utasok között. Ezzel az úttal búcsúztam tőlük. Lett volna még októberben egy BTS-SAW-BTS, de a menetrend változása miatt azt eladtam másnak. Szerencsére le tudta utazni, mert az időpontot is lehetett módosítani.